@Tassie: oh, weer zo'n lange harde buik. Niet prettig. Wanneer mag je weer op controle. Ik heb het zelf nooit gehad maar wel eens gelezen dat dat gevoel veroorzaakt wordt als een kindje diep ingedaald zit. Nog twaalf dagen, meis. Vind het zelf spannend de kwaaltjes te lezen van jou op het eind. Voor mijn gevoel ben ik dat stuk van mijn eigen zwangerschap helemaal kwijt. We krijgen zo visite. Kindje van mijn zoontje's klas en de ouders. Daarna gelijk door naar de kno-arts. En daarna wil ik echt een begin gaan maken met schoonmaken. Overmorgen gaan we al en als ik bedenk wat ik nog wil doen. Pffff dan krijg ik al gelijk hoofdpijn.
@Sneeuwmees; Dat klinkt als gezellige visite. Ook leuk voor je zoontje. Ik ben benieuwd hoe het met je zoontje is gegaan vanmiddag bij de kno-arts. Ik ben op dit moment tegen de slaap aan het vechten. Ik ga zo toch maar even liggen. Ik vind het ook echt spannend nu met die harde buiken. Maandag heb ik weer een controleafspraak, de laatste, ditmaal bij een andere vk, omdat de "mijne" afwezig is. Ik zie mijn eigen vk de ochtend na de keizersnede. Ze wil graag komen "gluren". Mijn man heeft zijn racefiets weer opgehaald en is 'm nu weer aan het testen. Ik hoop dat het droog blijft. Ik was mee geweest en we hebben nog in een strandtent (nou ja, niet op het strand zelf) wat gedronken met een gebakje erbij. Zo gezellig. En nu ga ik denk ik mijn oogjes zo maar sluiten.
@Tassie: klinkt als een heerlijk uitstapje. Logisch dat je daarna moe was. Je bent vroeger wakker en alles kost toch meer inspanning en energie. Visite vanmorgen was gezellig, maar daardoor toch weer enorm haasten om op tijd in het zkh te zijn. Mijn zoontje en ik waren vast vooruit gelopen om op tijd te zijn en dat lukte. Even later kwam mijn man. De een na de ander werd naar binnen geroepen, maar wij dus niet. Mijn man ging na bijna een half uur even bij de balie vragen en toen bleken wij ons niet gemeld te hebben. Bij ons zkh is het heel onduidelijk, want iedere afdeling heeft daar andere regels voor. Bij de een moet je je melden, bij de ander gewoon gaan zitten en bij de gyn moet je je ponsplaatje door een brievenbus gooien en gaan zitten. Ik had bij de kno-arts nog gekeken, maar er hing een briefje dat je je moest melden als je de laatste maanden in een buitenlands zkh was geweest of met vleeskalveren in aanraking was geweest. Omdat dat voor ons niet gold ben ik gewoon gaan zitten. Toen we het met die vrouw van de balie erover hadden, zei ze dat ze net alle bewijzering hadden vervangen. Ze kwam er, door ons, achter dat een bepaald bordje nu weggehaald was waarop stond dat je je moest melden. Maar goed, half uurtje voor niets gewacht, maar daarna werden we ook direct geholpen. De buisjes zaten inderdaad los en zouden er tzt een keer uitvallen. Omdat beide trommelvliezen er rustig uitzagen wil hij er voorlopig niets aan doen. Over 4 maanden moeten we terug en dan kijkt hij weer. We hoeven niet perse uit te kijken met water in zijn oren, dus hij mag gewoon in het water op vakantie. Tenminste als we mooi weer hebben, want de vooruitzichten op ons vakantie adres zijn niet al te best.
@Sneeuwmees; Wat fijn dat je zoontje lekker mag zwemmen en dat zijn oren er goed uitzagen. Gelukkig werden jullie al gauw naar binnen geroepen nadat jullie "geklaagd" hadden bij de receptie. Wel lastig dat elke afdeling zo ongeveer zijn/haar eigen werkwijze heeft en natuurlijk dat net een heel belangrijk bordje abusievelijk was weggehaald. Je schrijft dat het weer er niet zo gunstig uitziet op jullie vakantieadres. Ik hoop op z'n minst dat het in ieder geval droog is wanneer jullie daar verblijven. Dan kan je tenminste nog wel uitstapjes doen. Weet je al hoe je alle spulletjes mee gaat nemen? Toch maar een dakkoffer of toch een kleine aanhanger? Wanneer vertrekken jullie? Zaterdagochtend? Of vrijdag? Eh, dat is morgen al. Hihi, dat krijg je van het thuiszitten, alle dagen lijken op elkaar.
@Tassie: goede nacht gehad vannacht? We vertrekken morgen, rijden dan naar een hotel halverwege en rijden dan zaterdag naar de plek van bestemming. Ben benieuwd. We zitten aan de noordzee kant dus al is het topweer dan is het nog maar 21-22 graden. Zoals het er gisteren uitzag is de zondag in ieder geval heel slecht, daarna knapt het wat op. Maar kan maar zo weer anders zijn, want de vooruitzichten worden drie keer per dag bijgesteld. Mijn man denkt nog steeds dat het allemaal gewoon gaat passen, dus ik vind het prima en wens hem veel succes. Vandaag nog de laatste boodschappen, de tuin, de konijnen hokken en vissen schoonmaken en de laatste was. Dus het zal wel een latertje worden. Gelukkig gisteren nog wel de hele bovenverdieping gedaan, dus daar kan ik morgen snel doorheen. Alleen heb ik net mijn zoontje op bed gelegd, maar liep mijn man weer te spoken boven. Dus die gilt nu alles bij elkaar en daar had ik even niet op gerekend omdat hij altijd 's morgens goed slaapt zodat ik even flink 'gas' kon geven.
Vanochtend een afspraak gemaakt in DD voor een nieuwe behandeling voor een brusje. Op 10 september kunnen we terecht.
@Stiertje: spannend dat er weer een datum staat. Hoe gaat het nu met de borstvoeding. Ben je daar al bijna mee gestopt? Hier druk ons to -do lijstje aan het afwerken. De jongste is sinds gisteren wat onrustig. Slaapt korter en is wat jengelig. Ben zelf ongesteld en heb wel eens gelezen dat dat ook effect kan hebben op de bv. Hoop dus dat het met een paar dagen over is. Nu even wat kleine boodschappen doen. Mijn man maakt de auto rijklaar.
Borstvoeding: nog niet gestopt, maar wordt wel steeds minder, omdat ze steeds meer bijvoeding krijgt. Bij mij is het ook minder als ik ongesteld ben. Zoals nu
@Stiertje; wat spannend weer! En in september al, dat is al heel snel. @Sneeuwmees; Je hebt vandaag nog een heel druk programma, als voorbereiding op de vakantie. Zorgt je familie voor de dieren tijdens jullie afwezigheid? Staat je man al te zwoegen met de auto inpakken? Wat sneu van je jongste zoontje dat hij zich niet zo lekker voelt. Kan dat echt te maken hebben met jouw menstruatie i.c.m. de borstvoeding? Ook sneu, voor jullie beiden. Ik hoop ook dat hij zich snel weer beter voelt. Ik hoop dat het weer op jullie vakantiebestemming goed gaat meevallen. Het is wel erg mooi aan de westkust van Frankrijk. Ik wil jullie een hele goede reis toewensen en natuurlijk een hele fijne vakantie! @ego; afgelopen nacht heb ik weer als vanouds geslapen, zonder nachtelijke toestanden. Ik heb verder mijn kledingkast wat opgeschoond. Ik kan toch weer een en ander wegdoen of wegbrengen naar een kringloopwinkel. Dat ruimt wel op. Ik heb nu de hele kledingkast tot mijn beschikking, omdat mijn man de kledingkast op onze "nieuwe" slaapkamer in gebruik heeft. Deze is wat kleiner, dus......een hele goede deal. @hoe is het met de vakantiegangers? Zijn er alweer teruggekomen? En, hoe hebben jullie het gehad? @Hoe is het met de rest??
Ja, voor een brusje kun je altijd snel terecht. Ik had nog wel een week eerder gemogen, maar op die dag had ik al een andere afspraak (en die afspraak in DD was ook al heul vroeg, en 't is toch 3 uur rijden bij ons vandaan). We gaan eerst gewoon eens ff alles doorspreken. Ik heb ook nog wel wat vraagjes. Waarom wij bijvoorbeeld maar zo weinig embryo's hadden, terwijl er wel veel eitjes waren. Kan dat te maken hebben met mijn eicellen? Die zijn tenslotte al wat ouder ... En dan het papier van de verzekering invullen. Ik wil niet eerder starten dan dat ik akkoord heb van PNO, zodat ik meteen m'n geld krijg als ik facturen declareer. Dat ging de vorige keer in de verkeerde volgorde, zodat ik lang op m'n geld moest wachten. Dus ik denk ergens in oktober beginnen of zo, als ons meiske haar eerste verjaardag viert.
@Stiertje: goed om alles eerst in alle rust te bespreken en alles in orde te hebben met je verzekering voor je gaat starten. Misschien dat een combi van puregon en menopur voor jou wat is om de kwaliteit van de eitjes te verbeteren. Bedankt voor de herkenning van de menstruatie dip in productie. Het is om moedeloos van te worden zo'n ontevreden mannetje en vooral als je niet weet waardoor. Geloof in ieder geval dat hij ook niet laat met tanden zal zijn, al heeft hij behalve kauwen en kwijlen verder nog geen last. @Tassie: hopelijk heb je weer een rustige nacht. Ik heb de tas al ingepakt. Mijn man moet morgen nog inpakken. Daarna nog een rondje door het huis en op tijd vertrekken. Het vakantieweer wordt alleen maar slechter. Uitgerekend de week dat wij er zijn. Daarvoor en daarna is het weer beter. Dus nu ook maar wat meer warme kleren meegenomen. Baal er zo van. Hopelijk zitten ze er, net als zo vaak, ook nu naast.
Sneeuwmees: ik hoop echt dat er voor jullie toch wat mooi vakantieweer in het verschiet ligt! Ik heb de vorige keer ook een combi gehad van menopur en puregon. En als platlegger cetrotide. Dat is op zich wel goed bevallen. Ben benieuwd wat S. gaat zeggen. Misschien toch icsi in plaats van ivf? Bedankt voor het meedenken. De dip in de bv tijdens menstruatie merk ik vooral bij het kolven. Bij mij kwam natuurlijk de cyclus pas zo laat terug dat dochterlief al aan de bijvoeding was, dus dan heb je een alternatief qua voeding/drinken.
@Stiertje: menstruatie loopt hier op z'n end. Nu afwachten of het drinken (en tevreden zijn) de komende dagen beter wordt. Oh, dus jij had die combi dus al. Maar heb je wel het maximale gespoten. Dacht van niet, toch? Misschien dat daar dus nog wat rek zit. We zijn, na wat hindernissen, bij onze tussenstop aan belandt. De jongste was af en toe wat jengelig, dus af en toe een snelle stop voor een troosttietje gemaakt. De oudste hadden we een luierbroekje aan gedaan. Hij is wel zindelijk, maar als hij onderweg moet plassen is dat ook gelijk. En in het buitenland zit er soms een flinke afstand tussen twee parkeerplaatsen. Maar goed ook, want hij had flink geplast en ook nog gepoept. Dus vlak nadat we voor de jongste gestopt waren, moesten we ook weer voor hem stoppen. Verder heel veel regen en files gehad, wat heel vermoeiend rijden is. Nadat de jongste onderweg weer begon te jengelen ben ik het laatste stuk maar achterin gaan zitten. Nu net gegeten bij een restaurant vlakbij het hotel. Straks hopen dat we allemaal slapen. En dan morgen op weg naar de camping.
Poeh, een hele onderneming, sneeuwmees, op vakantie met een gezin. Nee, ik zat nog lang niet op het maximum qua spuiten. Ik meen uit m'n hoofd 150 menopur (1ampul) en 75 puregon. En de oogst was 17 eitjes, waarvan 10 geschikt voor IVF. Uiteindelijk maar 3 in de scope, waarvan er nog eentje afviel. Tp van 2, zwanger van 1. Geen cryo's. Kijk, als het eindresultaat weer zo geweldig is hoor je mij niet klagen, maar ik heb toch liever wat reservespelertjes.
@Stiertje: dat is inderdaad een mooie opbrengst met zo 'weinig' hormonen. Nu inderdaad nog iets verzinnen voor een betere kwaliteit inderdaad. Ben benieuwd wat dr. S. evt daar nog aan wil veranderen. @Tassie: hoe is het? Denk erom, hè! Van de hoogzwangeren verwachten wij dagelijks meldplicht, hè?! Nu weer terug op de hotelkamer. Ben total loss. Natuurlijk wat vaker bv gegeven onderweg en ik heb een vervelende eigenschap en dat is dat ik altijd meerijd. Dus vermoeiend mijn oudste continue vragen beantwoorden, de jongste aanraken om hem stil te houden en ook nog een schuin oog mee op de weg houden.
@Sneeuwmees; Opdracht aanvaard!! Ik meld mij bij deze! Maar eh, hoezo zp verslaafd?? Zelfs net op vakantie weet je ons te vinden en op de hoogte te stellen van je reisperikelen. Ik kan mij voorstellen dat je gisteravond doodop was na die reis. Het is toch een hele onderneming. Ik hoop dat je goed geslapen hebt vannacht en je mannen ook. En dan eerst lekker ontbijten en dan op weg naar de eindbestemming: de camping! Ik hoop echt dat jullie goed weer hebben en dat de weersvoorspellingen er (zoals vaker) naast zitten. @ego; ik heb geen bijzonderheden te melden eigenlijk. Straks gaan mijn man en ik nog even naar een babyzaak (uitverkoop) en langs een bouwmarkt. Verder zijn we echt aan het aftellen: nu nog maar 9 dagen.......Ik ben echt zenuwachtig, hoor. Hoe zal het gaan, hoe zal het zijn, hoe zal ik mij voelen na de operatie? Blijft ze zitten tot die tijd? Ben ik niet iets vergeten om in huis te halen? Nou ja, ik heb nog helemaal niets in huis wat met bv te maken heeft. Ik zal na het weekend nog wel bellen met de Kruisvereniging ivm huren van een kolfapparaat oid. Misschien kan ik de kraamvereniging ook vragen of ik nog iets moet aanschaffen alvast of dat het kan wachten totdat in het ziekenhuis blijkt dat de bv goed op gang is gekomen. Ik zie het wel.....
@Tassie, er wordt toch overal aanbevolen om nog niks aan te schaffen m.b.t. borstvoeding. Het ziekenhuis heeft vast en zeker een leen kolf en daarna moet je toch eerst kijken wat het beste bij jou en je situatie past! Spannend zo'n datum dat je weet... echt aftellen voor jou!
@Tassie: ja, meid, nog 9 dagen. Toen ik zwanger was van mijn oudste had ik zo'n ticker op mijn bureaublad van mijn laptop. In het begin kon die niet snel genoeg aftellen, maar toen die onder de zes dagen kwam, heb ik die ticker er maar af gegooid, omdat ik er een beetje Spaans benauwd van werd. En ik zou ook nog niets in huis halen. Je zou jezelf wel alvast wat kunnen oriënteren wat wat voor je kan zijn. Als je de eerste dagen in het zkh ligt is al snel duidelijk of de bv goed op gang komt of niet en zo'n huurkolf is binnen een dag geregeld. Ik heb vannacht niet al te best geslapen. We gingen op tijd slapen, maar de kleine man weigerde in zijn hotel bedje te gaan slapen en raakte overstuur. Toen nog maar een borstje gegeven en hem in de kinderwagen gelegd. Daar sliep hij binnen 5 minuten. Onze oudste lag tussen ons in en heb volgens mij al zijn lichaamsdelen wel een keer in mijn buik gevoeld. Om half vier meldde de kleine man zich nog een keer en toen nog wat kunnen slapen. Daarna ontbeten en mijn man heeft de auto weer ingepakt. Nu in de file voor de tol.
@Jippiejee; jij gaat ook hard!! Is jouw verlof met 36 weken in gegaan? Ook voor jou is het aftellen. Hoe voel je je? Heb jij eigenlijk nog iets van een cursus gedaan? Bedankt nog voor de tip. Ik wacht het inderdaad maar even af voordat ik iets aanschaf. @Sneeuwmees; Ik ben benieuwd of je al bijna op de eindbestemming bent gearriveerd. Jammer dat je niet goed hebt kunnen slapen. En je man? Fijn dat je jongste zich prettig voelt in de kinderwagenbak en daar dus wel lekker in kan slapen. Hihi, en je oudste klinkt als een wildebras zo 's nachts. Ik vind het nu ook wel erg snel gaan, hoor qua aftellen. Het voelt ook heel dubbel: ik kijk er enorm naar uit om haar eindelijk te gaan zien, te voelen enz., maar aan de andere kant vind ik het ook doodeng. Die hele verantwoordelijk en dan een leven lang.... Vandaag is het boxkleed gearriveerd en ik heb het badje in de badkamer gezet. Verder heb ik wat spulletjes beneden in de kast gedaan zoals rompers, doekjes en een paar luiers. Ze zal overdag toch het meest beneden zijn, denk ik zo. En dan 's avonds mag ze boven in de co-sleeper op onze slaapkamer.
@Tassie, ja volgende week dinsdag 37 weken en dan mag het komen, pfff, vanaf de 20 weken ging het wel beter, maar dit is toch wel een grote mijlpaal hoor! Aftellen doe ik (nog) niet, geen idee wanneer het komt, dus ja aftellen.... Wordt waarschijnlijk wel anders als de 40 weken naderen. Ik voel me goed, ben fluitend zover gekomen, maar vanaf vorige week krijg ik toch wel meer last van buik/rug/bekken etc. en kan ik wel een stuk minder doen. Ik heb al verlof vanaf 34 wk, heb het luxe pakket genomen, had ik verdiend vond ikzelf