@Monatoetje; wat leuk om weer even een update van je te krijgen! En wat fijn dat alles goed gaat met jullie zoontje. Ik kan mij voorstellen dat je het ongelooflijk druk hebt. En wat gaat het snel, zeg! Alweer bijna 4 maanden oud! Ik krijg echt de indruk dat jullie vooral lekker aan het genieten zijn met z'n drietjes! Echt heel fijn om je berichtje te lezen! @Lets; wow, wat een goed nieuws! Ik hoop het zo voor je dat je inderdaad een nieuwe baan hebt na je vakantie. Oh, dat is zo welkom! Ik hoop op goed nieuws vandaag, je begrijpt wel wat ik bedoel. Ik blijf het zo tegenstrijdig vinden om te zeggen.......Maar eh, hierna kunnen jullie met een gerust gevoel op vakantie gaan en ik hoop echt dat jullie lekker kunnen ontspannen en energie op kunnen doen. Heel veel succes/sterkte vandaag!! @Sneeuwmees; wat een school-soap!! Wat een onrust brengt zo'n school teweeg, zeg! Moest je ook nog even tussen de bedrijven door een kleinigheidje kopen. Je hebt het er echt druk mee. En vandaag ook nog een druk dagje. De laatste inentingen voor je zoontje vandaag en ook weer spannend: het weegmoment! Enneh, wat het plaatsen van het spiraaltje betreft, misschien toch eerst een testje doen, voor de zekerheid? @Bbibi; och, meis, wat lees ik nu? Ik hoop dat het niets ergs is en dat het te maken heeft met de groei van de baarmoeder, buik of een overactief meisje. Ik hoop echt dat het geen naar iets is. Bah, dat is schrikken voor je! @Mariska; hihi, wij gaan snel, hè! Dat krijg je ervan als je hele dagen thuiszit, dan word je zo'n beetje zp-verslaafd! Maar, ehm, ik kan mij voorstellen dat je even niet zo goed weet wat je moet doen met je werk en met de komende behandelingen. Wat anderen ook al zeiden, kun je het niet met je leidinggevende bespreken van de mmm en zo wat regelingen treffen samen? Het is inderdaad erg rot als zwanger worden niet vanzelf gaat. @Imke; Wow, je amh is inderdaad prima zo! Maar eh, je TSH is dus te hoog!? Je hebt dus een traagwerkende schildklier. Dat kan inderdaad de hele vruchtbaarheid negatief beïnvloeden en ook zorgen voor miskramen. Weet je hoe hoog je TSH is? En nu aan de Thyrax? Het beste is om te zorgen dat je TSH zo rond de 1 mIU/l zit bij een zwangerschapswens én tijdens de zwangerschap. En dan in augustus gaan jullie echt starten met de behandeling in DD! Spannend, maar zeker ook heel erg welkom na het lange traject en de wachttijd! @ego; ik was gisteren echt niet lekker, stekende hoofdpijn aan één kant (waar ik mijn hoofd gestoten had) en duizelig. Ik zag op een gegeven moment de kamer om mij heen draaien terwijl ik op de bank zat. Bah. Ik ben vroeg naar bed gegaan, omdat ik ook zo moe was. Vannacht hoorde ik wat gedonder en omdat het af en toe hard waaide hoorde ik bloempotten sneuvelen (niet van ons). Ik ben uit bed gegaan en heb op zolder gekeken. Nou, wat een spektakel! De hele lucht was zwart met echt heel veel flitsen. Af en toe wat zacht gerommel en een paar windvlagen. Ik ben uiteindelijk maar weer terug naar bed gegaan en gelukkig weer in slaap gevallen. Bah, wat zweet zo'n plastic zeiltje (matrashoes) verschrikkelijk, zeg! Ik lig altijd op mijn linker zij te slapen en wanneer ik ook wakker word, ik ben echt aan die kant zeiknat van het zweten. Zeker met deze temperaturen niet echt prettig.
@Bbibi, och meis, ik hoop dat de pijnen inmiddels weer weg zijn. @Imke, wat spannend zeg. Ik hoop voor je dat die schildklier idd het probleem gaf. Hoop dat de tabletten zijn werk doen en dat een lang gewenste zwangerschap snel mag volgen. Hoe lang moet je aan de medicijnen voordat je kan gaan starten met de behandeling? @Tassie, ja meis, de laatste loodjes wegen het zwaarst en het warme weer doet daar geen goed aan. Zie mijzelf ook nog zitten 3 jaar geleden. Hoogzwanger en tropische temperaturen. Zat de hele dag met mijn voeten in een teil koude water en een natte lap op mijn kop Denk erom dat je goed blijft drinken!!! Hier tot nu toe de laatste paar dagen geen regen of onweer gehad, trekt telkens langs ons heen. Wat betreft mijn werk. Mijn leidinggevende en collega's weten allemaal van onze behandeling en zijn hierin erg begripvol. Ik heb gelijk bij het starten open kaart gespeeld. Mijn leiding wil heel graag dat ik en een collega van mij nu starten. Ze weet van mijn behandeling en mijn collega, heeft nu 1 kindje van een jaar en die wil eerst nog een tweede kindje voordat ze aan de opleiding begint. Beide willen we dus een jaartje wachten. Maar aan de andere kant willen we ook heel graag starten. Leiding heeft er geen probleem mee als we het een jaar uitstellen. Maar we zijn bang als wij er aan toe zijn dat ze zeggen we hebben inmiddels genoeg van deze functie, de opleiding stellen we eerst maar uit. Ik zal het eens met mijn leiding gaan bespreken. Vandaag een lekker dagje vrij. Straks nog even paar kleine boodschapjes halen. Vanmiddag gaan man en ik een fietsje met zijwieltjes halen voor ons meisje die woensdag 3 jaar word. Wat zal ze opkijken die ochtend. Kan me er nu al op verheugen.
@Tassie: met deze temperaturen heb je inderdaad bijna een eigen zwembad met zo'n waterdichte molton. Zit nu nog vol met hormonen, dus merk ook wel dat ik nog veel en snel zweet en het 's nachts ook nog wat warmer heb. En ik ga zeker nog een test doen. Dat heb ik de vorige keren ook gedaan bij het plaatsen, omdat een koperspiraal een irriterende werking heeft en mocht je zwanger zijn, het dan op een miskraam uit kan draaien. Dus moet zometeen weer naar het kv. Wel apart om eerst naar de apotheek te gaan en mijn spiraaltje op te halen en dan daarna naar de drogist te gaan om een zw.test te kopen. @Mariska: denk dat je leidinggevende het erg op prijs zou stellen als je je twijfels, zoals je ze nu ook met ons bespreekt, op tafel zou leggen. En fijn dat je weet dat ze in ieder geval begripvol zullen zijn. Kun je niet evt. aan de opleiding beginnen en mocht je zwanger raken, dan het jaar erop weer inspringen en het afmaken? Lastige keuzes, ik herken ze helemaal. En wat leuk een fietsje voor je dochtertje. Ik kan zelf ook al zoveel voorpret hebben van het idee hoe de blik van ons zoontje zal zijn als hij een cadeautje krijgt. @Bbibi: hoe is het nu met je? Het klonkt nogal eng over pijnen en je nieren. Laat je ons even weten hoe het afgelopen is in het zkh? @Lets: oh, misschien een nieuwe baan? Heb ik even overheen gelezen, maar dat zou geweldig zijn. Toch weer een klein lichtpuntje in de duisternis van nu. Veel sterkte vandaag. Je moest toch weer voor nacontrole? @Imke: fijn dat de amh goed is. En schildklier is inderdaad een veelkomende oorzaak waarom een zwangerschap niet wil lukken, maar gelukkig goed te behandelen. Klinkt goed, dus! Heb vannacht slecht geslapen. Het leek wel of alle onweersbuien over onze woonplaats moesten trekken. Denk dat ik wel 4-5 keer onweer over heb horen komen, vergezeld van enorme wolkbreuken. Was eigenlijk bekaf, maar toen ik net naar bed wilde gaan, begon het weer te onweren en ben ik maar even beneden gebleven. Angsthaas die ik ben. Nu dus half brak wakker geworden, maar alles is weer gelukt. De oudste zit op school en de jongste ligt in bed. Nu even ontbijten met zp en dr. Phil. Zometeen mijn boodschappenronde doen. Apotheek, drogist, supermarkt enz. Dan de kleine man weer uit bed halen, naar het cb en de oudste weer van school halen. Hij wilde weer afspreken met een kindje van school. Dus vanmiddag waarschijnlijk weer twee tijgers die het huis afbreken. Maar goed, dat kan er ook nog wel bij.
Bedankt voor de reacties meiden. Raar dat jullie dat allemaal niet in hebben hoeven leveren. Ik ga ook gewoon de verwijzing + het aanvraagformulier doorsturen en dan hoor ik het wel...
Ow grr, sorry weer een egoberichtje maar ik moet t echt ff kwijt. Griurhlkueqfhrqlkuerhglkwerjhklgrjehlkwuefhglekjahgfufge.hakafugk. DAT als allereerst. Ik had gisteren gebeld of ik al voor mijn afspraak met de gynaecoloog vandaag om tien uur bloed moet prikken. Nee dat kon niet dat moest de gynaecoloog bepalen, ook na mijn uitleg. Kom ik bij de gynaecoloog, nog nuchter en kei dorst, echo ja, mm, ja mm, was nog nie zeker of curretage nodig was. Ja dan toch maar bloedprikken. Dus ik moet nu nog tot half een nuchter blijven. Ik was me toch boos! Vooral omdat ik zelf aan heb gegeven al eerder bloed te prikken. Nu hangen we meer met dd aan de telefoon. Wordt vervolgd.....
@ imke woooow wat een hoog AMH! Ik ken niemand met zon extreem hoge waarde joh niet normaal... Haha hoe jong ben je als ik vragen mag? @sm nog weggeweest voor een spiraaltje vandaag? En nog getest? @tassie vervelend dat je weer zo slecht voeldd! Laatste loodjes voor jou ! Hier is bloeddruk nu ook extreem aan het dalen! Van 137/95 in week. 14 naar 100/56 in week 23 bizar toch? @hier controle gehad , bloeddruk dus laag, vandaar ook de vermoeidheid en duizeligheid! Stikstaan gaat echt niet! Maar goed hoort erbij! Nieren met echo nagekeken maar was ook goed! Baby druk , mooi vruchtwater en dikke placenta.. Dus dat was fijn! Urine lief ook niks afwijkends zien dus staat nu op kweek ! Wss toch bandenpijn... Mijn buik groeit ook zooooo extreem hard dus ook niet zo gek natuurlijk @mariska in dat geval zou ik het doen meid! Als ze er Toch van weten en je dan zon mooie kans geven zou ik gelijk ja zeggen
Mijn amh is 6.17 , is dat zo hoog ? Ik heb geen flauw idee wat normaal is voor mijn leeftijd. Ik ben 14 juni 25 geworden ...
Ja 6,17 is mooi hoog hoor! Ik heb 5, nog iets... Das ook hoog. Al wil dat niet altijd iets zeggen, ik ben evengoed nie zo goed in eitjes verzamelen.... Nou hier toch nog positief nieuws in de omgekeerde wereld. De bloedwaarde was goed gezakt, nu was het 53. Dus zolang het blijft zakken geen curettage, geven ze ook aan in Düsseldorf. Pfoe ze weten wel hoe ze het spannend moeten houden!
@Sneeuwmees; ook ik ben benieuwd hoe het is gegaan met de diverse afspraken van vandaag. @Lets; jeetjemina, wat een vreselijk irritant en tenenkrommend gedoe, zeg! Gelukkig alsnog positief nieuws gekregen. Maar meis, het zit je ook allemaal niet mee. Nu moet je dus nog verder afwachten, begrijp ik? Ik hoop en ga er vanuit dat je voordat jullie op vakantie gaan in ieder geval een definitief "oordeel" hebt gekregen. @Bbibi; gelukkig alles goed met jullie meisje! En ja, je bloeddruk is wat laag. Daar kan je zeker heel veel last van hebben. Zeker in combinatie met het warme weer. Probeer zo min mogelijk te bukken (vaatwassers zijn taboe) en rustig opstaan. En heel veel water drinken. Mijn bloeddruk was de laatste keer zoiets als jij nu hebt. Eindelijk weer wat hoger. Ik voel mij dan ook stukken beter als wat ik gedaan heb. Enneh, gelukkig niets met je nieren aan de hand. Wel erg goed dat je urine op kweek is gezet, want je weet maar nooit. @Imke; Nou, je AMH is best hoog. Het zegt op zich wel wat, maar helaas niet altijd genoeg. Net zoals Lets zegt. Je AMH laat zien hoe het met je eicel voorraad gesteld is. Hoe lager het AMH hoe minder eicelreserve je hebt, hoe dichter je bij de overgang zit. In principe is het leeftijdsgebonden, maar helaas ook zeker niet altijd. Er zijn er ook die al voortijdig in de overgang zitten en dus ook een laag AMH hebben, ook al zijn ze pas in de 20 jaar. Mijn AMH is op zich conform mijn leeftijd, 0.78. Niet slecht voor mijn leeftijd. @ego; ik heb net alles tegenover elkaar opengezet in huis, maar het wordt alleen maar heter en plakkerig. Er staat helaas helemaal geen wind vandaag. Jammer.......Ik hoop, sorry dames, dat het straks lekker gaat regenen. Is goed voor de plantjes, de beestjes (niet de katten) en goed voor mijn humeur.
@Lets: wat een communicatie weer! Maar gelukkig een 'happy' end. Mijn gyn zei na de mk dat ik vrijdag maar nuchter moest komen omdat als ik niet schoon was, ik die dag nog gecurreteerd zou worden. Zit ik daar half van mijn graat te gaan, wordt de gyn nog even weggeroepen voor een spoedks. 1,5 uur later dan gepland aan de beurt. Toen ik niet schoon bleek, vroeg ik wanneer ik die dag gecurreteerd zou worden. Reageerde die gyn geirriteerd dat dr. K. (zijn collega die gezegd had dat ik nuchter moest komen) toch zeker moest weten dat het zo hier niet werkte en dat het niet aan de orde was, dat ik op dezelfde dag gecurreteerd zou worden. Nou, dan kan je ze ook wel villen. Gelukkig was curretage niet nodig achteraf, maar ik was vreselijk boos. @Bbibi: fijn dat alles goed was en dat het gelukkig 'maar' bandenpijn was. Niet prettig, maar gelukkig niets ernstigs. @Kiekske: ik heb vaker gehoord dat vrouwen kostenplaatjes aan moesten leveren. Waarom PNO dat soms wel en soms niet vraagt is me ook niet duidelijk. Ik zou me ook maar even dom houden en alleen maar het formulier voor behandeling buitenland inleveren. Je bent er maar druk genoeg mee, dus als ze erin trappen scheelt het je weer gedoe van een kostenoverzicht regelen. @Tassie: ook hier plakt alles. Heb ook van alles losgezet, maar het lucht nog niet erg door. @Imke: je amh is inderdaad erg hoog. De mijne is 0,34. Kun je voorstellen wat een verschil. Hier even 'pauze' van een ochtendje racen. Vanmorgen mijn zoontje naar school gebracht voor z'n laatste ochtendje. Alles liep uit, dus had mijn jongste eerst even een borst gegeven, hem toen even bij mijn vader gebracht. Mijn oudste naar school gebracht, toen de kleine opgehaald en de tweede borst gegeven. Die weer naar bed. Zelf ontbeten, toen opgeruimd, gestoft, gedweild. Boodschappen gaan doen, pakketje afgegeven wat retour afzender moest, toen naar de apotheek en daarna naar de kruidvat. Thuis snel boodschappen opgeruimd, ondertussen een zw.test gedaan (die zoals te verwachten negatief was). Toen de jongste uit bed gehaald en naar het cb. Wegen, meten, even praten en toen twee prikken in ieder beentje een. Hij was netjes aangekomen. En omdat hij nu 4 maanden is mag hij ook al een papje hebben. Dus ipv een fles geven, mogen we nu ook een bordje pap (met moedermelk aangelengd) geven. Dus dat is het proberen waard. Toen de twee prikken erin, die zoals verwacht een enorme krijspartij opleverden. Daarna een troosttietje gegeven en snel aangekleed en naar huis om 5 min. later weer naar school te sjeesen. Bepakt en bezakt met van alles en nog wat van school naar de auto. M'n zoontje had nog net even geregeld om op de allerlaatste middag af te spreken, dus ik had nog een vriendje (met ook een fietsje erbij) in de auto. Die twee zijn even helemaal losgegaan met spelen, we hebben een broodje gegeten. Wasmachine en afwasmachine draait en heb net voor de tweede keer weer alles gedweild. Mijn zoontje en vriendje zitten nu even bij te komen (net als moeders). Over 3 kwartier mag ik naar de huisarts voor het spiraaltje plaatsen. Dan heb ik echt weekend (hoop ik)
Ik heb trouwens een vraagje: Ik heb net de rekening binnengekregen van ons intake gesprek, 130 voor mij en 36 voor mijn vriend. Sturen we de rekening door naar PNO of betalen we het eerst zelf ? Hoe hebben jullie dit gedaan?
@Imke: ik heb alles zelf eerst aan DD betaald en daarna opgestuurd naar pno. Over het algemeen zijn ze snel met uitbetalen.
@Imke; net als Sneeuwmees, heb ook ik alle rekeningen van DD zelf overgemaakt en pas op het laatst het hele pakket naar de verzekering opgestuurd. @Sneeuwmees; heb je het nog onder controle thuis? Hihi, zijn de jongens buiten aan het spelen in de tuin? Wat leuk, zeg, dat je jongste alweer pap mag gaan krijgen. Ook spannend, want hoe het zal het hem smaken? Weet je al wanneer je dit gaat geven? En och, arm, ventje, 2 prikken in zijn benen. Dat lijkt mij zo pijnlijk om te zien bij je eigen kindje. Ik moet nu al denken aan het hielprikje dat een pasgeborene krijgt (een paar dagen na de geboorte). Het is natuurlijk wel erg goed dat dat gedaan wordt, maar het zijn zulke kleine kindjes. En, oh, ik lees dat de test negatief is. Ik heb het idee dat je toch wel hoopte op een positieve test. Jammer, meis. Helaas, dus toch een spiraaltje.
PNO heeft geen rechtstreekse banden met Dusseldorf, zelf voorschieten dus. Heb je de PNO app al? Over het algemeen zijn ze zo snel dat als je de rekening op dag van ontvangst inscand je voor de verstreken betaaltermijn van DD het bedrag op de rekening hebt. Maw ook voor mensen met minder spaarcentjes moet een prive kliniek traject te doen zijn.
@Tassie: ja, het is heel dubbel. Aan de ene kant heb je een soort van opluchting dat je niet zwanger bent, aan de andere kant is er altijd nog een stemmetje in je, dat het toch wel heel bijzonder zou zijn. Zeker omdat ik vorig jaar ook even een test deed en er niets van verwachtte en toch ineens een tweede streepje zag. Maar het is goed zo. Heb twee mooie jongens, dus meer dan ik ooit had durven dromen. Het vriendje is inmiddels weer opgehaald en het was mooi genoeg. Ons zoontje is heel erg moe, door het weer en het einde van het schooljaar, dus op het laatst jankte mijn zoontje om alles en niets. Dus maar beter dat hij weer naar huis is. Spiraaltje zit er inmiddels in. Het zetten zelf was niet pijnlijk, maar daarna vloeide ik heel erg en had ook krampen. Dus net maar even 2 paracetamolletjes erin en nu gaat het weer.
@sneeuwmees: mooi dat je ventje goed aangekomen was. Ik snap alleen niet helemaal wat nu de meerwaarde van een papje is, helemaal als je het aanmaakt met bv. Alleen bv is de eerste 6 maanden toch ook prima? Niet aanvallend bedoeld hoor, alleen nieuwsgierig
@ sm de spiraal zit er dus in? Deed geen zeer nee? Knap hoor! En wat sneu voor je mannetje @tassie fijn regen? Pfff neeeee ik wil sunshine! Maar idd niet te warm... Vlgens de gyn is deze bloeddrukwaarde normaal voor dit termijn van zwangerschap! Hij zal straks weer iets gaan stijgen zei hij... Dus wacht het af! @imke en lets ik was vorig jaar met prikken 24 bijna 25 ( inmiddels bijna. 26) en mijn AMH was maar 2,6 ... Dusse die van jullie is keiiii hoog ik ken niemand met zon mooi amh ! Het vreemde is idd wel jullie weinige eicellen... Ik had er met. 200 eh spuiten 19 in de productie! Maar vermoedelijk zijn ze bij mij eerder op en ga ik vroeg de overgang in! Mijn moeder was iets van 38 toen de ellende van overgsng begon nl... Nouja gelukkig ben ik nog jong en nu gelukkig zwanger.. Een tweede kindje zou mits ons gegund wel haalbaar zijn vermoed ik met mijn amh...
Oja vandaag nog gebeld door internist schildklkerwaardes nu eindelijk " redelijk" goed! Tsh goed t4 blijft achter raar he? Tsh 1,24 t4 15,6 nouja ik laat het er maar hij hoor! Voel me redelijk proma nu moet ik zeggen en de beeb doet het goed dus hou het maar zo! 3,5 pilletje nu! Daarna belde opeens de gynaecoloog mij op waar ik sochtens was geweest dus ik schrok wel een beetje... Hij zei dat hij toch even had overlegd met een andere arts en dat ze graag wilde dat ik een suikertest op kort termijn liet doen! Aangezien ik aan de hydrocortison zit... Heel goed oplettend vond ik dat! Want mijn dokter wikde niet meewerken met 12 wkn.. Dus en zij wisten ook dat je hogere kans had op zw suiker met prednison! Dus netjes dat hij daar speciaal even oor belde! Pluspunten... Al ben ik niet blij met onderzoek! Moet nuchter ! En ik sit altijd al met mn thyrax en opstartproblemen! Dus dat wordt nuchter rijden naar het zkh! Niet zo fijn...
@Stiertje: het voorstel van het papje was bedoeld omdat hij de fles weigert en sommige kinderen wel toestaan met een lepeltje gevoerd te worden. Dus dat was de enige reden. Niet omdat hij dat nodig heeft. Het is het proberen een keer waard, maar wil liever de eerste zes maanden niet iets anders dan bv geven. Ik mocht evt ook al een keer wat fruit geven maar dat vind ik nog te vroeg. Ze stelde dat papje voor omdat het ook echt een keer kan voorkomen dat ik weg moet en hem echt niet zelf kan voeden. @Bbibi: een alerte en meedenkende arts. Het mag bijna in de krant. Maar goed dat je nu eens zo'n arts hebt waar je niet alles hoeft uit te leggen. En een spiraaltje plaatsen deed geen pijn. Wel wat ongi krampen na afloop maar met twee paracetamollen is dat ook weer over.