Lets,wat enorm k*t gewoon en niet netjes! Sorry dat ik het zeg. Ik zou er zelf echt enorm verdrietig van zijn. En dan heb je ook nog de pijn van je mk.😥Het enigste wat helpt is snel zwanger zijn maar ja we schrijven niet voor niets hier he. Wie weet lopen we samen! Zou gezellig zijn! Ik begin ook liever half aug als man nog vakantie heeft. Mees,klinkt als een gezellig dagje! Den Bosch is ook mooi vind ik. Ik doe dat ook altijd een kaarsje aansteken al ben ik niet eens catholiek. (Wel geweest) Macht der gewoonte denk ik 😊 trouwens we gaan toch icsi doen,niet met pompje. Tassie,yup nog een dikke maand tot ks! Spannend lijkt me! Ik ben trouwens heel erg verdrietig,al dagen. Vriendinnen vinden dat mijn ziek zijn en kinderwens niet samen gaan. Toen hadden we ruzie toen ik boos werd daarom. Ben gewoon nog steeds boos en teleurgesteld en ga ze liever een beetje mijden. Ik heb ook vriendinnen die het wel snappen. Maar het doet wel zeer. Zelf hebben ze allemaal kinderen natuurlijk. Op eentje na,zij is uitbehandeld en was ook de enigste die geen oordeel klaar had. Zit er al het hele weekeind mee. Ik ben ook echt depressief en had tegen 1 van dat groepje gezegd dat het leven voor me geen zin had zonder kind, stom van me om dat ook te zeggen maar toen die twee cryos niet goed ontdooit zijn was ik even zoooo depri. En dan zei een van die dames ook nog dat ik niets doe om mezelf te helpen beter te worden en dat er altijd wel iets is 😱 van die viel het me echt tegen,had haar niet zo oppervlakkig ingeschat. Ik voelde me echt door die 4 dames belaagd( hadden theekransje) en dat vijfde meisje nam het voor me op. Was dus gewoon KUT! Verdrietige klaproos.
Klaproos wat pijnlijk! Ik zeg wel eens, iedere idioot die kinderen krijgt via de natuurlijke weg wordt niets ontnomen waarom zou er dan een oordeel cq examen moeten zijn voor mensen die wel hulp nodig hebben. Iedereen is gelijk soms helaas ( moordende moeders) en soms gelukkig ( dat wij gewoon een behandeling mogen nemen zonder voorwaarden). Laat kletsen, al is dat makkelijk gezegd. Wow en Marjah zwanger, is dat even geweldig zeg! Als je meeleest: dikke, dikke proficiat! Wat pijnlijk Lets, hopelijk belt ze je vandaag even of komt ze er op terug omdat ze zich ongemakkelijk voelde.
Eerst een knuf voor de verdrietige meisjes: Lets en Klaproos. Dat de tijden voor jullie snel blijer mogen worden! @sneeuwmees: mijn menstruaties zijn best wel weer regelmatig (28 dagen plus of min een paar dagen vind ik best netjes). Maar het is veel minder dan normaal, en de laatste cyclus had ik op een gek moment een knal-ovulatietest. Zal nog wel van de bv komen. Ik werd pas na 7 maanden weer ongesteld; deze week was de 3e keer. Den Bosch: mooie stad he? Ik moet ook altijd even zo'n mooie oude kerk in en brand dan ook vaak een kaarsje. Mooi dat je nu met dankbaarheid en in rijkdom kunt 'afronden'.
@Klaproos; jeetje, meis, van je "vrienden" moet je het maar hebben. Ik kan mij voorstellen dat je je verraden, boos en verdrietig zult voelen. Je weet nu wel wat je aan ze hebt......helaas. Knuffel, meis!!! @Stiertje; jeetje, dat de eerste menstruatie na de bevalling/ks zo lang op zich kan laten wachten. Het schijnt inderdaad ook door de bv uitgesteld te worden, toch?
Ja, dat heeft alles met de bv te maken. Niet zo zeer met bevalling (natuurlijk of ks). Op zich vind ik dat niet erg, maar omdat wij heel graag zsm een brusje willen, was dat wat lastig. Ik wilde er namelijk niet speciaal voor stoppen met de bv.
Klaproos dikke knuffel meid! We heben het er sl eens over gehad je weet hoe ik erover denk! Belachelijk! Je hebt een weloverwogen keuze gemaakt! Je hebt een man die mee kan zorgen voor het kind! Je hebt geen carierre die voor jou kindje zou gaan want jij bent lekker thuis! Dus genoeg liefde om te geven! En als het een dsg wat minder gaat roep je gwn hulp! Andere mensen oordelen altijd zo lekker makkelijk en gaan zo fijn op je ziel staan, heeeeeerlijk ( not!) .. Knuf... Oja ik denk dst Mona je weer even toe moet/kan voegen volgend mij is zij opstarter?? @sm klinkt bij jou idd ook als een heerlijk dagje! Den bosch is zoooo leuk! Komen er ook geregeld! Maarja ik woon dan ook heel vlakbij En ik ben ook vsn de kaarsjes! Hele meimaand in tilburg bij kapel, en we rijden nu 1x per 3 weken ofzo naar meerselse dreef in belgie om daar kaarsjes aan te steken.. Altijd. 10kaarsjes een heel ritueel maak ik ervan , voelt goed.. En vorig jaar in de meimaand ben ik nog naar kapel geweest in tilburg om te bidden voor een kindje en nu is het zover... Dus ook nu weer geweest als bedankje! Toch fijn he? @tassie jij lekker dagje dus gehad? En dus ook voetbal gekeken? Was toch een leuke wedstrijd he? En je man dus lekker wezen fietsen? Is je man heel sportief? @lets knuf meid! Ik kan me er wel iets bij voorstellen! Tis zoooo moeilijk in te schatten wanneer je iets goed dot en wanneer niet ! En ze willen je ook niet kwetsen of verkeerde timing... Dat ze denken ze is nu goed gehumeurd en straks is ze weer verdrietig.. Blijft lastig meid Verder weet ik t niet meer... Ik was met dit berichtje bezig smiddags maar kwam van alles tussen dus ga nu pas op verstuur klikken hihi
@Stiertje; oh, dat is zeker iets om in de gaten houden. Ik wil namelijk ook bv geven én ook niet al te lang wachten met nieuwe behandelingen voor een brusje. Het staat wel heel gek zo, ik bedoel, ik ben nog volop zwanger van de eerste. @Bbibi; hihi, ik zat al vaker te bedenken waar of jij ergens zou wonen. Nou ja, in de buurt van Den Bosch dus. Leuk joh! Ik dacht wel dat jij in Brabant woont. Leuk, hoor! Mijn ouders komen uit west-brabant en zijn toen zij getrouwd waren als enige van de families verhuisd naar noord-holland. En daar zijn mijn broer en ik toen geboren. Enneh, ja, mijn man is best sportief. Hij fietst (racefiets) zo'n 2 keer per week 3 uurtjes een bepaald rondje naar de duinen (het noorden) en 1 keer per week naar zijn werk en ook weer terug (hihi). Naar zijn werk is het bijna 30 km. En verder volgt hij zo veel mogelijk het wielrennen op tv en in het nieuws. Nu kijken wij ook de Tour. Enneh, jij hebt het er ook maar druk mee, met al die kaarsjes aansteken. Ik vind dat altijd zo mooi wanneer mensen kaarsjes branden voor zichzelf of voor een ander.
Tassie, is je koelkast er nu eigenlijk??? Sneeuwmees, heerlijk zo'n dagje den bosch. Mooi stad ja! Klaproos, fijn dat een van je vriendinnen het voor je opnam, maar wat leer je zo je vrienden kennen zeg, bah. Idd net of als je ziek bent en het niet lukt het bijna terecht is dat het niet lukt. Terwijl er massa's zieke mensen zo ook kinderen krijgen en daar wordt niet over geoordeeld. Het is jouw wens! Ik snap ook niet hoe mensen zo over anderen kunnen oordelen. Ook een dikke knuffel voor jou en steek je energie nu maar eerst in de mensen die je wel snappen!! Ik sta er ook versteld van hoe slecht het inlevingsvermogen van sommigen is. Maar goed, ik ben blij dat ik zelf niet het inlevingsvermogen van een steen heb... Het zou wel leuk zijn als we ongeveer tegelijk beginnen! En nog leuker als we tegelijk zwanger raken! Zullen we daar gewoon voor gaan?? De rest, bedankt voor jullie lieve reacties, ik verwacht niks meer van die vriendin te horen hoor hoe het nu is. Ze is niet zo'n empatisch persoon...sja en die krijgt wel na een ronde een kindje...zo zie je maar weer... Gelukkig heb ik wel een andere hele lieve vriendin bij wie ik wel alles kwijt kan! En familie en jullie! Xxx
@Lets; Dat heb je mooi verwoord. Enneh, dat klinkt als een heel mooi doel voor jullie beiden: samen beginnen met een nieuw traject met voor beide een zwangerschap als resultaat! De koelkast: ja, die hebben wij nu sinds afgelopen woensdag. Heerlijk, hoor! Zeker met het warme weer, lekker weer verse en gekoelde producten.
Tassie: het is bij iedereen weer verschillend hoor! Sommigen worden ook met bv alweer heel snel ongesteld. (Mijn schoonmoeder bijvoorbeeld: haar oudste kind was geboren, ze gaf bv, maar was na 4 mnd alweer zwanger van nr. 2. Daar had ik ook weer niet aan moeten denken ... )
Zal eens een poging doen om weer bij te blijven. @Roosje en Dreamer, heel veel succes voor een brusje. @Tassie, dat geknak had ik op het laatst ook heel erg. Doordat de kleine groeit en het binnenin jou wat krapper wordt , gaan de gewrichtjes knakken als ze zich beweegt. Jijzelf voelt en hoort dan die knapjes ook, geen zorgen over maken. @ Lets, heel herkenbaar , hier ook vriendinnen dei heel erg meeleven en vriendinnen die juist nergens over beginnen. Tegen hun zeg ik ook niet meer hoe het ervoor staat tenzij ze er zelf over beginnen. Maar kan soms best frustrerend zijn, helemaal als je niet lekker in je vel zit. En juist iemand nodig hebt om je verhaal kwijt te kunnen. Sterkte x @Klaproos, gatsie, jouw vriendinnen laten je echt gigantisch in de steek. Wat een rotopmerkingen. Dat zou ik ook zeker niet kunnen waarderen. Zijn vaak mensen die zelf nog nooit iets hebben meegemaakt. Die gedachte spookte ook altijd door mijn hoofd, als ik geen kind krijgt heeft het leven voor mij geen zin. Zat ook echt tegen een depressie aan, gelukkig toen gauw zwanger. Maar jeetje wat een rottijd was dat @kaarsjes, wij zijn niet gelovig, maar als we op vakantie zijn kijken we ook vaak even in kerken, vooral in de katholieke kerken omdat die vaak zo prachtig zijn van binnen. Toen we in de mmm kwamen kaarsjes begonnen te branden. Zijn in 2010 naar Rome geweest met zijn 2en. Spuiten mee want ik zat net in een poging stimuleren. Mooie stad echt een aanrader. Hebben in alle kerken kaarsjes aangestoken En of het nu de kaarsjes zijn geweest, de maand erop was ik zwanger Hier het weekend nog even korte dienstjes gewerkt. Gisteren lekker in de Drentsche bossen wezen wandelen. Lekker gegeten. Even lekker genoten. Zo eerst kleren aan en met mijn meisje boodschappen doen. Morgen mag ze trakteren op de opvang. Dan moet ik nog werken en woensdag is het dan echt feest Ik heb lekker vrij genomen. Als ons meisje jarig is willen we niet werken. Wat betreft de opleiding het hele weekend nagedacht. Begin nu echt te twijfelen of ik het kan combineren. Misschien dat ik beter een jaartje kan wachten. Dan is hopelijk ons behandeling afgerond met succes hoop ik En dan gaat ons meisje naar school en heb ik zelf ook iets meer vrijheid. Vrees als ik nu ga starten dat ik het niet kan combineren en af moet haken dat zou ik erg jammer vinden.
@ tassie jup idd in die omgeving! Dus je ouders komen hier dus ook vandaan uit de buurt? Hihi leuk! Brabant is zooo leuk wonen! Waar woon jij ergens in de buurt? En wauwww knap hoor van je man! Echt een atletisch figuur zeg! Vi d hij dat niet vermoeiend? Zo ver op de fiets en dan nog eens werken pfff... @ mariska prachtig, bij jou het kaarsje dus ook geholpen zo te lezen ... Wauw ik geloof echt dat het er wel iets mee te maken heeft.. Iets godelijks.. Het blijft ook een wonder een kindje mogen krijgen @all goodmorning
Dank jullie wel meiden,jullie zijn lief! Bibi,ik wil je niet lastig vallen maar heb jij dat gezeur ook gehaden hoe ging je ermee om? Ik voel me nu helemaal waardeloos😥 Mees,ik las net je stukje over de miskraam die je hebt gehad. Nog een knuffel van mij,ook al is die mk alweer een tijd terug. Mariska,wauw dat is mooi! Ik had tijdens de zw schap ook een kaarsje opgestoken maar toen is het mis gegaan! Al denk ik dat dat echt niets met dat kaarsje te maken heeft 😉 en dankje voor je berichtje,klinkt stom maar ik ben blij dat ik niet de enigste ben die zo heeft gedacht. Dat wilde ik dus aan mijn vriendinnen uitleggen dat ik depressief werd van die mislukte icsi etc maar ze hadden het alleen maar over hoe het voor een kindje zou zijn, ik heb niet eens een kindje! Maar goed. Lets,dat zou echt super zijn,samen swan!!! Ik duim ervoor! Dat wachten vind ik wel heul lang duren nu voordat we beginnen. Hiero: au au ik heb keelpijn! En mijn tandvlees is ontstoken. Weer zo vaag,ik ben echt nooit ziek op die lyme na dan. Maar een paar paracetamol erin.
@Stiertje; poeh, nee, zoals bij je schoonmoeder, dat is wel erg snel, zeker na een ks. Hoe gaat het met je meisje? Wat doen jullie als het zulk warm weer is? Heb je dan een klein badje buiten? Of een plaid met parasol? Het lijkt mij zo heerlijk met het mooie weer lekker buiten vertoeven. Of lekker wandelen met de wandelwagen. Of fietsen. Hihi, ik heb daar nu al zin in. @Mariska; Dus jij had dat ook, dat geknak van de gewrichtjes van de baby. Ik ben er niet van geschrokken, maar het klinkt niet echt lekker. Ik kan niet zo goed tegen geknak, terwijl ik zelf behoorlijk kan knakken, m.n. mijn schouder(s). Wat leuk dat jullie gisteren een heerlijk dagje zijn weggeweest in de bossen. Lekker ontspannend! En jullie dochtertje is woensdag jarig?! Wat leuk! Wat gaan jullie trakteren op het dagverblijf? @Bbibi; Brabant vind ik ook leuk. Vooral die dorpjes. Wij gaan weleens naar Schijndel naar De Wit (kampeerwinkel). Dat vind ik zo'n leuk plaatsje. Eigenlijk vind ik veel streken in Nederland mooi om te wonen of om naartoe te gaan. Het allerliefste zou ik uit Noord-Holland weggaan en dan naar Utrecht of Gelderland verhuizen. Maar ja, dat gaat niet. Ik zou mijn ouders echt missen en mijn man moet binnen 30 minuten in het ziekenhuis kunnen zijn. Dus........Ach als we met pensioen zijn misschien. Hihi.... Ik woon zelf in de Zaanstreek in Noord-Holland. Ik ben hier opgegroeid vanaf mijn 5e jaar. Ik heb hier eerlijk gezegd helemaal niets behalve mijn ouders. Enneh, mijn man, heeft vroeger heel fanatiek gefietst (500/600 km per week) met wedstrijden. Nu fietst hij alleen en zonder club of zo, dus ook geen wedstrijden, maar wel fanatiek/hard. Hij ging vroeger ook bepaalde rondes fietsen in het buitenland met allerlei bergbeklimmingen op de fiets. Dat was dan zijn vakantie. Hihi, ik kende hem toen nog niet. Wij hebben elkaar best laat ontmoet: in 2005 (ik was toen ruim 30 en hij was toen 35). Op zijn werk kan hij ook douchen en nee, het werken daarna vind hij niet lastiger. Het enige "vervelende" is dat hij met de pont mee moet en dan wel aan tijd gebonden is. @Klaproos; ik vind het echt heel erg voor je dat je "vriendinnen" je zo aangevallen hebben op iets zo pijnlijks en ingrijpends in jouw/jullie leven. Ik begrijp ook niet wat ze ermee hebben willen bereiken. Bah, zo onnadenkend en zo laag bij de grond die meningen van ze. Meid, probeer het van je af te zetten, ze zijn het niet waard om er zo van overstuur door te zijn. Het zou best kunnen dat je bepaalde klachten hebt doordat je zo emotioneel bent (verlaagde weerstand). Richt je op mensen en dingen die het wel goed met je voorhebben!! Ik wou dat ik je een echte knuffel kon geven of iets kon doen of zeggen om je weer wat op te beuren. @ego; mijn man werkt vandaag thuis. Op zijn werk komt hij lang niet altijd aan rustig werken toe als hij een administratiedag heeft. Omdat hij nog veel moet doen, werkt hij vandaag thuis. We zitten nu gezellig naast elkaar, hij achter de pc en ik achter de laptop. Ik heb alweer een wasje gedraaid en mijn tas voor het ziekenhuis weer wat bijgevuld met spulletjes van mij voor de opname. Ik heb geen idee wat ik allemaal nodig heb voor mijzelf en voor de baby behalve wat kleding. Ach, mijn man kan anders altijd nog wat meenemen van huis als ik toch nog opgenomen lig.
Hey klaproos, lees nu pas dat je Lyme hebt. Heftig, hoe lang heb je dit al. Misschien wist je het al, maar laatst is er een onderzoek geweest en daaruit bleek dat heel veel Lyme patienten depressief zijn. Bij jou gaat het misschien dan wel dubbel op. De Lyme en het verdriet van een kindje dat er nog steeds niet is. Wordt je behandeld, of zit je nog in een behandeling voor Lyme of ben je herstellende? Hou zelf altijd nauwlettend de Lyme berichten in de gaten. Ik heb een "groene" man, altijd in de bossen en natuur en die heeft standaard 1 a 2 teken in het jaar, vind ik noch meevallen naardat hij altijd in het veld is. Maar goed 1 verkeerde teek en je bent er mooi klaar mee. Ons dochtertje is ook al 2x gebeten en dat vind ik dan nog weer verontrustender, maar we hopen maar dat het goed gaat.
Hoi Tassie, ik vond het altijd wel naar het geknak Maar gelukkig niks ernstigs. We gaan vanavond deze gezonde toverstokken maken. En we hebben uitdeelzakjes met een kleurboekje, krijtjes en stickertjes, klein speledingetje en een doosje smarties
@Mariska; dat ziet er leuk en lekker uit! Ik bedenk mij nu dus net dat ons meisje niet zo snel zal trakteren als zij op school zit aangezien ze midden in de zomervakantie jarig is. Gelukkig wel op de kinderopvang aangezien deze "gewoon" open is. Enneh, jij dus een "groene" man, ik heb een "groene" broer. Hij is altijd bezig met reptielen en amfibieën en werkte in Groningen ook zelfs als gids in o.a. het Roegerbos (of zoiets). Wat doet jouw man? In Amsterdam hield hij zich bezig met ringslangenonderzoek. Hij heeft ook in Limburg de vuursalamander in kaart gebracht. Ik vind het eerlijk gezegd ook best eng als je bedenkt dat er zoveel teken in NL zijn en dat toch een aanzienlijk aantal daarvan besmet zijn met Lyme.
Ok wat leuk zeg! Mijn man is projectleider bij een natuurorganisatie in groningen.. Hij houdt zich vooral bezig met aanplanting bijv bij begraafplaatsen, maar ook het regelen van herstelwerkzaamheden in samenwerking met vrijwilligers voor het herstellen van graven en hekken ed. Ook zorgt hij voor aanplanting van bomen bijv langs provinciale wegen. Verder doet hij veel vrijwilligers werk voor Staatsbosbeheer, door bijv vogeltellingen in bepaalde gebieden waar hij alles in kaart brengt. ook heeft hij een ringvergunning, hij vangt vogels met netten en geeft ze een ring waardoor ze de vogels goed kunnen volgen. hij doet nog veel meer, maar ik houd dat soms allemaal niet bij
@Mariska; wat een leuk werk! Eigenlijk altijd buiten dus. Mijn broer is hovenier/tuinarchitect. Helaas nog niet echt werkzaam als dusdanig aangezien hij voor de kinderen (4) zorgt. Mijn schoonzus is arts en werkt veel en onregelmatig zodat alles, huishouden en de kinderen voor mijn broer zijn. Mijn schoonzus doet ook echt helemaal niets thuis, ook niet als ze vrij is. Nu zijn ze nog niet zo heel lang geleden (oktober vorig jaar) verhuisd naar Limburg. Mijn broer is nu druk met de tuin bezig. Het zit 'm alleen niet mee qua grond. In Groningen was het puur klei en nu in Limburg is het leem.