ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje voor J

29 jun 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi DD-experts, kan ik bij jullie terecht voor vragen over de behandelingen in DD?

Op dit moment zijn we in NL in behandeling. Twee jaar geleden heb ik 2 icsi's ondergaan waarbij uit de 2e poging onze dochter is geboren.

Bij de eerste icsi poging waren 0 eicellen bevrucht. Bij de 2e poging waren er meer dan 20 eicellen waaruit slechts 2 (!!) embryo's zijn ontstaan. Een topembryo is teruggeplaatst en hieruit is onze prachtige dochter ontstaan. Hier hebben we vreselijk veel geluk mee gehad. In eerste instantie zou de punctie niet doorgaan ivm dreigende overstimulatie. Ik heb moeten praten als brugman om de punctie door te laten gaan. Omdat we bij de eerste poging geen bevruchtingen hadden wilde ik perse weten of het überhaupt mogelijk zou zijn voor ons. Gelukkig gingen ze toch akkoord en zijn er 2 embryo's ontstaan. Hoewel het een hele lage score was, waren we erg blij dat het ten minste mogelijk was.

De andere embryo is ingevroren en deze is 2 weken geleden terug geplaatst. Helaas is hier geen zwangerschap uit ontstaan.

We willen in ieder geval verder gaan met ICSI, we twijfelen alleen of we dit in NL moeten laten doen. De volgende keer moet is sowieso een lagere eenheid puregon gebruiken zodat er geen dreigende overstimulatie onstaan. Omdat er dan minder eicellen zullen ontstaan zijn we bang dat er dan ook weer geen bevruchtingen zullen zijn, waardoor opnieuw een kostbare poging verloren gaat.

Ik heb de indruk dat ze in DD minder strikt zijn in protocollen tov Nederland. Daarnaast hebben ze naar mijn idee meer mogelijkheden in DD.
    Het probleem ligt bij ons overigens bij het zaad. Heel weinig, nauwelijks beweeglijk en slechte kwaliteit.

Sorry voor het lange verhaal, maar hebben jullie misschien advies voor mij?

2. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    Hoi Roosje. Wij hebben precies hetzelfde probleem. Zijn daarom uiteindelijk ook in DD beland. Daar hebben we PICSI erbij gedaan. We wilde ook IMSI maar dat vond de arts geen goed idee. Weet even niet meer waarom. Stiekem wel blij, want PICSI is veel (!) goedkoper dan IMSI. Dankzij die betere zaadselectie hebben we sinds negen maanden een mooie zoon. En deze maand beginnen we voor nummer twee. Uiteraard zijn we hiervoor weer naar DD gegaan :)

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @RoosjeJ: ik zou zeker voor DD gaan. De mogelijkheden zijn zoveel uitgebreider dan in NL en een ander voordeel is de embryoscope waar de embryo's 5 dagen in blijven zitten tot blasto-fase. Verder kijken ze inderdaad naar de vrouw zelf ipv standaard protocollen op iemand loslaten. Ondanks dat ik er niet zwanger geraakt ben, verwijs ik mensen het liefst zo snel mogelijk naar DD ipv dure pogingen hier in NL verspillen.
    @Dreamer: welkom terug weer! Spannend dat iemand van ons DD clubje nu al weer voor een brusje gaat. Succes!

4. Roosje voor J

29 jun 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dreamer en Sneeuwmees, bedankt voor jullie advies!

Spannend dreamer om weer te starten voor een brusje. Veel succes!

Onze dochter is overigens een jaar en wij zijn nu ook klaar voor een broertje of zusje.

Ik vroeg me nog af hoe het zit met de kosten. Wordt in DD ook alles vergoed of moet er toch e.e.a. bijbetaald worden voor ICSI en bijv. ook voor PICSI of IMSI?

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Roosje: de meesten van ons zijn bij pno en die vergoeden alles. Waar ben jij verzekerd?

6. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @roosje welkom! Jammer dat de poging voor een brusje mislukt is :(
    Ik heb ook net wls dreamer icsi en picsi gehad! 29eicellen waren er 15 van rijp.. En daarvsn zijn er 14 bevrucht dus bijna 100% :)
    Dus echt picsi was geloof ik maar 90€ dus echt geen geld! IMSI is wel heel duur! Maar Dr S zal beoordelen wat je nodig hebt! Bij ons was het zaad van mijn man Heeeeel veel, beweegelijkheid matig maar afwijkende vorm slecht!! Hij dacht niet dat imsi nodig was maar vond picsi een goed alternatief! En hij had dus inderdaad gelijk! Als we
    Ooit voor een brusje gaan wil ik weer graag picsi! :)

@sm wat goed dat spiraaltje zo weinig pijn deed ! Nu ook geen last meer verder? Nog leuke plannen t weekend? Of is je man weer werken?

@all hoe gaatie? Vanavond nog voetbal kijkers? Hier een dagje met vriendin gehad! Manlief naar vrijgezellenfeest! Ik daarna zo moe dus rest vd middag geslaoen toen vriendin weg was! Daarna naar ouders gereden en hier mee gegeten ( was veelste laat omdat ik nog sliep hahah) en nu lekker bij hen op de bank.. Ouders zijn lekker wandelen met mijn hondje! Dus heb ik even lekker rust! Heerlijk dagje zo :)

7. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey roosje, ik heb geen ervaring in nederland met behandelingen maar ik kan niks anders dan dusseldorf van harte aanbevelen.
    Ik heb via verzekering pno nu drie icsi's volledig vergoed gekregen!

Sneeuwmees, heeft je zoontje nu vakantie? Hoop het, dan kun je ff lekker een beetje bijkomen he?
    Gelukkig dat het spiraaltje weinig pijn deed. Lijkt me toch erg dubbel weer een zwangerschapstest doen!

Bibi, idd een heerlijke dag zo! En lekker mooi weer! Geniet nog even verder meid!

Hier ondertussen al mijn moed bij elkaar aan t rapen. Mijn hoogzwangere vriendin komt op bezoek. Totaal geen zin maar moet er toch maar ff doorheen van mezelf... Dan hebben we dat ook weer gehad, wordt denk ik toch de laatste keer dat ik haar zwanger zie..
    Volgende week lekker op vakantie iig! Ik kan niet wachten!!

Fijn weekend meiden! Xxx

8. Roosje voor J

29 jun 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt bibi. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben bij VGZ verzekerd.Ik ga maandag maar eens bellen.

Mij lijkt PICSI ook een goede oplossing. Gaat dit ook met heeeel weinig zaad? <0.01

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ lets ohh dat is weer dubbel en moeilijk meid :( hopelijk kan je snel weer zwanger bij haar op vakantie! Ging je nou vlgende keer wat meer prednison gebruiken? Ja toch?
    En idd genoten! Ff beetje rustig dagje was ik aantoe :) hondje ligt ook helemaal in coma op de bank! En man verwacht ik morgen ochtend pas weer thuis dus bed voor ons alleen hihi

@roosje bedankt :) en graag gedaan!
    Durf het niet te zeggen meid.. Maar je zou het kunnen bespreken? Ik weet niet wat precies voor dr S de redenen zijn om te kiezen voor IMSI of PICSI.. Hij vond mijn man zijn zaad te goed voor IMSI.. Wua aantallen adviseerde hij zelfs IVF. Met picsi maar die combi bleek niet te kunnen dus werd het icsi met picsi..
    Ik heb niet heel veel vergoed gekregen helaas omdat ik toen bij zilveren kruis was verzekerd! Nu bij PNO.. Ik zou volgend jaar
    Overstappen als ik jou was! Vergoed 200%..
    Heb je al intake? Zou snel bellen wachttijd is 5mnd ongeveer...

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Roosje: ik zou zeker voor DD gaan. Ik ben ook afgehaakt op de protocol-gerichtheid van ons NL ziekenhuis. En in DD kijken ze gewoon veel meer naar de persoon en staan ze meer open voor nieuwe ontwikkelingen.
    @sneeuwmees: en, al een papje gegeven? Ik ben benieuwd of hij dat wil. Zou een hoop schelen denk ik.
    @ego. deze week weer een soort van menstruatie gehad. Stelt allemaal nog niet veel voor. Dat zal wel door de bv komen denk ik.
    Onze dochter wilde dus geen nutrilon. Iemand tipte mij om eens een ander merk te proberen. Dat van Etos gekocht en half om half gemengd met moedermelk en ze dronk het op! Opluchting!
    Onze verbouwing vordert (althans, het gedeelte waar ze nu mee bezig zijn). Hopelijk kunnen ze komende week weer de hoogte in met het dak. En in de tussentijd hopelijk geen plensbuien meer ...

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: geniet van je rust. Klinkt als een relaxed dagje (ondanks dat die vermoeiend was). Hier ook een voetbalkijker, maar met het verschil dat ik deze keer met de laptop erbij zit, omdat het niet meer zo nodig moet.
    @Lets: hoop dat het bezoekje van je hoogzwangere vriendin meevalt. Kan me voorstellen dat het pijnlijk is. Weet ze dat ook en kun je er evt. met haar over praten? Vaak als je ergens erg tegenop ziet, valt het mee. Hoop dat ook voor jou. Gelukkig heb je bijna vakantie en kun je hopelijk even helemaal je zinnen verzetten en jezelf weer opladen voor de volgende poging. Mijn zoontje heeft inderdaad nu vakantie, dus heerlijk dat we 's morgens niet meer hoeven haasten om hem op tijd uit bed en op tijd op school te krijgen.
    @Stiertje: wat fijn dat je dochtertje het andere merk zo goed drinkt. Wat apart dat per merk ook nog de smaak zo verschillend kan zijn. We hebben nog geen papje geprobeerd. Wil dat tot het uiterste rekken. De komende weken is het op mijn werk wat rustiger, dus zo lang de kleine lekker aan de borst kan, wil ik dat erin houden. Het papje wil ik wat later gaan proberen, als de vakantieperiode weer een beetje voorbij is en hij (en zijn darmpjes) wat ouder zijn en het op het werk weer wat drukker wordt. Heb jij ook al van die onregelmatige en rare menstruaties? Ik had na 10 wkn de eerste menstruatie, maar heel weinig. Na 7 wkn werd ik afgelopen week weer ongesteld, maar dat was eigenlijk maar een dag. Dus er is nog geen touw aan vast te knopen. Bij mijn oudste was ik na 6 wkn al weer ongesteld en bleef het daarna stipt om de 28 dgn komen. En weer druk aan de klus? De voorspellingen zijn goed, dus hopelijk geen emmers nodig voor lekkages.
    @Roosje: inderdaad even goed de vergoedingwijzer nalezen. Er kan per maatschappij veel verschil in zitten wat ze vergoeden voor behandelingen in het buitenland. Hopelijk heb je maar een behandeling nodig, maar mocht het toch iets langer duren, dan zou ik eind van het jaar zeker naar PNO overstappen.

12. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    @Roosje geen idee hoe het bij vgz zit. Ik zit bij FBTO en daar krijg je 100% vergoed op basis van Nederlands tarief. Zo werken de meeste verzekeringen. Je komt er dus aan tekort. PNO vergoed echter twee keer NL tarief. Ik had nooooooit verwacht dat we voor een brusje zouden gaan en helemaal niet zo snel. Anders was ik wel overgestapt aan het begin van het jaar. Misschien is dat voor jou wel een optie. De wachtlijst voor intake in DD schijnt namelijk lang te zijn...
    @SN ik ben niet echt terug. Ik lees van tijd tot tijd mee. Maar er wordt zoveel geschreven dat ik het niet bij kan houden en dan voel ik me weer schuldig als ik vergeet op iemand te reageren ofzo. Blijf dus lekker op de achtergrond met iedereen meeleven ;) maar kon het even niet laten om op Roosje te reageren haha

13. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Roosje; welkom hier! Ook ik kan je van harte DD aanbevelen! Het gaat daar zo anders dan in NL. En qua vergoeding, dat zul je anders misschien met je verzekering moeten bespreken. Ik heb zelf 1 IVF-poging gehad en deze is vergoed tot het maximale wat je normaliter in NL zou hebben betaald. Ik zit overigens niet bij PNO, maar bij UMC.

@Lets; Ik hoop dat het is meegevallen gisteren en dat je vriendin zich begripvol naar jou heeft opgesteld. Ontzettend moeilijk en confronteren voor jou. Maar misschien inderdaad ook wel weer goed om haar nu te zien.
    Knuffel, meis, want ik voel echt met je mee.

@Bbibi; wow, dat klinkt als een heerlijk dagje. Het was ook echt heerlijk weer. En wat fijn dat je ouders met je hondje zijn gaan wandelen zodat jij lekker kon relaxen. Heerlijk!!

@Stiertje; jeetje, dus dat kan ook nog, dat een kindje een bepaald soort merk fv niet kan lusten, maar een ander merk wel. Gelukkig heb je nu iets gevonden wat ze wel lust.
    En wat heerlijk dat de verbouwing gestaag vordert. Ook ik hoop dat er geen plensbuien meer zullen plaatsvinden zo boven jullie huis totdat het dak klaar is.

@Sneeuwmees; wat heerlijk dat je 's morgens je oudste zoontje niet meer uit bed hoeft te halen en niet hoeft te haasten en geen last-minute "dingen" meer hoeft te regelen voor school de komende 6 weken!
    En je jongste zoontje dus nog lekker alleen bv laten drinken de komende tijd. Ach, pap geven kan altijd nog, toch? En inderdaad eerst die darmpjes nog maar laten rijpen.

@ego; gisteren een heerlijk dagje gehad. Terwijl mijn man was gaan racefietsen, heb ik heerlijk buiten op het dakterras gezeten met een boekje. En oh, wat zijn die beesten verwend!! Als ik een stoel met beensteun voor mijzelf neerzet, zet ik er altijd één naast met een plaid erop, voor wie??? Juist, voor de poezen! Hihi, ik werd er zo ontspannen van door alleen maar te kijken naar de 2 beestjes die naast mij lagen te slapen op de stoel + beensteun. Gezellig, hoor.
    Verder ook voetbal gekeken. In eerste instantie had ik geen zin om te kijken, want ja, het leek mij overbodig om nog voor de 3e plaats te strijden. Maar toch kwam het besef dat het misschien toch wel goed was voor het moraal. En gelukkig dus toch gewonnen.
    Oh ja, ik heb weer eens wat raars: ik hoor af en toe wanneer de baby beweegt een tik-geluid, het lijkt op een zacht knakje. Ik heb gelezen dat er wel meer zijn die ook zo'n geluidje kunnen/konden horen tijdens hun zwangerschap. Hier ook iemand??

14. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

#3774 Klaproos, 13 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jul 2014
    Hoi meisjes,

Ik kom even kijken hoe het met jullie allemaal gaat. Zou graag willen meekletsen maar het duurt nog zo lang voordat we weer beginnen. Zucht. We hebben wel eind juli een gesprek in mijn zkh in NL voor de echo's. Die wil ik daar laten doen zodat ik niet telkens naar DD hoef.

Hoe gaat het met jullie allemaal? Tassie,duurt niet lang meer he?? Ben zooo benieuwd naar de naam voor jullie kleine meid&#128516;

Bibi,klinkt lekker! Verder alles goed met je? Je ziet er echt prachtig uit met een superfiguur! Mooi buikje heb je.

Roosje,ik zit ook bij VGZ en raad je aan over te stappen naar pno en dan pas picsi te doen! Het vgz zit overal om te zeiken,elke cent moet nageplozen worden en je krijgt de helft niet vergoed. Wij hebben iets van 3000 euro zelf mogen betalen! Dus je bent alvast gewaarschuwd. Medicatie zou ik in 1 keer halen! Hadden wij niet gedaan dus helft niet vergoed.

Dreamer,welkom en spannend weer!

Ik zat gisteren toevallig wat te lezen op forum en zag dat Marjah zwanger is!!! Weet niet of jullie haar kennen maar ik spook al een tijd rond op dit forum en heb haar toenertijd gevolgd. Echt geweldig voor haar. Als er iemand lang isbezig geweest is zij het wel. Net zoals Juulzon enSuzyQ.

Kletsen jullie eigenlijk nog veel op facebook? Zo ja,kan iemand me dan de link sturen zodat ik mezelf kan toevoegen? Iemand anders kan mij niet toevoegen namelijk:)

Xx klaproos

15. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Stiertje, wat fijn dat het toch lukt met met andere melk nu!

Tassie, wat heerlijk zo'n dag waarop je eens lekker hebt kunnen genieten! Hihi verwende poezen;)

Klaproos, hoe is het met jou..? Straks gaan we misschien wel weer ong, tegelijk beginnen!! Wij waarsch half augustus weer als alles meezit.

Gisteren dus die zwangere vriendin op bezoek. Ze zat gelukkig naast me zodat ik haar nie de hele tijd aan hoefde te kijken, (we waren met meer.) op zich ging het wel en was het best gezellig, maar wat me nu echt zwaar tegenviel...ze heeft helemaal nie gevraagd hoe het nu met me is, en ze weet ervan! Het hele onderwerp werd gewoon gemeden terwijl ik er wel een paar keer een opening voor gaf, toen ze weg ging was ik dan ook erg boos en verdrietig.
    Begin me toch wel af te vragen wanneer dat intense verdriet toch eens minder gaat worden....
    Gelukkig kan ik hier mijn praat kwijt, daar heb ik veel steun aan!

Liefs xxx

16. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Klaproos; ik vind het altijd fijn en leuk om weer wat van je te horen. Ikzelf schrijf niet mee op Facebook aangezien ik geen fb-account heb.
    Voor je het weet is het alweer eind juli! Spannend weer. Ook wel fijn dat je in je eigen ziekenhuis in NL de echo's kunt doen en dan de rest in DD.
    Eerlijk gezegd zegt geen enkele naam mij iets die je opnoemt. Uiteraard ontzettend fijn voor die meiden dat ze na zo'n lange tijd eindelijk zwanger zijn!
    Enneh, ja, het gaat bij mij super hard. Nog maar 4 a 5 weken tot de ks.

@Lets; Ik kan mij voorstellen dat je teleurgesteld bent over het feit dat je vriendin niet heeft gevraagd hoe het met jou gaat en ook jouw openingetjes naar dit onderwerp niet heeft opgepikt.
    Kan het misschien zijn, omdat zij niet de enige visite was, dat zij zich misschien heeft ingehouden, omdat zij niet weet of de anderen wel op de hoogte zijn van jouw situatie? Ik weet niet, hoor. Als dat niet het geval is, is dat inderdaad een behoorlijke tegenvaller. Bah, ik zou d'r ook verdrietig om zijn. Het geeft zo'n katergevoel.
    Inderdaad, gelukkig, dat je hier alles kwijt kunt, maar in real life is toch vele malen prettiger. Een knuffel, een arm om je heen, een traan en een lach..........Knuffel van mij, meis (helaas een digitale).

17. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    @tassie, iedereen wist ervan die er was, en dat wist zij ook. Overigens niet zoveel mensen op bezoek hoor;)
    Dus ja behoorlijke domper. Gelukkig heb ik wel andere mensen ook reallife bij wie ik het wel kwijt kan:)

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: wat naar dat je vriendin niet even naar je geïnformeerd heeft. Vaak gaan mensen voor je denken. Zo van, het zal wel te pijnlijk zijn, ik vraag er maar niet naar. Of misschien wil ze niet dat anderen het weten. Dat is dan vaak nog extra pijnlijk, dan dat het onderwerp helemaal gemeden wordt. Ik had ook twee collega's die zich geen raad wisten toen ik een mk had. Ik zat met een collega op een kamer en ze presteerden het zelfs om haar alleen te begroeten (uit angst dat ze 'iets' met mij moesten). Toen ik even naar het toilet was, ging die collega snel iets op mijn kamer in een postvakje gooien. Toen ik eerder dan gepland terugkwam en haar dus bijna tegen het lijf liep, kon je merken dat ze zich rotschrok en moest ze dus wel vragen hoe het met me ging. Dacht later nog. Trut, was dat nu zo moeilijk. Mensen kunnen rare dingen uithalen en mensen nog meer kwetsen dan nodig is. Gooi alles hier er maar uit. Helaas veel ervaringsdeskundigen hier. Dikke knuffel, meid!!
    @Klaproos: Marjah ken ik volgens mij nog van een van de eerste delen van het DD-topic. Maar ik dacht dat zij gestopt waren met behandelingen. Dus toch weer verder gegaan, blijkbaar en met geweldig resultaat. Wat fijn voor haar! En het schiet voor jou ook al weer op (al vind je dat zelf waarschijnlijk niet) dat je gaat beginnen. Had je nu al wel of niet een hormoonpompje.
    @Tassie: jij lekker buiten gezeten. Het was heerlijk weer gisteren. Niet te warm, niet te koud. En ja, mijn katten zijn ook overal waar ik ben. Aandoenlijk hoe vertrouwd ze zich bij je kunnen voelen. Hoe klein de ruimte naast me ook is. 's Avonds wringt een kater van mij zich altijd zo dat hij toch net in dat kleine gaatje ligt.
    En dat geluid uit de buik ken ik niet. De ene keer dat ik knak voelde in mijn buik, was toen mijn vliezen gebroken waren. En dat laten we bij jou maar even achterwege.

We zijn gisteren een dagje naar Den Bosch geweest. Het was heerlijk weer en er hing zo'n heerlijke vakantie bourgondisch sfeertje. Bijna buitenlands. Lekker wat gewinkeld, heb toch maar een nieuwe broek voor mezelf gekocht en wat terrasjes gepakt.
    'Vroeger' ging ik altijd naar de St. Jan om een kaarsje aan te steken. Eentje voor mijn zoontje en eentje voor het kindje dat we ooit hopelijk nog mochten krijgen. Onze gebeden zijn verhoord. Dus gisteren toch nog maar een keer opnieuw naar binnen gegaan. Ditmaal weer twee kaarsjes, maar nu als dank voor twee prachtige zoontjes.
    Daarna zijn we nog uit eten geweest, om te vieren dat we nu een beetje vakantie hadden. Daarna nog snel naar de AH om nog snel voor sluitingstijd wat boodschappen te halen.
    Mijn man is nu aan het werk. De kleine man heeft uitgeslapen tot half 10. Gisteren heeft hij wel in de kinderwagen geslapen, maar net zoveel als dat hij in zijn bedje zou slapen. Dus heb hem nu maar even lekker zijn roes uit laten slapen. Daarna lekker gebadderd en meneer ligt weer fris en fruitig en met volle buik te slapen. Vanavond komen mijn ouders en zus met haar gezin koffie drinken voor de verjaardag van mijn man. Dus moet vanmiddag nog even wat boodschappen halen en het huis weer op orde brengen.

19. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Lets; nou, in dat geval vind ik het knap lullig van haar. Bah, wat een tegenvaller voor jou!

@Ollie en Arie; hoe is het met jullie?

@hoe is het met de rest? Nog bepaalde plannen voor vandaag? Het is hier tot nu toe nog droog, dus de deuren staan lekker open. Heerlijk!
    Zonet boodschappen gedaan. Ik heb allemaal trek in koude/gekoelde producten.
    Ik voelde mij zojuist niet zo lekker, had echt buikpijn en was er naar van. Nu is het al redelijk bijgetrokken. Misschien te veel gedaan? Ach ja, dan maar weer even op de bank hangen en vanmiddag de Tour kijken. Ook leuk.

20. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Sneeuwmees; hihi, we waren waarschijnlijk tegelijk aan het typen.
    Dat klinkt echt als een heerlijk dagje gisteren. Lekker ontspannen, jezelf wat verwend met nieuwe kleding en heerlijk met je gezin er even tussenuit. Dat klinkt echt heel erg goed. Den Bosch ken ik niet zo, eigenlijk. Ik ben er één keer geweest, maar daar weet ik niet veel meer van. Wie weet een keer met de kleine meid. En wat mooi om kaarsjes aan te steken.
    Goh, dat je jongste zo lang heeft liggen slapen vanmorgen. Dat was wel welkom, zeker!?
    En ja, die katten zijn hier ook zo aanhankelijk. Het zijn soms net hondjes, alleen luisteren ze niet. Nou ja, eentje luistert wel naar "Nee" en "kom hier". Echt grappig. Wanneer ze stout is en ik dus "nee" roep, dan gaat ze mauwen op een heel klaaglijke toon. Zo grappig. Maar meestal stopt ze dan wel met waar ze mee bezig is. Het blijft een kat, dus ze kan ook heel koppig en eigenwijs doorgaan met waarmee ze bezig is en dan ondertussen mauwen.

Deel Deze Pagina