ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @jeetje, Lets, wat een zenuwslopend gedoe! Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en uiteraard dat het goed nieuws is, ondanks het beetje bloedverlies.

@Sneeuwmees; inderdaad geruststellend voor je dat je naar de gyn over gaat.

@Monatoetje; jee, jij gaat inderdaad snel, zeg! Spannend!

@Ploon; wat spannend, zeg! Hoe lang moet je nog wachten voor je mag testen? Zit je nu in de beruchte 2e wachtweek? Ik bedoel met berucht, dat dat de meest zenuwslopende wachtweek is.

@ego; ik zit weer thuis:(. Ik ben al sinds afgelopen vrijdag niet lekker, toen met moeite de werkdag volgemaakt. Ik ben weer helemaal slap (kan niet eens een sinaasappel schillen:$), duizelig, hoofdpijn enz. enz. De huisarts gaf gisteren aan dat ik echt rust moet nemen, omdat mijn lichaam daar om vraagt. Maar, ik vind het echt heel moeilijk om aan toe te geven, geestelijk. Ik vind mijzelf vooral heel zielig nu. Ik weet natuurlijk ook dat er iets moois en wonderbaarlijks in mij groeit en dat verzacht het zeker. Vrijdag eindelijk 12 weken zwanger!

2. Botala

Botala Actief lid

2 nov 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Monatoetje mijn 2e kind is thuis geboren en ik heb dat als heel prettig ervaren... Gewoon doen wat je hart je ingeeft...
    @Sneeuwmees mooi dat je kindje al met het hoofdje naar beneden ligt. heb je er nu al iets meer vertrouwen in mocht het een natuurlijke bevalling worden?
    @Jippiejee gefeliciteerd weer een stapje dichterbij + een dag extra nu proberen te gaan genieten...
    @Lets wat een spanning zeg ik duim voor je....
    @Ploon gewoon ff een knuffel wachten is zo moeilijk...
    @Tassie luister goed naar je lijf hoe lastig en irritant ook nog even volhouden en dan zou het beter moeten worden...

EGO:
    Brussel heeft net gebeld met de uitslag van de NIPT test en alles is goed. Dus ik ga vanaf nu op mijn roze en of blauwe wolk zitten...

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Botala: inderdaad snel op die roze wolk kruipen nu. Gefeliciteerd met de goede uitslag. Willen jullie de geslachten eigenlijk weten?
    @Lets: nog steeds niets gehoord? Kun je zelf niet bellen?
    @Tassie: snap dat je het vervelend vindt om 'ziek' thuis te zitten. Maar een zwangerschap vergt enorm veel van een lichaam en is bijna topsport. Dus verstandig om nu even pas op de plaats te maken. Sterkte, meid!

Ik ben zelf niet zo fit. Verkoudheid, zware kop. Hopelijk geen griep, want die kan ik nu net niet gebruiken.
    Wil straks alvast naar het ziekenhuis bellen voor de eerste controle-afspraak daar. Wil maar vroeg genoeg bellen, omdat je anders weer van die rare en onmogelijke tijdstippen krijgt. Wel spannend om nu weer naar het zkh te moeten. Want dat betekent ook echt de laatste loodjes.
    Verder heb ik even de urine (weer) weggebracht. Heb af en toe wat zeurderige ongesteldheidsgevoel en wil blaasonsteking uitsluiten. De vk vermoedde ook niet dat dat het was (maar meer oprekken van baarmoeder en druk op de onderbuik en banden), maar leek het ook zinvol op blaasontsteking te laten checken. Kan straks bellen voor de uitslag.

4. Botala

Botala Actief lid

2 nov 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Sneeuwmees thx voor de felicitatie. Ja we willen wel weten wat het wordt ik ben veel te nieuwsgierig haha

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Botala; gefeliciteerd met het goede nieuws! Wat heerlijk zeg! Geniet ervan! Enneh, heb je misschien al een vermoeden/voorgevoel wat betreft het geslacht van de kindjes?

@Sneeuwmees; inderdaad maar hopen dat het geen griep is! Enneh, succes met het regelen van de afspraak.

@ego; ik doe heel rustig aan vandaag en af en toe doezel ik even weg. Heerlijk!

6. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Botala: Gefeliciteerd met de goede uitslag, wat een een goed nieuws.

@Tassie: Goed naar je lichaam luisteren hoor, rust nemen als dat nodig is. Ik hoop dat je je gauw wat beter voelt.

@Sneeuwmees: Beterschap !

7. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Lets Jeetje wat een onzekerheid. Sterkte met de uitslag straks. . . .
    Botala Gefeliciteerd met de goede uitslag.
    Tassie rustig aan doen hoor. Sterkte.
    Sneeuwmees Beterschap. Hopelijk wordt het niet erger

Ego Vanmorgen om 7.30 al weer aan het infuus. Er is ook bloed afgenomen om te kijken of het vorige infuus wat doet. Daar krijgen van de week de uitslag van.
    Toen we naar buiten liepen kwamen we Klaproos tegen en hebben we ff gepraat.
    Zondag en gisteren wat steken achter het schaambot. Iets lager waar je eipijn voelt. Al voelt dit heel anders. Gisteren de hele dag gewerkt. (ik loop de hele dag in een magazijn) Toen ik na de pauze wilde opstaan voelde dat heel erg naar spierpijn, maar veel lager dan buikspierpijn. En natuurlijk pijn in de zijkant van mijn borsten, maar ja dat heb ik altijd gehad.
    Afwachten maar.

8. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Sorry dames kom ik weer heel ego tussendoor..
    Vu wil geen "verwijsbrief" schrijven omdat ze bij de wet niet mogen doorverwijzen naar een buitenlands ziekenhuis. Zucht. Wel een brief waarin staat dat ik zelf naar het buitenland ga. Weet iemand of dat problemen gaat geven. Heeft iemand wel letterlijk een verwijsbrief gekregen waarin men je doorverwijst naar dd?
    Kan mijn huisarts wel vragen maar weet niet of ze daar letterlijk de woorden verwijzing moet gebruiken. Huisarts is ook niet heel erg meewerkend dus

Sorry nogmaals voor ego bericht. Lees en leef nog steeds met jullie mee maar jullie praten zoveel en ik ben nog in wachtstand

9. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Arie; ook ik was in het Vu onder behandeling en heb een brief meegekregen waarin stond dat ik binnenkort op het spreekuur in DD zou verschijnen. Verder heb ik ook alle uitslagen opgestuurd gekregen.
    Omdat ik het idee had dat het geen verwijsbrief was, heb ik mijn huisarts gevraagd om een verwijsbrief te schrijven. En, dat heeft hij gedaan. Een echte verwijsbrief. Deze heb ik gebruikt voor de verzekering en de rest van de VU heb ik ook ingestuurd.
    Kortom: anders via de huisarts? En wel de uitslagen e.d. opvragen uit de VU (of ook via de huisarts).

10. Botala

Botala Actief lid

2 nov 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Thx allemaal voor de felicitaties

@Ddees spannend heel benieuwd wat de uitslag is hoop zo dat het infuus jullie wondermiddel is....
    @Arie wat vervelend zeg dat ze niet mee willen werken...

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ddees: ben ook heel benieuwd wat de uitslagen van de infuzen gaan worden en of het die vele kilometers en uren in de auto waard is geweest (en uiteraard met een positieve test beloond gaat worden). De klachten klinken hoopvol (zonder je nog 'gekker' te maken dan je je zelf misschien al maakt). Nog een weekje....;)
    @Lets: hoe is het nu met je? Nog steeds niets gehoord...?
    @Arie: kan je helaas geen advies geven wat nu te doen. Zoals gezegd ben ik op eigen houtje (zonder enige verwijzing) naar DD gegaan en heb hier nooit problemen met de verzekering over gehad. Dus persoonlijk zou ik er niet zoveel energie in gaan steken om kostte wat het kost die verwijzing te krijgen, als het zonder ook kan. Hopelijk kan je huisarts nog wat betekenen.

12. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Tassie thanks. Ik ga dat gewoon ook vragen. Dan insturen en zien wat ik nodig heb. Hopend dat ze niets vragen.

Botala ja idd wat een gedoe :(

Sneeuwmees ga ik denk ook proberen maar op de email heb ik meerdere keren te horen gekregen dat ik het nodig had. Misschien door alle dd dames dat ze strenger zijn geworden :)

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Net naar de huisarts gebeld, maar urine was schoon. Geen blaasontsteking dus. Mijn man was zo handig om vanmorgen tegen de huisarts te zeggen dat ik een drukkend gevoel op mijn blaas heb. Dus de assistente had toch nog even overlegd met de huisarts en nu hebben ze de urine doorgestuurd naar het lab voor een extra kweek. Daar krijg ik over 5 werkdagen de uitslag van. Heb net nog wel even tegen de assistente gezegd dat mijn man zich wat 'onhandig' had uitgedrukt. Dat ik weliswaar af en toe een vervelende druk op mijn blaas voel, maar dat dat door het kindje veroorzaakt wordt.:cool:;) Maar dat mijn klachten een ongesteldheidsgevoel waren. Maar hoe dan ook, de ze laten het, met dank aan mijn overbezorgde echtgenoot, toch even op kweek zetten.

14. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

#354 Klaproos, 4 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2014
    Godver,typ ik een heel stuk tekst,ie het weg. ZUCHT.

Nou ik mocht om 6:00 bedje uit voor DD. We moesten er om half 9 zijn en waren maar 10 minuutjes te laat ;) We hebben buiten even met Dees en Deesman gekletst,die kwamen net naar buiten. Hoop ook dat die infuzen werken Dees! Zijn al die ritjes en hotelletjes niet voor niets geweest.

Er zaten 8 eitjes nu,heel blij mee! 3 waren echt dominant,de andere eierstok is minder snel. Die moet S ook echt zoeken door op m'n buik te drukken. Tijdens de THL is die doorgespoten dus het zou kunnen dat ie nu weer dicht zit. Boeit verder ook niet. Toen naar de immuunoloog. Die stond ook vast in de file en heeft 5 uur mogen reizen. Wij wachten..en wachten..Maar gelukkig was het een lieve man. Ik krijg prednison en het word ICSI omdat ze de omstandigheden zo optimaal mogelijk willen maken doordat ik nog zo ziek ben ook al is de lyme helemaal pleitte. (Een kankerpatient is ook niet meteen beter ook al is de kanker weg.) Als mijn t-cellen wel goed zijn en m'n immuunsysteem dus niet reageert hoef ik geen prednison. Ik kon ook nog kiezen voor intralipid maar eerst dit proberen. De prednison komt er pas bij 5 dagen na terugplaatsing. Ik krijg nu wat meer moed dat het misschien..toch gaat lukken. Ik hoop het maar.

Lets,,,bah ontzettend kut! Is het echt game over? Ik lees zo effe bij. Net zoals Mees had ik trouwens ook flink bloed op NOD en dat stopte toen gewoon.

Tassie,ik ga het even zeggen: neem je rust! Over 6 maandjes kan het niet meer ;) Hup lekker slapen af en toe en dromen..

Ploon,klinkt positief die steekjes..

Botala,gefeliciteerd!!!

Mees,beterschap. Hoop dat ze niets vervelends vinden.

Arie,heb geen ervaring helaas. Wel wens ik je sterkte. Wat een gedoe allemaal:x

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Klaproos: fijn dat er nu 8 te zien waren. Ik heb zelf ook altijd een slecht zichtbare linkereierstok, waar ook vaak even 'grof geweld' aan te pas moest komen om die in beeld te krijgen. Zijn die 3 dominante follikels geen probleem voor de overige follikels?

16. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook even een ego bericht, was vanmiddag even bij de ikea ter afleiding...dus daar belde de huisarts ook maar gelukkig wist ik het al door de naderende ongesteldheid.

Het is dus niet gelukt, hcg was 4,5.
    Ook hier dus het hele riedeltje van voor of aan beginnen. Moeten wachten dus tot de volgende cyclus al is het nog even de vraag of dat mijn eigen is of die van de pil. Mijn eigen cyclus is zo onregelmatig dat ik niet hoop dat we daarvan afhankelijk zijn want dat kan goed 100dg duren. De assistente van dd ging het even navragen. Iig de volgende ronde alvast een hogere dosis van alles.
    Zucht het is echt zo balen, maarja daar weten jullie helaas ook alles van..

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: ach, meid, dus toch... Hoop dat je snel weer van start mag met de eerstvolgende ronde en dat er iets geregeld kan worden, dat dat niet te lang gaat duren. Dikke knuffel! Helaas weet het merendeel van ons wat je nu voelt en doormaakt.:(

18. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Moet nu gewoon stoppen met de utrobolletjes neem ik aan?

19. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Lets; ach, meid, wat ongelooflijk #$#%%!! Een dikke knuffel!!

@Ddees; ook ik hoop uiteraard dat je straks geen ritjes naar DD meer hoeft te maken! Voel je eigenlijk wat van die infusen. En nee, ik bedoel niet de prik, maar "het spul". Klinkt heel erg louche :cool:.

@Sneeuwmees; gelukkig geen uwi. Hihi, ik moest wel lachen om je man, hoor. Ach, het wordt in ieder geval zeer grondig onderzocht!

@Klaproos; wat ben je streng :D. Maar, eh, nog steeds spannend dus! Maar nu doen er wel meer eitjes mee! Hebben ze aangegeven wanneer je ongeveer een punctie gaat krijgen of een volgende fm? En heb je een aanpassing gehad van de hormonen voor nu? Ik had namelijk ook 3 dominante eitjes (allemaal rechts) en 5 die wat achter liepen.
    Trouwens wel erg fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met de immunoloog en dat je inderdaad Prednison krijgt voorgeschreven. Eindelijk gebeurt er eens iets! Dat moet toch wat gaan opleveren!

De rest: zwaai, zwaai vanaf de bank!!

20. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Lets Dikke knuffel. Ja je kan nu stoppen met alles.
    Klaproos Fijn dat er nu wat duidelijk is en dat je follikels wel groeien
    Arie77 gewoon je dossier opvragen in het ziekenhuis en dan je huisarts een brief voor de verzekering/DD laten schrijven. Ik kreeg ook geen verwijsbrief mee, maar wel een korte brief waarin mijn behandeling beschreven stond. Al moest die 2x overnieuw omdat het niet klopte wat erin stond. En ik kreeg mijn dossier mee. Heb niks voor de verzekering gedaan omdat ik toch geen recht meer had op een verzekerde poging.

Ego: Vanmiddag werden we al gebeld door de nieuwe immunoloog. We begrepen niet alles, maar de waardes waren wel gestegen (dat moet geloof ik) maar niet zo hoog als verwacht. Nu zei hij dat hij met dokter S zou overleggen en dat ik misschien dan toch aan de prednison moet. Ik zal morgen wel zelf even bellen.

Deel Deze Pagina