ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: je hebt inderdaad zelf meerdere testen gedaan en je hebt bloed laten prikken. Inderdaad nu dus stoppen met de utro.
    @Ddees: goed dat de waardes gestegen waren, maar balen dat je waarschijnlijk toch weer aan de prednison moet. Maar in ieder geval nu voor het goede doel en gelukkig geen hinder meer voor de groei van follikels. Ben benieuwd wat dr. S. morgen nog hieraan toe te voegen heeft.
    @Tassie: ja, een betrokken man lijkt leuk, maar die van mij kan er wat van.;):cool: Laatst was de kraamzorg-dame op bezoek en ik zat net met haar af te spreken om tot een minimum aantal uren te komen (omdat ik me enorm opgelaten voel met continue iemand om me heen in huis). Maar toen ging mijn man even meepraten en die wilde juist zoveel mogelijk uur voor mij en het kindje, omdat ik bij mijn zoontje het ook zo zwaar had en dat ik bijna niets kon na de geboorte. Ik heb echt met alle verstand zitten luisteren, want voor mijn gevoel had hij het echt over iemand anders en vond ik juist dat ik toch hartstikke goed overeind was gebleven na de bevalling. Ik dacht nog, even ingrijpen, want zodadelijk heb ik een leger verpleegsters op de stoep staan.;)

2. Botala

Botala Actief lid

2 nov 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Sneeuwmees gelukkig geen blaasontsteking en een kweek voor de zekerheid is nooit weg toch...
    @Klaproos 8 stuks netjes hoor duim voor je....
    @Lets balen meis sterkte
    @Ddees blijft nog even spannend succes meis

3. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Haha, wat grappig Sneeuwmees dat je man er zo anders tegenaan heeft gekeken. Maar wel heel lief trouwens.
    Fijn dat het geen blaasontsteking is. Maar minder dat je je zo voelt.
    Klaproos, dat klinkt mooi! En wat is de volgende stap? Wanneer mag je weer? Bij mij moest dr.S. ook heel hard drukken om de follikels zichtbaar te krijgen.
    Ddees, jeetje nu te hoog? Dat is ook wat. Ben heel benieuwd wat dr.S. gaat zeggen.
    Lets, ik had het zo gehoopt. En het klonk ook zo hoopvol, 2 positieve testen. Het was zo mooi geweest. Hopelijk kun je snel verder en hoef je niet je eigen cyclus af te wachten. Wat zul je teleurgesteld zijn. Dikke knuffel voor jou.
    Tassie: voel je je al ietsje beter dan vanochtend? Wat shit zeg dat je je zo slap als een vaatdoek voelt. Al weet je waar het voor is, iets waar je über gelukkig mee bent, maar toch.. Dit is niet fijn.
    Oh Botala, ik ben heel blij voor je. Wat een geruststelling dat de uitslag goed is. Dus twee gezonde mensjes in je buik. Dus je hebt niet de NIPT test gedaan met geslachtsbepaling?
    Arie77: ik denk dat die verwijsbrief niet echt het verschil gaat maken voor je verzekering, hoor. Stuur ze op wat je al hebt tezamen met het ingevulde formulier van dr.S. En misschien is het wel voldoende. Hoef je er nu even niet verder mee. Want als het je 1e, 2e of 3e poging is krijg je het toch wel vergoed. Alleen het bedrag lees je pas in de toewijzing van de behandeling. Welke verzekeraar heb je dan?
    Wel onwijs vervelend trouwens dat ze zo star doen. Ik kreeg van de kliniek in NL ook geen verwijzing, maar wel van mijn huisarts. En ik heb even teruggelezen in deze verwijzing en hier staat alleen het volgende in:
    Hierbij verwijs ik mw. voor uw onderzoek/advies en behandeling ivm kinderwens.
    Iemand vroeg wanneer ik mag testen: aankomende maandag de 10e. Nog even geduld... We zullen zien. Ben benieuwd.

4. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lets dikke knuffel

Voor de rest zijn jullie niet bij te houden zeg! Lees wel altijd mee, maar heb niet altijd de tijd om te reageren.

Het hoofdstuk vit d kan afgesloten worden. Volgens de Nl norm val ik hier netjes binnen met mijn waarde (82). Ik snap ook niet waar het verschil nu in zit, maar ja het belangrijkste is dat het nu voldoende is.

5. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    En het allerbelangrijkste is dat het allemaal goed gaat met je zwangerschap ;)
    Fijn gevoel voor je lijkt me dat de waarde dus wel goed is.
    Top!

6. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Lets wat ontzettend shit, dikke knuf!!

Botala, geweldig dat test goed was nu echt genieten!!

Ik ben ff hele weekend depri geweest van mislukte poging ga morgen de rest lezen

7. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Ploon zit bij beruchte pno die door dd dames geplukt wordt haha.3e ivf dus mogen niet weigeren idd..alleen die maximale vergoeding he..daarom ben ik overgestapt. Dat maakt natuurlijk wel uit.
    De 10e? Nog ff een weekje volhouden :)

Boboke he in dd 28 en in nl 82? Vreemd maar super is idd netjes binnen de grens. Nu geen zorgen meer maken en lekker verder broeden

8. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Lets,knuffel meis :( Wat een rotnieuws pfff.

Tassie& Mees,die 3 dominante waren nog niet zo heel groot gelukkig dus het was nog geen probleem. Nu jij zegt dat je dat ook hebt en zwanger bent ga ik alleen weer hopen,doos die ik ben..

Donderdag weer fm!

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ploon: spannende week volgende week, jij de 10e en Ddees de 11e. Zou leuk zijn, na jullie vele ontmoetingen dat jullie allebei zwanger jullie DD-avontuur mogen beëindigen.
    @Salcia: logisch dat je even tijd nodig had om bij te komen. Je verwachtingen zijn toch hoog gespannen en dan ineens valt alles weg. Ik begrijp dat ze dus ook geen escape IUI meer gedaan hebben? Of heb je zelf nog je ei(tjes) kunnen benutten?
    @Klaproos: fijn dat die 3 geen roet in het eten gooien. Ik had het zelf ook dat bij mij soms enkele follikels wat harder groeiden, dan de rest. Toen is er ook gewoon doorgegaan, maar bij mij was het dan alleen moeilijk plannen wanneer de punctie gepland moest worden, omdat ik toch al niet veel follikels had en je de grote niet kwijt wilde, maar ook de kleinere wel mee wilde pakken. Maar met zo'n opbrengst als jij nu al hebt, hoef je daar niet bang voor te zijn.

10. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Mees nee geen iui vond dr S zinloos.... Nu gister zelf en morgen nig een x who knows

11. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Oh Salcia, wat balen zeg. Waarom was een escape IUI zinloos? Hopelijk is het jullie zelf gelukt :)
    Kan me voorstellen dat je heel erg teleurgesteld bent. Bah!!
    Spannend Klaproos, morgen weer.
    Arie77: dat was bij mij het probleem ook. Interpolis vergoedde maar zo weinig. En nu ook bij PNO. Ga nu even de ICSI-poging bij hen indienen. Nou dan was ik bij Interpolis al € 1000,- over het vergoede bedrag heen gegaan. Ben zo blij dat ik overgestapt ben.
    Ddees: al iets gehoord van dr.S.?

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Salcia: ik weet dat dr. S. niet zo van de IUI's is en zeker niet van de escape IUI's. Balen dat hij daar niet aan mee wil werken, want het zou toch net ietsjes meer kans geven en een poging niet helemaal nutteloos maken. Hoop dat je ook een spontane verrassing mag krijgen over 2 wkn.
    @Ddees: was ook benieuwd of je nog wat gehoord had.

Hier nog steeds brak. Heb vanmorgen zitten twijfelen of ik wel zou gaan werken. Een paar keer met barstende koppijn wakker geworden. Toch maar gegaan met het idee om dan maar een halve dag even te gaan werken. Nou, inmiddels is de werkdag al weer grotendeels voorbij en ik zit er nog.:);)
    Morgen lekker vrij, dus kijk er erg naar uit. We willen onze badkamer nog gaan verbouwen en moeten druk op zoek naar sanitair (met zo weinig mogelijk levertijd). Het wordt uberhaupt nog wat krap met mijn zwangerschapsverlof. Maar zie ons dat ook niet doen als er een kleintje boven ligt te slapen om dan de boel open te breken. Dus dat wordt nog een uitdaging.;)

13. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Salcia Balen he zo'n afgebroken poging. Kom maar ff tot jezelf. Ga je nog voor een gesprek naar DD of ga je voor een bel afspraak? Zouden jullie nog 1 keer kunnen?
    Spannend Sneeuwmees nog ff gauw verbouwen. Doe je wel rustig aan?

ego: Vanmiddag om half 2 kwam ik er eindelijk door maar de assistente die ik had wist het allemaal niet, maar ik lag wel in de stapel om vanmiddag gebeld te worden. Toen ik teruggebeld werd konden ze me geen waardes geven, maar de immunoloog heeft wel met dokter S overlegd en ik moet meteen beginnen met de prednison. Tot aan een eventuele positieve test en dan doorgaan en contact opnemen, want dan willen ze na een aantal dagen bloedprikken. Ze ging wel aan de immunoloog voorleggen dat ik de waardes krijg. Ook moest ze nog de foto's van de embryo's opsturen.

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ddees: dus toch aan de prednison. Wel vervelend dat je er zo achteraan moet bellen en als je dan eindelijk doorheen komt die persoon weer niet op de hoogte is. Erg vermoeiend is dat. Maar je hebt je antwoord en weet dus weer even (voor nu) waar je aan toe bent. Kan dat bloedprikken in NL of moet je daarvoor steeds naar DD? Want dan wordt het nog een dagvullende bezigheid steeds.
    En ja, ik hoop dat ze snel met onze badkamer kunnen beginnen (nou ja, kamer, ieniemienie-badkamertje) en dat de chaos meevalt. We wilden alleen maar een extra toilet boven en dachten (als leek) dat dat niet zoveel voeten in aarde zou hebben. Maar van het een kwam het ander en voor we het wisten werd het van een extra toilet ineens een hele verbouwing. Dan komt dus de vraag wanneer je daarmee zou gaan beginnen. Als je net bevallen bent en een kleintje hebt die nog een paar keer per dag uren moet slapen, ga je ook niet met de kangoo een muur uitbreken (met stof e.d.). Dus dan toch maar nu met enige spoed. Dat betekent wel 1-2 wkn afzien. Hoe sneller de spullen geleverd kunnen worden, hoe sneller ze kunnen beginnen. Maar dat het veel rotzooi, stof en ongemak gaat opleveren zal duidelijk zijn. Ik moet alles voor de babykamer nog wassen, maar dat moet ik maar even tot het laatst bewaren, omdat dat geen zin heeft als alles nog vol stof komt te zitten. Maar goed, mijn man is nog thuis vanwege zijn apneu, dus hij mag zich grotendeels uitleven.

15. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Lets, wat rot voor je. Een hele dikke knuffel

@Ddees, wat een gedoe zeg. Maar hopelijk is het het allemaal waard en heb je binnenkort een positieve test.
    Ik duim met je mee.

Ego. Ik ben echt aan het aftellen tot de uitgangsecho.
    Ik heb nog met de verzekering (pno) gebeld over de verstrekking van de medicatie. En ik mocht bet gewoon bij de apotheek bestellen en de rekening opsturen.
    Heb ook even gevraagd bij de apotheek hoe het in zijn werk gaat met buitenlandse recepten. Als ik een stempel van de huisarst op mijn recepten kan krijgen, hoef ik niet eens voor te schieten. Wil de HA dit niet voor mij doen, dan wel.
    Wel is pregnyl slecht leverbaar. Dus vertelde ze, als ik de recepten heb, moest ik gelijk bellen of het leverbaar is, en anders kon ik het in DD ook proberen bij de apotheek.
    Weet iemand van jullie of er een apotheek dicht bij de kliniek zit.
    Het is voor mij al een hele opluchting dat ik de medicatie gewoon zo kan bestellen. Ik was al aan het bedenken hoe ik het moest regelen.
    Weer een zorg minder .....waarom moet de regering ook zo moeilijk doen.

16. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Knorretje,als je in DD bent en je ziet die muurschildering van die 2 enorme katten,daaronder ongeveer zit een apotheek dus echt 5 minuutjes lopen. Ik zou je misschien aanraden om toch in DD je medicatie te gaan halen,ik heb in NL echt een hele hoop gesodemieter gehad. Maar goed ik woon in een achtergelegen dorp dus dat zegt al wat ;)

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Knorretje: wat fijn dat je apotheek zo mee wil werken. We hebben hier helaas alleen maar ellende gehoord de afgelopen weken omdat apotheken niet meer mee wilden/mochten werken en het onduidelijk was waar iedereen de medicijnen vandaan moest halen. Ik zou zo snel mogelijk je medicijnen proberen op te halen, voordat ze zich bedenken. Wanneer heb je je uitgangsecho?

18. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Allereerst, dames bedankt voor alle lieve reacties. Doet me erg goed!

@Sneeuwmees, fijn dat je geen blaasontsteking hebt..nu nog verbouwen? pff..wel rustig aan doen he! hoop dat het snel klaar is zonder al te veel problemen
    @ploon, ik ga voor je duimen voor maandag...pff spannend weer zeg!
    @ddees, en ik ga voor je duimen voor dinsdag;) pff spannend weer zeg
    (haha ja gewoon het zelfde he;))
    @boboke, goed te horen dat je vitamine d toch goed is
    @salcia, zucht ja mislukte poging...zit je ook nie mee he? Wanneer kun je weer verder nu?
    @klaproos, succes morgen
    @knorretje, ow ja daar ken ik je van!! Wanneer mag jij beginnen met de uitgangsecho?
    Om de hoek bij de kliniek zit een apotheek, eentje met een ooievaar op de raam...toepasselijk...
    Ik ga er nu vast maar achteraan bellen zodat ik in maart straks weer rustig kan beginnen..

Hier gaat het wel weer enigszins, nog steeds erg verdrietig maar hoef er niet meer constant aan te denken..nog wel veel te vaak natuurlijk.
    Had nog even naar dd gebeld of ik weer met de pil moest beginnen, bellen me terug. (moet zeggen dat ze erg lief was aan de telefoon, echt van jammer dat het niet gelukt is enzo..) hoop morgen want ik begin liefst zsm weer zodat de volgende poging ook snel kan beginnen. Heb dan wel net een nieuwe baan van 3 dagen per week...dus ik hoop dat er niet al teveel afspraken op die dagen gaan vallen want das daar ook geen goed begin, naja het is maar een tijdelijke baan maar toch.
    Verder wil ik graag nog even voor onze 2de poging op vakantie, de carnaval ontvluchten en even lekker weg.
    Ergens waar het mooi weer is. Iemand nog tips?

19. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips over de apotheek.
    Ik moet nog wel even wachten op de uitgangsecho. Die is op 17 februari. Dus nog anderhalve week wachten.
    Als ik wel de medicatie uit DD haal, moet ik dat natuurlijk eerst zelf betalen. Maar heeft iemend van jullie een indicatie wat zoiets kan gaan kosten ?
    Wat ik precies nodig heb weet ik nog niet, maar ik denk zelf dat er iig pregnyl en menopur bij gaat zijn.

@ Sneewmees, ik hoop voor je dat de verbouwing snel kan beginnen. Het geeft altijd zo veel rotzooi. Daar zit je niet op te wachten als de kleine er eenmaal is.

@ Ploon en Ddees, succes met wachten. Nog maar een paar dagen....spannend

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Knorretje: als je een apotheek hier bij jou in de buurt hebt, die je wil helpen met je recepten zou ik het wel weten en gewoon de makkelijke manier kiezen. Ik hoop alleen dat ze t.z.t. niet ineens moeilijk gaan doen, omdat ze het eigenlijk niet meer mogen verstrekken. Maar goed, dan weet je in ieder geval dat je het in DD om de hoek alsnog kunt krijgen. Mijn medicijntasje was ruim 1300 euro (maar ik spoot dan ook het maximum aan Menopur). En kan me voorstellen dat niet iedereen dat zo voor wil en kan schieten. Dus als het niet hoeft...
    @Lets: logisch dat je verdrietig bent. Toen ik mijn poging in DD had, was ik ervan overtuigd zwanger te zijn. Tot bleek dat dat niet zo was. Ben echt een paar dagen ziek van verdriet geweest. Dus neem de tijd om deze teleurstelling en verdriet even een plekje te geven. Fijn dat je binnenkort weer werk hebt (al is het tijdelijk). Ook lekker om er nog even tussenuit te gaan. Op zich zijn er wel lekkere zonnige plekjes te vinden, ligt er aan waar je van houdt. Canarische Eilanden misschien? Of zoek je het nog exotischer?

Deel Deze Pagina