ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @lets hier hetzelfde! Ik was vorig jaar bij ZK verzekerd! Dus mijn poging kosten 4900€ en ik kreeg maar 2500€ vergoed in totaal! En dan na te gaan dat je 130€ per maand nog moet betalen aan zorgkosten en dat mijn medicatie a 300euro per maand NIET wordt vergoed! Dus dikke knaken waar een ander een dure vakantie van boekt ieder jaar! Tja probeer me er maar bij neer te leggen want er valt toch niks aan te veranderen maar snap je frustratie errug goed. :(

@ klaproos hoo lieve meid! Leuk dat je weer komt kletsen ! Hadden elkaar natuurlijk al gesproken over de app maar toch ;) hihi welkom back! X

@ sm hahaha ik kan me je gevoel heeeel goed voorstellen als je daar net met een baby zit en dan zul je net zien dat je baas komt! Ondanks dst ze net doen of het niet eeg is voel je je toch "opgelaten en bekeken" zo herkenbaar! En zielig van je zoontje :( ik zou dat ook niet kunnen hoor bahhh :( dan breekt mijn hart!

Wat betreft mijn hondje is dat inderdaad geen optie! Mijn schoonouders hebben ook voorgesteld om met haar te gaan ( wij hadden mijn hondje al op het moment dat wij bij hun inwoonde dus en zij past ook altijd op tijdens werktijd en vakanties enz.. Dus mijn hondje "delen" wij als het ware..) maar goed, ik wil dat gewoon nu niet. Risicos met narcose zijn erg groot bij een chihuahua stel er gebeurd iets wat dan? Zij is mijn kind.. Dat overleef ik echt niet.. En het idee dst ze daar is helemaal in paniek zonder moedertje ( ik) nee dan wordt ik zwaaaar gestresst ... Ik moet dat echt zelf doen met haar...
    Dus in november zal mijn man toch bij mijn dochtertje een ochtendje thuis moeten blijven en ik met mijn kleine schat naar de dierenarts! Ik mag mee met haar tot ze onder narcose gaat zodat ik bij haar ben als ze inslaapt! Ze is dezelfde ochtend nog klaar als alles goed gaat dus misschien wacht ik daar dan wel gewoon op mn meisje.. Het kon exht nog wachten zei de dierenarts was echt geen probleem dis dan ga ik daarvan uit! Het is nog "maar" max 4 maandjes! Dus dat komt wel goed! :)

2. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Oja LETS war klaasje zegt klopt! Ik heb nu wel van de belasting door mijn medicijn kosten en duitsland kosten en omdat wij vorig jaar een nieuw huis hebben gekocht wel 4000€ terug gehad van de verzekering... Dus je zal wel een deel van de kosten terug krijgen!

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Ik zeg terug gehad van de verzekering maar bedoel uiteraard belasting!

4. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier, net een goed telefonisch gesprek gehad met een andere gynaecoloog. Stuk duidelijker. Ga bij hem op nacontrole nu.
    Morgenochtend neem ik het eerste tabletje en vrijdagavond de vaginale. Heb m ook gevraagd of ik met iemand erover kon praten, hij zorgt ervoor dat de psycholoog contact met me opneemt. Pfieuw, bij deze man al een stuk beter gevoel.

Sprak trouwens nog een oudcollega van me, kwam haar tegen bij de gynaecoloog. Zij had er ook heel wat behandelingen opzitten, nu in verwachting, ook zij vond het maar een rare gynaecoloog (hadden dezelfde) dus t ligt nie aan mij:)

5. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Jihaaaa .. Morgen is het eindelijk zover, ons intake gesprek ! :D

6. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bibi, met mij gaat het goed hoor:D ik kan op dit moment even geen buikfoto maken omdat het boven een dikke chaos is. Ik kan niet bij de spiegel komen.
    Het laminaat in de kinderkamer ligt erin, nu moeten de kasten weer op de goede plek teruggezet. En dan moet onze slaapkamer, de overloop en de rommelkamer ook nog.
    Wel zielig voor je hondje dat ze onder narcose moet. Dat wordt tandjes poetsen dus;)

Lets, gelukkig meer duidelijkheid over de medicatie.
    Kun je dan volgend jaar wel de vierde poging vergoed krijgen ?
    En je kunt idd ook de ziektekosten die je niet vergoedt krijgt, opgeven bij de belastingdienst. Zo kun je nog een deel terug krijgen.

Sneeuwmees, ik kan me voorstellen dat het raar voelt om je zoontje bij op het erk te hebben, en je baas komt langs.
    Heeft jou oudste zoontje bijna vakantie ? Hier in het noorden zijn we dit jaar als eerste aan beurt.

Imke, veel succes morgen. Heb je het lijstje met vragen en opmerkingen al klaar liggen.
    Hoe laat moet je morgen ?

7. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Haha knorretje lief mn meisje dat maar toe tandjes poetsen! Het is zon moeilijk ding ;)
    Maar wat goed al vollop in de verbouwing dus? Ben heel benieuwd! Wil je het kamertje neutraal of echt jongens/meisjes achtig?

Imke yeahhhh wat goed ! Morgen dus je intake! Alle vragen al opgeschreven? Spannend hoor!

@lets kijk fijn eindelijk duidelijke info!

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Succes met je intake morgen Imke. Voor mij is het deze week ook een jaar geleden dat ik mijn intake had in DD. Op naar eindelijk zwanger worden!

Was voor jou ook een duur grapje Bbibi. Waarschijnlijk dacht je hetzelfde als ik; geen tijd te verliezen dan maar betalen!

Ik moet nog een jaar wachten op de belasting, wij doen altijd uitgestelde aangifte ivm het bedrijf dus loop je altijd een jaar achter met teruggave of bijbetalen.

Vanmorgen had ik de glucose test, er was vermoeden op zwangerschapsdiabetes. Gelukkig loos alarm.

9. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bibi, de basis van het kamertje houden we heel neutraal.
    We hebben een beetje grijzig laminaat, de wanden blijven wit en de kasten zijn ook wit. We hadden er al een logeerbed staan van grijs hout. Deze blijft staan.
    Hier wil ik eerst leuke gekleurde kussens op doen zodat we er ook lekker kunnen gaan zitten voeden 's nacht ofzo.
    Verder wil ik het kamertje met leuke dingetjes aankleden.
    En een mooi hemeltje boven het ledikantje.
    Ik heb ook al een paar Winnie de Pooh knuffels gekocht. Dat vind ik zo leuk, en kan voor een jongetje en meisje.

10. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klaasje, ik heb ook al moeten prikken voor mijn glucose ivm mijn gewicht. In week 27 moet ik dat nog een keer. Moet jij dan ook nog een keer ?

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: je mag inderdaad even heel boos op de wereld zijn, hoor. Zijn allemaal fases waar je doorheen gaat, variërend van boosheid, verdriet en strijdvaardigheid. Ik vind het ook zo onredelijk dat vrouwen die al die zware behandelingen moeten ondergaan zich ook nog eens druk moeten maken over de verzekering, de stress van het beperkt aantal pogingen en de bijkomende financiën. Alsof de stress van een behandeling ondergaan nog niet genoeg is.
    Fijn dat je in ieder geval duidelijkheid hebt over de medicatie. In ons zkh heb je ook bepaalde gyn's. Je hoeft (zonder naam te noemen) een beschrijving van een gesprek te geven en vaak weten mensen al gelijk over wie je het hebt. Er zitten rare horken tussen, helaas. Maar fijn dat je nu een andere hebt waar je een beter gevoel bij hebt.
    @Bbibi: als het makkelijk tot november kan wachten en je man kan dan vrij nemen is het toch ook mooi opgelost. En hoef je daar voorlopig nog even niet over in te zitten of stress van te hebben. En het klopt inderdaad dat je via de belasting nog geld kan terugkrijgen als je boven een bepaalde grens zit van kosten die je gemaakt hebt. Zo te horen red jij die grens met gemak.
    @Knorretje: zo te horen zijn jullie lekker druk. Het is nu misschien even chaos, maar je krijgt er straks weer mooie kamers voor terug. Het is nu alleen even doorbijten helaas. Krijg wel weer gelijk heimwee als ik die voorbereidingen hoor om het kamertje in orde te maken.
    @Klaasje: dat was even schrikken dat er vermoeden was op zw.diabetes, maar gelukkig loos alarm. Had je klachten die in die richting wezen?
    @Imke: spannende dag morgen! Hoop ook dat je je vragen helder hebt. Mijn ervaring is dat je alleen bij de intake ruim de kans krijgt met dr. S. te praten en dat je hem daarna amper echt kan spreken. Hopelijk kun je hierna snel van start. Veel succes!

Heb mijn zoontje straks weer opgehaald. Hij heeft nog een rood oog van het huilen van vanmorgen. Volgens mij was hij zo verdrietig omdat hij dacht dat hij zelf op kamp moest en dat overviel hem een beetje. Het is ook zo'n teer zieltje.
    Mijn man wilde net gaan vliegeren met hem, maar ook dat was dikke tranen, want hij wilde alleen maar iets doen als zijn kleine broertje ook mee zou gaan. Hij heeft dus duidelijk een kort lontje. Vanmiddag houden we het daarom maar een beetje klein.

12. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Ahhh hahaha dat prulleke van jou sneeumees! Hij zal duidelijk zijn dag niet hebben en idd geemotioneerd zijn! Het is ook zon verandering! Een broertje en hij moet naar school maar broertje mag lekker thuis blijven! Miss heeft hij het daar toch moeilijk mee :(

Klaasje idd geen tijd te verliezen! Ik had geen idee wat de uiteindelijke kosten zouden zijn! Uiteindelijk heb ik er weinig van gevoeld! Omdat wij recht in een verbouwing zaten woonde wij paar maanden bij mijn schoonouders waardoor ik al mijn geld van boodschappen enzo in mn zak hield! :) daarnaast vakantiegeld enz! Dus niks van spaarrekening hoeven doen! Had geen zin om een half jaar langer te wachten! Ook twijfel ik voor volgend jaar! Willen we een tweede? Zo ja dan wil ik snel beginnen want wie weet hoelang het weer duurt! Dus sluit ik weer duur PNO af of toch een jaartje goedkoop terug naar ZK en het jaar daarna weer terug naar PNO ik twijfel zo erg..

@knorretje klinkt mooi meid! Wij hebben ook dat grijze laminaat ! Heel mooi vind ik! Wij hebben verder ook alles grijs en wit! Maar het is door de vele assesoires en opmaak bedje enzo wel een echte echte meidenkamer geworden hihi maar dat wilde ik ook graag :)
    Toch leuk ermee bezig te zijn he :)

13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Bbibi, het basispakket van PNO vergoed dus ook 200% van de IVF in het buitenland aldus Ollie85.

Dat is geen dure verzekering en ik vind de mensen aan de telefoon bij PNO gewoon erg prettig en beschaafd. Ga het wel eerst helemaal uitpluizen of het klopt...

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dat klopt niet! Alle aanvullende verzekeringen van PNO geven wel recht op de max. 200%. Maar de basisverzekering niet. Ik heb zelf PNO Budget en heb echt alles vergoed gekregen, met aftrek van het eigen risico. Heel fijn dat je je daar iig geen zorgen over hoeft te maken.

15. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dankje Stiertje!

16. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Klaasje en stiertje wat
    Klaasje zegt klopt WEL! Ik heb pakket 3 ipv 4 en kreeg ook 200 % als ik nu een nieuwe ivf zou starten! Ook met mijn cryo tp kree ik 200 % vergoed! Had ik vooraf gevraagd en klopte en heb per mail ook bevestiging! Maar goed dan nog betaal ik nu 150€ bij ZK 125€
    Plus krijg ik bij zk 650€ voor alternatieve geneeswijze bij zk en bij pno helaas niet dus daarom mijn twijfel!
    Maar stel ik besluit volgend jaar zomer er weer voor te willen gaan wat dan ... Ik zou er nu nog niet mee bezig mogen ziin van mijzelf maar zal wel in december moeten beslissen! Moeilijk hoor :(

17. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bibi, ik heb nog een buikfoto gemaakt. Alleen alle foto's die ik upload vanaf mijn mobiel komen er gedraaid op. Even de nekspieren trainen dus :D

18. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Oh ik lees nu oas dat jullie zeggen basis verzekering! Daar durf ik geen uitspraak over te doen.. Maar iig pakket 3 vergoed 200% niet alleen pakket 4 ... Maar ik zit dus met dat ik veel fysio en alternatieve geneeswijze nodig heb, dus ik heb niks aan die goedkopen pakketjes.. Ik zal dus ook vermoedelijk nooit worden aangenomen in pakket. 4 van PNO maar goed dat is voor mij ook niet nodig! Ik zou noooooit 4x icsi meer kunnen en willen doen ! Met alle respect aan LETS en DEES !! Ik doe het jullie niet na meiden xxx

19. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Ga eens kijken Knorretje :)

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Knorretje: wat een mega-buik heb je al met 17 wkn. Dat belooft nog wat!
    @Bbibi: ik heb mijn PNO van pakket 4 naar 3 gezet, ook omdat ik regelmatig gebruik maak van alternatieve geneeswijze en (bekken)fysio. Moet zeggen dat deze maatschappij me best goed bevalt. Ik vind het ook altijd een heel gedoe om in december al te moeten nadenken wat je mogelijk nodig gaat hebben voor een zorg het aankomende jaar. Je wilt niet teveel betalen, maar ook niet voor verrassingen komen te staan. Maar jij hebt toch pas 1 poging gehad, toch? Dan heb je in ieder geval nog recht op 2 pogingen. Dus in dat geval zou je gewoon in pakket 3 kunnen blijven, toch?

Deel Deze Pagina