ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    ow do, wat fijn dat ze toch gebeld hebben! Voor jou dan bloedwaarde AMH denk ik ofniet omdat het zo lang duurt? Die duurt iets langer altijd dacht ik..
    Waarom IMSI trouwens?

2. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt, amh en vitaminen de vitamine weten ze wel eerder naar krijg dan alles in 1 keer!
    Imsi omdat mijn lieverd erg weinig zaadcellen heeft,? Waarvan de mobiliteit ook niet altijd even goed is! met imsi kunnen ze de beste uitzoeken, wel weer een extra kostenplaatje natuurlijk, maar goed, we grijpen nu alles aan!

3. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Do; wat fijn dat je alsnog gebeld bent. Dus jullie gaan IMSI doen. Spannend, hoor! In Nederland deden jullie toch ICSI? En jij nog een week wachten op jouw bloeduitslagen. Ook spannend. Je weet in ieder geval waar je aan toe bent nu en wat voor jullie de best passende behandeling gaat zijn.

@Lets; ook voor jou dus nog even spannend. Ik hoop dat dr. H. gelijk heeft en dat er inderdaad geen curettage nodig is. Je hebt inderdaad een druk weekje zo. Wel spannend ook je eerste gesprek met de psych.

4. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja in nl ook 3 keer icsi gehad! Maar op 1 na allemaal b kwaliteit embryo's?! Misschien krijgen we met imsi wel a kwaliteit: )

Ben ook wel benieuwd wat er bij mij uit komt!! Duurt nog behoorlijk lang, gelukkig begin ik morgen met mijn nieuwe baan dus heb dan lekker afleiding!

5. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @do fijn dat er meer duidelijkheid is! Volgende week de rest dus? En leuk morgen, succes!

@tassie en wat heb jij vandaag gedaanmet deze regenachtige dag? Ook lekker op bed geleden? Ik wel, en nog wat gestreken en mn moeder is met haar vriendin op de koffie geweest! Die vriendin van haar gaat een mooie ledikantdeken voor mij haken :) dus kwam ze kamertje kijken en voor de kleuren enz :)

@ sm vandaag lekker dagje vrij geweest? Morgen nog een dag en dan weer werken toch? Ben je alweer helemaal gewend?

@lets fijn dat een curretage wss niet nodig is :) en vandaag dis weer een bloeding? Wie weet staat je hcg zo weer op 0...

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Do: fijn dat ze toch gebeld hebben. Er is niets zo vervelend als wachten op een spannend telefoontje. Ook fijn dat er nu duidelijk is over welke methode. Klinkt hoopvol.
    @Tassie: mijn zoontje heeft uiteraard allerlei logische verklaringen waarom hij nieuwe schoenen nodig heeft. Hij is helemaal geobsedeerd door mijn man's werk en als mijn man gaat werken, gaat hij zich ook omkleden met zijn werkkleding. Ik heb een shirtje laten bedrukken met het logo van mijn man en hij wilde graag een broek met zakken aan de zijkant. Daarbij heeft hij een paar sport schoenen die hij altijd zijn werkschoenen noemt. En denk maar niet dat hij zijn 'werkschoenen' naar school aantrekt. Dat zijn hele discussies met een kleuter.
    @Bbibi: leuk dat je iets laat haken. Ben benieuwd naar het eindresultaat. En ik ben morgen vrij, dan nog een dagje werken en weer drie dagen vrij.
    @Lets: fijn dat je weer wat gerustgesteld bent door je bezoekje aan DD. Hopelijk vrijdag goed nieuws.

7. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Do; heel veel succes vandaag met je nieuwe baan! Ook heel spannend.

@Bbibi; ik heb gisteren eigenlijk alleen maar op de bank gelegen/gehangen en wat gelezen, tv gekeken en wat geslapen. Heel erg saai:). Ik moet ook nog strijken, maar ik ga toch maar vragen aan mijn moeder of zij het wil doen. Ik heb er echt geen puf voor. Heel mijn lijf is moe. Ik strijk normaliter ook niet, maar nu wil ik wel dat de lakentjes en een paar kleertjes gestreken worden voor de baby. Het is zo gekreukeld in de was.
    Verder heb ik gisteravond naar voetbal gekeken. Ja, eigenlijk wilde ik ditmaal vroeg naar bed, maar ik wilde per se de wedstrijd zien. Maar jeetje wat een rare wedstrijd. Brazilië toonde totaal geen weerstand. Na de eerste helft zijn we gaan slapen, omdat het toch al duidelijk was wie er zou gaan winnen. Tja, en nu ben ik alweer een tijdje op, gegeten en al.
    Oh ja, tussen 8 en 11 uur wordt de koelkast geleverd. Joepie!!! Dat wordt boodschappen doen om de koelkast lekker te gaan vullen. Hihi, ook wat lekkers voor vanavond tijdens de voetbalwedstrijd. Ook leuk dat mijn moeder komt eten en voetbal kijken. Gezellig!!

Wat ontzettend leuk en lief dat de vriendin van je moeder een ledikantdeken gaat haken voor jou. Ik ben benieuwd!

@Sneeuwmees; hihi, echte werkschoenen horen natuurlijk ook wel bij zijn werkkleding. Ik wens je een hele fijne dag vandaag!! Heb je nog plannen?

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: dat wordt inderdaad lekker shoppen om de koelkast te vullen. Al nodigt het weer niet echt uit. Ik moet ook nog op pad voor oranjesoesjes....hihi..
    Ik heb niet echt plannen. Het weer werkt ook niet mee. Mijn zoon had gisteren een ongelukje gehad op de bank. Dus nu moet ik de hoes van de bank wassen en dat is zo'n onmogelijke dikke stof, die amper droogt. Normaal kan ik dat buiten hangen, maar nu dus niet. Dan de verwarming maar een tandje hoger.
    En strijken kom ik ook amper aan toe. Dus ook ik heb een moeder die dat graag voor me doet. Eerst wilde ik het zelf doen, maar dan kwam ik er maar niet aan toe en de berg was werd maar groter en groter (wat me ook weer een rotgevoel bezorgde). Dus nu breng ik het eens per week en krijg ik het gestreken terug.
    Verder wil ik wat kleren shoppen. Ik ben de laatste jaren aangekomen, weer afgevallen, zwanger geraakt enz. Dus mijn garderobe is niet echt meer om aan te zien. Ik ben nog steeds een kilo of 6 boven mijn gewicht voor ik zwanger werd, maar nu ik bv geef, kan ik toch niet echt afvallen. Dus zal er toch aan moeten geloven nu al wat te kopen.
    Als ik de stad in ga merk ik dat ik geen rust heb om voor mezelf kleren te zoeken en meestal kom ik toch weer met kleertjes voor de kinderen thuis.
    @Do: een nieuwe baan, had ik even gemist! Wat leuk! Altijd spannend weer ergens nieuw beginnen lijkt me. Veel succes!

9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Spannend Do dat alle uitslagen er nu aan zitten te komen. Snap je zorgen aangaande de B-kwaliteit embryo's. Aan de andere kant, mofologische ( wat men met het labaratorium oog kan constateren) embryo kwaliteit zegt niet alles. Onze tweeling is een B en een C embryo. De vorige vier waren blasto's varierend van grootte 4 en 5 ( maximaal) en kwaliteit AA/AB. Het lichaam is ook belangrijk.

Lets, lief dat je vraagt naar de tweeling. Kan het ook snappen als je dat niet op kunt brengen. Het gaat erg goed allemaal, ze groeien goed en dat is het voornaamste. Ineens ben ik nieuwsgierig, waarom doen jullie eigenlijk ICSI ipv IVF?

10. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @klaasje ik dacht dat jij dezelfde kwaliteit emmys had als ik? Dat jij ook 1 morula had omdat hij een dag achter lag in groei en dat jou andere ook een 4B embryo was net als je mijne die was teruggeplaatst! Of had ik nou 4AB ... Nouja een van de. 2 is ons meisje! Terwijl mijn verse een 4AA was "met de extra complimenten van de embryoloog dat ze maar zelden ZO MOOI blasto had gezien" en helaas niet zwanger... Het is echt puur geluk hebben de kwaliteit zegt toch vaak niets blijkt maar weer! De omstandigheden van de baarmoeder moeten ook gwn goed zijn!

@sneeuwmees heerlijk dsgje vrij dus? Jammer alleen van het weer :( jij zit dus ook met die gardarobe? Pfff ik ook ik was door de hormonen van de mmm zoveel aangekomen dat ik echt nieuwe kleding nodig had maar net nu ik dat wilde doen raakte ik zwanger! Ik pas dus echt absoluut niks meer ( maarje 34 ga ik vrees ik nooit meer terug krijgen ) .. Dus ik moet na mn zwangerschap ook een compleet gardarobe! Misschien maar niet TE veel want als het een beetje mee zit gaan we
    Volgend jaar zomer miss toch terug naar DD .. Dus dan veranderd mn maar wss alweer ... Toch lastig he !

@tassie wat een gezellige planning vandaag meis! Lekker met je moedertje voetbal kijken dus? Enne koelkast geleverd meid? En flink geshopt voor erin? Waarom ga je niet zittend strijken? Doe ik ook! We hebben nu die barokstoel op de babykamer en daar heb ik nu ook de strijkplank staan, en dan leg ik alles op de commode, daar tegenaan de strijkplank en dan lekker op de stoel en dan gaat dat prima! Alle kleertjes liggen gewassen en gestreken in haar kast! :)

@hier vandaag heeft schoonmoeder geweest en de ramen gezeemd beneden van binnen en buiten was hard nodig! Echt geschift in die stromende regen maar wel onwijs lief zeg! :) daarnaast gisteren door haar verwend met kleertjes van mn favo merk van Z8 .. Tja het wordt ook het kindje van haar zoon natuurlijk dis heel lief!
    Verder crisis geweest in huis echt de ene ellende na de andere ! Kreeg te horen dat mn intralipid a 250€ echt niet vergoed werd terwijk dat wel was toegezegd ( loopt al sinds september) en heb in september ook al 250€ betaald voor de infuusbenodigdheden die niet vergoed werden dus ik ontplofte vanmorgen!

Kwamen ze mijn supplementen brengen ( zo snel al) uit america die man en ik met credit card betaald hebben.. Wat denk je? Invoerkostsn. 53€ ik zo dat heb ik niet nu in huis tja dan neem ik het pakket weer mee *zucht* en ik heb al 2 dagen geen auto vanwege dst rotweer ! Ik wil ook mn man niet op de scooter of motor sturen met dit weer! Dat moet hij morgen en overmorgen al omdat ik naar het zkh moet! Vind het zo zielig...

Maar het goede nieuws is, mn adhd kindje is weer terug! Ze is weer zo lekker druk vandaag! Wat een geruststelling echt zo fijn!
    Nog een weekje en ik zit aan de 24wkn levensvatbaarheid grens.. Echt aftellen zeg pffff... Blijf het spannend vinden!

11. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Nee Bbibi, al mijn dag 5 blasto's waren de eerste 4 teruggeplaatse embryo's.

De twee die ik nu de laatste serie terug kreeg waren dag 3. Bij dag drie hoort het embryo een 6 tot 8cellige ontwikkeling te laten zien. Ik had een 7 en een 4. 4 past bij dag 2 en loopt dan een dag achter. En verder slechte kwaliteit op het oog B en C voornamelijk doordat de fragmentatie het slecht toeliet het embryo goed te kunnen zien.

Ik denk dat mijn immuunprobleem sterker was als mijn eicelprobleem maar wie kan het zeggen? Ze zitten iig muurvast :D

Even opscheppen, mijn allerbeste was een 5AA, hartstikke leuk maar niet als je er toch niet zwanger van raakt :D

Mijn tweelingkans met de embryo's was echt ontzettend laag. Ik heb ze doen versteld staan in Dusseldorf zei men letterlijk aan de telefoon.

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: wat een gedoe met die levering. Ik heb ook niet zomaar 53 euro in huis. Kon je niet pinnen? Meestal hebben ze wel een pinautomaat bij zich? En ja, garderobe-problemen. Ik ken het. Ik heb ook nog eens een onmogelijke maat en soms heb je een jaar ertussen zitten dat heel korte truitjes in de mode zijn en dat staat me niet. Dus dan sloeg ik maar weer over. Dan was ik weer aangekomen (en vertikte dan grotere kleding te kopen omdat ik steeds van plan was om af te vallen). Dan weer afgevallen en toen weer zwanger geraakt. Omdat ik nu in een ander seizoen zwanger was als bij mijn oudste, moest ik dus wat dikkere wijde shirts kopen voor deze zwangerschap. Die kan ik nog wel aan, want het zijn geen echte zwangerschapskleding, maar wat wijdvallende tuniekjes, maar zomerkleding heb ik niet echt meer. Dus nu maar even flink geshopt bij de wehkamp. Ideaal met slecht weer. ;)

Vanmorgen ook weer eens ongesteld geworden. De tweede keer sinds ik bevallen ben. Bij mijn zoontje had ik gelijk na 6 wkn mijn cyclus weer terug. Maar deze keer was ik na 10 wkn pas voor het eerst ongesteld en nu dus bijna 7 wkn later weer. Ik begon hem al te knijpen dat ik zwanger zou zijn. Mijn man zei al dat we dan met de slaapkamers in de knoop zouden komen en dat wij dan maar de schuur om moesten bouwen tot onze slaapkamer.
    Heb hem vanmorgen maar even een appje gestuurd dat we toch niet in de schuur hoefden te slapen.;)
    Heb nu toch maar een afspraak gemaakt om een spiraaltje te plaatsen en kan dat a.s. vrijdag laten doen bij de huisarts.

Mijn zoontje moest vanmorgen met de fiets naar school. Een heel gedoe, want ik stond er vanmorgen alleen voor. Mijn man had de fiets in de kofferbak gelegd, zodat ik gelijk weg kon. In de regen dus hem naar school gebracht en de fiets uitgeladen. Kom ik hem ophalen om 12 uur, hoor ik dat ze niets met de fietsen hadden gedaan ivm het slechte weer (dat had ik ze gisteren ook wel kunnen vertellen dat het vandaag slecht weer zou gaan worden) en dus kon ik weer de fiets in de stromende regen inladen. Kwam als een verzopen kat thuis van school, omdat er meerdere ouders met de auto waren vanwege het slechte weer en ook omdat sommigen ook de fiets mee in de auto hadden genomen. Nu hoorde ik bij het wachten dat sommige moeders hadden gezegd dat ze nu vrijdag weer met de fiets naar school moesten omdat het vandaag niet doorgegaan was. Ja, lekker is dat. Dat is weer een dag dat ik er weer alleen voor sta.
    Toen ik thuis kwam kregen we ook nog een mailtje van school dat ivm het voetballen de kinderen morgen een uurtje later mochten komen.:x Jemig, zeg! Je blijft ook net aan de gang. Mijn man slaapt morgen langer uit, omdat hij nachtdienst heeft en ik moet morgen werken. Kan niet nog later op mijn werk komen. Maar weer zien hoe we dat weer gaan oplossen. Die mensen denken echt dat je niets beters te doen hebt.

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @klaasje ohh wat gek ik dacht dat jij nu ook dag 5 emmys had terug gekregen, maar niet dus...
    wss was sowieso bij jou de itralipid en prednison de ontbrekende factoren... fijn dat het nu iig gelukt is!
    en idd wat heb je aan een 5AA? Dat had ik dus ook... een 4AA met complimenten dus veeeeel belovend, en uhhh niks! Nou lekker dan, wat moet ik er dan mee?

@sm, kijk jij weer goed geslaagd dus bij de wehkamp... hopelijk valt het ook allemaal goed... ik vind altijd zoveel leuk maar zodra het er is past het nooit goed ;(
    en wat een ellende van je zoontje! lekker dat al die moeders dat mogen regelen pfff... hier ook zon ellendige dag gehad met dus die klote dhl, ander pakketje wat al een week bij kiala ount lag zonder bevestiging, een rekening wat nu al 3 kwart jaar loopt waarvan ikzelf 250euro mag gaan lappen, mn schoonmoeder die de ramen kwam zemen maarja dan moet ik haar natuurlijk ook 'verzorgen'' en ik was al zooo moe... mailtjes gestuurd naar geschillencomissie zorgverzekeraar... toen ging ik bij vriendin theetje doen maar man had de auto dus moest tevoet bleken alle paraplus in de auto, OH GOD WHY.... dus al met al ook echt en rotdag...
    gelukkig konden we eten bij schoonmoeder en is mn beebje weer lekker druk vandaag maar anders ws het janken...
    jij vrijdag toch maar een spiraaltje? spannend zeg... toch definitief de knoop doorgehakt? en mag je dan nog wel borstvoeding geven?

14. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Nou, het is the morning after........

@Kleding; oh ja, ik vind het nu al vreselijk met kleding pakken uit de kast. Ik heb één zomer positiebroek, 7/8 en geen enkele echt korte broek of rok. Aangezien ik veelal op de bank lig/hang wil ik echt iets comfortabels aan en dat is die zomerbroek niet. Ik heb een soort van positie huisbroek, maar die is aan de binnenkant gevoerd (fleece) dus erg warm. Verder heb ik een normale huisbroek gekocht die ik onder mijn buik kan dragen, maar ook met lange pijpen. Aangezien we katten hebben doe ik geen bijzondere kleding aan in huis. Pas als ik wegga of visite krijg doe ik iets anders aan.
    Gelukkig kan ik nog wel wat gewone jurkjes aan. Hihi, strak gespannen dat wel. En ook wel wat gewone shirts. Ik had toevallig wat shirts die wat wijder vallen zodat nu mijn buik erin past. Alleen vesten en jassen passen niet meer, althans ik krijg ze niet meer dicht. Ik heb één positievest aangeschaft, lang met ook lange mouwen.
    Ik ben heel erg benieuwd hoe het na de ks zal zijn. Ik kan mij niet voorstellen als ik nu mijn buik zie, dat ik ooit weer een platte buik zal hebben. Nu maak ik mij er niet druk om, ik ben immers zwanger, maar op een gegeven moment zou ik toch wel graag mijn oude maatje terug willen. Ik ben benieuwd.

@gisteren was ik ontzettend moe zodat ik én eind van de ochtend én halverwege de middag nog even heb liggen slapen op de bank. Ik had mijn vader nog gebeld om succes te wensen met zijn nachtje in het ziekenhuis en mijn moeder kwam bij ons. Het was heel gezellig. We hebben lekker zitten kletsen over van alles en toen de verlenging kwam bij voetbal is ze weer naar huis gegaan. Mijn man moest vanmorgen gewoon weer om 5.40 uur opstaan, dus wij zijn in bed verder gaan kijken. Mijn moeder heeft de strijk meegenomen. Ik ben de laatste tijd echt te moe om überhaupt iets te doen. Mijn armen en handen zijn zo zwaar en moe. Ik hoop en ga er vanuit dat het eenmalig is.
    Oh ja, de koelkast is inderdaad geleverd gisteren, al om 8.45 uur!! Heerlijk! We zijn daarna naar de supermarkt gegaan en de koelkast is gevuld. Ik ben als een kind zo blij!

15. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Zo, nu ga ik reageren op jullie berichtjes:).

@Sneeuwmees; wat fijn dat je je was kan laten strijken door je moeder. Het is niet iets wat je zo even tussendoor doet en jij hebt het echt super druk. Nu ook weer met de school van je zoontje. Jeetje, er wordt niet echt rekening gehouden met de ouders. Wat een gedoe. Gelukkig is het alweer donderdag vandaag. Moet hij vrijdag wel de hele dag naar school? Het is dan toch de laatste dag voor de zomervakantie?
    Enneh, kleding bestellen via webshops doe ik ook. Ik vind Bonprix ook heel fijn en Heine. Maar ja, Heine heeft geen positiekleding......

@Bbibi; hihi, een privé glazenwasser! Poeh, en dat in de regen. Wel heel erg lief.
    Maar eh, wat een domper zeg met al die afwijzingen voor vergoedingen. Bah, het gaat ook niet om kleine bedragen. En dan je pakketje waarvoor je invoerkosten moet betalen. Ik heb ook nooit contant geld in huis. (altijd een probleem als de glazenwasser komt). Balen, zeg! En dan ook nog eens het weer dat tegenzit als je erop uit moet. Maar wat een heerlijk nieuws dat je meisje weer heerlijk actief was!! Gezellig!!

@ik zit nu in het donker in huis. Hihi, ik heb al voorzorgsmaatregelen getroffen tegen oplopende temperaturen in huis. Ik heb alle gordijnen dicht met luxaflex zodat het echt heel donker is. Ik hoop dat het koel blijft. De zon schijnt echt op alle 3 de buitenmuren (hoekhuis) zodat het in huis bloedheet wordt en blijft. De afgelopen dagen dat het juist buiten kouder was met regen is de binnentemperatuur maar minimaal gedaald (22,5 graden) en vind ik het nog veel te warm.
    Ik heb het zo warm sinds ik zwanger ben, is dat herkenbaar voor anderen? Ik vind dat echt niet prettig. Voorheen was ik juist een koukleum.

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: ja, een zwangere heeft het inderdaad erg warm. Ik lag standaard met mijn voeten uit bed toen ik zwanger was, en bij voorkeur half boven op de dekens. Zeker die laatste weken toen ik ook nog een waterdichte molton om het matras had, was het helemaal zweten geblazen.
    En ik heb ook weinig kleren aangeschaft tijdens mijn zwangerschap. Ik heb wat ruimvallende shirts gekocht en had 2 positiebroeken. Ik vind zw.kleding ook nog eens erg duur en je draagt het maar zo kort. Bij mijn oudste was het hoogzomer (met soms wel 36 graden) en heb ik een zomerjurk bijna helemaal versleten. Daar kon je me in uittekenen bijna.
    Mijn zoontje moet vandaag de hele dag en morgen nog een halve dag. Vanmorgen mochten ze om half 10 komen, maar evt. ook eerder als het een probleem was, want er zouden al leerkrachten zijn. Dus heb hem rustig zelf wakker laten worden en we hebben samen rustig ontbeten en ik heb de jongste rustig gevoed. Ik heb hem uiteindelijk om 9 uur naar school gebracht en de kinderen die er al waren, waren lekker buiten aan het spelen en hij dook gelijk de speeltuin in. Dus helemaal goed, want buiten spelen is het liefste wat hij doet.
    Heerlijk dat de koelkast geleverd is en dat er nu net wat warme dagen aan komen. Wat zal het jou allemaal lekker smaken de komende dagen. ;)
    @Bbibi: heb inderdaad gisteren een afspraak gemaakt voor een spiraaltje. Omdat de menstruatie zo lang uitbleef begon ik toch te twijfelen over een zwangerschap, terwijl de kans met bv en mijn leeftijd zo minimaal is. In plaats van blijdschap bekroop me wel een bepaald soort paniek. Zeker toen de jongste de afgelopen week 's avonds iedere keer aan het clusteren was en ik total loss daarvan was. Ik dacht nog, hoe moet dat ooit met een derde. Dus gisteren had ik enigszins opluchting toen ik ongesteld werd en gelijk een afspraak gemaakt, omdat het met bv niet zeker is wanneer de eerstvolgende keer zal zijn.
    Dat voelde toen goed, maar moet zeggen dat vanmorgen mijn verstand en gevoel weer even met elkaar botsten. Mijn verstand zegt, je hebt twee gezonde kinderen (meer dan ik ooit had durven dromen) en als ik zwanger mocht raken is de kans op een afwijking en miskraam vanwege mijn leeftijd behoorlijk groot. Ook zou het voor ons nogal wat consequenties hebben met ons huis, die niet al te groot is, auto, werk, noem maar op. Ook was mijn laatste zwangerschap enorm zwaar. Stel dat ik weer zwanger mocht raken en je hebt een kind van nog geen jaar, dan trek ik dat echt niet. Dus het voelde goed.
    Maar vanmorgen kwam het 'gevoels-duiveltje' toch weer even om de hoek kijken. Het is op mijn leeftijd nu of nooit, dus zou je het niet gewoon blijven proberen. Er zijn immers vervelender manieren om evt. een kind te verwekken (de mmm zouden wij toch nooit meer ingaan, dus het moest hoe dan ook spontaan gebeuren). En toch wel de bijzondere ervaring van een zwangerschap en het idee dat ik dat zeker nooit meer mee zal gaan maken. Kwam ook nog bij dat mijn man gisteren ineens zei dat als ik zwanger zou zijn, het ook wel goed gekomen zou zijn (terwijl hij er in eerste instantie echt op 'tegen' was dat er een ooit een derde zou komen). Dus ja, het gevoel van gisteren van de goede beslissing is even weg. En ik heb in het verleden twee keer eerder een koperspiraal gehad omdat daar geen hormonen in zitten. Dat is me goed bevallen, dus vandaar (en mede vanwege de bv) heb ik weer voor zo eentje gekozen.

17. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Sneeuwmees; Dus toch een spiraal. Lijkt mij ook best dubbel voelen voor jou. Ik heb ook altijd gezegd dat ik 3 kinderen zou willen, gewoon als toekomstwens/droom. Nu ben ik heel erg blij en verheugd dat ik zwanger ben van de eerste, maar ondertussen hebben de jaren ook niet stilgestaan. Ik ben ongeveer een maand na de geboorte van onze dochter jarig (40 jaar) dus ja ik weet dat ik al heel erg blij mag zijn als er überhaupt nog eentje bij mag komen. Ik vind deze hele zwangerschap al een wonder en kijk enorm uit naar de dag waarop ze gehaald gaat worden. Ik weet ook dat ik als ik een tweede wil, ik niet al te lang moet wachten met opnieuw behandelingen gezien mijn leeftijd en de leeftijd van mijn man. Dat is uiteraard heel persoonlijk.

Gelukkig mocht je zoontje ook wel eerder naar school vanmorgen. Dat zorgde toch voor een wat meer ontspannen ochtend voor jullie drietjes.
    En morgen hoeft hij maar een halve dag. Gaan ze met water spelen of zo, gezien de warmte?
    En ik ben inderdaad heel erg blij met de koelkast. Ik ga zo maar eens een broodje tomaat eten. Heerlijk!
    Oh, en positiekleding is inderdaad vreselijk duur en er is ook nog eens weinig keuze. Erg weinig zomerbroeken (shorts/capri's). Mijn man vond dat ik nog maar moest bestellen, maar ik hoef niet zo lang meer, dus ik zit het wel uit, hoor. Ik ga nu echt niets meer bestellen. Ik had wel een paar shirts gekocht voor bv en 2 nachthemden, ook voor bv. Ach ja, ik moet er wel wat flatteus bij liggen voor de kraamvisite en in het ziekenhuis. Hihi.
    Ik verbaas mij echt over de katten en hun desinteresse in de box. Ze kijken er niet naar om. Heel af en toe springt er een kat in, maar deze springt er dan ook vrijwel meteen weer uit. Ik ben allang blij.

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: de belangstelling voor de box en het kamertje was bij ons ook van korte duur. Na een paar keer waarschuwen was de box al niet meer interessant. De babykamer hebben we altijd op een haakje, zodat de katten er niet inkunnen. Een van mijn katten is een flinke van bijna 7 kilo en die heeft als voorkeur lekker in je nek of tegen je hoofd aan te gaan neerploffen. Voor mij niet zo erg, maar voor een klein baby'tje natuurlijk niet. Maar moet zeggen dat na al die jaren, ook al staat het kamertje wel eens open, ze niet meer ernaar talen naar binnen te gaan. Ze lopen er dan nog wel eens doorheen, maar komen niet in het bedje.
    Ik heb overigens geen idee wat ze morgen gaan doen bij mijn zoontje op school. Is altijd een verrassing. Ik had gehoord dat omdat het 'fiets' gebeuren niet door ging gisteren (vanwege de regen) dat ze dat vrijdag zouden gaan inhalen. Maar we hebben er nog niets van gehoord. Heb mijn man gevraagd of hij het even aan de juffrouw kon vragen. De fiets ligt nog steeds achter in de auto, voor het geval dat....
    En de kinderwens. Had verwacht een rust te hebben toen ik voor de tweede keer zwanger mocht worden. Dat was ook zo, maar moet zeggen dat een paar maanden na de geboorte er zo af en toe ook weer wat kriebelt. Probleem is ook dat vrouwen maar een beperkte 'houdbaarheid'datum hebben. Dus het is ook meer van nu of nooit. Dat maakt het er niet makkelijker op, want spijt wil je ook niet hebben.

19. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Hoe is het eigenlijk met:
    Loontje, Ddees, Monatoetje, Klaproos, Shaddixxx, Boboke, Fireangel, Haai, Ploon, Botala en anderen??

@Lets; hoe is het gisteren met jou gegaan? Heb je een goed gevoel wat de psych betreft? Morgen naar het ziekenhuis. Ik hoop echt dat je nu helemaal schoon bent en dat je dus geen curettage hoeft te ondergaan.
    Heb je ook al de uitslag van DD binnen, bloeduitslag?

20. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Sneeuwmees; hihi, slim om de fiets in ieder geval in de auto te laten liggen. Dat scheelt weer gesjouw.
    Jeetje, dat is echt een flinke kat!!!! En dan ook nog eens als favoriete plek in je nek of tegen je hoofd aan liggen. De 2 jongsten zijn klein en wegen 3 of 4 kg. Hihi en de anderen denk ik zo'n 4 kg, misschien 5.
    Ze liggen het liefste op onze benen en op de buik. Eén van de jongsten ligt ook graag hoop op de borst. Lekker nu, met d'r achterpoten en kont op mijn buik. Ze geeft dan kopjes tegen mijn gezicht (soms best hard) en geeft pootjes tegen mijn mond. Hihi, ze gedraagt zich echt als een baby en wil vaak likken aan de vingers. Ze kwijlt er soms zelfs bij. Hihi. Zij en haar zusje waren veel te vroeg bij de moeder weg. Ze waren maar een week of 4 oud. Ze waren doodziek en we moesten vaak naar de dierenarts. Ik was toen thuis (burnout) zodat ik heel goed voor ze heb kunnen zorgen. Ze moesten medicijnen en gewassen worden (diarree).
    De dierenarts dacht echt dat ze zouden komen te overlijden zo klein en ziek waren ze. Nu hebben ze allebei nog steeds (nu 7 jaar) babygedrag. De ene zoekt een moederfiguur bij een andere kat en de ander bij mij.
    Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn als de baby er is. Ik zeg wel eens gekscherend dat ik er 2 aan de borst heb (bij wijze van spreken natuurlijk).
    En de kinderwens. Ja, je hoort het zo vaak van vrouwen die nog niet zo lang geleden bevallen zijn, dat ze het hele zwanger zijn (nog) niet willen afsluiten. Het zal misschien ook wel hormonaal zijn, ik bedoel, je bouwt echt een band op met je ongeboren kindje en dan ineens is de buik leeg.
    Verder is het zo frustrerend wanneer je ook nog eens geconfronteerd wordt met je leeftijd. Het is makkelijker wanneer je ervoor kiest om het erbij te laten, omdat je gevoelsmatig compleet bent en het goed vindt zo. Misschien kun je anders de spiraal wel laten plaatsen, en over een aantal maanden nog eens kijken hoe je er dan over denkt?

Deel Deze Pagina