Regen: hier wederom geen druppel gehad. Ons dak is nu zover klaar dat ik een regenbuitje wel weer aandurf. Verder druk bezig in de (moes)tuin. Kilo's snijbonen en sperziebonen verwerkt. Die liggen nu in onze splinternieuwe vriezer. En er zit nog veel meer aan. En nog bieten, wortels, etcetera.
Hallo dames, sorry dat ik nooit meer van me laat horen. Zit eigenlijk nooit meer op zp. Dus kan ook niet reageren op jullie want weet niet wat er speelt. Maar wat ik me nu eigenlijk afvroeg.... Weet iemand waar ik iemand kan vinden die mijn medicatie wel wil hebben die ik nog heb van de 3e ICSI-poging, die er dus nooit van gekomen is? En dan natuurlijk het liefst iemand die het niet meer vergoed krijgt van de verzekering en zelf deze dure medicijnen moet aanschaffen. Ik heb Puregon, Menopur, Pregnyl etc. Ik doe er toch nooit meer iets mee en vind het jammer om het naar de apotheek te doen. Zij vernietigen het toch maar.
Hoi PLoon gefeliciteerd met je zwangerschap! Is idd erg zonde om naar de apotheek te brengen. Er moet toch vast wel iemand zijn wie je er blij mee kan maken....Succes @ Stiertje, hier ook weinig regen. Vannacht heeft het voor het eerst weer een beetje geregend en vanmorgen even een hoosbui van een minuut. Schiet niet echt op hier, grond is kurkdroog. Wat leuk zeg een eigen moestuin. Willen wij ook erg graag maar niet meer bij dit huis. @Tassie, meid ik heb het met je te doen. Hoogzwanger met die hoge temperaturen.... doe rustig aan en laat je lekker verwennen, je krijgt het nog druk genoeg straks @Sneeuwmees, hele fijne vakantie gewenst!! Voor de rest even snel bijgelezen! Heb 6 dagen gewerkt ben nu 2 vrij, nou ja vrij.....vanmorgen alweer de boodschappen gedaan, nu aan het puinruimen en morgen maar flink met de sop erdoor en dan kan ik de dag erna weer aan de bak. Nog twee weekjes werken en dan lekker vakantie
@Ploon: vroeg me al af hoe het met je was. Goh, alweer bijna op de helft. En medicijnen zijn altijd goed te besteden. Ik ken nog wel iemand die het kan gebruiken als niemand het van ons clubje zou willen hebben. Misschien Ddees als ze toch nog mocht besluiten een poging te doen? In ieder geval niet naar een apotheek terug brengen dat het vernietigd wordt. Is zo zonde. @Mariska: dat 'vrij' ken ik. Mijn vakantie is vandaag ingegaan, maar daarmee ook mijn to-do lijstje. Zit me nu nog moed in te praten om de badkamer te gaan soppen. @Stiertje: fijn dat het dak zo snel vordert. Binnenkort geen emmers meer in de kamer. En heerlijk zo veel verse groente, al kost het nu even moeite om alles van het land te krijgen en ingevroren. @Tassie: krijg altijd weer zo'n gezonde spanning als ik zo'n banner weer richting de 40 wkn zie gaan. Logisch dat alles zwaarder wordt. Fijn dat je ook weer wat beter geslapen hebt. Een goede nachtrust is al niet zo vanzelfsprekend op het laatst, zeker als het ook nog eens zo warm is. Die vriend van mijn man is inderdaad typisch. Heeft een heel design huis waar hij bijna hysterisch wordt bij het idee dat er kinderen met vette vingers rondlopen. Mijn man is nu lekker alleen en ik zit lekker buiten van ons absoluut niet design huis. Net zo relaxed.
@Ploon; wat leuk om weer wat van je te horen. En wat ga je hard!! Hoe voel je je? En weet je ook het geslacht al? @Stiertje; Wat heerlijk lijkt mij dat om een eigen moestuin te hebben. Het is best veel werk (het oogsten), maar het smaakt echt heel erg lekker. Ik heb een aantal ooms en tantes met een moestuin en die geven nog weleens wat van hun zelf geoogste groente en/of fruit aan mijn ouders. Ze komen nu allemaal op een leeftijd dat het toch wel zwaar is of begint te worden. Mijn tantes zijn vaak druk met jams maken en koken/schoonmaken. De asperges bij mijn oom vandaan zijn zo ontzettend heerlijk!! Helaas houdt mijn man er niet van, maar als mijn moeder asperges heeft gekregen (lekkere dikke), dan gaan we toch wel een aantal keren bij hun eten. Mijn man krijgt dan andere groente van mijn moeder. Ik zou ook graag een eigen moestuin willen. Ik ben alleen als de dood voor enge beesten (lees: spinnen) tussen de groenten en/of fruit. @Sneeuwmees; ik ben benieuwd of je het schoonmaken van de badkamer al van je to-do lijstje kunt halen. Wanneer moet je oudste zoontje ook alweer naar de kno-arts? Ik hoop echt dat hij "gewoon" mag en kan zwemmen op vakantie. @Mariska; Wat zul jij uitkijken naar je welverdiende vakantie! Nog 2 weekjes werken en dan.......genieten!! Waar gaan jullie naartoe, als jullie weggaan? @ego; vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor controle. Alles was weer goed. Ik heb het advies gekregen om goed op te letten bij harde buiken en of ze niet ontaarden in echte weeën. Brrr. Best spannend, hoor. Oh ja, ik moet ook mijn met name mijn voeten in de gaten houden. Ze zwellen wat op namelijk, mijn sandalen gaan soms wat lastig aan. Hihi. Ondanks dat mijn bloeddruk goed is en zelfs nog een beetje laag soms, moet ik opletten of mijn voeten niet steeds meer opzwellen en of ze slinken bij het omhoog houden. Oh ja, er moet nog worden uitgezocht bij de klinisch geneticus of ons meisje middels navelstrengbloed getest kan worden op dragerschap van een erfelijke aandoening die mijn man heeft. Aangezien ik het gen niet heb, is er nog wel een kans aanwezig dat zij drager is en dat willen wij graag z.s.m. weten, omdat er dan ook nog een kleine kans bestaat dat ze ook de ziekte ontwikkelt. Toch ook wel spannend.
@Tassie: fijn dat alles weer goed was met de controle. Snap niet dat ze zo hameren om op je voeten te letten. Het is een typische zw.kwaal, zeker op het laatst en ook nog eens in combinatie met warm weer. Ik heb bij beide zwangerschappen mijn schoenen niet meer aan kunnen hebben en beide keren werd er nooit wat van gezegd. Spannend ook dat je dochtertje straks op dat gen gecontroleerd gaat worden. Duurt het lang voor ze de uitslag hebben? Hier staat de badkamer inderdaad nog op mijn to-do-lijstje. Zat weer te lang in het zonnetje met mijn boekje en mijn telefoon te internetten, dat ineens mijn zoontje al wakker begon te worden. Maar ik heb nog een paar dagen... Mijn man is vandaag naar zijn vriend geweest. Toen hij terugreed belde hij me op. Ik vroeg hem of er inderdaad iemand langs was geweest om de keuken op te meten. Dat was de reden dat het niet uitkwam om met het hele gezin op visite te komen. Maar mijn man had er helemaal niet bij stilgestaan, maar moest bekennen dat hij eigenlijk helemaal niemand had gezien. Had ook niet anders verwacht. Nou ja, prima zo. Als mijn kinderen ergens niet welkom zijn, blijf ook ik liever thuis. Ben vanmorgen zelf even naar de babydump geweest en heb zo'n speelkoord voor aan de Maxi-Cosi gekocht. M'n zoontje moet zich toch een tijdje vermaken in de auto als we op vakantie gaan, dus dat leek me een goed idee. Normaal is hij erg stil in de auto, maar toevallig was hij zaterdag erg huilerig in de auto. Dachten dat het kwam door de combinatie van warmte en verkoudheid, maar vanmorgen toen ik naar de babydump ging, huilde hij weer. Hoop maar dat het toeval is, want zo'n afstand rijden met een huilend kind achterin is minder leuk. Toen ik bij de babydump wegging, kwam ik heel toevallig een meisje tegen die bij mij op zw.zwemmen had gezeten. Je moest altijd 2 aan 2 oefeningen doen en tussen ons klikte het erg leuk, dus deden wij meestal samen. Zij was eerder uitgerekend dan ik en ik heb een paar weken verstek laten gaan ivm de verbouwing en mijn bekkenklachten. Ik wist alleen dat zij een jongetje zou krijgen, maar niet wanneer ze bevallen was (en dat wist zij ook niet van mij). Dus we waren blij elkaar bij toeval tegengekomen te zijn en zo even bijgekletst te hebben. Dat is wel jammer van het zw.zwemmen dat vrouwen ineens niet meer komen om een of andere reden. Sommigen sturen een kaartje, maar ik moet bekennen dat ik dat ook vergeten ben te doen.
@dikke voeten: ik wilde precies hetzelfde zeggen als sneeuwmees. Het is een veel voorkomende kwaal. Ik had er al vanaf 20 weken last van en de laatste paar maanden kon ik alleen nog in crocs, klompen en slippers. Na de ks was ik er in een paar dagen weer vanaf. Mijn bloeddruk was ook de hele tijd laag tot normaal. Ben dus nu m'n hele schoenencollectie opnieuw aan het ontdekken
@Sneeuwmees; Wow, wat toevallig dat je je zwemmaatje tegenkwam. Toch wel jammer dat er geen afscheid of reünie is geweest van dat zw.schaps zwemmen. Dan misschien wat vaker naar de Babydump, wie weet zie je de anderen ook daar. Enneh, je hebt gelijk dat jij lekker thuis bent gebleven met je kinderen i.p.v. met je man mee naar zijn vriend Het klinkt echt wel bizar. Ik weet niet hoe lang het duurt voordat de uitslag bekend is wat het gen betreft. En ik weet niet of de klinisch geneticus het ermee eens is..........De verloskundige zou nog telefonisch overleg met haar plegen. @voeten; zoals jullie, Sneeuwmees en Stiertje, erover praten, tja, dan denk ik dat het bij mij nog heel erg meevalt. Het komt door de warmte en natuurlijk ook door de laatste loodjes. Nou ja, liever dat ik het in de gaten moet houden, dan dat ik bepaalde symptomen mis. Ik ben absoluut niet ongerust of zo door wat ze zei. Ik maak mij niet zo snel druk. @hoe is het met de rest van de dames????
@Tassie: als je bloeddruk mooi blijft, hoef je je over dikke voeten niet druk te maken. Als ze nog niet zo opgezet zijn als mijn voeten (zie ergens in mijn album) dan zou ik me maar niet druk maken. Vervelend kan het wel zijn, een strak gevoel en inderdaad schoenen die niet meer passen. Bij mijn oudste heb ik de laatste 5 maanden op slippers doorgebracht en deze zwangerschap had ik al schoenen met elastiek gekocht, waar ik een maand voor de bevalling ook al uitknapte. Heb toen leren slippers gekocht (een maat groter) en daar heb ik de laatste weken op doorgebracht...hihi.. Erg charmant. Ja, wel jammer dat je zo met elkaar zwemt en dan na zo'n bevalling dan ineens het contact kwijt bent. Ik had best met haar bijv. adressen uit willen wisselen, zodat we elkaar een kaartje zouden sturen (en misschien bij elkaar op bezoek). Maar het kwam er niet van en ik ging ook niet iedere week. Zij is nu wel gaan baby-zwemmen, dus heb al afgesproken dat ik ook een keer zou gaan met mijn zoontje. Alleen begint dat al om 8.45 uur. Dus dan moet ik al gevoed, omgekleed zijn en naar het zwembad rijden (ca. 10-15 min. bij mij vandaan). Dat wordt dus al een hele uitdaging, maar wil het toch een keer proberen. Zit de hele avond al te googlen. Mijn zoontje had een rood bultje op zijn been. Eerst dacht ik ook een muggenbeet, alhoewel het er toch anders uitzag, maar een andere verklaring had ik er niet voor. Nu zag ik er ook eentje op z'n oortje en hoofdje. Had de huisarts vandaag gebeld omdat hij ook nogal rochelt van de verkoudheid en ik even de longetjes wilde laten luisteren, maar onze huisarts was met vakantie en je moest, met zaken die niet konden wachten, naar een vervanger. Heb toen niet die vervanger gebeld. Maar nu zag ik op zijn hoofdje er dus ook nog een, dus ga morgen toch maar even bellen. Had al met afbeeldingen zitten zoeken, maar kan niet echt vinden wat erop lijkt. En van die afbeeldingen die ik voorbij heb zien komen, werd ik ook niet vrolijk. Maar even zien. We wilden morgen met een boot gaan varen, maar afwachten of ik evt. nog langs kan komen.
@Sneeuwmees; Mijn voeten zijn bij lange na niet zo opgezwollen (geweest) als de jouwe. Wat zou dat ook veel pijn gedaan hebben, denk ik zo. En och jeetje, wat zou je zoontje onder de leden hebben? Ik hoop wel dat je met hem vandaag langs een arts kan. Het is voor jullie ook niet prettig om niet te weten waar hij last van heeft, zeker nu jullie binnenkort ook nog met vakantie gaan. Enneh, babyzwemmen, lijkt mij ook heel erg leuk. Maar jeetje wat een tijdstip! Dat is echt erg vroeg. @ego; vannacht wakker geworden van hevige rugpijn (krampen) en een harde buik met rommelende darmen. Ik wist niet hoe ik het had. Vooral de rugpijn was erg vervelend (hoog in de rug). Het duurde wel zeker 20 minuten voordat het minder werd. Ik zat recht overeind in bed wat te zuchten/kreunen. Mijn man werd wakker en toen ik zei wat er aan de hand was, draaide hij zich om en ging verder met slapen. Nou, daar zal ik veel aan hebben, bedacht ik mij, als ik echt weeën o.i.d. zou hebben. Hihi, hij is niet echt op z'n best 's nachts en/of 's morgens vroeg. Ik was wel even bang dat het zou doorzetten en dat ik dan zou moeten bellen of zo. Gelukkig heb ik nog heerlijk kunnen slapen en heb ik nu nergens meer last van.
Ik denk dat als je zegt dat je weeën hebt, hij wel een shotje adrenaline zal krijgen, toch? Toen wij naar het zkh moesten omdat ik weeën had, was vriendlief zo in de bonen dat hij zijn sleutelbos aan de buitenkant in de achterdeur heeft laten zitten. Gelukkig betekent dat bij ons in de buurt (afgelegen) niet meteen dat je hele huis leeg is In de weken voor de bevalling heb ik ook af en toe harde buiken en dergelijke gehad. Geloof dat ze dat oefenweeën noemen ... Ja Tassie, over 2 weken ben je mama!
@Tassie: klinkt inderdaad als oefenweeën. Maar wel even in de gaten houden (maar dat doe je uiteraard al heel goed). Reken er maar op dat als het echt doorzet, je vriend als eerste naast het bed staat om te meten om de hoeveel minuten je weeën hebt. Dit was voor hem ook even 'oefenen' vannacht...hihi.. Toen mijn vliezen gebroken waren, maakte ik mijn man wakker en die was wonderbaarlijk rustig en stelde me gerust dat het allemaal goed zou komen. Ik moet nu overigens wel aan een aflevering van 'Generatie 2010' denken waar een vrouw zwaar in de weeën zat en de man inderdaad bleef doorslapen. Was overigens heel sneu om haar steeds naar boven te zien zeulen en weer aan haar aan te geven dat ze echt heel veel pijn had. En hij maar 'geruststellen' dat zo'n bevalling echt nog heel lang ging duren, dus dat er nog niets aan de hand was....hihi... De arme vrouw hing dus, alleen, van de pijn over het aanrecht... Maar zo is jouw man niet, hoor. Als ik jouw verhalen zo hoor, heb je straks een overbezorgde man, die je nog sneller dan het geluid naar het zkh zal brengen.
Hihi, ja, ik denk dat als het echt zover is, hij wel in actie komt. Ik was zelf ook vrij rustig en heb hem ook niet expres wakker gemaakt. Als het echt zover is, dan ben ik denk ik zelf ook niet zo rustig meer. En inderdaad, mijn man is best bezorgd om mij, zeker als hij aan het werk is nu. Ik heb hem moeten beloven dat ik allerlei belangrijke telefoonnummers bij mij heb in geval van nood, zoals het nummer van de SEH-verloskundige. Mijn ouders gaan straks (na de uitslag van mijn vader's slaaponderzoek) naar Limburg om op de beesten van mijn broer te passen. Mijn ouders komen expres zondag alweer terug, omdat ik dan mijn laatste week in ga. Mijn moeder is ook bezorgd om mij, ook al zegt ze dat niet hardop. Hihi, ik ken haar natuurlijk langer dan vandaag. Om de één of andere reden zijn meer mensen (verloskundige, mijn man, mijn ouders) bang dat ik niet optijd bel in geval van vragen, problemen en/of weeën. Ik heb de vk echt moeten beloven dat ik het spoednummer bel in geval van twijfel, bezorgdheid en/of bepaalde klachten, ook al is er misschien niets aan de hand.
Toch fijn dat er mensen bezorgd om je zijn, als ze er maar niet in doorslaan. Ik vind eigenlijk dat ze jouw ks wel een beetje laat hebben gepland, als ik eerlijk ben. Ik ben zelf bevallen met 39.2 weken en dat is echt niet vreemd. Maar goed, laten we hopen dat jouw ukkie keurig blijft zitten tot ze gehaald wordt.
@Stiertje; Oh nee, de bezorgdheid is gelukkig niet te overdreven. Men weet dat ik normaliter heel laat (of zelfs niet) aan de bel trek. Maar ja, dat zal nu echt wel anders zijn. Ik wil echt voorkomen dat bij wijze van spreken het hoofdje al tussen mijn benen hangt. Dus, nee, ik zal niet te lang rond blijven lopen met weeën of anderszins klachten. Enneh, ja, om eerlijk te zijn, vind ik het ook best wel laat dat de ks is ingepland. Ik ben dan dus 39w3d. Ik hoop echt dat ze blijft zitten tot die tijd, ook al ben ik het soms best zat (komt vooral door de warmte) en bovendien ben ik veel te nieuwsgierig naar het meisje dat al die tijd zo druk is in mijn buik. Het lijkt mij dat bij een evt. volgende zwangerschap de ks eerder gepland gaat worden dan deze eerste keer.
@Tassie: misschien moet je ons maar alle telefoonnummers. Kunnen wij iedereen inlichten als je zelf te eigenwijs bent... Hihi En in ons zkh wordt een geplande ks ook in de 39ste week gepland. De mijne zou met 39.4 zijn, wat ik ook wel wat spannend vond. Mijn oudste is met 39.1 gehaald, maar dat kwam omdat we dat een mooie datum vonden. Het zkh stelde toen ook 3 dagen later voor. Gewoon goed je lichaam in de gaten houden en liever een keer te vaak loos alarm melden. Wij zijn vandaag met een pendelboot weg. We wilden pas later op de dag gaan, maar ik kon toevallig vanmiddag ook nog met mijn zoontje bij de huisarts terecht. Dus vroeg op pad. Stonden we bij de verkeerde opstapplaats. Die hadden ze deze week moeten wijzigen, alleen wisten wij dat niet. Toen we daar aan kwamen kon je daar geen auto parkeren. Dus boot ging al weg. Wij toen naar de volgende stopplaats gereden. Ook daar konden we de auto niet kwijt. Achteraf zijn we dus in onze eigen woonplaats alsnog opgestapt, maar nu duurt het boottochtje veel korter als we van plan waren. Nou ja, het is niet anders. Toch even een leuke belevenis.
@ Tassie: nog eventjes en je bent mama, wow .. komt erg dichtbij nu! En wat een spannende nacht heb je gehad zeg. Ik hoop dat jullie meisje nog lekker blijft zitten totdat ze gehaald wordt .. @ Bibbi: voel je je alweer iets beter? Vorige week uitslag gekregen van mijn schildklier, na 12 dagen thyrax al gezakt van 4.7 naar 2.7, schiet dus mooi op. Ik hoop dat het nog iets daalt, as. vrijdag voor de laatste x prikken. Donderdag over een week mogen we alweer naar Dusseldorf, ik kijk er na uit en hoop dat we mogen beginnen met de behandeling ... Liefs ..
@Sneeuwmees; jeetje, wat een gedoe om op de boot te kunnen stappen. Hihi, eerst een hele rondreis met de auto om dan tenslotte toch in je eigen woonplaats op de boot te stappen. Dat klinkt al als een heel avontuur. Ik ben benieuwd hoe het met je zoontje is gegaan vanmiddag bij de dokter. @Imke; wow, meis, je schildklier reageert dus heel goed op de Thyrax. Nog even en je hebt een hele mooie waarde: TSH zo rond de 1 mIU/l. En inderdaad spannend voor jullie over ruim een week weer een afspraak in DD. Ik hoop ook dat jullie snel mogen beginnen!
@Imke: fijn dat de medicatie zo goed aanslaat. Hoop met je mee dat je snel van start kan. @Tassie: was een bliksem bezoek aan de huisarts. Ze kon niet zeggen wat het was. Omdat hij niet ziek is en er geen last van heeft vermoedt ze dat het een restant van een virus is. Zo'n restant kan dan onverklaarbare uitslag geven. Verder heeft ze nog even naar de longen geluisterd, maar die waren schoon. Hoop voor jou dat je een goede nachtrust zult hebben.
@Sneeuwmees; Gelukkig is er blijkbaar niets raars of naars (een of andere kinderziekte, allergie o.i.d.) aan de hand, maar ook geen diagnose. Ik hoop dat het snel wegtrekt. Je hebt niets gekregen tegen eventuele jeuk of zo? Nou, je ziet wat het tijdstip is......ik heb erg kort geslapen. Weer een harde buik en weer langdurend. Ik ben om 5.30 uur maar opgestaan, omdat ik ook weer trek kreeg in eten. Ik heb nu dus al mijn ontbijt op en zal waarschijnlijk zo rond 10 uur weer opnieuw trek krijgen. Ik heb opeens heel veel pijn met staan en lopen tussen mijn benen. Misschien is ze nu wel wat verder ingedaald of zo. Mijn man kan vandaag zijn racefiets ophalen en als het goed is ga ik weer mee en dan gaan we misschien ook nog naar een of andere babyzaak voor een boxkleed kijken. Die hebben we nog niet. Wel speelkleden, maar die zijn te groot voor in de box en ze hebben uitsteeksels.....dus niet iets voor een klein baby-tje. Wat ga jij doen vandaag??