@Bbibi; hihi, geeft niets, hoor. Maar eh, inderdaad, de koelkast is nog geen 3 jaar oud. Als het goed is neemt of het reparatiebedrijf of de dealer contact met ons op over hoe nu verder m.b.t. de aanschaf van een nieuwe. Ik had begrepen van de monteur dat aangezien de koelkast inderdaad niet oud is, wij in aanmerking zullen komen voor korting op een nieuwe koelkast en dat men onze koelkast meteen meeneemt. Het enige is dat wij niet weten hoe lang het allemaal gaat duren. Wie weet duurt het nog wel een week......Bleeeh. @Mikka; heerlijk meid, lekker genieten van je verlof. Nog genoeg te doen lees ik zo. Wel een gek idee, toch, dat je nu echt gaat afwachten tot het grote moment daar is.....Maar vooral hopen op mooi weer!!! @kat; ik had toch geschreven over de hele toestand van één van onze katten. Nou, ze heeft een hele schorre stemgeluid. Ik denk dat ze een keelirritatie of zoiets heeft overgehouden van hetgeen er aan de hand was. Voorheen piepte ze altijd, nu heeft ze echt een harder stemgeluid. Zo gek. Qua gezondheid gaat het mijns inziens echt wel weer goed met haar. Ze eet en drinkt goed en is tierig genoeg, net zoals altijd. Alleen dat stemmetje, hihi, zo anders.
@Mikka: wat is jouw zwangerschap eigenlijk snel gegaan. Nu al met verlof en de laatste weekjes al aan het aftellen. Volgende maand dus weer een DD-baby erbij! Succes met de laatste klusjes en geniet van je verlof! @Tassie: ben wel erg benieuwd wat je kat dan in z'n keel heeft gehad. Heb je zelf een idee (een favoriete plant waar de katten aan eten)? @Lets: hoe is het nu met je? Nog vol te houden? Hopelijk blijft het inderdaad bij een wat zwaardere menstruatie. Mijn mk was een pittige met zelfs een soort van lichte weeën. Sterkte! Hier slaapt de jongste in de box en de oudste had ik net naar bed gebracht, maar zoals te verwachten is hij al weer beneden omdat hij niet kan slapen. Heb even geen puf er veel werk van te maken, dus laat hem maar even zo zitten. Maak het in ieder geval niet te gezellig en negeer hem maar een beetje. Dan is de lol er ook zo vanaf.
Ik heb een foto van de babykamer in mijn album gezet. Het is nog lang niet klaar, maar dit stukje was wel toonbaar. Lets, hoe gaat het ?
@Knorretje; wat een leuke kast! Lekker groot. Leuk, hè, al die voorbereidingen. @Sneeuwmees; Heb je je zoontje uiteindelijk nog naar bed gekregen? En heb je zelf nog kunnen slapen? Enneh, ja, wat de kat heeft ingeslikt, ik heb geen idee. Hihi, ze heeft echt een sexy stemmetje gekregen. Zo grappig. Ik kijk het wel even een paar dagen aan, want het is natuurlijk niet "normaal". Maar ze heeft echt verder nergens last van. Ik hoop dat d'r keel weer wat tot rust komt zodat haar eigen piep-stemmetje te horen is. @Lets; ook ik ben benieuwd hoe het met je is, meid! Ik hoop dat je niet al te veel pijn hebt gehad en dat je je vandaag alweer wat beter voelt (fysiek). Gelukkig is het weekend en hoef je niet te werken.
@Knorretje: wat leuk zo een blik in je kamertje te kunnen werpen. En inderdaad een mooie commode. Ben benieuwd naar de rest, als het straks klaar is. Mij viel ook al de grootte op, of is het gezichtsbedrog door de foto? Vind de vloer ook erg mooi. Zit zelf te denken om ook een keer een andere vloer in de woonkamer te leggen, vandaar dat ik daar even extra op lette. @Tassie: mijn zoontje is naast me op de bank in slaap gevallen. Heb hem zo min mogelijk aandacht gegeven. Hij wilde kinder-tv aan, wat niet mocht van mij (moet het natuurlijk niet té gezellig maken). En toen bleek hij naast me in slaap gevallen te zijn. Vanmorgen heeft hij tot half 11 uitgeslapen, dus in de weekenden tankt hij meestal weer bij (wat hij door de week tekort komt). Laat dat ook maar even zo. Nu met zijn tweetjes op. De jongste slaapt nog even (van hem mocht ik vanmorgen ook tot 9 uur uitslapen zelfs) en mijn man slaapt ook nog. Die had afgelopen nacht nachtdienst en aankomende nacht weer. Een gebroken weekend dus.
Lief dames dat jullie aan me gedacht hebben. Geen fijne nacht was het, maar de medicatie doet zijn werk, dat vind ik belangrijker. Na het inbrengen van de cytotec (wat een minuscule tabletjes zeg... In vergelijking tot de utro) ontzettend krampen gehad. Maar goed dat hoort ook natuurlijk. Flink wat klodders etc. Daarna ff geslapen en weer anderhalf uur wakker vd kramp. Daarna nog uitgeslapen en nu gaat het wel, nu meer heftige ongesteldheid. Het ergste is geweest gelukkig. Alleen wat slapjes van het weinig slapen en het lichaam heeft hard gewerkt vannacht natuurlijk. Vanmiddag ga ik met vriendinnen wat leuks doen en straks nog een verjaardag van familie. Ga er gewoon heen, lekker afleiding en wat leuks!
@Lets: 'fijn' dat het ergste achter de rug is. Heb je het idee dat je het vruchtje ook al kwijt ben? Ik heb toen zoveel stolsels verloren, dat ik niet heb kunnen achterhalen wat het geweest moest zijn. Meid, doe rustig aan vandaag en de komende dagen. Je lichaam heeft inderdaad hard gewerkt. Hopelijk geven de uitjes je wat afleiding.
Ja ik heb dat ook sneeuwmees, diverse stolsels.. Heb bij de eerste nog gekeken maar later ook nie meer... Het vruchtje was maar heel klein dus dat zal er vast uit zijn..volgens mij ging het meer om het vruchtzakje bij mij nog, maar neem aan dat dat die stolsels waren??
Lets, wel fijn dat je afleiding hebt vandaag, en dat het ergste nu voorbij is. Sneeuwmees, we hebben ipv een commode een kadekast van ikea gekocht. Deze is 1,60 breed, Lekker ruim dus. We leggen die vloer op de hele boververdieping, geeft veel rust en het lijkt ook ruimer door de kleur. Ik ben er ook erg blij mee. Jammer dat je man ook in het weekend nachtdienst moet draaien. Tassie, wat sneu van je kat, ik hoop dat het snel weer over gaat.
@Lets: ik heb toen ook veel stolsels verloren waarvan ik soms schrok hoe groot ze waren. In het begin verloor ik iets ovaals waarvan ik dacht dat dat het vruchtje was. Maar achteraf heb ik daarna de hele nacht nog zovte eel pijn gehad, stolsels en bloed verloren dat ik heje t vermoeden had dat het er toch nog niet uit was. Heb me er toen ook niet meer in verdiept. @Knorretje: nu je het zegt, is dat volgens mij ook een kast die wij overwogen hebben om te kopen voor onze oudste voor zijn speelgoed. Uiteindelijk hebben we hem nog een slag groter gekocht. Ik had ook op de hele verdieping al een soort laminaat liggen. Ik houd ook van rust door hetzelfde door te laten lopen.
@Lets; dat klinkt inderdaad als een heftige nacht. Ik hoop dat je een leuke en gezellige middag hebt vandaag. Ik kan mij echter ook voorstellen dat je ook wel erg moe zult zijn van én de gebroken nacht én van alle pijnlijke krampen. @Sneeuwmees; wel fijn dat je vanmorgen nog kon uitslapen. Dat zijn welkome momenten. Wat heb je verder gedaan vandaag? Jammer dat je man het hele weekend nachtdiensten heeft en dus óf niet thuis is óf slaapt tot laat op de dag. @Knorretje; ik had niks over je vloer gezegd, maar inderdaad, een mooie vloer, meid. Wij hebben ook de hele bovenverdieping hetzelfde liggen overal en beneden ook alles hetzelfde. Is inderdaad heel wat rustiger en ook praktischer. Je man heeft hard gewerkt! @ego; wij zijn naar een kampeerwinkel geweest en hebben daar een luxe koelbox gehaald die ook op 230 Volt werkt. En we hebben boodschappen gedaan en joepie!!! alles is lekker koud. Ik ben als een kind zo blij. Nu kunnen we nog rustig afwachten tot een reactie van de dealer/reparatiebedrijf voor de volgende stappen. Hihi, ik heb net een lekker gekoeld tomaatje op met wat peper. Hmmmm!!!!
@Tassie: wij hebben ook zo'n lekkere koelbox die we ook in de auto kunnen aansluiten. Die hebben we oorspronkelijk gekocht toen ik bezig was met mijn eerste poging en we tijdens de poging op vakantie wilde gaan. Ik spoot toen puregon wat koud moest blijven. Nu gebruiken we hem ook voor 'normale' vakanties en flesjes drinken e.d.. Maar altijd als ik die koelbox weer zie staan, moet ik altijd weer even aan de eerste poging denken. Geniet van je lekkere koele hapjes en drankjes. Wij zijn vanmiddag even naar babydump geweest. Ik wilde kijken voor een wip- of schommelstoeltje voor mijn zoontje. Hij kan soms wat onrustig zijn 's avonds en dan wil hij niet in de box liggen en op de arm weet je ook niet meer hoe je hem vast moet houden. Dus dacht aan een wipstoeltje. Toen we daar kwamen bleken ze ook nog eens speciale kortingen te hebben momenteel, dus nu hebben we 30 euro korting gekregen op het stoeltje dat ik in gedachten had. Die hebben we nu dus ook gekocht. Ben benieuwd hoe hij het vindt. In de winkel lag hij er in ieder geval erg lekker in. Zometeen nog even boodschappen doen. Mijn man vertrekt al weer over iets meer dan 1,5 uur en dan moeten we dus ook al weer gegeten hebben.
Aaah tassie, heerlijk koud eten en drinken!!! Sneeuwmees, zit je zoontje al lekker te wippen in zijn wipstoeltje? Vraagje.. Ik heb nu al bijna geen bloedverlies meer. Nog wel wat, en ook nog wel wat kramp, maar niet veel... Hoe weet je nu of er genoeg uit is gekomen? Echo is pas vrijdag, dat moet na een week... Maar ik ben bang dat het niet goed is en ik wellicht nog een keer moet ofzo. Maar over drie weken ga ik op vakantie dan wil ik wel gewoon alles kunnen doen, vooral zwemmen daar! Iemand enig idee?
Lets, ik vrees toch dat een echo de enige manier is om daar achter te komen. Op de hoeveelheid moet je je niet blindstaren. Das bij een bevalling ook heel verschillend. Ik hoop dat je het snel achter je kunt laten, meis!
@Lets: net wat Stiertje zegt. De echo kan alleen aantonen of je 'schoon' bent. Ik heb zelf bijna 3 wkn gevloeid, maar hoor ook vrouwen die er binnen een week vanaf zijn. Ik was op zich wel het vruchtje kwijt, maar bleek nog een rand met weefsel te hebben. Zo lang dat er gezeten heeft, bleef ik ook nog vloeien. Toen dat verwijderd werd, stopte het vloeien ook binnen enkele dagen. Ik hoop dat je het ergste gehad hebt, maar kijk er niet raar van op dat het ook ineens (als je zelf weer wat drukker bent) weer kan gaan toenemen. Het is een beetje koffiedik kijken omdat het per vrouw kan verschillen. Helaas kun je alleen maar afwachten. Ik verwacht in ieder geval zeker dat je straks 'maandverbandvrij' op vakantie kan.
@Lets, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Dan kun je het een plekje gaan geven. Sterkte!! @Sneeuwmees, leuk een wipstoeltje...en hoe vind hij het? Iedereen een fijne zondag gewenst
@Mariska: in de winkel vond mijn zoontje het prachtig. Ik had hem daar in deze stoel gelegd en hij lag heerlijk ontspannen te kijken. Gisterenavond vond hij het echter na korte tijd al weer welletjes. Kwestie van wennen (hoop ik). Hij is nu ook nog wat te klein om het stoeltje zelf met zijn voetje een zetje te geven. Maar hopelijk komt het nog. @Lets: hoe is het nu? Nacht een beetje doorgekomen? Ik zit nu met de HAP aan de lijn. Mijn zoontje had gisteren op zijn onderrug 1 en op zijn onderarm twee harde rode bulten. Volgens mijn zoontje jeukten ze ook. Nu zijn die op de arm aan het uitvagen, maar de onderarm is wat dikker. Toch maar even bellen. Weet niet of ik er juist wel of iets op moet of kan smeren (en zo ja, wat dan). En vraag me überhaupt af wat het is. Verder willen we vandaag naar mijn schoonouders gaan. Ik had laatst een klein fotoboekje samengesteld van de eerste 3 maanden van ons zoontje. Was eigenlijk bedoeld voor Vaderdag, maar omdat ze wat verder wegwonen, was het ons nog niet gelukt eerder te gaan. p.s. heb nu een afspraak eind van de ochtend met mijn zoontje. Toch maar even laten kijken.
@Sneeuwmees; och jee, arme jongen! Zijn het galbulten? Die kunnen namelijk ook ontzettend jeuken. Ik hoop dat je er iets voor gekregen hebt om in ieder geval de jeuk tegen te gaan en uiteraard om te voorkomen dat er nog meer ontstaan. Als het galbulten zijn, dan komt dat meestal door een overgevoeligheid op bepaalde voedingsstoffen, zoals bijvoorbeeld koemelk. Maar ja, dat hoor je dan natuurlijk ook wel van de arts.......Wel sneu, hoor, zeker nu het straks ook weer wat warmer gaat worden. En je jongste heeft een wippertje? Waarschijnlijk moet hij er nog aan wennen zoals je al zei. Wat handig en leuk trouwens om je zoontje de diverse wippertjes zelf te laten uittesten in de winkel. Hihi, ik zie het al voor me hoe jij je zoontje in allerlei verschillende wippertjes zet/legt. Misschien kun je meedoen met de Consumentenbond of zo met de rubriek: als beste getest. Nu maar hopen dat hij thuis heerlijk ontspannen wordt van het liggen in het wippertje. Wij hebben er al één aangeschaft. Ik ben echt erg benieuwd hoe onze dame erop zal reageren. @Lets; ik hoop met je mee dat alles nu schoon is en ook dat je straks op vakantie kunt zonder maandverband. Je hebt het waarschijnlijk al wel heel vaak gezegd, maar waar gaan jullie ook alweer naartoe en hoe? Met de nieuwe auto? @Mariska; ook jij een hele fijne zondag! Had je vandaag nog iets speciaals gepland? @all; ik lees allerlei berichten over heel slecht weer in een aantal provincies (m.n. oosten). Hier is het, vind ik zelf, heerlijk weer. Ik heb de hele dag (al vanaf 7.30 uur) de deur open en het waait heerlijk binnen. Hihi, ik was voor de zwangerschap zo'n koukleum en nu heb ik het alleen maar warm. Oh ja, vanavond weer voetbal. Gaan jullie ook kijken? Ik vind het wel spannend, zeker als het wordt beslist middels strafschoppen. Ik kan daar echt niet naar kijken, omdat ik helemaal gek wordt van spanning en vaak ook van frustratie, omdat vaak onze ploeg daar niet zo goed in is. Mijn ouders zijn weer terug van vakantie. Dinsdagavond gaan wij daar eten en dan zullen we wel alle avonturen horen. Ik ben zo benieuwd. En dan onze koelbox, ik ben er zo ontzettend blij mee!! Ik hoef geen nieuwe koelkast meer! Nee, hoor, natuurlijk wel, maar nu heeft het in ieder geval niet meer zoveel haast aangezien we nu weer redelijk gewoon kunnen eten. We moeten nog steeds wel wat vaker boodschappen doen dan anders, aangezien er uiteraard maar een beperkte ruimte is in de koelbox.