ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Klaproos, ik denk dat je een miskraam nooit meer vergeet. Ook mensen met een heel compleet gezin. Het is echt een van de zwaarste en verdrietigste dingen om te moeten incasseren en voel je bezwaard om daar over te blijven praten.

Lets wat dapper dat je zo de dingen aanpakt, dat is ook goed voor jezelf zorgen. Jammer van je baan al begrijp ik dat het niet aan je capaciteiten ligt. Komt goed!

Bbibi, allemachtig! Shopping queen! Maar hey, als je het kunt missen en je geniet ervan zou ik me zeker niet inhouden. Ik zal jullie straks op de hoogte stellen van het geslacht, duurt echt niet lang meer.

Do, heb even je verhaal gelezen. De positieve kant is dat je dus wel embryo's maakt en dat ze ontwikkelen alleen daarna gaat het een beetje zoek. Kan een hoop aan gedaan worden. Het lab in DD is trouwens ook van zo'n hoge kwaliteit dat 95% van alle cryo's goed ontdooit, die kans heb je in Nederland niet gehad. Gemiddeld schijnt een vrouw ook 6 embryo's nodig te hebben voor een doorgaande zwangerschap. Schrijf het nu allemaal erg rationeel op, snap wel dat je door een loodzware periode gaat met teleurstelling en verdriet. Laat DD ook voor jullie de opening zijn naar kansen. Heel veel succes morgen!

2. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klaasje, ben ook superbenieuwd wat het wordt! Vooral met een tweeling kan het echt alle kanten op;)

Klaproos, ik ben helemaal nie zo sterk hoor... Soms voel ik me heel sterk, maar het andere moment kan ik om het minste of geringste in tranen uitbarsten... Een miskraam vergeet je denk ik nooit...
    Wat apart dat je iets hebt gevonden wat op je symptomen lijkt..kun je je daarvoor laten testen?

Do, heel veel succes bij je intake!!

Bibi, hihi wat een geshop, heerlijk, ik zou me ook nie inkunnen houden denk ik;)

Tassie, sow een hele verbouwing, wel leuk zo voor het goede doel en wat een schat van een man heb je toch!!

Weet niet of ik het hier al verteld had maar mijn eerste afspraak bij de psych staat inmiddels, doorverwezen door de gynaecoloog. Enerzijds het gevoel dat ik het zelf wel aankan (mbv jullie;)) maar anderzijds het is nie niks wat we inmiddels hebben meegemaakt dus het kan nooit kwaad natuurlijk. Mijn vriend vindt het reuze interessant dat hij mee mag...
    Bloed nog steeds, maar dat is denk ik alleen maar goed. Vrijdag nacontrole, weer tussen de zwangeren in de wachtkamer, hiephoi...geef mij dusseldorf maar wat dat betreft...

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ do succes morgen meis! Hopelijk ook een heel posktief gesprek voor jou!

@sneeuwmees 2e dagje er weer op? En ohh ja scheelt dat bij jou ook zo veel met die maten? Vreemd toch dat daar zooo veel verschil in zit? Ik had bv voor mijzelf altijd bij shirtjes maar S.. De ene S is de andere niet maad het bleef maar S... Waarom scheelt dat zoveel met babykleding ? En hoelang hebben ze gemiddeld een maatje aan?
    Maat 50 kreeg is als advies weinig te kopen dus heb ik die maar. 3 pakjes en wat losse leggingkjes.. Maat 56 en 62 dus knetter veel , is dat slim?

@ klaasje hihi nou ook voor ons dus nog even in spanning!
    Maandag weer toch?

@klaproos ... Welkom to my world! Cvs/ME.. Ik zei toch dat het zoveel op elkaar leek? Mijn arts denkt daarnaast dat ik naast cvs ook lyme heb! Hij had al een paar keer aangedrongen om de lymetest in amerika te doen( a 600€) maar nu ik net toch ja wilde zeggen raakte ik zwanger en had ik geen zin in die stress om het te weten dus dat komt nog wel...

@ lets goed dat je die stap gemaakt hebt meid! Hopelijk heb je er veel steun aan! Al hoop ik maar voor korte duur en dat je ZOOO weer zwanger bent! Zou je ook een iets hogere dosis prednison mogen proberen volgende keer? Dus 10mg ipv 5mg? Zou ik wel vragen als ik jou was! Zeler de eerste 12 wkn! Knuf

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: een mk vergeet je inderdaad nooit. Mijn mk is 3 jaar geleden inmiddels, maar heb ook nog lange tijd gehad dat ik zo maar ineens in janken uit kon barsten. Ook als er hier een mk gebeurd, dan merk ik ook dat ik weer even een soort van flashbacks krijg en kan dan bijna letterlijk het verdriet en de pijn van toen weer even voelen. Goed dat er een afspraak staat. Ik hoop dat ze je helpen dit imense verdriet een plekje te geven.
    @Bbibi: voor mijn zoontje heb ik zelfs geen maat 50 kleding gehad. Maar die woog ook 3810 gr. bij de geboorte. Maat 56 doen ze ook niet zo heel lang mee. Volgens mij is de maten-tabel ongeveer: maat 56 (1 maand oud), maat 62 (2-4 maanden) en maat 68 (4-6 maanden). Maar dat is ook afhankelijk van de bouw van je kindje. Dus als je lekker aan het shoppen bent is het ook goed hier een beetje rekening mee te houden ivm de seizoenen. Ik heb helaas ook wat cadeautjes voor de geboorte gehad, waarbij geen rekening is gehouden met de leeftijd en het seizoen. Zo had ik bij mijn oudste een heel dikke winterbroek gekregen, terwijl als hij dat aan zou kunnen het hoogzomer zou zijn. Dus zonde. Er zit inderdaad veel verschil in kleding. Dus vaak zit het nog heel ruim, of moet je een boordje van de mouw omslaan.

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Do; heel veel succes morgen, meid! Heb je je vragenlijst(je) al klaar? Ik hoop dat je met goede hoop en frisse moed de kliniek verlaat morgen. Jij hebt ook al heel wat doorstaan, als ik het zo lees.

@Lets; ik kan mij voorstellen dat je het erg spannend vindt om op gesprek te gaan bij een psych. Ik hoop dat je een klik hebt met deze man/vrouw en dat je echt je hart kunt luchten daar. Het is een hele stap, maar het kan zoveel goeds doen voor je! En uiteraard zijn wij er ook voor je (al is het dan digitaal) wanneer je wat kwijt wilt.

@Klaproos; oh, dat zou ook wat zijn, dat jij ook CVS blijkt te hebben. Het zou dan ook een hele hoop kunnen verklaren van jouw ziektebeeld/ziekteverschijnselen. Tjee, dan kunnen Bbibi en jij elkaar echt wel de handen schudden (helaas:().

@Klaasje; nou, inderdaad erg spannend voor jullie! Het zijn wel ondeugende kindjes, hoor! Ik ben uiteraard ook erg benieuwd naar het geslacht van beiden. Liggen ze al een beetje op een vast plaatsje of wisselen ze wat af? Ik weet niet of dat kan, hoor......

@Bbibi; hihi, shopaholic!! Er is ook zoveel leuks te koop voor die kleine baby's! Het zou bijna verboden moeten zijn. Ik heb wel een aantal outfits in maat 50, een aantal in maat 50/56 en dan in maat 56 en 62.
    Er wordt gezegd dat maat 50 tot één maand is en dat 56 1-2 maanden is enz. Ik ben benieuwd. Mijn man is erg nuchter en zegt dus dat hij terwijl ik nog aan het herstellen ben van de ks, nog wel spulletjes zou kunnen halen als we echt iets nodig hebben. Daarin heeft hij ook wel gelijk.

@ego; als het goed is wordt vandaag de co-sleeper al geleverd! Dat is echt razendsnel. Ik heb echt weer beroerd geslapen. Ik had vannacht krampen in mijn darmen en voelde mij niet lekker. Vanmorgen ook nog eens kramp in mijn kuit waarbij ik mijn man wakker schreeuwde. Hihi, ik kreeg zelf mijn voet niet te pakken door mijn dikke buik. Toen ben ik vervolgens om 6.30 uur opgestaan, omdat mijn darmen echt van slag waren. Vervolgens 20 minuten op het toilet gezeten en hèhè ik voel me al iets beter. Beneden gekomen werd ik natuurlijk direct omringd door 4 hongerige katten (het maakt bijna niet uit hoe vroeg je beneden komt).
    Ik had eerst op de bank plaatsgenomen naast een haarbal die mij misselijk maakte. Hihi, uiteindelijk na 10 minuutjes opgestaan, de katten eten gegeven en de haarbal opgeruimd met Vanish op de vlek. Ik word daar nooit zo blij van als ze zoiets doen op de bank.
    Verder gaan we vandaag weer even het centrum in, ik moet nog steeds pasfoto's laten maken voor een nieuw paspoort (is al sinds ergens mei verlopen). Ik denk dat ik voor het eerst sinds tijden maar weer eens zelf ga fietsen. Hmmm, het is erg vlakbij, maar we moeten ook nog een brug over. Ik wil echt niet meer bij mijn man achterop. Ik heb nog blauwe plekken op mijn benen van de laatste keer.

6. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bibi, de arts stelde zelf al tien mg prednison voor ipv vijf. Waar was prednison trouwens ook alweer voor?

Tassie, pff wat vermoeiend nacht nachtraven steeds.. Wel voorzichtig op de fiets he meid?

7. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @ sm ohhhjeeee... Dus ik heb echt veelste veel maat 56? Je hoort zoveel tegenstrijdige berichten erover! Ik dacht ook hmm ik koop geen 50 zeggen andere weer dat moet hoor anders is het veeeeelste groot.. Uh oooh oke... Ze verwachten dat ik een 6-7ponder mits ze tot week 40 blijft zitten... Is een schatting gemaakt qau groei/mijn bouw! Maar daar moest ik al heel blij mee zijn. Dus zal eerder de 6pond zijn. Maar dat is een normaal gewicht toch? Ik vind het zo ongelooflijk lastig en moeilijk ... Ik heb wel allemaal z8 zomertuniekjes, maar die combineer ik met leggingkjes en vestjes voor erover... Ikzelf heb ook nooit aparte zomerkleding en winterkleding.. Ook alleen wat ik het hele jaar aan kan.. En mijn meisje zit straks toch binnen en bij ons binnen is het gewoon lekker warm, en voor buiten heb ik voor in de kinderwagen zon cocon slaapzak en wil ik ook nog een bijlassend fleecedeken voor in de kinderwagen.. ( burberry ofzo maar nog niet kunnen vinden), en voor in maci-cosi een lekker zachte wrapper en nog een fleecedeken voor erover... Hihi moet goed zijn toch ?

@ tassie hihih het zou idd verboden moeten zijn! Das het "nadeel " daf wij meiden krijgen! Tja dan is alles gewoon leukleukleuk! Jij ook bedankt voor de info over de maten... Het blijft lastig! En je man heeft gelijk hoor je kan altijd nog wat bijhalen dat had mijn moeder ook al voorgesteld als ik te weinig had.. Nou in mijn geval kan ik me dat niet voorstellen dat ik te weinig heb maar toch;) haha
    Ben heeeel benieuwd naar je co-sleeper! Foto in album later?

@do nogmaals succes vandaag meid!

8. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @lets ohh kijk dan heeft je adfs goed mee gedacht! De prednison onderdrukt je immuunsysteem wat afstoting tegen gaat! Je bent de eerste ronde zwanger geraakt ermee dus schijnbaar heb je het nodig. Ik wil je niet NOG verdrietiger maken, maar de kans bestaat dat de dosis te laag was en je daarom een miskraam hebt gehad ( afstoting). Dat is het nadeel als je geen immuunonderzoek vooraf laat doen en ze je dus niet kunnen opvolgen. Dan moet alles "op de gok"...
    Dus in dat geval zou ik kiezen voor een hogere dosis en is 10mg wel een mooie dosis.

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Adfs= arts ( zit op iphone he hihi)

10. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

#3590 Klaproos, 2 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jul 2014
    Mariska,brr krijg de rillingen bij je verhaal, Mees bij het jouwe ook. Ik krijg al jeuk als ik aan insecten en teken denk 😡 ik ben ook nog eens zwaar allergisch voor muggen. Krijg dankzij mijn lyme van die enorme harde rode plakkaten die jeuken als een gek.

Bibi,het verbaasd me niets als ik lees dat cvs/me kan komen na lange antibioticakuur en ik heb zeker een jaar kuren gehad. Ik zit nu bijna twee weken weer aan dagelijkse paracetamol omdat ik bijna elke dag hoofdpijn heb. En griep heb ik altijd. En arme jij. Het lijkt me heel k*t om dit te hebben. Ik laat niet onderzoeken of ik het heb,heeft toch geen meerwaarde. Als ik jou was zou ik denk ik wel laten testen op lyme. Ik weet alleen niet waarom dat zo duur moet zijn? Ik heb in NL een ruggeprik laten doen. Maar dat heeft ook geen zin want lyme word heel vaak niet aangetoond terwijl iemand het wel kan hebben. Is die test iets nieuws? Van lyme kun je knettergek worden en nog zieker worden dan je al bent dus na de bevalling zeker testen meis.

Lets,goed dat je hulp hebt gezocht. Hopelijk kun je wel snel weer verder en is alles 'schoon'. Het allerbeste is mooi zwanger te worden en blijven,de beste genezing van dit verdriet!

Tassie,heb je vier katten??? Ikke drie en dat vind ik al veel:D ik zou graag es met je willen kletsen in het echt vooral omdat je zegt zo weinig vriendinnen te hebben en je bent zo een leuke meid. Alleen een probleempje...jij bent zwanger en ik niet en dat trek ik weer niet:( overigens is dat bij de meeste dames hier,vind jullie allemaal zo lief en leuk maarveel zijn swang. Al hoop ik natuurlijk eens te kunnen volgen.

Xx voor jullie allemaal en sorry voor wie ik allemaal vergeet!

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: zo te horen, komt jullie meisje niets te kort en lijdt ze zeker geen kou. Als je toevallig een fijn gebouwd meisje hebt, zal ze misschien langer met maat 56 kunnen doen dan 1-2 maanden. Het is zo afhankelijk van de bouw van je kindje en dan ook nog eens van het merk kleding dat je hebt. En ik neem aan dat jullie een grote familie en vriendenkring hebben, dus in no time zul je ook in de kraamtijd de gardarobe flink uitgebreid hebben. Mijn ervaring is dat zeker bij die kleine maatjes dat je er vaak niet aan toekomt alles gedragen te krijgen. Je kindje slaapt vrij veel en wordt eigenlijk ook niet echt vies.
    @Do: succes vandaag!
    @Tassie: heb jij ook al van die katten die overal mogen overgeven, maar het toch altijd net op plekken doen waar het niet handig is. Onze katten hebben ook een voorkeur voor de bank of het bed. Ik doe 's avonds voor ik naar bed ga daarom altijd een deken over de bank heen, zodat (als het gebeurd) dat de bank een beetje beschermd. Want mijn katten hebben altijd een voorkeur dit 's nachts te doen.

Mijn man heeft gisteren de vakantie geboekt. Hij wil graag naar Frankrijk, maar ik vond dat toch nog wat te spannend met een kleine, maar hij heeft me overtuigd dat als we het in een rustig tempo doen en over 2 dagen rijden (en dus maar een uurtje of 5 rijden), dat het dan te doen moet zijn. We gaan naar zo'n kant en klare mobile home caravan, dus daar zit dan alles in. Vind het nog wel spannend, maar heb er ook wel zin in.

Hier het huis weer aan kant in turbo-snelheid. Een oud-collega komt op de koffie en ze wilde vroeg komen. Dus nadat ik mijn zoontje had weggebracht snel de emmer sop gevuld en alles spik en span gemaakt. Had zelfs nog niet ontbeten, dus net snel een plak ontbijtkoek gepakt. Kreeg net een appje dat ze ietsjes verlaat was, maar onderweg was. Heb ik even de tijd om ZP bij te lezen. ;)

12. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle succes wensen!! De intake is morgen: ) vragenlijstje is klaar, straks eerst een sollicitatie gesprek en er dan nog eens rustig doorheen lezen of ik niets vergeet!! Worden er gelijk bij de intake onderzoeken gedaan??

13. lamaris

lamaris Niet meer actief

Hallo do27, ik heb op 22 mei de intake gehad. Er werd bij mij alleen wat bloed afgenomen. Pas op 16 juni had ik weer een vervolgafspraak (telefonisch). Dr. Scholtes deelde mij mee dat uit het bloedonderzoek onder meer is gebleken dat er bij mij geen sprake is van bijnieruitputting. Volgens mij betekent dat dat het DHEA-gehalte in mijn bloed okee is. Ik weet niet of dat komt door het feit dat ik dus al bijna een jaar DHEA slik op eigen houtje, of dat dit bij mij uberhaupt geen issue is. Maar het is wel fijn, want als het DHEA-gehalte te laag is, laat dr. Scholtes je rustig eerst 3 maanden DHEA slikken alvorens je mag beginnen.
    Ik heb nu half augustus weer een afspraak voor een uitgangsecho en dan gaan we echt beginnen.
    Het duurt allemaal zo lang omdat dr. Scholtes met vakantie is. Het komt mij ook niet slecht uit want intussen zit ik midden in een poging bij het MCK, en heb ik daarna nog een rustmaand mocht de poging mislukken.
    Succes morgen!

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @do: als je op een 'handig' moment in de cyclus bent, kan het zijn dat hij nog een inwendige echo maakt.
    @kledingmaatjes: onze dochter was 3320 gram en 50 cm. Ze heeft eerst dus wel een tijdje in 50/56 gepast. Maar die kleertjes kun je ook na de bevalling nog heel snel kopen hoor. Online is er ook genoeg te krijgen. Ik ben zelf altijd wel gecharmeerd van de babykleertjes van de HEMA. Die blijven ook goed in de was.

15. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké! Dank jullie!! Toch fijn om een beetje te weten waar we aan toe zijn! Wij hebben besloten niet gelijk te starten door veel stress op dit moment in ons privé leven! Dus mocht ik dat moeten lamaris dan is dat niet zo'n probleem voor ons!

16. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klaproos, ik vind het wel leuk dat je hier weer soms bent!
    Idd veel zwangeren hier, maar er beginnen weer wat niet zwangeren bij te komen! Allemaal beginnen in het traject.
    Lamaris, wij starten ook half aug. Weer dus wellicht zien we elkaar in dusseldorf wel een keer, en do ook! Kunnen we gezellig samen koekjes eten in de uitslaapkamer;)

En sneeuwmees, wanneer ga je op vakantie?
    Wij gaan over tweeenhalve week met de caravan. Voor het eerst niet met de tent. Ook wel spannend, mijn vriend moet nu alles alleen rijden..

17. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @klaproos hmm miss dat ik het wel laat doen! Die test in amerika is idd niejw en weer veel betrouwbaarder! Dus mijn arts wilde dat graag ! Ik weer het niet ik twijfel... Ten eerste omdat ook lume niet te genezen is , en ten tweede ik heb overmatig last van angst en ik weer gewoon dat als ik weet dat ik dat ook nog heb ik me helemaal gek ga maken en wss weer zwaar in een depressie raak... Soms heeeel soms is het beter "wat niet weet wat niet deert"... Zolang ik niet zieker wordt als dit en stabiel blijf is het miss beter het niet te weten ! Lkchamelijk is er best te leven met mijn ziek zijn.. Maar geestelijk die angsten en depressies en overprikkeling is vaak niet te overzien... Zo erg als dat ik het weer had in feb toen ik zwanger raakte hoop ik nooooit meer mee te maken! :(

@sm haha daarom heb ik sommige vrienden en kennissen al ingefluisterd pas vanaf maat 68 te kopen! Anders heb ik echt veelste veel allemaal ! Hihi
    Jij dus al goed bezig geweest? Ik moet eigenlijk ook nog genoeg doen! Gister de bovenverdieping gedaan! Vandaag mag ik kiezen uit de was en strijk of beneden verdieping, lastig lastig vind beide zo leuk *not* hihi veel plezier met je oud collega!

@stiertje hoelang heeft jou meisje ongeveer gedaan met maarje. 55 gemiddeld?

18. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @ ego hier net de kruidvattas opgehaald! Mag ook de prenatalbox ophalen ! Heel miss dat ik dat vanmiddag nog wel ga doen als ik nig energie heb na mijn volgende huishoudelijke klus! Maar dan moet ik weer een 20/25 min rijden enkele reis voor naar de prenatal dus ik twijfel! Kan ook morgen of vrijdag mijn man de auto naar het werk mee geven zodat hij erna er langs rijd ... Lastige keuzes hihi ..

Verder net een super mooie babystoel gekocht/opgehaald via mp! Die dingen zijn in de winkel knetterduur, en toevallig stond er een te koop bij mij in de woonplaats die ik voor 20€ mocht overnemen zon schommelstoeltje heel leuk! Dus mijn lijstje met benodigheden is bijna klaar!

Kan er iemand mij nig tips geven over welke verzorgingsproducten enz ik moet kopen zoals van dat sudocreme ofzo en dat soort dingen en soorten doekjes en cremepjes enzo?

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Sudocreme vind ik idd wel handig als ze rode billetjes heeft (zoals nu ook weer, met tandjes krijgen). Verder heb ik Zwitsal zeepvrije wasgel en Zwitsal bodylotion. Verder gebruik ik eigenlijk niks. En qua luiers vind ik Pampers toch het fijnst, ondanks dat ze duur zijn. Ik kijk altijd om me heen of ze ergens in de aanbieding zijn, koop ze eigenlijk nooit voor de volle mep. Tip: je hebt van die websites waar alle Pampers-aanbiedingen op staan. Nog een tip: koop nooit te veel Pampers in 1 maat, want voor je het weet past ze er niet meer in en blijven ze liggen. Ben je alsnog duur uit :)
    Hoe lang ze heeft gedaan met maatje 50/56: poeh, geen idee meer eigenlijk. Ze zit nu al in 74 met haar dikke kont, haha!

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: ik heb precies dezelfde producten als Stiertje. Meer gebruik ik ook niet. Heb van mijn collega's een kraammand gekregen met allerlei soorten smeerseltje, rustgevende lavendelzeep en degelijke, maar moet zeggen dat ik dat nooit gebruik. Volgens mij heeft mijn zoontje echt tot ongeveer een week of acht in maat 56 gezeten.

Deel Deze Pagina