@Tassie: heb je al zo'n pre-operatief gesprek gehad met de anesthesist (weet niet of dat in elk zkh gebeurd)? Dan kun je aangeven dat jij altijd erg misselijk wordt (en kunnen ze daar handig op inspelen tijdens de ks). Hoe meer info ze hebben hoe jij mogelijk gaat reageren, hoe beter. Het zou zonde zijn als je je niet lekker voelt, terwijl ze het of kunnen voorkomen of snel de kop indrukken. Er loopt inderdaad veel 'volk' rond in de OK, maar moet zeggen dat je op zo'n moment daar weinig echt van meekrijgt. Mijn man zat aan mijn hoofdeinde en je bent zo nieuwsgierig dat het je niet snel genoeg kan gaan, tot je het verlossende woord hoort (of je kind boven het scherm ziet uitsteken). Na mijn ks (er was toen nog geen 'gentle sectio') waren ze weg met ons zoontje en ik moest nog gehecht worden. Dat duurt een eeuwigheid. Op de een of andere manier leek het personeel niet echt door te hebben dat ik alles kon horen. Aan mijn hoofdeinde hadden de anesthesisten het over een kat die weggelopen was. En de gyn en gyn in opleiding hadden het bij mijn buik over een appartement verkopen of iets dergelijks. Erg irritant....hihi.. En ik lag daar tussen met de tranen in mijn ogen van de emoties dat ik moeder was geworden en vanaf dat moment kon zeggen dat ik een zoon had. Erg charmant.
@Stiertje; je hebt helemaal gelijk. Het komt waarschijnlijk, omdat ik nog nooit geopereerd ben waarbij ik wakker was. Verder moet de kinderarts de baby eerst nakijken, duurt als alles goed is niet lang, en dan krijg ik haar bij mij. @Sneeuwmees; het zullen de hormonen wel zijn, maar als ik je laatste zin lees......krijg ik toch wel een brok in mijn keel. Wat duurt het wachten dan lang en wat ongelooflijk onpersoonlijk, zeg! Een hele belangrijke gebeurtenis in jouw leven heeft net plaatsgevonden en er wordt op zo'n moment eigenlijk helemaal geen aandacht aan geschonken. Ik heb inderdaad al bij de anesthesist gisteren aangegeven dat ik heel erg misselijk word en ook beroerd word van narcosespul en morfine. Ze heeft genoteerd dat ik van tevoren al iets tegen de misselijkheid krijg en misschien een ander iets dan de "gewone" morfine. Ze noemde in ieder geval nog een aantal medicijnen op waaruit ze kunnen kiezen om aan mij te geven. Het zal wel loslopen allemaal. Ik ben echt zo benieuwd naar hoe ons dochtertje eruit ziet. Over 3 weken is ze er al, zo onwerkelijk.
@Tassie wat spannend dat je de datum nu weet. Aftellen echt begonnen. Lijkt mij echt super spannend als je van te voren al weet dat je een keizersnede krijgt. Ik had een spoedkeizersnede en vond het helemaal niks. Moest toen ook heel erg lang in de uitslaapkamer blijven. Dus na 2,5 uur ons meisje pas voor het eerst vast kunnen houden. Vond ik toen (en nog steeds) heel erg jammer. @knorretje: super leuk zo'n pretecho. En fijn als ze dan lekker meewerken (of niet, Hihi). Maar toch elke keer een geruststelling vind ik, eventjes spieken. @hier: Wat langer op vakantie geweest dan in eerste instantie geboekt. We wilden eerst uitproberen hoe het zou gaan met ons meisje in de caravan. Ging echt super! Dus van de camping in Wassenaar nog verhuisd naar een boerderijcamping in Stellendam (andere camping zat vol na onze einddatum, en was toch niet helemaal ons type camping. Boerderijcamping was super. Ons meisje is zoveel meer gaan praten: vooral 'paatje' (paardje) en eten hebben we erg veel gehoord. Dat beestje hoeft de komende weken echt niks meer te eten denk ik. Gisteren teruggekomen. Toen weer wat bloedverlies en laatste dagen last van veel harde buiken. Vandaag gelukkig bij verloskundige. Zag er niet veel kwaad in, even hartje geluisterd en gewoon een beetje rustig aan doen was het advies. Als het bloedverlies blijft tot aan datum van volgende controle (2 september) dan krijg ik onderzoek bij gynaecoloog. Had stiekem gehoopt dat we ons kleintje even mochten bekijken. Dus vandaag maar een pretecho gepland (met geslachtsbepaling) op de dag dat ik 17 weken zwanger ben. Spannend!!
@Fireangel: wat heerlijk dat je je vakantie hebt kunnen verlengen omdat je dochtertje het zo geweldig vond. Wij kwamen meestal eerder terug omdat ons zoontje slecht sliep op vakantie en wij meestal zelf gesloopt waren en van 'armoe' maar eerder naar huis gingen. Gelukkig gaat dat nu stukken beter. Vervelend dat je bloedverlies blijft houden. Het is niets ergs, maar je wilt tijdens een zwangerschap gewoon geen bloed zien. En spannend over 2 weekjes de geslachtsbepaling. Heb je zelf een idee?
Daar was ik weer. Vanmorgen, op mijn vrije dag, zo maar uit kunnen slapen tot half 10. Wat een luxe. Daarna mijn zoontje gevoed. Hij zat wat vol en gaf een behoorlijke mond melk terug over mijn shirt. Daarna kwam de oudste erbij in bed, en die had een ongelukje gehad in zijn (nacht)luierbroekje. Dus ook onze matrashoes zat onder. Ook gelijk maar zijn eigen bed gekeken en ook daar had hij een ongelukje gehad. Dus twee matrashoezen afgehaald om te wassen. Toen ik beneden kwam, bleken ook de katten op de bank overgegeven te hebben. Dus ook die bankhoes moet in de wasmachine. Kortom, weer een heerlijk begin van de dag.
@Fireangel; Wow, dat klinkt als een supervakantie! Wat fijn dat jullie dochtertje zich zo vermaakt heeft en zo genoten heeft. En mij spreekt een boerderijcamping ook aan. Leuk met de dieren en rust. Heerlijk! Ik hoop dat het bloedverlies ondertussen gestopt is. Wat ongelooflijk stressvol lijkt mij dat! Misschien had je "te druk" gedaan? Ik ben benieuwd naar je pretecho en natuurlijk erg nieuwsgierig naar het geslacht!! @Sneeuwmees; Jeetje, wat een hectische ochtend met al die viezigheid!! Gelukkig was het vandaag mooi weer met vooral lekker veel wind. Ik hoop dat je verder wel een relaxed dagje gehad hebt met de 2 mannen. @ego; vanmorgen mijn ID-kaart opgehaald op afspraak. Daarna naar de bouwmarkt geweest en toen thuis geluncht. Verder hebben we, eigenlijk alleen mijn man, de kleding en spullen uit de ene kledingkast naar de andere verhuisd. Op een gegeven moment ben ik in bed gaan liggen, ik was doodop, terwijl mijn man dus aan het "werken" was. Tja, ik was vanmorgen al om 5 uur opgestaan, omdat ik weer eens niet kon slapen. Eigenlijk een heerlijk ontspannen dagje gehad.
@Tassie: fijn dat je ID-kaart nu opgehaald is. Klinkt inderdaad als een heerlijk en nuttig dagje. Is nu alles in huis klaar voor de komst van de baby? Bij ons is alles weer schoon en fris gewassen. Fingers crossed dat de ongelukjes nu even wegblijven. We zijn gisteren een stukje gaan fietsen. Een tijdje geleden hebben we een mooie route door het bos met een mooi helder vennetje ontdekt. Dus daar zijn we gisteren even heen geweest. Daarna heb ik boodschappen gedaan en alvast de eerste spulletjes voor de vakantie gekocht. Heb nog steeds geen idee, maar over een week zitten we echt al in de auto op weg ernaar toe. Vandaag weer aan het werk. Mijn laatste dagje voor de vakantie. Voelt nog niet zo, want ik wil en ik moet nog van alles. Maar kan geen klap opschieten omdat ik op allerlei antwoorden zit te wachten, van mensen die ook met vakantie zijn.
Kom even zwaaien en iedereen een knuf geven! Heb half bijgelezen! Kom gauw weer kletsen.. Nog steeds depressed helaas
@Sneeuwmees; Is het allemaal nog gelukt op je werk? De laatste loodjes voor de vakantie? Vervelend als je je werk niet volledig kunt afmaken voordat je op vakantie gaat, omdat anderen afwezig zijn. Maar........je hebt vakantie!! Joepie! En je hebt ook nog eens mooi weer. Ik lees nog steeds de spanning wanneer je het hebt over de reis naar Frankrijk. Ik kan het mij ook wel voorstellen, hoor. Maar als je eenmaal op weg bent, zal het vast wel goed gaan. Die voorbereidingen lijken mij ook best wel stressvol: heb ik alles ingepakt? Moet ik nog iets aanschaffen? Moet ik nog bepaalde kleding wassen? En wat voor eten neem ik mee? Hihi, het is een hele volksverhuizing, zeker met 2 kinderen. @Bbibi; ach, meid, het gaat nog steeds niet zo lekker met je?! Kan je het wel goed kwijt bij iemand in je naaste omgeving? Lukt het wel om aan ontspanning te doen? Zoals: met vriendinnen afspreken, bij je ouders langsgaan, lopen met je hondje? Ik hoop dat je je snel weer beter voelt, want dit is maar helemaal niks zo! En, ik mis je hier!! @ego; gisteren is mijn moeder langs geweest om weer wat schoon te maken. Ik voel mij zo opgelaten.......als zij door het huis loopt te zuchten en te boenen terwijl ik op de bank hang en wat tijdschriften lees. Ik weet dat ze het graag doet, ze is altijd al erg van het schoonmaken geweest, maar toch. Natuurlijk geeft ze dan ook goedbedoelde adviezen en ook commentaar...dat vind ik wat minder leuk. Tja, ik weet dat de katten behoorlijk verharen, maar ja, je kunt er zo weinig tegen doen. En nee, ik kan zelf nauwelijks meer stofzuigen of zo. En mijn man doet al heel veel naast zijn werk. Ik hoop dat ik na de ks weer (snel) mijzelf wordt en dat ik in ieder geval weer actiever ben om bijvoorbeeld het huishouden te doen en natuurlijk ook om te fietsen en te wandelen. Heerlijk om dat samen met ons meisje te gaan doen. Verder gaan mijn ouders en broer en zijn gezin vandaag met mijn oma uit eten (pannenkoekenboerderij) in Brabant. Mijn broer en zijn gezin vertrekken morgen naar Frankrijk op vakantie, zij gaan nu eerst naar een camping in de buurt van de woonplaats van mijn oma zodat ze morgenochtend direct door kunnen rijden naar Frankrijk. Anders moesten ze eerst helemaal terug naar Limburg, toch al snel 1,5 uur rijden voor hun. Ik vind het wel jammer dat ik niet mee kan, maar ja, het had sowieso vandaag niet gekund, omdat mijn man "gewoon" moet werken.
@Tassie: ja, vind de vakantie nog steeds spannend. Ben al lijstjes aan het maken wat mee te nemen en schrik dan steeds weer hoeveel dat eigenlijk is. En net stond ik mijn ontbijt klaar te maken en bedacht me ook dat de kolf ook nog maar mee moest. Mijn zoontje drinkt (als ik er ben) volledig bv bij mij, maar als hij een keer een borst weigert, dan moet ik die borst wel even leeg kunnen kolven. En ja, als ik dan de kolf meeneem, dan neem ik ook liever de sterilisator mee. Dus zo val je van het een in het ander, zodat de auto straks toch stampvol zal zijn. Mijn man wilde een dakkoffer, maar hij heeft weer een heel onmogelijke (en zeldzame) auto, waardoor je eerst een aparte beugel erop moet hebben en dan nog een koffer moet kopen. Dat vond hij wel erg prijzig worden. Toen had hij bedacht een klein aanhangertje te kopen, maar bedacht zich dat je dan in veel landen maar 80-100 km mag rijden. Niet dat wij van die snelheidsduivels zijn, maar tussen de 100-120 willen wij toch kunnen rijden. Dus die optie valt ook af. Mijn man denkt dat het toch allemaal gaat passen. Nou, I wish him luck. Onze zoontjes zijn ook nog eens erg verkouden. De jongste heeft de tranen over zijn wangetjes lopen en rochelt als een oude man. Gelukkig hebben we nog een week, dus hopelijk zijn ze allebei weer opgeknapt voor vertrek. Verder heb ik bedacht dat het misschien (weer) handig zou zijn als de schilder tijdens onze afwezigheid weer wat in het huis kan schilderen. Die verflucht blijft zo lang hangen en vind ik niet zo fijn voor zo'n klein baby'tje om in te slapen. Bovendien kan onze jongste overdag niet goed slapen als er iemand op de overloop aan het schuren, verven en lawaai maken is. De vorige midweek-vakantie heeft hij daarom ook al wat in huis geschilderd en kon het huis goed luchten. Nu wil ik dat eigenlijk weer. Maar kan niet uit een leuke muurverf-kleur komen. Mijn man en ik hebben heel andere ideeën hoe we de hal gaan verven, dus dat wordt nog een hoofdpijn-punt. Officieel is mijn vakantie ingegaan, maar heb niet alles af kunnen krijgen, dus zal dit weekend nog wel even een keer een uurtje of 2 terug moeten. Mijn collega (die mij op mijn vrije dagen vervangt) is ook vrij, dus heb ik ook de telefoon van het werk bij me. Er wordt gelukkig amper gebeld, dus dat scheelt. Nu mijn kopje koffie maar eens opmaken en naar de dierenwinkel om een voorraad voer en hooi in te slaan voor de vakantie.
@Tassie: vervelend he, dat je iemand anders het werk moet laten doen. Ik vertel je alvast: voor het herstel na een ks staat 6 weken. En bijvoorbeeld stofzuigen moet je in die periode zeker niet doen, want dat komt nogal op je buikspieren aan. Pak gewoon die tijd, want je hebt er later profijt van. Na 6 weken kun je alweer heel wat doen hoor. Het is even niet anders, meid!
@Sneeuwmees; och, je zoontjes wat ziekjes. Ik hoop ook dat ze snel opknappen. En nu ben ik wel benieuwd naar wat voor auto jullie hebben. In Frankrijk mag je volgens mij met aanhanger 100/110 km/uur rijden. Inderdaad heb je met kinderen echt heel veel nodig, vooral met een baby. En vaak ook nog eens wat grote spullen. En wie zorgt er voor jullie beestenboel? Jeetje, wat doe jij eigenlijk voor werk? In je vakantie de telefoon van je werk thuis? En van het weekend nog werken? Je hebt vast een heel belangrijke baan, denk ik zo. Goh, en een schilder in huis terwijl jezelf weg bent. Is het een bekende van jullie? In dat geval lijkt het mij ook ideaal. Alleen lastig als je man en jij niet dezelfde kleur in gedachten hebben. Misschien beide kleuren laten mengen. @Stiertje; ik had al zoiets gelezen inderdaad over het herstel na een ks. Ik merk dat ik het zat begin te worden, nu pas. Ik zit natuurlijk al zo lang thuis, vanaf begin februari........ Het is nu zulk mooi weer, heerlijk fietsweer of wandelweer. Ik hoop dat ik in ieder geval nog kan genieten van het mooie weer in augustus en september om met de baby te wandelen en evt. te fietsen. Dat lijkt mij al zo fijn om te doen. Lekker eropuit met ons drietjes. Hoe is het met jou? Zitten de dakpannen er op? Jullie lammetjes zijn ook alweer groot nu. Hoe gaat het met jullie meisje? Probeert ze nog steeds te gaan staan of staat ze al zo'n beetje?
Snap ik meis, dat je er zat van bent. Wandelen kun je na een paar weken wel weer. Maar de eerste keer herinner ik me nog goed: in huis voelde ik me alweer heel wat, maar wat viel het tegen! Dat was na 2 weken ongeveer. Een ks is echt een pittige operatie hoor! Onze dakpannen zitten er nog niet op (ja, een paar, maar dat is nog maar het begin). Aan 1 kant zitten het folie en de latten er al wel op. Dit weekend iig de andere kant ook. En hopelijk een deel van de pannen. Dat moet je een beetje verdelen qua gewicht, je kunt niet eerst helemaal de ene kant doen en daarna helemaal de andere. De lammeren zijn alweer groot inderdaad. Eind van de zomer gaan we ze verkopen. We hebben ze vorige week gescheiden van de ooien, dus nu moeten ze zichzelf redden qua eten. Gaat prima hoor. Alleen de eerste paar dagen is het een heel gemekker, want dan willen ze bij elkaar zijn. Meiske is druk bezig de beentjes te oefenen. Ze kan nog niet uit zichzelf gaan staan, maar als je haar neerzet bij bijvoorbeeld een laag tafeltje, blijf ze wel staan. En dan die triomfantelijke blik erbij, prachtig! En ze is druk bezig met kruipen en op de knietjes liggen. Zo leuk om te zien. Over 2 dagen is ze alweer 10 maanden ...
@Stiertje; oh, daar smelt je hart toch van, als je je dochtertje zo ziet stralen terwijl ze parmantig staat. Dat wordt straks op tafel van alles in het midden zetten i.v.m. haar grijphandjes. Hihi. En wat fijn om te horen dat ze ook al kruipt en op d'r knietjes ligt. Het is zo leuk om die kleintjes bezig te zien, vaak kwijlend en al van de inspanning. Dat lijkt mij ook een hele klus om de lammeren van de ooien te scheiden. Ook wel een beetje zielig misschien? Zeker in het begin. Kunnen ze elkaar wel zien? Heb je altijd dezelfde mensen waar ze naartoe gaan of moet je echt elk jaar goed op zoek gaan? Het is echt een hele onderneming wat de dakbedekking betreft. Jeetje, wat een vakwerk! Worden je man en vader het niet beu? Ik bedoel, ik heb het idee dat zo'n beetje al hun vrije tijd daaraan opgaat. Dat wisten ze uiteraard van tevoren, maar toch........Petje af!! Ik ga in ieder geval niet overhaasten na de ks. Ik ken mijzelf.....ik heb eigenlijk altijd wel langer de tijd nodig voor herstel dan er gemiddeld voor staat na een bepaalde ingreep. Ik ben blij dat ik in ieder geval nog 3 weken vakantie heb opgenomen na het verlof. Dat scheelt ook alweer.
ff snel @Sneeuwmees: Wij hebben vorig jaar een dak koffer gehuurd, is dat misschien geen idee ? Was helemaal niet zo duur. Volgens mij iets van 20 euro voor een week. @rest: zwaaaaaai Ik ga weer gauw aan het werk
@Loontje: goh, kan dat? Dat zou inderdaad een goede tip zijn. Dank je! Gaan we uitzoeken. @Stiertje: wat geweldig dat de kleine meid al gaat staan. En die blik is inderdaad fantastisch. Wij waren ook al de hele tijd aan het oefenen met de oudste, maar staan deed hij niet. Tot ik een keer nietsvermoedend vanuit de keuken de kamer in kwam lopen en meneer in de box stond (met inderdaad triomfantelijke blik). Ja, als ze eenmaal doorhebben hoe ze staan moeten is de wereld ineens veel interessanter en groter. En kleine meisjes worden dan ineens snel groot! @Tassie: ik ben maar gewoon secretaresse, maar mijn baas is van mening dat we altijd bereikbaar moeten zijn en eigenlijk ook nog op kantoor moeten zijn. Dus vandaar de telefoon mee naar huis. Lullige is dat ze zelf allemaal wel vrij mogen zijn of thuis mogen 'werken', maar dat er van ons uit altijd iemand moet zijn. Ben net nog terug naar kantoor geweest voor de laatste losse eindjes en nu kan ik met een gerust hart de stekker eruit trekken. Ze mogen het even twee weken zonder mij doen. Vier maanden is ze ook gelukt, dus die twee weken moet ook zonder problemen gaan. Het herstel na een ks vond ik ook best tegenvallen. 'Gelukkig' heb je een wond die je af en toe bijna letterlijk 'terugfluit' en pijn gaat doen als je over je grens gaat. Maar inderdaad besef je dan pas met welke simpele huishoudelijke klusjes je allemaal je buikspieren gebruikt. Dus vrees ook dat je inderdaad nog heel wat weekjes daarna afhankelijk zal zijn in huis. Als het goed is, voel je je dan in ieder geval beter t.o.v. nu, dus kun je er in ieder geval op uit met je meisje om even een te wandelen of een klein boodschapje te doen.
Wat een rust hier. Niemand iets spannends te vertellen? Ikzelf ook niet, hoor. In gedachten al veel bezig met de vakantie en wat we mee gaan nemen. Heb al veel gewassen en wil alvast wat apart gaan leggen. Als mijn oudste namelijk de kans krijgt, verkleedt hij zich 3 keer per dag en belandt alles binnen no time weer in de wasmand. Dus waar hij niet bij kan, blijft maar vast schoon (hoop ik). De jongste is gelukkig weer aardig aan het opknappen van zijn verkoudheid, dus kan hopelijk fris en fruitig mee op vakantie. Vanmiddag krijgen we nog een verlate kraamvisite (zoontje is al 4,5 maand), maar op zich wel gezellig. Kwam ook meer door omstandigheden dat ze niet eerder kon komen, want ze ging net een lange reis maken dit voorjaar en toen ze terugkwam, gingen wij weer op vakantie enz. Moet dus zo nog even het huis aan kant maken. Verder zijn we de aankomende dagen vrij en waren we nog van alles van plan. Maar dat blijkt dan al lastig te zijn, omdat we nog maar 4 dagen voor de vakantie hebben en meer plannen om te willen doen. We wilden morgen naar de vader van mijn man en een vriend van hem. Door de afstand moet je dit soort bezoekjes altijd plannen. We proberen eens per maand altijd wel naar zijn vader te gaan. Zijn vriend was hij al sinds vorig najaar niet meer geweest. Maar die vriend is echt anti-kind. Toen mijn man vroeg of hij thuis was, zei hij dat dat zo was. Toen mijn man zei dat de hele familie mee zou komen ivm combinatie-bezoek met zijn vader, kwam er ineens iemand de keuken opmeten en was het toch wel lastig. Mijn man kon dan wel alleen komen, maar om nu 'zoveel' visite te hebben en dan zelf druk te zijn met die man die alles kwam opmeten, was toch wel wat lastiger. Mijn man gaat nu dus maar alleen morgen. Zijn vader bezoeken we dan maar na zijn vakantie. Het is dat ik die vriend ken en er nog wel om kan lachen hoe hij zich weer met zo'n vreemde smoes onder een bezoek van de kinderen uitmaakt. Dus heb tegen mijn man gezegd dat hij maar alleen moet gaan. Het is zijn vriend en hij heeft hem al lang niet gezien. Dan zoek ik wel een andere bestemming voor morgen voor mijzelf en mijn zoontjes. Deze week willen we ook nog een dagje gaan varen en moet onze oudste ook naar de KNO-arts ivm zijn loslatende buisje. Hij kon gelukkig al snel terecht en wil dat toch wel door laten gaan. Wil even weten hoeveel 'kwaad' het kan voor de vakantie en evt. water wat er in zijn oor komt en of ze evt. opnieuw geplaatst moeten gaan worden. Het liefst zou ik dat dan ook nog na onze vakantie doen (maar nog wel in de schoolvakantie), zodat hij straks niets hoeft te missen van zijn school. Maar dat horen we woensdag wel.
Het is inderdaad erg rustig hier......Ik heb ook niet zoveel te melden. @Sneeuwmees; hmm, wel apart van de vriend van je man dat de kinderen eigenlijk niet welkom zijn. Ze horen toch ook bij je man. Inderdaad een goede oplossing om hem dan maar alleen te laten gaan zodat jij met de jongens iets anders kunt gaan doen. Gelukkig is de jongste ook alweer bijna helemaal opgeknapt. Dat scheelt weer een hoop "gedoe" zo voor de vakantie. En de oudste kan gelukkig nog naar de kno-arts voordat jullie op vakantie gaan. Dat is wel erg fijn. Zeker met het oog op zwemmen op vakantie. Kijken of dat kan/mag. Ik hoop natuurlijk voor jullie ventje van wel. @ego; gisteren weer wat oververhit geweest door het warme weer, totdat het ging regenen. Heerlijk!! Ik slaap de laatste paar nachten alweer een stuk beter en zelfs door tot een uur of 6/7. Het is ook wat koeler 's nachts, ik denk dat het daardoor komt. Verder hebben we vanmorgen weer onze wekelijkse boodschappen gedaan, het wordt echt wel zwaar. Vanmiddag gaan we nog even bij mijn ouders langs. We hebben lekkere cheesecake bij de ah gekocht om mee te nemen. Ik heb nu al trek. Verder heb ik nu wat menstruatiekrampjes of zoiets en de baby is lekker druk aan het draaien en schoppen. Ik ben benieuwd hoe het met de rest van de meiden is. In ieder geval aan allemaal de groetjes!!!