@Sneeuwmees, even afwachten nog dus. Mijn dochtertje heeft er niet veel ingezeten, vond het maar niks. Maar had misschien ook te maken met dat ze beugeltjes had en niet uitbundig kon wippen. @Tassie, super zo'n koelbox. Hier denk ik binnenkort ook achter een nieuwe koelkast aan. Hij koelt nog wel maar er komt steeds mega veel water onderin te liggen Ik ben net klaar met het maken van een k3 taart voor mijn vriendin haar dochtertje, die wordt morgen 4. Straks nog even wandelen. Was mijn vrije weekend, maar door personeelstekort en ook nog ziekte belden ze mij vanmorgen of ik alsjeblieft wel kon werken. Heb er eigenlijk helemaal geen zin in maar ach kan mijn collegá's ook niet laten zitten. Hoef gelukkig niet vanaf 3 uur. Was een collega die wilde wel van 3 tot 7 en nu werk ik van 7 tot 23. Dus voor mij geen voetbal vanavond, maar dat maakt me ook niet zo heel veel uit. Vind het allemaal wel prima
@Tassie: mijn zoontje blijkt een allergische reactie te hebben, waarschijnlijk op een insectenbeet. Dus histamine mee gekregen en dat moet hij een dag of 3-4 innemen. Hij heeft de eerste keer drankje al gehad en het lijkt al iets minder te jeuken (en iets minder vurig). Vraag blijft nu nog, waardoor hij dan gestoken zou zijn (en dat op 3 plaatsen). Ga straks ook de katten maar even kammen. Het zijn katten die amper buiten komen, dus vlooien hebben ze eigenlijk nooit. Maar je weet het maar nooit. Dus even checken kan geen kwaad. @Mariska: balen dat je moet werken, als je er niet echt op gerekend hebt. Mijn man werd laatst gebeld dat zijn baas op vrijdag helemaal omhoog zat met de nachtdienst. Mijn man had het even met mij overlegd en omdat we niets hadden, had hij toegezegd. Later bleek dat het die avond voetbal was (wedstrijd tegen Spanje). Geen wonder dat zijn baas niemand kon krijgen. Maar ja, mijn man had al toegezegd, dus hij is inderdaad gaan werken. Later belde zijn baas nog een keer of mijn man op zondag kon werken (weer een voetbalavond). Maar toen kon mijn man niet, omdat ik maandag moet werken en hij dan niet de avond/nacht ervoor een nachtdienst kan hebben. Dus toen konden we toch samen voetballen kijken. We zouden vanmiddag naar mijn schoonouders gaan. We moesten om 11.50 uur in het zkh zijn bij de HAP, maar waren pas om 12.40 uur aan de beurt. Toen nog naar de apotheek, naar huis, eten, mijn zoontje voeden. Omdat het vanavond voetballen is, zouden we ook al weer op tijd naar huis gaan. Dus toen vonden we de tijd wat te krap worden om in totaal 2,5 uur reistijd te hebben om amper 2 uurtjes op visite te gaan. Dus nu moeten we binnenkort even een ander moment zoeken. Is altijd lastig, want mijn man werkt op de dagen/nachten als ik thuis ben en ook nog eens meestal in de weekenden. Straks weer voetballen. Ik hoop ook maar dat het beslist wordt tijdens de wedstrijd, want van strafschoppen krijg ik zowat een hartverzakking. Ik heb nu voor de 4e keer weer oranje-soesjes gekocht. De vorige keren hebben we gewonnen met de soesjes, dus ja, in het belang van het vaderland toch maar weer soesjes gekocht.
Dames, even heel snel.......Ik ga zo naar het ziekenhuis voor opnieuw een groeiecho en controle bij de vk. Ik hoop uiteraard dat het hoofdje inmiddels wat gekneed is tot een rond bolletje. Volgens mij ligt ze met het hoofdje naar beneden, dus als het goed is, is het hoofdje nu wel goed of in ieder geval beter van vorm en niet meer zo ontzettend smal. Ik maak me geen zorgen (ook omdat de vk dat niet doet), maar toch........ Wish me luck!
Lief dat je dat vraagt mariska.. Met jou? Momenteel eigenlijk slecht. Gisteren veel gehuild om alles bij elkaar... Verlies ook nog mijn baan over twee weken... (Niet hierom, maar heb steeds tijdelijk werk omdat vast niet te vinden is..) pff zie tegen alles op en ben niet te genieten.. En steeds de confrontatie als ik naar de wc moet. Blegh. Mijn eerste afspraak met de psych staat, hopelijk kan ze me een beetje verder helpen. Ik kan er goed over praten met iedereen maar nu lijkt even of niks meer lukt... Wellicht kan een vreemde me weer wat hoop geven...of het negatieve knopje uitschakelen...
Taasie succes meid! Hopelijk zief alles er goed uit! Lets knuffel meid! Gooi het er allemaal uit! Het is ook allemaal niet niks! Al zou even geen baan misschien fijn zijn zodat je rustif aan je volgende baan kunt gaan beginnen ? Hopelijk kan de psych iets voor je betekenen meis!
Lieve lets, dikke knuf voor jou. Wij zitten in de wachtkamer bij urologie, meiske heeft controle bij de arts die haar geopereerd heeft. Hopelijk gaat hij zeggen dat we mogen stoppen met de AB. Wat betreft een wipstoeltje: daar heeft ons meiske veelvuldig en enthousiast gebruik van gemaakt. Vooral handig om haar op tafel te zetten als wij gingen eten. Wij zijn alweer een stadium verder: de kinderstoel. Ook leuk hoor.
@Lets; lieve meid, ik denk dat het ook heel goed is dat je "het" er allemaal even uitgooit! Het is zo'n emotionele rollercoaster voor je, dat valt heel moeilijk bij te benen en te verwerken. Heel goed dat je naar een psych gaat, iemand die er onafhankelijk in staat en waarbij je je hart eens goed kunt luchten. En dan ook nog je baan verliezen. Aan de ene kant heel misschien "fijn" dat je daardoor tot rust kunt komen, maar aan de andere kant geeft het natuurlijk ook heel veel afleiding en nu ook weer stress omdat je opnieuw moet zoeken naar werk. Bah, het zit ook niet mee. Wanneer ga je ook alweer met vakantie, toch al bijna? Knuffel, meis!!! @ego; de echo was goed, gelukkig. Ze ligt inderdaad met d'r hoofdje naar beneden, nog niet ingedaald. Ze draait om d'r as, dus dan weer met d'r rug links en dan weer rechts. D'r hoofdje zit nog steeds op de onderste lijn van de curve, maar groeit wel mee met die lijn. Verder is ze ook met de rest iets kleiner dan het gemiddelde, maar allemaal in proportie. De vk was ook helemaal tevreden. En mijn bloeddruk is bijna weer als vanouds, 110/70 mmHg. Vandaar, denk ik, dat ik mij de laatste week goed voel. Ik zou de zwangerschap op deze manier nog wel maanden kunnen volhouden. Ik voel me echt weer als herboren en heb weer energie. Natuurlijk moet ik niet overdrijven met dingetjes doen, maar ik ben zo blij! Over 2 weken moet ik naar de gyn om de sectio in te plannen. Spannend! Dan weer terug naar de vk. Ze wil erg graag betrokken blijven bij de zwangerschap en ik wil dat ook graag.
He Lets, wat rot dat alles zo tegelijk komt. Je hebt gelijk dat je hulp gaat zoeken om alles even flink eruit te gooien. Heel veel sterkte hoor! Stiertje, hoop dat jullie een goede uitslag hebben gekregen. Fijn dat alles goed is Tassie. Bij mij zeiden ze ook dat ik een kleintje kreeg. Kleine 6 pond, toen ze er was bleek ze iets zwaarder, dikke 7 pond.
Fijn, tassie, van de goede echo. En ook dat je weer wat meer energie hebt. Spannend zeg, dat de sectio al bijna gepland gaat worden. Gaat dan ineens snel he? Sneeuwmees: hoe is het nu met je kleine mannetje? @ego: controle was goed. De arts was erg tevreden. Voor de zekerheid nog wel AB blijven gebruiken tot begin september. Dan stoppen en op 6 oktober weer controle. En mei volgend jaar (een jaar na de operatie) nog een keer de blaasfoto en het nierfunctieonderzoek herhalen. Goed nieuws dus, maar nog liever was ik nu al gestopt met de AB. Nou ja, je kunt niet alles hebben.
Hoi meiden. Ik lees nog steeds mee hoor. Ik ga ff proberen te reageren, als ik iemand mis sorry daarvoor. Lets heel veel sterkte met verwerken. Het is gewoon K@#$%%U#$$%^T. Stiertje fijn dat de controle weer goed was. Jammer van die AB. Tassie wat gaat het nu hard bij jou. Fijn dat je je beter gaat voelen. Wat een gedoe met die koelkast. Lekker zo'n tijdelijke "koelkast" Sneeuwmees al een beetje aan het nieuwe ritme gewend? Knorretje mooie meubel, ben benieuwd naar de rest. Mikka geniet nog ff van je laatste maand. Bbibi hoe gaat het met je? Jeetje 21 al ! ! ! Imke en Mariska sterkte met het wachten tot dat je mag beginnen. -Ja het gesprek met dokter S. Ik was toen ook bang dat hij het niet zag zitten met ons, maar hij gaf wel aan dat met mijn dosering (maximale menopur) wat ik al had het toch wel moeilijk zou worden. Maar hij zag toch een kans. Als ik had geweten wat ik nu weet had ik nooit in NL begonnen, maar meteen naar DD gegaan. Klaasje gaat alles goed? al 17 weken weer. Klaproos en alle andere die het kunnen gebruiken, dikke knuffel. Ego: Zo na 5 weken pil geslikt te hebben nu voor het eerst weer ongi. Gisteren hoop bloed en een soort balletje wat er uit kwam op de wc. Vandaag alweer helemaal niks. Toch nog restjes? ? Ben nog steeds niet mezelf. Wat een mini MK toch kan veroorzaken. Denk er ook steeds vaker aan of ik het allemaal nog wel weer een keer wil doorstaan. Misschien moet ik mijn kinderwens vaarwel zeggen. Ik word 40 in augustus, mijn man is inmiddels 65, moeten we er nog wel aan beginnen. Stel er zijn wel complicaties. Maar ook het hele gedoe met een immuunarts waarmee je slecht kan communiceren. Medicijn verkrijgbaarheid is er ook niet makkelijker op geworden, en dan nog het heen en weer gereis. De afgelopen 5 jaar hebben alleen maar in het teken gestaan van zwanger worden. Misschien moeten we maar gaan genieten van het samen zijn. . . . En dan toch die twijfel, want als ik nu stop is het wel definitief. . . . Over 3 weken op vakantie met mijn schoonzus en zwager en hun dochter met man en kindjes. Daar ga ik lekker van genieten. . . . . Zwaai en knuffels voor iedereen.
Pff, moeilijk, Ddees. Wat te doen? Dat kunnen alleen jullie samen beslissen. Kunnen jullie er samen goed over praten en de dingen afwegen? Sterkte, meis!
@Ddees: inderdaad een moeilijke keuze, omdat niet opnieuw een behandeling starten, een streep door jullie kinderwens zal zijn. Ik snap wel dat de gedachte aan het hele traject je ook erg tegen staat. Het is wel hoe langer je er denk ik 'uit bent', hoe moeilijker het weer zal zijn te beginnen. Nou, eerst maar even lekker op vakantie. Wie weet hoe je er na je vakantie tegenaan kijkt. @Tassie: fijn dat de echo goed was. En fijn dat het misschien een fijn poppetje is, maar wel mooi in proporties. Ja, spannend dat je al snel weet wanneer je je kleine meisje in je armen gaat hebben. @Lets: knuffel, meid. Goed dat je hulp zoekt. Een mk is een vreselijk iets om mee te maken. Zeker ook nog eens als je er daarvoor een lange weg voor bewandeld hebt. En dan ook nog eens je baan kwijtraken. Het is nu gewoon heel veel wat je nu op je bordje krijgt. Huil maar lekker uit en praat vooral veel van je af. Wij zijn er voor je. @Stiertje: jammer dat je nog even door moet met de AB, maar volgens mij is jullie meisje inmiddels al niet anders meer gewend. Zou vervelender zijn als het dagelijks een strijd zou zijn om medicijnen in te geven. Maar snap je wel, dat je dat toch liever niet had gehad. Het is allemaal toch 'troep' wat je inneemt. Nog even een paar maandjes volhouden dus en straks bij de volgende controle wel het groene licht om te stoppen. Hier de kop weer af van week 3 alweer. Wat vliegt de tijd ook. Ik ging tussen de middag naar huis om te voeden en mijn man zou ons zoontje gaan wegen vandaag (na de 'maar' 35 gram groei van vorige week). Toen ik thuiskwam was ik dus heel nieuwsgierig en vroeg dus aan mijn man (omdat hij zelf niets zei) hoeveel hij gegroeid was. Mijn man sloeg zich op het voorhoofd dat hij helemaal het weeguurtje was vergeten. Hij vond het zo lullig, omdat hij weet dat ik het graag had gewild. Dus hij had toen nog gebeld, maar het was zo'n centraal nummer en die wisten niet of ze die middag bureau zouden hebben in onze woonplaats. Mijn man is toen onze oudste naar school gaan brengen en heeft de kleine man gelijk meegenomen. Hij is toen gewoon even naar het bureau gereden om te zien of er nog iemand was. De verpleegkundige was net aan het afsluiten, maar zei dat als hij alleen even wilde wegen dat het dan nog wel kon. Nu bleek hij in een week tijd 270 gram (!) aangekomen te zijn. Ze zei ook dat dat bij bv-kinderen vaker voorkwam en dat die rond de 3 maanden een bekende 'dip' kregen. Dat was dus een welkome verrassing voor mij, want ik was toch wat bezorgd. Had afgelopen weekend even wat nagekolfd (als extraatje voor aankomende week voor het geval dat...) en dat was minder dan anders. Dus ik was even bezorgd dat de bv begon in te zakken. Maar blijkbaar krijgt de kleine man dus hoe dan ook voldoende binnen. Vanmiddag was hij wat vroeger dan anders hongerig en toen is mijn man even met hem naar het werk gekomen. Gelukkig was er nog een collega. Dus heb mijn zoontje gevoed en mijn man is daarna gelijk weer met hem naar huis gegaan. Daardoor kon ik nog even flink gas geven op mijn werk, omdat ik de geruststelling had dat de kleine man zijn buik vol had (en zeer waarschijnlijk lekker in de auto al weer in slaap gevallen was).
@stiertje fijn dat alles zo goed was! Jammer van de AB kuur maar goed als dat nog het enige is! Fijn dat de operatie zo geslaagd is! @ sm woooow dat is nou nog eens een mooi gewicht! Wat een verschil met vorige week ! @mariska een 7 ponder, kijk dat is nou nog eens een mooi gewicht !! Daar hoop ik straks ook op bij nn meissie! @dees meid dikke knuf! Vind het nog steeds zo niet eerlijk voor je! Pfff de keuze is zoooo moeilijk en kan helaas niemand voor jullie majen! Je moet echt je eigen gevoel volgen... Kun je ermee leven om nu te stoppen nou je zo dichtbij was? Aan de andere kant hoelang trek je he nog en hoelang wil je doorgaan? Je leven staat anders alleen in het teken van ellende ipv geluk en het genieten samen! Wat vind je man ervan? Kan je er met hem goed over praten? Fijn dat jullie lekker op vakantie gaan! Waar ga je naartoe?
@Ddees; Voor zo'n moeilijke en belangrijke keuze staan is vreselijk en bijna niet te doen. Ik kan mij zo voorstellen dat je blijft twijfelen tussen stoppen of toch doorgaan. Allebei de keuzen hebben weer hun eigen specifieke consequenties en daarbij ook de bijbehorende emoties. Bah, wat moet dat een vreselijk gevoel zijn voor jou en voor jullie. Wat is wijsheid?? Uiteraard is het aan jullie allebei. Hoe staat je man hier tegenover? Zitten jullie op één lijn of laat hij het misschien meer aan jou over? Kun je er ook met je (schoon)familie over praten? Die kennen jou natuurlijk al wat langer en beter. Verder is het denk ik alleen maar goed om eerst lekker op vakantie te gaan. Het klinkt in ieder geval wel gezellig. Waar gaan jullie ook alweer naar toe? Ik hoop dat je je op vakantie weer wat ontspannen voelt en weer meer jezelf zodat je misschien wat knopen kunt doorhakken....... Meis, ik vind het echt zo ontzettend rot voor jullie. Ik hoop dat je wat je ook besluit rust vindt. Liefs van mij. @Stiertje; Wat fijn dat jullie meisje is goedgekeurd zo na de operatie. Je had zo gehoopt te kunnen/mogen stoppen met de ab, wat helaas dus nog niet mag. Gelukkig is het al redelijk snel september en mag je alsnog stoppen. @Sneeuwmees; Het gaat inderdaad hard, alweer 3 weken aan het werk. En wat ontzettend fijn dat je zoontje hard gegroeid is de afgelopen week. Wat een opluchting voor jou! @Bbibi; hoe is het met jou? @ego; dank jullie voor jullie lieve reacties op het goede nieuws van gisteren m.b.t. ons kindje. Zowel mijn man als ik waren geen grote baby's. Ik woog 3400 gram rond en was 49 cm bij ruim 41 weken zwangerschap en mijn man was 51 cm en woog iets meer dan 3500 gram. En wij hebben allebei ook een klein (smal) hoofd. Ik heb zelfs een kindermaatje zonnebril, omdat de "gewone" te breed zijn. Hihi. Nou ja, we zullen wel zien hoe groot ons meisje is na de geboorte. Ze wordt in ieder geval eerder gehaald dan 40 weken. En het is weer eens zover.......ik ben maar weer eens vroeg opgestaan. Gaap! Gaap! Ik lag al vanaf een uur of 2 vannacht wakker en de kleine meid was megadruk (draaien, schoppen enz.). En ik lag ook over van alles na te denken. Heerlijk, not!! Nou, na uren wakker te hebben gelegen ben ik toch maar opgestaan, omdat ik megahonger had. Hihi, ik heb mijn eerste boterham met hagelfeest alweer naar binnen gewerkt. Ik ga zeker vanmiddag nog een tukje doen.
Ohh tassie dan kunnen wij elkaar een hand geven! Had gister aaf al lekker op de bank geslapen! Meestal wordt ik dan rond 11uur wakker eer ik wat en ga ik naar bed! Nu nog lekker marktplaatsen ( love it!) .. Dus pas om 2.00uur ging het licht uit. ( oeps). ... Mevrouw was super druk in mn buik dus lag ik met big smile en dus geen slaap voor mij.. Daarna sliep ik eindelijk werd ik. 4.20wakker van een nachtmerrie! Maar zooooo vreselijk en levensecht dat ik helemaal in shock wakker werd heel mijn lichaam en hoofd binnen! Ik was dwarsaf maar durfde niet in slaap te vallen bang dat het verder zou gaan.. En nu? Nu kun je me opvegen ... Ik heb mijn man vandaag de auto meegegeven naar het werk! Dus vandaag een dagje aan huis gekluisterd! Maar geeft niet kan ik lekker "lamballen" en moet echt de bovenverdieping incl badkamer poetsen! Mare 7 pond dus ongeveer bij de geboorte, das toch juist super netjes @all goodmorning