ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Spannend, 18 augustus dus! Krijg je een ruggenprik, tassie? En doen ze in jouw zkh ook een 'natuurlijke keizersnee'? Dat betekent dat je je kindje meteen bij je krijgt en ook meteen kunt aanleggen als je dat wilt, zoals bij een vaginale bevalling. Dat het dus niet meteen weggehaald wordt om na te kijken. Mocht ik ooit nog een kindje mogen krijgen, met een keizersnee, zou ik het wel graag zo willen. Is ook het beste voor het op gang komen van de borstvoeding.
    Neem een lekkere broek mee die niet te strak zit ivm de operatiewond. Ik had een oude trainingsbroek van m'n vriend aan, met de taille wat hoger, zodat ie niet op de wond drukte.
    En ik kreeg in het zkh behoorlijk last van stuwing, zodat m'n bh niet lekker meer zat. Zou dus een prettig zittende bh meenemen, die ook handig open te krijgen is om te voeden, en ook wat zoogkompressen, anders krijg je van die natte plekken in je shirt, haha.

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Do: DD doet inderdaad zoveel meer dan zkh in NL. Ook de vitamine tekorten worden ernstig onderschat wat die met een lichaam kunnen doen. Wij zijn ook de vitamines van dd gaan slikken. Onze poging daar mislukte helaas, maar de maand erop bleek ik spontaan zwanger. Denk echt dat die vitamine boost daaraan heeft bijgedragen.
    @Stiertje: de mannen inderdaad maar goed voorzien van koud drinken en ijsjes. Het is afzien nu. En schoonmaken en verbouwen is inderdaad geen goede combinatie. Onbegonnen werk.
    @Tassie: oh, meid. Wat spannend dat je de datum weet. Drie dagen voor mijn verjaardag, dus makkelijk te onthouden. Stiertje en ik hebben een ks gehad. Dus heb je vragen, stel ze gerust.

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Ik hou het even kort want heb even wat anders aan mn hoofd maar wilde even een update geven!

Sneeuwmees visite nog geweest?

Tassie 18aug? Super komt opeens wel heeeel dichtbij! Een maandje nog! Dan heb ik mijn borstvoedingscursus hihi

@do wat fijn dat je amh zo mooi hoog was! Alles klinkt posktief! Spannend meid!

@rest zwaai!

@hier HELAAS! Zwangerschapsdiabetes! Moet het echt even verwerken! Ergens wist ik het al.. Pcos, broer diabetes, en slik nog steeds prednsion en hydrocortison. ( verhoogde kans) .. Toen ik eenmaal het drankje gesronken had daarna werd ik helemaal niet goed en extreeeeeem moe! Ik kon niet meer wakker blijven zooooo uitgeout! Alsof mijn lichaam het gewoon niet verwerkt kreeg ofzo... Nou helaas dat was dus ook zo :( foute boel!
    Kan er nig wel bij naast mn schildklier en bijnieren die het ook katen afweten *zucht* .. Dus ben al gebeld door dieteiste! Donderdag moet ik komen ! En ik wordt deze week nog gebeld door mn eigen internist om langs te komen! Daarnaast is alles vandaag bagekeken ( goed dat ik controle had) en alles was goed gelukkig! Ze hebben over 4 weken een groeiecho gepland met 28weken om te zien of de baby niet te groot wordt
    Vanwege de mogelijk teveel suikers ... :( even heel verdrietig. :(

4. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Het wordt nu echt wel spannend, hoor! Ik weet niet of het een gentle keizersnede wordt........De gynaecoloog vertelde wel dat ze dat doen, dus dan zal dat wel. Ik denk dat ze dat dan wel zullen toepassen. Enneh, dat wordt sowieso een nieuwe beha aanschaffen. Meteen maar een voedingsbeha. Ik had alleen begrepen dat je borsten bij het geven van bv nog groter worden??? Hihi, ik pas mijn eigen beha's al lang niet meer en draag meegroeibeha's. Verder heb ik wel hoge "huis"broeken die ook los zitten. Ik heb zelfs 2 borstvoedingsnachthemden aangeschaft voor in het ziekenhuis en voor tijdens de kraamperiode. Ja, je moet er toch een beetje flatteus bijliggen. Oh ja, de gynaecoloog gaf als tip om oude t-shirts mee te nemen. Is dat voor de wond? Lekt die dan na? Ik heb het haar niet gevraagd, vergeten.

@Stiertje; ik heb echt wel aan je mannen moeten denken, werkend op het dak in de hete zon. Want wat is het warm vandaag. Hebben ze wel een hoofddeksel op? En inderdaad met dit weer en zeker als er geklust wordt in huis, heeft schoonmaken niet veel zin, toch!?

@Lets; een hele fijne vakantie!!!! Goede reis morgen!

@Mikka; hoe is het met jou??

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Bbibi; och, meis, je wist inderdaad wel dat de kans aanwezig was, maar als het dan echt bevestigd wordt. En inderdaad, het lijstje wordt zo wel erg lang....:(. In ieder geval word je goed in de gaten gehouden. Heb je nu medicijnen gekregen en adviezen qua eten en drinken totdat je donderdag naar de diëtist gaat?
    Meis, knuffel, hoor!!!

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Bbibi: o, wat balen joh! Snap dat je er even doorheen zit! Gelukkig houden ze je goed in de gaten.
    @Tassie: ik denk dat mijn borsten idd met de borstvoeding nog iets groter werden dan tijdens de zwangerschap. Maar in die eerste dagen met stuwing waren ze nog extra groot en helemaal strak gespannen. Ik kon er niets aan verdragen. Denk dat een meegroeibh de eerste dagen na de ks ook wel prima is hoor, want je weet gewoon niet op welke maat je gaat uitkomen als de bv een beetje op gang gekomen is. Zou ook zonde zijn als je dan al een nieuwe voedingsbh hebt die niet meer past. Die van mij worden alweer wat kleiner trouwens, nu meiske ook enthousiast aan de bijvoeding is en dus minder drinkt.
    Mijn wond heeft helemaal niet gelekt. En ik meen dat daar eerst ook iets overheen zat van een gaasje ofzo. Misschien bedoelt de gyn dat je borsten kunnen gaan lekken. Maar daar heb je dan weer zoogkompressen voor; een soort koffiepads die je in je bh doet.

7. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ladies, even snel een berichtje van mij:

OP 09-07-2014 ZIJN WIJ DE TROTSE OUDERS GEWORDEN VAN EEN GEZONDE ZOON: SETH.
    Beetje onverwachts (15 dagen te vroeg) maar alles erop en eraan!
    Hij weegt 3260 gr en is 52 cm en kerngezond.
    Ik zal aankomende dagen (als het wat minder druk is) even uitgebreid verslag doen.
    We maken het in elk geval allemaal goed!

Grx.

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: och, meid. Inderdaad dat had je nog niet op je lijstje staan. Snap je verdriet en de schrik, maar gelukkig hebben ze het tijdig ontdekt en houden ze je goed in de gaten. Knuffel!!
    @Tassie: geen idee waarom je oude shirts mee zou moeten nemen. De wond zit inderdaad onder een brede pleister en die lekt niet. Makkelijk zittende kleding is wel fijn. Ik had een bigshirt aan. Ik weet ook niet of je dit weet, maar ik had een blaascatheter. Dat wordt tijdens de ks ingebracht. Ik wil je niet bang maken, maar ik weet hoe gevoelig dat voor jou kan liggen en zou niet willen dat je in paniek raakt als je daar na de ks achterkomt. Hoop niet dat ik je hierdoor nu onnodig ongerust maak.
    @Mikka: wow, wat geweldig en wat een verrassing! Gefeliciteerd met jullie zoontje en geniet ervan! We horen binnenkort graag alle details.

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Mikka proficiat meid! Hoe voel je je en hoe gaatie? Haha setj was mijn voorkeursnaam 1, totdat die naam werd ingepikt door iemand anders! Maar i love it <3 hoe doet je ventje het?

Stiertje tassie sm: idd ze zijn heeeeel nauwlettend in mijn zkh zoals ik al eerder vertelde! Nu ook ik zou maandag gebeld worden maar weed vandaag dus al meteen gebeld! Dus ze regelen alles heel erg snel en alle echos en groeiechos zijn direct gepland.. Dus dat is heel fijn! Hopelijk dat we het gewoon met dieet onder controle kunnen houden! :(

Ik reageer morgen even wat uitgebreider op jullie! Sorry voor de ego! :(

10. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Mikka; Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Seth!
    Ik ben benieuwd naar jouw verhaal en natuurlijk naar hoe het met jullie gaat. En......natuurlijk ook naar wat foto's! Meid, nogmaals van harte gefeliciteerd!!

@Sneeuwmees; ach, wat lief van je! Gelukkig was ik al voorbereid. Ik weet dat ze de katheter sowieso pas plaatsen na de verdoving. Ik zie wel op tegen het verwijderen van de katheter. Maar ja, het is niet anders.
    Ik zie zelfs op tegen de tromboseprikken in het bovenbeen. Stom he?
    Ik vind infusen prikken en bloedprikken echt niet erg. Maar ik zie wel op tegen de ruggenprik en dus de tromboseprikken. Brrr.

@Stiertje; ik denk dat ik inderdaad maar wacht met het kopen van een voedingsbeha. Ik denk zelf dat ik in het ziekenhuis mijn nachthemden aan heb en geen gewone kleding. Deze nachthemden zijn geschikt voor het geven van borstvoeding.
    Oh ja, ik heb zelf lage hipsters als ondergoed. Nu lees ik dat sommigen juist zweren bij hoge onderbroeken/zwangerschapsonderbroeken. Het zou er om hangen of de bovenrand van de hipsters op het litteken drukken of er net onder. Sorry hoor, voor al mijn vragen.

@Bbibi; meid, ik geef je bij deze even een knuffel! Het zit je ook niet mee. Ik hoop inderdaad dat je met een dieet kunt voorkomen dat je medicatie moet gebruiken. Ik duim voor goede/positieve uitslagen/resultaten!

@kat; hihi, mijn man riep mij naar de babykamer............wat denken jullie? In de wagenbak (die dwars op het ledikant staat) lag één van onze poezen te slapen. Ik moest er wel om lachen, het was zo'n schattig gezicht zoals ze opgekruld lag. Hihi. Maar ja, om herhaling te voorkomen hebben we het zonnescherm uitgeklapt (deze zit onder de kap geïntegreerd en kan je uittrekken en middels magneetjes "vastmaken" aan de wagenbak.

11. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Katheter plaatsen en verwijderen vond ik meevallen, bijna geen hinder van gehad. De ruggenprik viel bij mij ook erg mee, vooral als je veel pijn hebt, vindt je het heerlijk alsdan 1x de pijn weg valt.

Het komt goed, jij kunt dit. &#127808;

12. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even nog heel gauw,
    Mikka gefeliciteerd, superleuke naam!
    Bibi, balen van je diabetes..hopelijk is het te doen allemaal?

De rest, ik ga er even drie weekjes tussenuit! (Daar weinig tot geen internet) Ga jullie missen! Liefs!!

13. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Hele fijne vakantie he ! &#128089;&#127865;&#127846;&#127774;

14. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Ff kort.
    Tassie op voor de laatste maand, spannend hoor
    Mikka GEFELICITEERD
    Bbibi wat een pech weer. Sterkte.
    Lets het gaat de goede kant op. Fijne vakantie

Wij hebben alles klaar voor de vakantie.

De rest Zwaai.

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Mikka, gefeliciteerd!!!
    Tassie: katheter verwijderen vond ik niet erg. Plaatsen wel. Bij mij ging alles wat gehaast ivm spoed-ks. Dus voor de verdoving. Ik vond de tromboseprikjes niet vervelend. Als je het minder erg vindt als je het zelf mag doen, kun je vragen of dat mag. Mijn ks-litteken zit net iets onder de lijn waar het schaamhaar begint. Vrij laag dus.

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Lets en Ddees: fijne vakantie!!!

17. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ddees jij ook een fijne vakantie, trusten!

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Dees en Lets: fijne vakantie en geniet ervan. Wij gaan jullie ook missen. Snik...
    @Tassie: fijn dat je het al wist. Heb echt zitten twijfelen moet ik het nu wel of niet zeggen. Bij mij is het na de ruggenprik toen ik op de OK lag aangebracht en heb er niets van gemerkt. Na de ks had ik een morfine pompje naast het bed, die ik bij pijn zelf mocht indrukken. Maar moet zeggen dat ik daar weinig gebruik van gemaakt heb en het met de pijnstillers die we van het zkh kregen goed kon redden. En het litteken zit inderdaad erg laag dus zal onder een onderbroek vallen. Ik had tijdens mijn zwangerschap (en nu nog) van die onderbroeken met pijpjes aan van de hema. Rekken heerlijk mee over de buik en geven geen enkele druk. Ook de weken erna heb ik nog joggingbroeken gedragen. Het heeft heel wat weken geduurd voor ik een spijkerbroek aan heb geprobeerd. En die kon ik ook niet gelijk een hele dag aan mijn buik hebben.
    De ruggenprik viel bij mij tegen, maar dat kwam omdat een assistent in opleiding dat moest doen en dat niet voor elkaar kreeg. Je moet je rug goed hol maken maar dat gaat niet zo makkelijk met een dikke buik. ;) Toen de anesthesist het zelf overnam zat hij zo en voelde je binnen no time je onderkant niet meer. Ik vond dat vlak na de ks wel raar. Ik lag in bed en in je hoofd wilde ik mijn benen over elkaar doen, maar mijn benen deden niets. Heel apart.
    Trombose prikken heb ik weinig last van gehad. Dat gaat zo snel dat je er niet over na kan denken zelfs.

Hier weer aan het klaar maken voor een klamme nacht. Alle ventilators staan op volle kracht. Vandaag heerlijk dagje gehad. In onze plaats zijn wat beekjes in het bos die mijn man graag wilde zien. Mijn vader kent overal de weg, dus heeft ons op sleeptouw op de fiets door het bos genomen en ons wat mooie plekjes laten zien. Moet zeggen dat ik mijn hele leven al in deze plaats woon en nu pas die plekken heb gezien. Bij een grote heldere plas zijn we gestopt om visjes proberen te vangen en heeft onze oudste heerlijk in het water gespeeld. Onverwachts dus een hele leuke middag geworden.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Hier al weer een tijdje beneden. Hopeloze nacht gehad. Half liggen dommelen, weer wakker, hoofdpijn, om half 2 ben ik in slaap gevallen. Om 3 uur meldde de jongste zich ineens onverwachts, terwijl hij al zeker 2 maanden niet meer 's nachts komt. Maar met dat warme weer vond ik het wel prettig dat hij zich een keer extra meldde. Dus 3 uur gevoed en weer teruggelegd, maar om 6 uur meldde hij zich weer. Dus na het voeden weer een poging gedaan te slapen, maar om kwart over 7 stond de jongste weer naast mijn bed.
    Mijn man zou uitslapen vanochtend, omdat hij vannacht moet werken. Maar dat werd dus ook een nacht vol hindernissen voor hem zo. Hij doet nu nog een poging, maar vraag me of het gaat lukken nog wat bij te slapen.
    Vanmiddag willen we naar een indoor speeltuin gaan. Ik ben ooit op zp in een ander clubje begonnen en zo af en toe ontmoeten we elkaar ook echt. Door omstandigheden is de laatste keer al 2 jaar geleden. Maar nu gaat het ervan komen.
    Mijn man rijdt dan mee, omdat ik het lastig vind naar een vreemde plaats te rijden. En de kinderen gaan ook mee. En mijn oudste kennende, kan ik dan 10 keer mee naar de wc en wil hij toch niet alleen spelen. Dus mijn man gaat mee, zodat hij de oudste in de gaten kan houden, zodat hij kan spelen (en plassen). Zodat ik kan bijkletsen.
    Verder heb ik net een canvas doek van mijn twee zoontjes binnen gekregen. Heb hem nog niet open gemaakt, want het is een verrassing voor mijn man. Maar mijn oudste kan niet wachten tot mijn man beneden is en vraagt iedere 5 min. wanneer papa nu wakker is. Ben zelf ook wel heel nieuwsgierig, dus hoop stiekem dat mijn man ook zo wakker is.

20. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Wat leuk SM ben benieuwd naar je man zijn reactie! En veel plezier op de indoorspeeltuin! Gezellig een ZP bijeenkomst :)

Tassie hahaha heb je geen foto gemaakt van je poezenbeest in de kinderwagen? Had ik wel willen zien :)
    Wat staat er voor jou op de planning met dit hete weer?

Mikka waarvoor heb jij al eens op het OK gelegen met katheter?
    Ik ben al geregeld onder narcose geweest maar nog nooit katheter. ( thank god) :)

Let en dees fijne vakantie meiden! Geniet ervan!

Stiertje zwaai!

@hier zware nacht gehad! Merk gelijk na zon tegenslag dat ik me onbewust weer druk maak, lichtelijk paniekerig en dan wordt ik weer depri ( de overspannenheid is dus helaas nog steeds niet weg sniksnik) zo naar acupunctuur! Hopelijk helpt het wat!

Deel Deze Pagina