ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klaasje, bedankt voor de tip!
    Toevallig zonder dat ik het gelezen had wel zelf zo geregeld. Gaven ze in dusseldorf ook aan het zo te doen.
    Ga wel bij een andere gynaecoloog op nacontrole, dus hopelijk is die beter.
    Vind het maar veel geregel en lang duren.
    Neem donderdag de eerste medicatie, dan moet je 48 u wachten en dan de volgende en dan moet het eruit komen...dus dat wordt pas zaterdag...pff..
    Wel weer aan het werk vandaag, heb even pauze. Heerlijk ff afleiding.

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Goed zo Lets!

Heb je al met PNO geschakeld over pakket 4?

Ik merk altijd dat ik echt een zwak voor je heb. Hoe zeer ik het alle dames gun vind ik het met jou bijzonder omdat wij onze poging tegelijk hadden met Knorretje. Helaas werd het geen 3 uit 3 succes.

Ik merk zelf dat ik met jaloezie naar de banners kon kijken van de mensen die in dezelfde poging wel succes hadden en ik niet. Geen jaloezie van misgunning maar jaloezie dat het nog langer duurt voordat er een kindje is.

Daarom blijf ik je een beetje bemoederen en steunen hoor, opdat jij er ook zwanger en bevallen uit mag gaan komen.

3. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hihi klaasje, dat is lief van je. Omdat ik jullie verleden ken heb ik er geen moeite mee. Soms denk ik wel, wat was het leuk geweest als ik ook dat aantal weken al gehad had had. Nu ben ik nog geen stap verder...naja ik weet al dat ik zwanger kan worden.

Heb nog een hele verhaal weer over de gynaecoloog maar dat schrijf ik straks wel ff.

4. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben ik alweer...
    Ik kon dus de medicatie op gaan halen bij de poli. (Bij de apotheek duurde het drie tot vijf werkdagen) Krijg ik daar (na tien min. Wachtkamer...) drie papieren zakjes mee met de medicatie. Geen bijsluiter ofzo.
    Dus ik zeg tegen die vrouw van de balie, waar is de bijsluiter. Zegt ze, ja dat heeft de gynaecoloog toch aan de telefoon verteld?
    Maar mijn vriend had gebeld dus ik wist dat niet. Maak ik die zakjes open zit daar een spuit in (zonder naald) nou zal ik wel iets met water moeten spoelen, maar daar hadden ze dus niks van gezegd tegen mijn vriend, echt megaraar. Dus ik ga ze morgen maar weer bellen, nu wil ik nog meer een andere gynaecoloog....
    Ga dus nu donderdag het eerste tabletje innemen (ik neem ook aan dat dit oraal moet????) en dan zaterdag de rest en dan komt het hopelijk zaterdag op gang... Jee wat een gedoe allemaal zeg..

Nouja, mezelf dalijk even goed verwennen bij de kapper, er mag immers weer geverfd worden;)

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nou, ik weet niet of dat oraal moet hoor, moet je ze niet down under stoppen?

6. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Eentje oraal en de cyotec downunder?

Pakkeet pno heb ik net via internet geupgraded...ben benieuwd..kreeg alleen vragen over fysio en die heb ik gelukkig nie gehad..

7. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    sorry voor mijn overvloed...
    zie nu dat de wijzigingen die ik heb doorgevoerd pas ingaan in het volgende kalenderjaar???

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik zou ze ff bellen, lets, werkt vaak beter omdat je dan vragen kunt stellen en preciezer kunt uitleggen wat je wilt.

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: de cytotec gaat inderdaad down under. Je kan ze geloof ik ook oraal innemen maar dan werken ze minder goed. Zou me in ieder geval even goed voor laten lichten voordat je iets gebruikt. Moet zeggen dat mijn gyn ze toen heeft ingebracht. Dus dat was makkelijk. Iets met een spuitje komt mij niet bekend voor. Ben benieuwd wat dat is.
    Houd er rekening mee als je die cytotec gebruikt dat dat na enkele uren al kan gaan werken. Dus doe het ook op een moment dat je even de tijd ervoor kunt nemen. En voor dat upgraden zou ik even de voorwaarden doorlezen of ze bellen of dat echt niet dit jaar nog in zou kunnen gaan. Je weet maar nooit.

10. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Eens met sneeuwmees ik zou idd toch maar de gyn bellen en goed nacragen wat nu precies de bedoeling allemaal is.. Een goede uitleg is zeker belangrijk! En kan je daarna niet een paar daagjes thuis blijven van je werk? Stel het komt opgang.. Dan wil je liever thuis zijn lijkt me?

Stoertje nog lekker aardbeien ijs gemaakt? Hihi

Sm je tweede dagje weer overleefd? Gaat goed met bv en werken ! Morgen weer lekker vrij toch?

11. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Hier vanaaf naar de dierenarts geweest met ons kleine meiske!
    Ze heeft het zooo goed gedaan! Normaal plast ze alles vol dit keer niet! Ze lief vrij goed haar tandjes zien ( dat moest) en bij het inspuiten heeft ze mij een paar keer gebeten! Dus mijn man hield haar dit keer vast maar ze gaf geen kick! Zo trots <3

Haar tandjes zit vol tandstaan omdat ze nooit brokjes eet! Alleen maar gebakken vlees, en honden koek zoals gedroogde kip bifi worst rundstips etc! Dus nu naar 4,5 jr bruine tandjes! Ziet er niet goed uit! Dus mijn meisje moet onder narcose en tanden laten schoonmaken! Zie er zo tegenop! Gelukkig mocht het nog wachten tot nov tot na mijn bevalling! Omdat ik daar
    Zoveel stress van krijg! Maar dan moest het dan ook METEEN gebeuren.. :(
    Gelukkig dus nog even uitstel maar geen leuk vooruitzicht voor ons helaas...

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: wat zielig dat je hondje onder narcose moet, maar is voor het goede doel. Gelukkig nog even uitstel en hoef je er niet aan te denken. Een van mijn katten krijgt iedere 3-4 maanden last van een soort ontsteking aan de luchtwegen waarvoor hij dan een antibiotica spuit krijgt. 'Gelukkig' kreeg hij daar vlak voor ik uitgerekend was weer last van zodat ik zelf met hem naar de dierenarts kon en ik in dat opzicht geen stress had dat ik pas bevallen zou zijn en de kat ziek zou worden.
    2/3 van de werkweek zit er weer op. Kleine man was eind van de middag wat eerder onrustig, dus toen is mijn man met hem naar het werk gekomen en heb ik hem daar gevoed. Doe dat toch liever thuis, maar nood breekt wet. Morgen lekker vrij. Heerlijk vooruitzicht.

13. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Bbibi; ach gossie, wat sneu voor je mupske. Het hebben van huisdieren is echt fantastisch, maar zodra ze iets hebben.....:(. Ik ben echt geen held met doorpakken bij medicijnen geven of zoiets. Of naar de dierenarts gaan, laat ik ook liever aan mijn man over. Ik word er altijd heel emotioneel van als ik zie dat een huisdier pijn heeft of bang is. En ik ben bang dat ze daardoor uithalen naar mij.
    En narcose is ook niet niets natuurlijk voor zo'n beestje. Maar helaas wel nodig als ik het zo lees. Gaan ze ook haar tandjes bleken:p? Eet ze wel eens van die Denta Rask? Dat is tegen tandsteen, begrijp ik van de reclame. Wij gaven dat ook aan onze honden. Maar ja, dat waren wel grotere honden dan jouw mupske (Duitse Staande Korthaar).

@Sneeuwmees; hèhè, je hebt vandaag een vrije dag, althans, van je werk dan:). Ik lees dat je hoog bezoek kreeg gisteren op het werk! Wist je dat hij kwam of had je man van tevoren gebeld? Ik kan mij voorstellen dat dat niet echt ideaal is om op je werk je zoontje te voeden, maar je collega's vonden het vast een fijne onderbreking van hun werkzaamheden om je zoontje (weer) even te zien.

@ego; nou, het is weer eens nacht........Ik heb echt iets van een uur liggen draaien en woelen in bed totdat ik het zat was en ben opgestaan. Ik word namelijk echt vervelend dan. Ik kan dan zomaar de slappe lach krijgen of ik ga (uit verveling) bijna hardop praten of zingen. En dat moet ik natuurlijk voor zijn......Ik slaap eigenlijk al sinds de zwangerschap op mijn linker zij, omdat ik had gelezen dat dat goed schijnt te zijn voor de baby. Maar ja, ik lag voorheen praktisch nooit op mijn linker zij, maar op de andere kanten van mijn lijf. Hmm. Klinkt een beetje gek. Maar ja, als ik op mijn linker zij lig, dan schuift de baby ook naar links zodat ik echt een hele harde uitstulping heb waar ik dus op lig. Dat ligt zo niet lekker. Dus nou ja, nu zit ik hier beneden achter de pc en heb alweer gezellige aandacht van wat poezenbeesten. En nee, ze krijgen nog geen eten! Ze moeten slapen, maar ze lopen wat rond door de huiskamer en komen af en toe bij mij mekkeren. Hihi, het is altijd wel gezellig beneden, ook al is het 's nachts.

14. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Tassie wat grappig! Ik lig ook zoveel mogelijk op mn linkerzij ! Had ook gelezen dat dat het beste is qua aanvoer van zuurstof en voedingsstoffen! Maar ene keer gaat dat beter dan andere keer hoor!
    Voorheen sliep ik altijd op buik maar dat doe ik niet meer sinds ik zwanger ben! Durfde ik niet en nu kan het ook echt haast niet meer met mijn buik.. En erg he met je diertje naar dierenarts? Vind het ook vreselijk ben altijd zo gestresst en dat voelt zij natuurlijk ook! Mijn man is de rust hem zelf en heeft er geen moeite mee dus als hij haar goed vast houd merk je gewoon dat ze het bij mijn man gewoon veel meer vertrouwd en dan ook zelf veel minder angstig is! Dus voor mijn hondje veel fijner! Net als met kinderen werkt dat zo als ze valllen .. Papa zegt kom niet aanstellen hier een loly sn alles is oke.. En moeder zeft schat kom hier en knuffelt haar kind en raakt zelf in paniek en het is janken.. Zo moet je het bij ons ook zien hahaha!
    Dentall sticks krijgt ze ook maar werkt bijna niet helaas! :(

@sm jij dus ook al zo afgezien met je kat :( alrijd vervelend en zeker die stress als je zwanger bent! Ben dan ook blij dat het iig daarna mocht! :(
    En je man met je zoontje naad het werk gekomen ja? Wat een luxe zeg! Vinden ze dat op je werk ook geen probleem? Ideaal! En ook gezellig :)

15. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Lets,heel veel sterkte meis..je mag me altijd een pm sturen hoor!

Dat tabletje moet je doorslikken,die cytotec down under en wat Mees zegt,het kan heel snel gaan. Bij mij was het een uur na het inbrengen al in werking en na 3 uur kindje al verloren!

Bibi,wat zielig voor je meisje. Altijd moeilijk he met dieren. Ik moet ook altijd huilen als een van mijn katten moet blijven :(

Hmm ik heb niet veel te melden. Ik hoop dat man weer snel verder wil eigenlijk.

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: bedacht me ook nog of je man niet een keer met haar naar de dierenarts kon gaan zodat ze niet tot na je bevalling hoeft te wachten voor de narcose? Als je eenmaal bevallen bent heb je ook je handen vol, en dan is het maar achter de rug. Maar indirect zal je dan ook stress hebben als je thuis zit te wachten.
    @Tassie: ik heb ook twee eigenwijze katten die altijd zijn waar ik ook ben. Ben 's nachts wel eens om een of andere reden op de bank gaan liggen en dan binnen no time, waren ze er ook weer en sliepen ze vrolijk weer beneden bij me verder. Ook grappig te zien hoe ze erg van vaste patronen zijn. Ik zit 's avonds vaak met mijn laptop en als ik naar bed wil gaan, sluit ik altijd de laptop af (wat met een bepaald geluidje gepaard gaat) en klap de klep dicht. Daarna ga ik altijd de katten eten geven, spulletjes bij elkaar zoeken en naar boven. Meestal zitten de katten achter het gordijn of liggen ze ergens op een stoel onder de eethoek. Maar zodra ze dat bliepje van het afsluiten van de laptop horen, komen ze ineens overal vandaan gesprongen. Heel grappig.

Het voeden op het werk is geen probleem (voor mij niet en voor mijn collega's). Alleen was het gisteren even lastig. Mijn man kwam dus met mijn beide zoontjes naar mijn werk toe (en het was al tegen 5 uur). Op de heenweg was de oudste in slaap gevallen in de auto, dus mijn man kwam de maxicosi brengen, maar moest daarna ook steeds polshoogte bij de auto nemen voor de oudste die daar in slaap was gevallen.
    Ik heb ondertussen gewoon rustig zitten voeden in een vergaderzaaltje, dus dat ging wel relaxed verder. Maar toen ik klaar was, moest mijn man dus met de jongste in de maxi cosi naar huis en thuis natuurlijk de maxi cosi naar binnen brengen, maar ook de oudste uit de auto tillen, omdat die sliep.
    Toen stelde ik voor (ik zat nog met maar een collega) dat hij dan de maxi cosi met mijn zoontje maar bij mij liet, omdat ik toch van plan was op tijd naar huis te gaan. Dat vond hij een goed idee.
    Maar toen hij net weg wilde gaan, kwam mijn baas alsnog terug naar kantoor (om de tijd te overbruggen tussen haar afspraak en een dinerafspraak). Daar had ik dus niet op gerekend. Ondanks dat zij het geen probleem vond, voelde het toch raar met een kraaiende baby in een maxi cosi op je bureau. Normaal wil je even kroelen of lekkere kinderlijke geluidjes terugmaken, maar dat doe je dus niet makkelijk in een kantoortuin. Ook was ik van plan op tijd (dus iets eerder te vertrekken) vanwege mijn zoontje die ik bij me had en ook omdat ik anders met een grote klus moest beginnen waar ik geen zin meer had. Maar ja, als je baas er dan is, voelt dat dan toch een beetje als spijbelen en doe je dat niet zo makkelijk. Dus dat vond ik wel lastig om mee om te gaan.
    Maar als alles goed gaat en ik voed hem en mijn man zou hem gelijk weer mee terug nemen (en er is geen kleuter die in slaap valt), is het voor mij geen enkel probleem.
    Vanmorgen de oudste weer naar school gebracht. Hij is een beetje oververmoeid zo aan het eind van het jaar. Hij komt 's avonds vaak uit bed, omdat hij niet kan slapen, met als gevolg dat hij laat slaapt, 's morgens er niet uit te krijgen is en vaak eind van de middag hierdoor al weer in slaap valt op de bank. Dus een lastig patroon om te doorbreken op dit moment. Daarnaast is hij ook nog eens flink verkouden.
    Gisterenavond dus weer gespook en vanmorgen weer als een zombie uit bed gehaald. Toen we op school aankwamen was het wat chaotisch. We moesten de gymschoenen aandoen (terwijl we al laat waren) omdat ze gymles hadden, toen moest hij nog kiezen op het kiesbord en ze moesten ineens gelijk allemaal een rij maken omdat ze allemaal naar buiten moesten omdat groep 8 op kamp ging en ze die uit mochten zwaaien. Volgens mij snapte mijn zoontje het allemaal even niet. En ik zag dat hij stond te huilen in de rij. Ondanks dat de 'school' al begonnen was, ben ik er toch even naar toe gegaan. Mijn hart brak hem zo verdrietig te zien. Hij kon niet benoemen wat er aan de hand was. Denk dat het allemaal een beetje snel voor hem ging (en dat terwijl hij nog een beetje moe en verkouden was). Doordat dit anders dan anders was, waren de andere kinderen erg uitgelaten en druk. Het zal een combi van alles zijn geweest. Toen moesten ze weer naar binnen en hij liep nog half nasnikkend naar binnen. Voel me dan zo rot om hem zo achter te moeten laten. Dacht nog, moet ik nu wel of niet even mee naar binnen gaan, maar verwachtte dat ik de verwarring dan alleen maar groter voor hem zou maken. Nu dus thuis, maar wel met een k-gevoel (alhoewel ik denk dat hij al vrij snel klaar was met huilen). Bah!

17. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    a Bibi, wat zielig voor je hondje...

tassie, wat een nachtelijke activiteiten. heel irritant als je niet kunt slapen. wel leuk dat je poezen je gezelschap houden!

klaproos, thanx voor de info..ja jij weet net als velen hier helaas maar al te goed hoe het is:(

Sneeuwmees, ach erm van je zoontje, zal m wel even te veel zijn geweest. Hopelijk heeft hij binnen zijn normale dagritme op school weer op kunnen pakken. Hoeveel weken moet hij nog naar school? Nog ff doorbijten iig...

Hier: vanochtend gynaecologie gebeld en gezegd dat ik het belachelijk vond dat er geen bijsluiter bijzat. Ja, dat was toch echt de taak van de gynaecoloog om dat goed uit te leggen en ze vond het vreemd dat dat niet gedaan was..
    Nu belt me een andere gynaecoloog ergens tussen 10 en 14 op. Daar was ik ook al boos om omdat ik zo niet van huis kan... Gelukkig belt me wel een andere op, eens kijken of dat wat is, anders doe ik daar de nacontrole bij.

Zit op het moment echt niet lekker in mijn vel, hartstikke verklaarbaar natuurlijk, maar ik ben zo boos op alles en iedereen. Zo boos dat je maar 3 pogingen vergoed krijgt voor iets wat het merendeel van de bevolking gratis en voor niks krijgt. En ik heb zo'n spijt dat we niet het duurdere pakket van PNO hebben gekozen. Mijn vriend probeert er vandaag nog wel ff heen te bellen...als ik het doe gaat het niet goed vrees ik:p
    We kunnen het makkelijk betalen maar mijn spaargeld was juist om uit te geven aan dingen voor als het kindje er was. Gewoon nog een extra domper vind ik het...

18. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Goed zo dat je even het intiatief genomen hebt richting de gynaecoloog. Je kunt zo niet aanmodderen. Na vandaag heb je dus iig alle instructies en wat daarna komt zie je begrijpelijkerwijs ook tegenop natuurlijk.

En wat betreft je pakketkeuze, neem jezelf niks kwalijk. Ik heb mijn ivf poging in 2013 gehad toen ik slecht verzekerd was bij CZ. Heeft ons ruim 1000,- gekost. Baalde ik ook van, al geef ik er geen euro minder om uit. Alle kosten die je niet gedekt krijgt van je verzekeraar aan gezondheidskosten in het buitenland kun je nog wel opvoeren voor de belastingdienst. Ga ik dat maar doen.

Hoop zo dat het goed komt met PNO en anders is het fijn dat je de financieen voor een zelfbetaalde poging hebt maar snap de gedachte erachter dat het zo verschrikkelijk frustreert want voor het gemiddelde volk is het gewoon gratis wat je schrijft....

19. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Upgraden gaat niet...dus helaas geen vierde poging...:(

20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Bedoel je geen 4e verzekerde poging in 2014? Zou betekenen dat je in 2015 wel aanspraak op die 4e poging kan maken?

Deel Deze Pagina