@Tassie: wij hebben een wiegje beneden en een ledikantje boven. Hoef je ook niet te sjouwen. Misschien kun je een wiegje van iemand lenen of zo? @weer: hier waait het heel hard. Nog geen regen. Maar ik vind die wind een beetje eng, want ons dak is eraf en er zit zeil overheen en dat klappert nu heel hard. Mijn vriend en zijn vader zijn het dak van het voorhuis (wij wonen op een boerderij) aan het vervangen. Vorig jaar en het jaar daarvoor heeft de schuur al een mooi nieuw dak gekregen, incl. zonnepanelen.
@Mikka; zwaai terug!! @Bbibi; ja, een creditcard kan echt heel gemakkelijk zijn. Vooral met betalingen in het buitenland. Wij hebben er al jaren één, voor de vakanties. Zo makkelijk op tolwegen bijvoorbeeld of benzinestations. @Sneeuwmees; Ik spreek je even streng toe: je moet die oranje soesjes halen, hoor!! Straks gaan ze nog verliezen, omdat jij vanwege het vieze weer niet naar de winkel wilde. Hihi, straks weet de media je te vinden. Het is hier trouwens opgehouden met regenen. De temperatuur in huis is inmiddels alweer gestegen. @Stiertje; Een wieg of zo is geen optie om beneden neer te zetten. Ik denk dat ik haar gewoon in de box leg. Ik weet eigenlijk niet hoe het gaat nadat ik thuis ben gekomen. Zal ik na de ks in staat zijn om langere tijd beneden te zitten op de bank of zal ik toch meer tijd doorbrengen in bed boven? Dan zal de baby toch ook bij mij in de buurt zijn, denk ik zo. @ego; de Tour de France aan het kijken. En oh wat is het mooi daar in Engeland. Ik zou er best graag een keer naartoe willen op vakantie.. Het enige is dat het weer daar niet echt boeiend is en de kans op regen best groot. Het is zo mooi groen met mooie glooiende landschappen en leuke dorpjes.
@Stiertje; dat lijkt mij ook best angstig, het feit dat het best pittig waait en dan geen dak hebben............ Oh jee, ik ben zelf een ontzettende angsthaas met dit soort "dingen", dus helaas, ik kan je niet echt steunen of zo. Ik hoop dat de wind snel gaat liggen!!
Haha, ja, ik ook! Ik vond het na de ks heel prettig om lekker te kunnen liggen. Wij hadden een bed in de woonkamer (en dus ook het wiegje). Kon ik lekker beneden m'n middagdutje doen, of tv kijken, of de kleine voeden. Ik vond 't ideaal, zou het bij een eventuele volgende zo weer doen. Maar dan zou ik wel zo'n ziekenhuisbed willen met een papegaai erboven, waaraan je je makkelijker overeind kunt hijsen, want na een ks uit bed komen is best wel even een oefening.
Tassie, is jouw man de eerste tijd ook thuis? Ik had namelijk de eerste tijd genoeg aan mezelf om de trap op en af te komen en durfde dat eerst nog niet met de baby. Ik heb de eerste paar nachten ook beneden geslapen.
@Stiertje; Gelukkig hebben wij best een comfortabele bank, want een heel bed hier beneden dat zal erg krapjes zijn. Mijn man is zo rond de bevalling 4 weken thuis. Erg prettig. De eerste weken zal ik echt wel heel veel hulp nodig hebben met opstaan enz. Ik heb ook al gelezen dat een strakke buikband na de keizersnede de eerste dagen tot week erg fijn kan zijn. Ik vind het echt heel erg spannend worden nu. Dit zou mijn laatste werkweek worden komende week. Ook heel gek. Hoe gaat het verder op de boerderie? Ik ben echt heel erg nieuwsgierig naar hoe jullie wonen. Het lijkt mij fantastisch om zo te wonen, maar dan niet te afgelegen.....Heerlijk veel ruimte in en om het huis. Hoe gaat het eigenlijk met jullie schaapjes? En de lammeren zullen ook al wel groot zijn. Wat doen jullie eigenlijk met lammeren? Zo worden het er natuurlijk wel erg veel als er elk jaar weer velen worden geboren.
@weer hier heeft het uiteindelijk meegevallen! Hele ochtend regen! Smiddags zag het er dreigend uit maar toch warm en soms het zonnetje ! @planning, echt balen wij hadden eigenlijk bbq bij mijn tante! Heel de fam zou komen! Had echt zin in.. Maarja nu het skecht weer is werd het binnen gehouden ipv buiten! Nu kan ik dus weer niet mee vanwege de prednison(+ hydrocortison) .. Te grote kans op zieke mensen en dus besmettingsgevaar .. Dus ik durf niet! Nu is mn man alleen mee met pap mam broer en schoonzus! Wel jammer hoor want ik ben gek op die familie en mijn tantetjes! Echte tilburgers dus uren om te kletsen kletsen kletsen, heerlijk!maarja wel vanmiddag geluncht met vriendin ! Dus kan niet alles hebben! Nu pas wakker van mijn middag dutje. ! Zo lekker frietjes halen als ik goed wakkker ben en dan met voetbal zou mn man weer terug zijn gelukkig! @sm ohhh dat is heeeel erg balen! Opgezegd, waarom? Kost niks toch zon creditcard? Hooguit paar tientjes per jaar! Mijn man miste hem. 2 jr geleden toen hij met mn broer en vader in america zat! Toen heeft pap alles betaald voor hun met zn credit card! Nu gaat manlief in sept een weekend naar barcelona ( basketballwedstrijd kijken van ziin faco americaans team!) maar pap gaag niet mee dus hij moest nu wel voor tickets en wedstrijdtickets zon creditcard hebben hihi.. En hij wik volgend jaar weer graag naar america met een collega dus danxzal hij er ook een moeten hebben dusja wel fijn nu! En nee hoor daar fa ik verder niks anders van kopen als alleen supplementen ( dat was de afspraak die kosten daar 1/3 van de prijs hier in ned. Plus ben ik daar hier. 300 pm voor kwijt! Dus scheelt veel centjes drek).. Hihi Nig soesjes gehaald? @tassie wooooow als je dat zo zegt gaat het opeens zo snel! Officieel verlof dus! War ga jij hard! Voor mij nog 11,5 week tot verlof. hihi Ik moer maandag over 2 wkn weeeer naar arbo! Dus dan is het nog 9 weekjes tot aan verlof! Ze zal me toch niet laten werken voor die tijd hoop ik he? Pfff zou er nog niet aan moeten denken ! @ all zwaai en veel plezier met voetbal kijken!
@Tassie: ik heb mijn best gedaan, drie keer de hele winkel rondgelopen, maar geen oranje soesjes. :x Het enige wat ze hadden was oranje donuts en gevulde donuts die op soesjes leken. Dus die heb ik mee genomen en zal ik vanavond dus maar gaan nuttigen. Maar vrees het ergste... Maar mochten we verliezen don't shoot me, maar dien een klacht in bij de ah. Ik heb overigens de eerste week op bed gelegen na de ks. Daarna ben ik gewoon beneden gebleven. En mijn man was ook thuis dus die haalde en bracht mijn zoontje dan uit bed. Fijn dat je man lang thuis is. Het is toch een behoorlijke buik operatie. @Stiertje: alles droog kunnen houden? Wanneer komt het nieuwe dak erop. Lijkt me een raar idee met het dak eraf. @Bbibi: wat balen dat de bbq buiten niet door kon gaan en je nu niet mee kan. Nog 2,5 week dan hoef je hopelijk niet zo heel voorzichtig meer te zijn. Hopelijk vermaak je je een beetje.
@Sneeuwmees; oh, dat is wel balen dat je niet mee kon naar het bbq-feest van je familie. Nu was het weer met recht een grote spelbreker. Maar je had in ieder geval een gezellige middag gehad met een vriendin. Je man is dus echt een sportfanaat, helemaal als hij daarvoor helemaal naar het buitenland reist! Doet hij zelf ook aan basketbal? En vanavond gezellig met je man en mupske Oranje aanmoedigen! Ik had daarstraks gekeken naar Argentinië-België. Oh ja en vanmiddag naar de Tour de France. Gaan jullie nog iets speciaals eten vanavond tijdens de voetbalwedstrijd? Zoiets als Sneeuwmees (tenminste als ze die nog zijn gaan halen)? Wij gaan bitterballen eten. Hihi! Heeft Mupske een Donders juichpakje aan vanavond? Hihi, dat zou wel eens een goed idee kunnen zijn: Roy Donders juichpakjes voor huisdieren. Heel veel plezier vanavond en goed aanmoedigen, he!? @Sneeuwmees; heb je de oranje soesjes al in huis? Ik maak me zorgen!D).
Knuffel voor Lets, wat balen zeg! Je was er zelf al een beetje huiverig voor toch, dat alles nog niet weg was. Sterkte hoor! Welkom Babyenschede! Bed in de kamer, kon helaas bij mij niet ivm kleine kamer, maar wat heb k het gemist zeg. Had op een haar na een totaal ruptuur en zitten deed zo vreselijk veel pijn. Wij hadden trouwens boven een bedje naast ons bed en beneden een wiegje, dat vond ik wel erg handig. Sneeuwmees, knuffeldrama, heeeeel herkenbaar. Ook al een paar x een zoektocht gehad, nu hebben we er ook 3 dus mocht er 1 echt helemaal kwijt zijn dan is er nog geen ramp. We hebben vanaf begin af aan de beestjes afgewisseld, alle weken ging er 1 in de was. Ze is dus ook niet gehecht aan 1 omdat deze zo ruikt. Hier vandaag aan een loop meegedaan. Heb ongetraind 5 km gerend en heb me laten sponsoren voor een zwaar gehandicapt meisje die voor behandeling mag naar Curaçao. Gelukkig niet zo warm als gisteren, de wind en de regen zorgde lekker voor verkoeling. Nu bekaf, moet morgen ook weer werken om 7 uur, dus denk dat ik zo mijn bed in duik, voor mij geen voetbal vanavond ... Fijne voetbalavond allemaal
Wauw, Mariska, zomaar 5 km gerend! Ik doe het je niet na! Het enige oranje eten dat ik nog bij AH kon vinden, was mango-sorbetijs. Dus dat heb ik maar meegenomen. En ons mupske heeft een oranje t-shirtje aan. Helaas geen mini-juichpakje gewonnen bij die andere supermarkt Hier is gelukkig vandaag vrij weinig regen gevallen. Hoop dat het vannacht ook droog blijft. Het duurt denk ik nog wel een week of 2 voordat we weer onder dak zitten. Maar na het slopen zijn ze nu ook alweer aan de opbouw bezig. Tassie: wij wonen niet heel afgelegen. Zo'n 1,5 km buiten de bebouwde kom. Ik kan het dorp gewoon zien vanuit huis. En: vanuit het raam kan ik ook de Martinitoren van Groningen zien, da's zo'n 15 km vanaf hier. De lammeren zijn inderdaad alweer behoorlijk groot. Wij verkopen de meeste altijd aan het eind van de zomer. En we houden een paar mooie ooilammeren en doen een paar oude ooien weg om de kudde op peil te houden.
@ stiertje, helemaal ongetrainde ben ik ook niet hoor. Maar ik ben geen volhouder. Dan ren ik weer eens drie weken en dan is het eerst weer gebeurt voor paar maanden. Heb geen stok achter de deur en dan blijft het erbij. Maar meestal als ik ren is het zo'n 3 a 4 km. Dus dit was wel weer een mijlpaal voor mezelf. Man en dochter stonden halverwege de loop mij aan te moedigen. Dochter had oranje fluitje, blaasde of haar leven er vanaf hing en schreeuwde hup mama hup *smelt*. Begin al een beetje een idee te krijgen in welke omgeving je precies woont
@Mariska; wow, wat goed, zeg, dat je 5 km hebt hardgelopen! En nog ongetraind ook! Dat vind ik echt heel knap. Ik doe het je niet na, nee ook niet als ik niet zwanger zou zijn. Jammer dat je vanavond niet kunt kijken naar het voetballen. Maar uiteraard wel begrijpelijk! Morgen moet je dus echt vroeg op! Jeetje, bijna een totaal ruptuur. Oei, wat ontzettend pijnlijk lijkt mij dat! Bah, bah. Dat kan lang duren voordat het allemaal weer wat genezen is, toch? Ik hoop dat je er geen blijvende "schade" aan hebt overgehouden. Is het dan zo dat je bij een volgende zwangerschap een keizersnede zult krijgen? @Stiertje; oh, dat is inderdaad niet erg afgelegen. En ik kan mij voorstellen dat je uitkijkt naar het moment dat het dak klaar is. En jullie meisje is er dus helemaal klaar voor!! Hihi, heb je geen fotootje van haar in haar oranje shirt? Heel veel plezier vanavond en lekker hoor, mango-sorbetijs. Eigenlijk zou ik nu liever iets koels/kouds willen eten dan hete bitterballen. Het is zo broeierig warm hier in huis. @all; heel veel plezier vanavond met voetbal kijken!! Enneh, goed aanmoedigen, he!?
Tassie: zie album. Deze foto heb ik gemaakt voor de eerste wedstrijd. Ze ligt nu trouwens lekker in haar wiegje te slapen.
@tassie haha ik heb idd een oranje jurkje met froezelrandje met nederlandse vlag hahaha! Gekocht vier jaar terug voor mn meisje ! Maar weet zo niet waar hij ligt! En nu ik zwanger ben te moe om heel de kelderkast en zolder te doorzoeken dus over 2 jaar met EK maar weer! Hihi.. Man is idd sportfanaat! Zeker wat betreft basketball, speelt hij zelf ook idd en mn broer ook! Dusja wel leuk voor die. 2 dat ze naar barca gaan ! Ik hoop maar dat ik niet met 31,5 week beval want dan is mijn man er dus niet hij haha! Maar genoeg vriendinnetjes die ik mag bellen gelukkig! Jij lekker aan de bitterballen? Ik had al frietjes en fricandel speciaal op deze acond nu man ging bbqen! Dus nu maar een appeltje op en zo nog een beschuitje aardbeien voor ik ga slapen! @sneeuwmees jaaaa daarom.. Geeft ook niks hoor! Heb het graag voor mn kindje over! En hoorde al van mam en schoonzus dat het goed was dat ik er jiet was want er waren 2 zieke continue aan het hoesten enz! Dus blij dat ik heb overgeslagen! Plus kon ff lekker slapen zodat ik nu voetbal kon zien, enne jeeeeej net de eerste keer de creditcard gebruikt! Had mn bestelling klaar gezet en man heeft hem net betaald! Ben benieuwd wanneer ik mijn grote oakket binnen krijg ( 30 potten voedingssup hahaha dus zal een heel pakket zijn ) @ mariska wauwww wat goed van je zeg! Hoe kwam je daarbij mee te doen ? Loop je vaak hard?
@Stiertje; Wat een mooi meisje, zeg!! Hihi, echt een lachebekje. Je zou bijna denken dat de foto gemaakt is na het winnen van de wedstrijd! @Bbibi; Inderdaad maar goed dat je niet was meegegaan naar het bbq-feest. Moet je man dan nog speciale voorzorgsmaatregelen treffen als hij thuis komt? Of hoeft dat niet? Hihi, en jij dus ook al een oranje jurkje gekocht, voor je mupske. Hihi, ik had 'm wel willen zien. Wat leuk trouwens dat jouw broer en jouw man een grote hobby delen en dan dus ook samen naar wedstrijden gaan, zelfs in het buitenland. @ego; yeah!!! Toch nog gewonnen. Wat een belachelijke wedstrijd, althans de Nederlanders speelden wel echt een wedstrijd. De costa-ricanen waren erg onsympathiek en hadden maar één doel: penalty's. Ik ben naar boven gegaan toen de penalty's genomen moesten worden. Ik zal de hele tijd al te stressen en ik kon de spanning niet langer aan. Toen hoorde ik mijn man naar boven roepen dat "we" gewonnen hadden!! Hihi, toen maar snel boven de televisie aangezet en mee genoten. Enneh, toch maar een aantal bitterballen opgegeten ondanks de hitte.
@Stiertje: wat een heerlijke lachebek hebben jullie, toch? En schattig, hè, die oranje kleertjes. Ik had vorige week mijn zoontjes ook in oranje uitgedost. Deze keer was de wedstrijd erg laat en overdag vond ik het toch wat frisjes. Maar hopelijk zijn de temperaturen woensdag wat beter, zodat het shirtje toch nog een keer uit de kast kan. Woensdag zou maar zo de laatste keer kunnen zijn. @Tassie: vreselijk zo'n wedstrijd, hè. Ik had een enorme hartslag en heb ook overwogen naar bed te gaan met de penalties. Kon het eigenlijk niet meer aanzien. Mijn zoontje lag op mijn buik te slapen, maar toen we wonnen, kon ik niet voorkomen toch even een kreetje te slaken (waar hij natuurlijk wakker van schrok ). Volgende keer toch maar weer oranjesoesjes. Daar word je toch minder misselijk van, als de spanning te groot wordt. @Mariska: knap van je, hoor! Ik doe het je niet na. @Bbibi: leuk dat je man zo'n fanatieke sportliefhebber is dat hij zelfs ervoor naar het buitenland gaat. Ging jij 'vroeger' (wat klinkt dat raar) ook wel eens mee? We gaan ons klaarmaken om naar Toverland te gaan. De vooruitzichten zijn niet al te best, maar hopen maar dat de meeste regen naast ons valt. Als het goed is, hebben ze ook dingen om binnen te doen, dus zo moeten we maar een beetje schipperen tussen de buien door.
Hoi dames hoeist hier ? Wij hadden een minder leuke dag! Voelde de beeb amper sinds vrijdag! Vandaag toch besloten zkh te bellen en ze wilde dat ik langs kwam! Dus gegaan en was geen reden te bendenken.. Ze lag nog hoog in mn buik ( ik had vrijdag zoveel kramp dat ik eerst nog dacht dat mn bevalling op gsng ging komen ofzo maar was wss toch bandenpijn) maar gek dat ze daarna opeens niet meer bewoog. Maar wss is mn baarmoeder nu nog meer gegroeid waardoor ze nog meer plaats had en dat is et daarom minder voel! Want alles was goed ! Ze was druk , vruchtwater en placenta was goed dusja moeten wler maar weer vertrouwen in hebben.. Maar ben toch weer onzeker nu hoor pfff Sneeuwmees proficiat net je man hoe was toverland? Genoten? Tassie hoe smaakte de bittenballen hihi.. En morgen bellen voor de koelkast? Man hoeft geen maatregelen te nemen als hij thuis komt als alleen meteen zijn handen wassen voor hij iets aanraakt! En als we bij mensen zijn geweest met huisdieren dan ook handen desinfecteren ! Thats all... Dus valt mee toch hihi
@Bbibi: kan me je ongerustheid voorstellen. Heb het zelf ook een paar keer meegemaakt deze zwangerschap en zelfs ook een keer aan de ctg gelegen hiervoor. Dus bij twijfel of ongerustheid gewoon het zkh bellen. Vinden ze nooit een probleem. Vandaag dus naar Toverland geweest. Het weer viel enorm mee, want we hebben eigenlijk tot halverwege de middag mooi droog en zonnig weer gehad en toen begon het wat te regenen. Maar nog niet eens heel erg veel. Dat terwijl als je de vooruitzichten mocht geloven je bijna weg zou regenen. Daarna nog met kennissen een pannenkoek wezen eten. Erg gezellig. Nu allemaal compleet total loss weer thuis. Morgen weer een nieuwe werkweek en de laatste week van school van mijn zoontje.