ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Dankjewel lieve dames voor jullie info!
    Vind het zo fijn dat jullie als ervaringsdeskundige info kunnen geven! Is altijd beter dan via internet een standaard lijstje volgen!
    Ik heb al heel veel parfumvrije shampoo en badschuim! Vandaag een grote parfumvrije bodylotion van kruidvat gehad en new born pampers! Dus als ik nog sudocreme bijhaal en of zinkzal ben ik klaar? En talkpoeder? En tot slot hoeveel pakken van welke maat pamoer moet ik dan kopen? Wil wel graag voldoende op voorraad dat ik niet meteen mijn man naar de kruidvat hoef te sturen de eerste dagen! Dus als jullie me daar nog in kunnen adviseren ben ik helemaal gelukkig hihi

Tassie nog gaan fietsen vandaag?

Do succes morgen

Lets hoe gaatie meis?

Knorretje klaasje hoeist zwangere dames?

FA hoeist met jou meid? Maak me een beetje zorgen!

Dees zwaai knuf!

Do nogmaals succes morgen!

Imke hoe gaaite ? Al aan het voorbereiden op je volgende behandeling?

@rest zwaai zwaai!

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: ervaringsdeskundige is een groot woord, hoor. Ben zelf ook door schade en schande wijs geworden en ben met vlagen nog steeds wel eens onzeker. Je verschoont je kindje bij een voeding en in het begin heb je veel voedingen (7-8) per dag. Dus dan gaat het hard met een pak luiers. Maar als je 1-2 pakken hebt kun je even vooruit.

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik zou idd ook niet meer dan 2 pakken kopen. (Talkpoeder heb ik zelf nooit gebruikt.)

4. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Wat een weer, he! Binnen is het heerlijk met alles open. Er waait een heus windje binnen. Heerlijk! Op ons dakterras is het echt veel te heet. Geen schaduw.
    Gisteren toch maar met de auto naar het centrum gegaan, omdat wij weer wat boodschapjes moesten halen voor het eten voor een paar dagen. Ik kan echt steeds moeilijker uit de voeten. Ik waggel, omdat het echt zeer doet van onderen:). Ik heb eindelijk pasfoto's laten maken voor een nieuw paspoort. Het fijne is dat ze bij die fotograaf ook een leuke foto maken (waarop je dus mag lachen) voor dezelfde prijs. Nou hebben we eindelijk van mij ook een "leuke" foto. Alleen nog een fotolijstje scoren.
    Verder is de co-sleeper bezorgd. Echt snel!! We hebben nu nog geen ruimte, omdat alle kamers vol staan met spullen. Ja, er wordt nog steeds geklust in huis. In de slaapkamer waar wij binnenkort gaan slapen wordt door mijn man geschilderd.
    Verder kan ik van mijn ouders een verstelbare lattenbodem lenen. Voor nu al ideaal, maar voor straks na de keizersnede helemaal prettig.
    Heerlijk!
    Verder heb ik vanmorgen een wit wasje gedaan met o.a. babykleertjes en lakens en steriele luiers. Hmmm. Dat wordt ook strijken. Maar, dat ga ik pas van het weekend doen als het wat koeler is.
    Verder hebben wij een nieuwe koelkast besteld welke morgen wordt bezorgd. Jippie!!! We krijgen als het goed is geld van de winkel waar de "oude" koelkast vandaan komt. Dus........ Oh ja, de oude koelkast wordt direct meegenomen morgen. Eindelijk!!
    Verder heb ik geen plannen vandaag. Misschien wat schoonmaken of zo.

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: leuk dat de co-sleeper er al is. En de wasjes draaien al met babykleertjes. Wat begint het dan allemaal echt te worden, niet?

Hier een dag vol hindernissen. Vanmorgen was de jongste al om 6.15 uur wakker. Even twijfelen en gelijk rekenen hoe dan alles 'valt' vandaag. Besloten hem even een borst te geven en weer terug te leggen en dan voor ik zou gaan werken, hem nog even volledig zou voeden. Meneertje heeft gedronken en ging weer slapen (en ik dus ook). Schrok een uur later wakker van mijn alarm, terwijl ik net heel diep in een droom zat. Enfin, naar het bed van de oudste om hem wakker te maken. Ligt hij niet in bed. :$ Mijn hart draaide om.
    Bleek hij zelf naar beneden gegaan te zijn (gebeurd nooit) en op de bank te liggen slapen. Onze oudste proberen aan te kleden, maar een hele discussie gehad over wat hij aan zou trekken. Hij wilde een bepaalde broek aan, maar niet het shirt wat ik erbij had. Ook wilde hij net weer andere schoenen dan ik in gedachten had. Pfff...;) En dan dat soort discussies over wat aan te trekken met een kleuter van 4. En dan ook nog eens een jongen! Dat belooft nog wat.:cool: Eindelijk had ik hem aangekleed, maar besloot hij alsnog maar weer iets anders aan te trekken. Gelukkig deed hij dat zelf.
    De jongste wakker gemaakt en gevoed, toen die weer in bed gelegd en snel mijn zoontje naar school gebracht. Toen ik van school wegreed, zag ik bij toeval een groot gat op de mouw van mijn t-shirt zitten. Hoe dat kan, mag Joost weten, maar met zo'n kapot shirt kon ik onmogelijk naar mijn werk, dus snel naar huis, snel ander shirt aangetrokken en naar het werk.
    Daar aangekomen bleek ik mijn toegangspasje vergeten te zijn, die zat nog in mijn jaszak, en die had ik vanwege de goede voorspellingen maar niet aangedaan.;)
    Eind van de ochtend, belde ik mijn man. Hij slaapt langer door als hij nachtdienst heeft en afgelopen dinsdag vertelde hij me dat hij laat wakker was geschrokken. Dus uit angst dat hij zich weer zou verslapen, heb ik even gebeld, maar toen nam hij niet op. De 5 oproepen daarna werden ook niet beantwoord. Ik dus dikke paniek en dacht dat er wat gebeurd zou zijn (of dat hij nog lag te slapen) en de oudste moest van school gehaald worden. Dus snel zelf maar in de auto gesprongen en naar huis gereden. Toen belde ik nog een keer vanuit de auto en nam hij nietsvermoedend op. Hij had in bad gezeten en geen telefoon gehoord. ;):x Omdat ik toch al onderweg was, ben ik maar doorgereden voor de voeding. Maar een rare ochtend op deze manier.

6. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Jeetje Sneeuwmees wat een chaotische dag met vele obstakels. Oh, wat lijkt mij dat schrikken als je kind onverwacht niet in zijn/haar bed ligt! Er zou denk ik van alles door mijn hoofd gaan, waaronder paniek! Hihi, en dan ook nog eens een "discussie" over zijn kledingkeuze. En dat inderdaad voor een 4-jarig knulletje. Leg jij de avond van tevoren kleding klaar voor je kindjes of verzin je dat op de ochtend zelf?
    En wat een toestand dat je geen gehoor kreeg toen je je man verschillende keren probeerde te bellen. Zenuwslopend!
    Ik hoop dat de rest van de dag snel voorbijgaat en je straks kunt ontspannen thuis, want dat heb je wel nodig denk ik zo.
    Nog een hele fijne avond!

7. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Do; hoe is het vandaag gegaan? Ik hoop dat je met een goed gevoel naar huis bent gereden.

8. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @sneeuwmees hahaha wat een dag voor jou zeg pffff en wat erg van je man! Die is zich van geen kwaad bewust terwijk jij helemaal in paniek bent! Niet handig dus pfff... De middag beter verlopen?

@stiertje toch maar 2 pakken aanschaffen ja ? Hebben ze zo snel die new born niet meer aan?

@tassie toch maar niet meer gaan fietsen dus? Maar wel de cosleeper bezorgt? Wat fijn! Ben heel benieuws, foto?

9. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Bbibi; de co-sleeper is nog niet in elkaar gezet aangezien we nog even geen ruimte hebben op alle rommelige kamers. Ik kan natuurlijk een foto van het pakket maken en in mijn fotoalbum zetten:D.
    Heb jij nog een leuke dag gehad?

@luiers; ik heb één pakje newborn luiers uit zo'n doos en verder nog niets. Ik wil eerst weten of ons kindje tegen Pampers kan aangezien het vaker voorkomt dat kindjes er allergisch voor zijn. Ik ben benieuwd wat voor soort luiers er in het ziekenhuis gebruikt worden.

10. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Druk gehad hier.
    Ik heb wel wat terug gelezen maar zal niet overal op reageren.

Tassie, hier is het boven ook een rommeltje met het klussen.

Sneeuwmees, dat was schrikken zeg.

Lets, hoe gaat het nu ?

Ik was gister jarig, de hele dag door visite gehad. Wel gezellig maar erg vermoeiend.
    Van mijn man heb ik een zwangerschapsbelletje gekregen. Een zwarte met twee handjes erop. Erg leuk.
    Mijn moeder is al druk aal het breien geweest, ze heeft twee truitjes gemaakt.
    Dinsdag zijn we weer bij de vk geweest. Ik was weer 100 gram afgevallen sinds 4 weken terug. Mijn baarmoeder zit nu een paar centimeter onder mijn navel.
    De vk heeft het ook aan mij en mijn man laten voelen.
    En het hartje luisteren was ook weer erg mooi. Zo nu en dan hoor je schopjes tussendoor.
    Nu op naar volgende week, de 20 weken echo.

11. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Knorretje; nog gefeliciteerd met je verjaardag! Je bent lekker verwend als ik het zo lees. En wat fijn dat de controle goed was! Nu op naar de 20-weken echo!
    Ik was mijn man net "kwijt"....hij is de plinten in de hal aan het bevestigen aan de muur.

12. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Knorretje, nog van harte gefeliciteerd! Wt leuk, ik had ook zo'n zwangerschapsbelletje. Kwam hem vorige week nog tegen in de kast toen ik wat anders zocht, even afgevraagd of ik hem ooit nog weer mag gaan dragen:) Spannend de 20 weken echo, maar wel erg mooi om te zien:)

Sneeuwmees, dat is zeker even een rare gewaarwording in de vroege morgen:$ Gelukkig alles goed gegaan.

Tassie eindelijk je nieuwe koelkast wat fijn zeg! Net nu het zo warm gaat worden.

iets over zalfjes en poeders. Talkpoeder nooit gebruikt. Hier altijd sudo en bepanthen. Deze laatste super bij het geven van borstvoeden, ideaal voor de tepels bij het geven van borstvoeding. En het gaf niks als de kleine er wat van binnen kreeg.
    Ook miconazol in huis, paar keer een luieruitslag gehad en die gaat dan meestal gepaard met een schimmel. Kleine kon daar erg veel last van hebben.

Hoe was je intake Do?

Ego, drie drukke dagen gehad. Aan het werk geweest en de kleine meid naar de opvang, moest haar nu zelf brengen, doet mijn man altijd maar die zit een paar dagen in Arnhem voor een cursus. Dus het was vroeg dag voor ons. want ik moet altijd om 7 uur al beginnen.
    Morgen lekker weer aankeutelen:)

13. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou! Het was even zoeken in dusseldorf naar de kliniek, maar we hebben het gevonden!!
    Ik heb bij alle 3 de pogingen decapeptyl gespoten om de boel plat te leggen, mijn eerste poging is gestaakt na 5 dagen stimuleren aangezien ik toen al over de 50 eicellen had! Dr. S vertelde dat het gebruik van decapeptyl heel erg af geraden wordt wanneer er heftig wordt gereageerd op stimulatie!! Omdat de kans op overstimulatie daar alleen maar mee wordt vergroot! Dus bij de volgende poging zowiezo geen decapeptyl!!
    Ook is er gelijk bloed af genomen bij mij, dat wordt uitgebreid onderzocht op vitamines en amh waarde oa! Dit is in nl nog nooit getest!
    Ook wordt er opnieuw een zaadonderzoek gedaan omdat er geen duidelijke reden is waarom de zaadkwaliteit zo slecht is.. Hiervoor moeten we maandagmiddag opnieuw naar dusseldorf!
    Al met al vond ik en mijn man het een prettig gesprek, en heb er nu al veel vertrouwen in in goede handen te zijn!!

14. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hoi Do, wat fijn dat het gesprek zo goed verliep. Dokter S is de Nederlandse arts? En wat is precies AMH waar ze je op getest hebben?
    Dus maandag alweer heen, spannend zeg!

15. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Do; de kliniek ligt inderdaad wat verscholen tussen allerlei gebouwen en is bereikbaar via een erg smal straatje.
    Niet leuk om te horen dat je eigenlijk de verkeerde medicijnen voorgeschreven hebt gekregen in NL. Maar wel fijn dat jullie vertrouwen hebben in DD en in de bevindingen van dr. S. En dan maandagmiddag weer terug. Nou ja, in ieder geval wel erg fijn dat jullie beiden uitgebreid worden onderzocht. Ik ben benieuwd wat de volgende stappen zullen zijn.

@Mariska; wanneer komt je man weer thuis? Dat is inderdaad eventjes reorganiseren thuis. Poeh, en je dochtertje al zo vroeg op en jij natuurlijk ook nog eerder dan anders. Hoe was het nog gegaan met de kijkers voor jullie huis laatst? Heb je daar nog iets van gehoord?

@Koelkast; als het goed is word de koelkast morgen gebracht. Ik ben benieuwd! We hebben nog geen mail ontvangen met daarin de datum + tijdstip wanneer hij wordt afgeleverd. Ik ga er maar vanuit dat het goed komt.

16. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Mijn man komt morgen weer thuis Tassie. Is 2 nachtjes weg geweest. Kleine meid vind er maar niks aan. Vanmorgen voor het werk aan belden we even met papa en toen vroeg ze: papa waar woon je nu? Was wel aandoenlijk.

We hebben via de mail bericht gehad van de makelaar dat het een vrijgezelle man was. Heeft het huis bekeken, nam alles in zich op en liet niet merken of hij het wat vond of niets vond. Hij had al paar huizen meer bekeken. Het is nu morgen een week geleden, denk niet dat het hem wordt anders hadden we dat al wel gehoord denk ik.

17. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Ach gossie, het lijkt mij ook wel verwarrend voor jong kindje als papa weg is.
    En ehm, jammer dat die mijnheer zeer waarschijnlijk niet geïnteresseerd genoeg is in jullie huis. Ik hoop dat er zich snel weer een nieuwe geïnteresseerde meldt!!

18. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @tassie jeeeeej morgen de koelkast! Toppie :)
    Mijn dag was goed! Onze electrische rolluik van een gosvermogen en nog geen jaar oud was sinds 2 weken kapot! Vandaag kwam de reparateur/leverancier! Opengeschroeft bleek heel de bekabeling doormidden en alles van binnen zwart ! Levensgevaarlijk want hij maakte ook kortsluiting! Iedere keer springt dan de schakelaar in de meterkast om! Pfff... Dus blij dat het meteen zag waardoor het kwam dus worden nieuwe stekker besteld en dan wordt de rolluik vermaakt ( fabrieksfout) dus hopelijk ks het dan weer een keer ligt binnen want nu hij dicht zit is het zo donker! :(
    Maar ondertussen omdat ik thuis moest blijven lekker in de tuin gezeten in de zon met vriendin! Heerlijk theen! De baby werd helemaal druk dus denk dat ze het wel warm vond in de zon!

Do goed te horen dat het zo goed ging!

Knorretje alanog proficiat!

Mariska thanks voor de tip over de zalfjes!

Sm hoe was de rest van je dagje gegaan? Hopelijk minder stress en chaotisch zoals vanmorgen?

19. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Bbibi; jeetje, dat is inderdaad wel schrikken dat je rolluik kortsluiting maakte. En nu zit je in het donker?
    Gisteren dus ook lekker in het zonnetje gezeten. Ik ook, een half uurtje, met een boekje (Pride and Prejudice). Heerlijk, maar toch al gauw te warm voor mij.

@Koelkast, deel 235:x; ik vond het al vreemd dat wij helemaal geen bericht hadden ontvangen van de leverancier wanneer de koelkast precies geleverd zou gaan worden vandaag. Blijkt dat de transporteur telefonisch contact met ons zal opnemen om een afspraak te maken, een dag van tevoren. Dit is dus niet gebeurd, dus ben ik bang dat de koelkast vandaag helemaal niet geleverd gaat worden. De mailtjes van de leverancier stonden onder "Spam" opgeslagen. Ik vraag me af of het ooit nog goed gaat komen met de koelkast?? Hihi, natuurlijk wel, maar het loopt allemaal net anders.
    Daar komt nog bij dat ik echt bekaf ben. Gisteren vanwege de warmte niet kunnen slapen 's middags en nu weer vroeg wakker (5.15 uur), het tijdstip dat mijn man opstond om met zijn racefiets naar zijn werk te gaan. Ik lig niet lekker in bed meer. Ik heb echt pijn in mijn onderrug en buik. Ik had een soft matras gekocht, maar ik ben nu natuurlijk behoorlijk wat aangekomen waardoor ik helemaal doorzak in het matras.
    Ik denk dat het daardoor komt. Ik hoop dat ik vanmiddag even kan gaan slapen......maar ja, straks staan er wel mensen voor de deur met de koelkast.

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mariska: hopelijk is je man snel weer thuis. Mijn zoontje vond het, toen hij jonger was, soms ook maar vreemd dat mijn man 's avonds wegging en dan 's nachts thuiskwam en bleef dan ook maar vragen waar papa was en wanneer hij thuiskwam. Schattig hoe die kleintjes daar dan mee omgaan.
    @Bbibi: dat was even schrikken van de kortsluiting, maar gelukkig wordt het snel verholpen. Ik ben ook altijd zo'n schijterd met stroomdingen. Gisterenavond bracht ik mijn zoontje naar bed en hij heeft altijd een schemerlampje bij zijn bed staan. Toen ik die aandeed, knapte de lamp met een pets kapot. Schrok me rot. Dacht, dan doe ik maar de plafondlamp aan (met een dimmer erop), dan ligt hij niet in het donker (dat wil hij niet). Maar toen deed die lamp het ook niet. Ik naar de meterkast in de hoop dat er een stop uit zou zijn, maar dat was niet zo. Schrik dan ook gelijk en denk ook altijd gelijk aan kortsluiting en mogelijk brand. En dat gebeurd altijd als je alleen zit, natuurlijk. Mijn zwager gebeld en die zou even komen. Hij heeft alles nagemeten, maar alles was goed. Geen gevaar in ieder geval. Hij heeft een nieuw lampje erin gedaan en toen deed het schemerlampje in ieder geval weer. Hij zou vandaag terugkomen voor de plafondlamp, omdat hij vermoedde dat door de kortsluiting in de lamp, de zekering van de dimmer kapot geknapt was. Probleem opgelost en mijn zoontje kon weer met lampje slapen. Toen ik later mijn man aan de telefoon had, zei hij dat de plafondlamp al kapot was, maar dat hij nog steeds vergeten was een nieuwe te kopen.:) Achteraf dus voor niets allemaal paniek gezaaid en mijn zwager laten komen.:) Want het bleek dus alleen een nieuw lampje te zijn van het schemerlampje. Maar goed, beter te vaak paniek, dan te laat.
    @Tassie: nou, die koelkast lijkt de met van Murphy wel. Als het eenmaal fout gaat, lijkt het wel of alles fout moet gaan. Maar des te meer zul je genieten als je hem uiteindelijk hebt. Wat zal dat eerste glaasje koele frisdrank dan lekker smaken.
    Vervelend dat je zo slecht slaapt. Helaas hoort dat bij de laatste loodjes en valt er weinig aan te doen, hoe vervelend. Dus probeer inderdaad maar op andere momenten even bij te slapen. Kun je geen fysio krijgen voor je rug?
    @Lets: hoe is het nu met je?

Afgelopen week vroeg mijn man of hij de vakantie kon gaan boeken, die hij in gedachten had. Ik heb gezegd dat het goed was. Ik blijf het spannend vinden, maar goed, we rijden in een rustig tempo en verdeeld over twee dagen, dus het moet goedkomen.
    Mijn man dus die vakantie geboekt. Zit hij diezelfde avond weer op internet te kijken. Blijkt er op de camping waar hij heel graag naar toe wilde (maar die volgeboekt was), ineens weer zo'n mobile home vrijgekomen te zijn. Dus hij balen. Heb voorgesteld of we niet een mail konden sturen of we nog onder de reservering uitkonden die we die dag gemaakt hadden.
    Het blijkt gelukkig zo te zijn, dat als ze binnen 15 dagen geen aanbetaling hebben ontvangen, ze je boeking annuleren, dus van die camping kunnen we zo nog van afkomen. Mijn man wilde gisteren dus die andere boeken, maar dat ging weer met allerlei hindernissen. Omdat hij moest werken, is hij er maar mee gestopt. Maar hopen dat die caravan er vandaag nog steeds is. Anders moeten we weer op jacht naar een andere camping (en dat was al een hele klus).
    Hier weer een dagje vrij. Een vriendin zou op visite komen, maar dat kon helaas niet doorgaan. Nu dus onverwachts een ochtend niets. Heb altijd wel als ik visite krijg dat ik dan het huis helemaal aan kant maak. Dus een goede stimulans om alles spik en span te maken. Wil dat in ieder geval nu ook maar doen, nu het nog niet te warm is. Dan is het maar gedaan. Heb in ieder geval nu even lekker uitgebreid zitten ontbijten. De laatste week was het zo'n gehaast met kinderen voeden en op school krijgen, omdat mijn man ook nog twee nachtdiensten had. Dus zat ik soms op het werk pas te ontbijten. Nu dus even me-time (met dr. Phil uiteraard). Zometeen het emmertje sop maar vullen.

Deel Deze Pagina