ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Egypte is ook leuk; lekker duiken en snorkelen in de Rode Zee!

2. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Of de Kaapverdische eilanden.
    Ligt eraan of je iets wilt doen of alleen maar uit wilt rusten aan het zwembad. Dat laatste geldt voor Kaapverdië.
    Of een tikkie verder, maar wel bijzonder lijkt me: Dubai.
    Ddees: wat shit zeg dat je toch aan de Prednison moet. Maar als het maar gaat helpen.... daar gaat het om. Is dit makkelijk verkrijgbaar zodat je vandaag al kunt starten? Good luck!

3. Botala

Botala Actief lid

2 nov 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Dames
    ik kan jullie weer niet bij houden haha...
    ven een zwaai naar iedereen

4. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Lets,goed idee de carnaval ontvluchten! zit er zelf ook aan te denken,geen zin in al die blije mensen.

Egypte is trouwens idd heel leuk!! Heb er gewoond,heerlijk om te snorkelen en duiken alleen het is wel vrij koud daar nu ;)

Zo eindelijk terug uit DD pff duurde weer lang. Niet vervelend lang want er moest van alles uitgelegd worden over de eventuele punctie maar we hadden daar niet op gerekend. Waarschijnlijk zaterdag punctie maar dat hangt van de hormoonwaarden af. 3 hele mooie eitjes,de andere 5 wat kleiner daarom is het of zaterdag of maandag. Ik hoop echt zaterdag. Vandaag start ik met de prednison. Hoop dat het iets afdoet.

Dees,ik hoop voor jou ook dat die prednison en intralipid je geluk brengt!!

Effe stomme vraag: hoe regelen jullie mannen het op werk? Mijn vriend krijgt constant problemen omdat hij te laat komt :( En nog een vraagje: ik kan de verzekering VGZ niet te pakken krijgen,vergoeden ze ICSI ook gewoon omdat ik nu alleen IVF vergoed krijg? Ik moet ze sowieso bellen.Zo net thuis,kan weer zo gaan werken pff.

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Klaproos, wat leuk dat je in Egypte gewoond hebt. Waar? Ik ben er nu zo'n 5x geweest, waarvan 4x aan de Rode Zee. Blijf het fantastisch vinden, die onderwaterwereld. Heb de laatste keer dat ik er was voor het eerst gedoken. Prachtig was dat. Nadeel van Egypte is alleen dat het een smerig land is qua hygiëne, waar onze westerse darmpjes niet echt op ingesteld zijn. Ben na terugkeer dus ook nog 4 dagen ziek geweest.
    Spannend, misschien zaterdag punctie dus voor jou. Voor mijn vriend was het nooit een probleem op z'n werk (ik heb zelf nog wel een akkefietje gehad over voor wiens rekening de opgenomen uren moesten komen, dat heb ik vrij hard moeten spelen). Hij kon gewoon vrij zijn als dat moest. Qua verzekering: volgens mij valt icsi, net als ivf, onder de basisverzekering en moeten ze dat dus gewoon vergoeden.

6. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Gelukkig had ik nog prednison over van de vorige keer zodat ik vanmorgen meteen kon beginnen.
    De eerste setje medicijn werd nog wel vergoed, maar me 2e setje niet meer. Ze zijn helaas eindelijk wakker geworden bij de verzekering. Heb toch een heel jaar mazzel gehad.

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Wat een heerlijke bestemmingen komen toch weer voorbij. Krijg zin om op vakantie te gaan, maar gaat helaas niet meer lukken.:(
    Ben zelf 3 keer naar Egypte geweest, waarbij 2 rondreizen en een keer een verblijf bij kennissen in het binnenland. Heb daardoor hele mooie dingen, maar ook hele vieze dingen gezien. Het is een land waar ik van houd, maar je moet er tegen kunnen, ook tegen de mentaliteit.

@Klaproos: mijn man werkt parttime en het merendeel van onze DD-bezoekjes vielen gelukkig buiten zijn werkdagen. Een enkele keer heeft hij een dienst moeten ruilen, en dat had voor zijn baas best wel wat voeten in aarde, maar nooit enig verkeerd woord van hem gehoord. Ik heb zelf altijd verlof genomen, omdat er natuurlijk veel reistijd bij zat.

8. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klaproos: wat spannend meis! Ga voor je duimen.. Mijn man kreeg ook gewoon vrij van zijn baas.. hoefde er ook geen uren voor in te leveren.. dus wel heel fijn.. hij werkt onregelmatige tijden dus hij probeerde altijd wel te ruilen maar als dat niet lukte was het gelukkig geen probleem..

Ddees: Jammer dat je verzekering wakker is geworden ;)! Scheelt toch een hoop geld...

Heerlijk die vakantiebestemmingen.. voor ons zit dat er ook f niet in..

Hier nu f lekker op bed.. heb me voorgenomen nu ik verlof heb om elke morgen toch optijd op te staan en dan 1 ding te doen... vanmorgen de badkamer onder handen genomen... op de grond tegeltjes schrobben.. hoezo nesteldrang.. eigelijk moet ik het niet doen want nu kan ik amper lopen van pijn in mijn schaambeen... maaar kan het gewoon niet laten ;) kan niet tegen rommel en vuil op het moment.. laat dat wondertje maar gauw komen :-D

X

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wij kregen net een brief van Dusseldorf waarvan we helemaal niet wisten dat dit daar zo ging, dus voor degene die daar in Düsseldorf cryo's hebben dan weten jullie dit alvast en zijn jullie niet net zo verrast als wij zojuist...

Ze doen cryo's die langer dan 12 maanden opgeslagen liggen naar mck leiderdorp verplaatsen. Daar kun je de cryo' s verder bewaren, opgebruiken of een andere bestemming geven staat in de brief.

Wij vinden dit beetje raar en wisten hier niets van, maar dan weten jullie in elke geval wat komen gaat als je ze langer dan 1 jaar ingevroren hebt in Düsseldorf. Wat ze met (ons) tese materiaal doen staat er niet in.....?! Denk dat dat daar blijft dan of zo....
    Nou ja in elk geval bij deze, dan weten jullie wat komen gaat.

Groetjes,

10. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Klaproos, de verzekering moet de icsi gewoon vergoeden. Er zitten in de basisverzekering. Drie pogingen ivf / icsi. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
    Mijn man heeft een eigen bedrijfje, dus als het lukt gaat hij met me mee.
    Maar bij de pogingen in het umcg ben ik ook vaak alleen gegaan.
    Toch hoop ik wel dat het werk het toelaat dat hij mee kan naar DD.
    En als hij echt mee moet regelt hij het wel.
    Ik werk zelf in een grote wasserij. En mijn teamleider vind dat de uren die ik afwezig ben, niet ten koste van mijn vakantiedagen moet gaan. Dus daarover is hij nog in onderhandeling met de directie.
    Toen ik nog bij het umcg was, kreeg ik alle uren bijzonder verlof. Dus het heeft mij toen geen uren gekost. Nu ik verder moet reizen, en dus hele dagen vrij moet hebben, weet ik nog niet hoe dit zal gaan. Maar als het aan mijn teamleider ligt, blijft het zo geregeld. Hij vindt het al erg genoeg voor ons dat we dit moeten doormaken . Maar ik kan begrijpen dat de directie dit anders ziet.
    Het vrij krijgen op zich is trouwens nooit een probleem.

11. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey klaproos, oeh dat wordt spannend voor je maandag! Ik ga voor je duimen! Maar maak je niet druk, ik zou daar zo 5 puncties achter elkaar doen bij wijze van spreken want je merkt er echt helemaal niks van!! En ik ben echt een held op sokken dus...

Bedankt voor de reistips. Klaproos wat leuk egypte, mijn ouders zijn er geweest trouwens maar die vonden het niks die gaan liever naar turkije.

Nou het worden hier toch ook geen tropische oorden...en wel om een goede reden want ik kan eerder terug naar dd dan verwacht, 25febr alweer uitgangsecho, vanavond weer beginnen met de pil. Kunnen ze dus precies uittellen, best handig haha. Jammer dat ik die stomme pil wil weer moet slikken maarja, t is voor het goede doel he. Dus dat wordt nu maar een paar daagjes europese stad ofzo met carnaval denk ik, want er zullen rond die tijd wel wat echos zitten. Of een weekendje dusseldorf whaha. Vind het niet eens erg niet op vakantie te kunnen gaan, ben blij dat ik weer iets heb om naar uit te kijken en verder te kunnen gaan. Vandaag gaat het ook weer een stuk beter, alleen vanmorgen even verdrietig toen ok maar liefst 5keer achter elkaar op facebook las dat doutzen kroes zwanger was haha. Ahum...niet zo zeer om haar maar gewoon omdat er iemand zwanger was..
    En nu ben ik bijna blij omdat ik weer weet wanneer we weer kunnen beginnen. Heb alleen even zitten tellen en de punctie zou zomaar eens op mijn eerste werkdag kunnen zijn....niet echt handig dus maarja niks aan te doen...alleen even bedenken hoe ik me daar nu weer uit ga lullen...
    En morgen ga ik de apotheek maar weer eens verblijden met mijn moeilijke vragen, ga t eerst s hier proberen..ben benieuwd.

Zo dat moest er ff uit haha.. Liefs!!

12. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ow en klaproos vroeg nog hoe de mannen het regelden op het werk... De mijne heeft een eigen bedrijf dus dat is handig...
    Alleen moet ik zelf nog iets bedenken omdat ik straks precies rond de punctie waarsch nieuw werk heb...;) en ik ben zelf al de vervangster van een zwangerschapsverlof haha

13. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Botala fijn dat de nipt goed was. Weten jullie nu ook t geslacht of houden jullie t geheim?
    Klaproos alvast succes voor maandag! Mijn vriend moest helaas elke keer eigen uren opnemen tenzij hij moet doneren ;). Ook ik moest alles in mijn eigen tijd doen behalve de punctie.
    Ploon hoe gaat t met de spanning? Kan je t nog volhouden?
    Sneeuwmees jeetje dat is nog een behoorlijke klus zo in je laatste weken :$. Inderdaad is een toilet boven wel makkelijk. Dat mis ik ook heel erg sinds ik bij mijn vriend woon. hier helaas geen plek om er een te laten plaatsen
    Ddees balen dat je alsnog aan de prednison moet, maar ja we doen alles voor t goede doel. Ook al een beetje spanning of gaat t nog?
    Knorretje fijn dat alles met de medicijnen goed loopt, toch weer een zorg minder.
    Lets gelukkig gaat t al iets beter met je. Het heeft toch altijd wat tijd nodig. Het helpt denk ik ook wel dat je nu al zo snel weer mag beginnen, fijn hoor. DD is alleen volgens mij ook heel erg van de carneval ;) Nu hopen dat het net uitkomt met je nieuwe baan, maar anders maar open kaart spelen??
    Monatoetje geen gekke dingen meer doen hè?!
    Ego. Ik weet niet of het alleen in mijn hoofd zit omdat ik het zo graag wil, maar ik lijk nu toch langzaam wat gevoeligere borsten te krijgen en af en toe wat druk in mijn baarmoeder. Hopelijk een goed teken en verbeeld ik t me niet ;)

14. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Ego: Voor de liefhebbers mijn emmy's staan in een fotoalbum. FF goed naar het bijschrift kijken de ene zijn van nu, de andere van vorig jaar juni.
    Ik heb deze keer eigenlijk helemaal geen lichamelijke klachten ofzo. Wel een beetje gevoelige borsten aan de zijkant. Zou geen klachten nu eens het wonder brengen?

Lets fijn dat je alweer gauw kan beginnen
    Klaproos het gaat allemaal niet gemakkelijk he bij jou. Wel fijn maandag de punctie. Succes alvast.
    Boboke wanneer heb je je eerste echo? ? ?

15. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Lets, wel mooi dat je zo snel weer verder kan. Ik leef zelf ook steeds van afspraak naar afspraak. Dan heb je iets om naar uit te kijken.
    Het klinkt misschien wel raar, maar ik heb er wel weer zin in om met de behandeling te beginnen.
    Haha wel toepasselijk hoor, de vervangster voor iemand met zwangerschapsverlof terwijl je zelf er zo bewust mee bezig bent om ook je kinderwens in vervulling te laten gaan.

16. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ddees: Mooie foto's meis! Vind de linker wel op de mijne lijken.. Hopelijk met net zo'n mooi resultaat! Duim voor je..

X

17. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ddees volgende week vrijdag, 14 februari

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ddees: dat is inderdaad een hele mooie! Hoop dat die aparte klachtjes nu inderdaad eens een heel goede reden hebben. Spannend weer die laatste dagen, of niet? Hopelijk heb je nog wat afleiding dit weekend.
    @Mona: zo te lezen heb je ernstig last van nesteldrang. Herken het wel. Want wil zelf ook ineens van alles onder handen nemen. Wel lekker dat je nu verlof hebt en na gedane arbeid lekker kunt uitrusten.
    @Lets: fijn dat je weer zo snel verder kunt. Ja, dan is de keuze van een vakantie of starten snel gemaakt. Maar een lekker weekendje weg, kan net zo gezellig zijn. Wij hebben ooit eens heel internet afgestruind voor een vakantie die precies tussen twee fm paste. We konden precies 6 dgn weg en zijn toen naar een camping in Noord-Frankrijk gereden. 4 dagen daar, een dag heen en terug. De dag voor vertrek een fm en een dag na thuiskomst weer. Soms moet je creatief zijn?
    @Boboke: fijn dat je wat meer klachtjes krijgt. Kan me voorstellen dat dat je wat meer geruststelling geeft.

19. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    #399 Ploon, 7 feb 2014
    Laatst bewerkt: 7 feb 2014
    Wauw Ddees, wat een mooie fotootjes van jullie toekomstige kindjes :) Dat ziet er super uit. En wat een strakke rand zit eromheen. Dat heb ik nog niet eerder gezien (hier bij mij). Hopelijk zijn het de beste embryo's ooit....
    Jammer dat er iemand bij je verzekering zit nu die helder van geest is en het is opgevallen dat je medicatie vergoed krijgt wat eigenlijk niet zo hoort. Jammer. Het was zo mooi zo!
    Sneeuwmees, hoe gaat het nu met je? Ben je er weer een beetje bovenop?
    Jeetje, wat een klus willen jullie nog klaren voordat de kleine komt. Een heavy one. Maar wel leuk zeg. Een nieuwe badkamer.
    Knorretje; Nog even en dan de uitgangsecho. Fijn zeg. Al op zoek geweest naar medicatie?
    Lets, kan me voorstellen dat het soms nog moeilijk is. En dan ook nog horen dat Doutzen zwanger is ;) Wat mooi dat je al met de pil mag beginnen en direct verder mag. Dat is toch wel een geruststelling lijkt me. Dan maar geen vakantie naar een tropisch oord.... ;) Dat heb je er vast voor over. Maar een weekendje Parijs is toch ook heerlijk? :) En daar vieren ze geen Carnaval.
    Succes bij de apotheek! ;)
    Zo Monatoetje, jij doet het woord 'nesteldrang' eer aan. Met die dikke buik op de grond liggen boenen. Petje af. Doe je wel rustig aan?
    Juffie: wat bijzonder zeg. Heb ik nog nooit over gehoord (heb nu ook pas de eerste cryo), maar er stond naar mijn weten niets over in de brief. Wat raar zeg. En ligt Leiderdorp bij jou in de buurt, dat ze het daarom daarnaartoe doen? Of is het gewoon een willekeurige kliniek?
    Klaproos: mooi dat maandag de punctie is (al had je morgen gehoopt). Hopen dat die 8 rijp zijn en bevrucht worden. Dat zou een mooie opbrengst zijn.
    Boboke, dat klinkt mooi! Ik kan me voorstellen dat je de hele dag eraan denkt of je iets voelt. Maar gevoelige borsten heb je of heb je niet :) Nog een weekje! Dan weet je eindelijk meer. Wat een spanning. Maar positief zijn: het gaat nog steeds goed, dus de komende maanden ook! :)
    Anjav: gefeliciteerd met je tweeling! Één jaar alweer. Een hele leuke dag vandaag.
    Ego: spanning gaat eigenlijk wel. Tuurlijk ben ik benieuwd en wou ik dat het maandag was. Maar het is wel te doen.
    Vandaag weer steken in de linker lies. Afgelopen dagen ook steeds wel af en toe. Maar nu heb ik even op internet gekeken (eigenlijk doen we toch veel te veel ;) - maar we willen gewoon alles weten) en dit blijkt echt een bijwerking van Pregnyl te zijn. Dus misschien komt het hier wel door. Ik hoop het niet natuurlijk... :(
    En keb gevoelige borsten van de Utrogestan.
    Toch stom dat je van alle medicatie die bijwerkingen kunt krijgen die erop lijken alsof je zwanger bent. Moet niet mogen vind ik ;)
    En ik bedacht me, ik mag 5 dagen na de laatste Pregnyl spuit (1500) testen (woe avond Pregnyl - ma ochtend testen). Maar is dit niet te vroeg? Ik las (ook van het internet ;)) dat het zich elke dag halveert. Dan zit ik maandag op ongeveer 45. En menig test reageert daar toch op? Of kan ik het gewoon aanhouden als dr.S. dat gezegd heeft?

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @nesteldrang: ik moest wel lachen om jou, monatoetje. Ik heb afgelopen zomer met m'n dikke buik de keukenkastjes uit lopen soppen en alle potjes met kruiden alfabetisch geordend. Dat móest gebeuren! :D
    @klaproos: sharm el sheikh: daar ben ik ook meermalen geweest. Die Rode Zee blijft prachtig. Ik vind het daar wel heel erg toeristisch geworden, dus als ik nog eens naar de Rode Zee zou gaan, zou ik naar een rustiger plaats gaan. Dahab of zo.
    Wel raar dat je verzekering zo spastisch doet over de medicijnen. Die krijg je toch niet mee zonder recept??? Ik heb dat buitenlandformulier samen met m'n huisarts ingevuld (toen de behandeling al achter de rug was en ik al zwanger was), dus daar heeft dr. S. ook geen handtekening op gezet.

Deel Deze Pagina