ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Tassie: kleine kabouter maakt idd de boel al wel 'onveilig'. Ze kruipt al best snel, dus als je haar op de grond legt in de woonkamer ligt ze in no time in de keuken. En ze vindt het heerlijk om met haar beentjes ergens tegen aan te trappen wat dan lawaai geeft: een deur, de kachel (die nu gelukkig uit is), etcetera. En de honden banjeren er dan ook nog tussendoor, dus dikke pret. Ze is totaal niet bang voor de honden (toch grote labradors van rond de 30 kg per stuk) en de honden ervaren haar ook niet als bedreigend, dus dat is wel fijn. We letten er natuurlijk wel op en laten haar niet met de honden alleen.

2. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Hihi, ik zie het zo voor me, Stiertje. De honden vinden haar dus ook niet eng? Het klinkt echt als een gezellige boel bij jou thuis. Wat leuk dat ze zich zo aan het ontwikkelen is en dat ze zich daarbij ook richt op lawaai maken. Hihi, dat belooft nog wat:D

3. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Fireangel; jij ook bedankt voor de tip! Ik heb helemaal niet aan Euroclix gedacht, terwijl wij daar wel al enige tijd lid van zijn. Thanks!

4. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook bij het kruitvat geweest voor pampers. Wat een drukte. Ik heb nog wel 3 pakken van maat 2 kunnen veroveren. Maar daarna was het al erg snel op.
    En nog een half uur in de rij voor de kassa.
    Je moet er wat voor over hebben.

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Oh, jij had dus wel geluk, Knorretje. Hihi, hier was het dus al na 10 minuten uitverkocht.

6. Vlinderrr

Vlinderrr Actief lid

21 sep 2012
    106
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,
    Ik ben vlinderrr en ben nu net onder behandeling in Düsseldorf. Ik lees met regelmaat op dit forum, maar schrijf niet zo vaak. Hopelijk mag ik hier mee kletsen?
    Mijn man en ik hebben al ruim 5,5 jaar een kinderwens en helaas is deze nog steeds niet in vervulling gegaan. Ik heb iui behandelingen gehad zonder resultaaat, na deze behandelingen ben ik na 3 jaar spontaan zwanger geraakt maar dit is geëindigd in een miskraam. Daarna ben ik vrij snel na elkaar nog 3x 'spontaan' zwanger geworden maar ook deze keren ging het mis. De laatste is nu een jaar geleden. In nl kunnen/willen ze me niet helpen met ivf omdat ik toch zwanger kan worden en volgens hen gewoon pech heb, ik moet gewoon blijven proberen tot dat het goed gaat....
    Nou daar ga ik dus niet op wachten en ben nu dus onder behandeling in DD. Ik heb hier nu uitgebreid bloedonderzoek laten doen en daar is uitgekomen dat er immuun problemen zijn. Ik mag hier nu gaan starten met ivf in combinatie met prednison, vitamine D, en een intrapilid infuus. Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee?
    Hoe doen jullie dat met de kosten en het indienen bij de zorgverzekering? Sturen jullie gelijk iedere rekening op? Mijn zorgverzekering heeft nl gezegd dat dit pas kan aan het eind van de behandeling, maar dan moeten we gigantisch veel vooruit betalen en dat wordt erg moeilijk.
    We zouden nu gelijk door kunnen met ivf, maar vind het zo moeilijk dat dit allemaal beperkt wordt door de kosten. We hebben de rekening van mijn man nu wel vast ingediend kijken of daar reactie op komt.
    Ik heb gelijk veel vragen, hopelijk kunnen jullie me verder helpen?

Lieve groet vlinderrr

7. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi vlinder,
    Welkom hier! Wat verdrietig dat je zoveel miskramen al hebt gehad.
    Ik hoop dat ze in dusseldorf echt wat voor je kunnen gaan betekenen!
    Goed van je dat je zelf die stap genomen hebt nu!

Ik weet niet bij welke zorgverzekering je vergoedt bent, veel meiden hier zitten bij pno. Ik zelf ook.
    Ik heb steeds alles voorgeschoten en daarna de rekeningen ingediend bij de verzekering. Op een enkele keer na is dat verder prima verlopen.
    Medicatie kun je in duitsland halen of in nederland, maar dan moet je wel naar een ziekenhuisapotheek en geen gewone. (Een tip wel want in nederland is het veel goedkoper, al moet je ziekenhuisapotheek wel meewerken) ook de medicatie moest ik sinds 1 jan. Voorschieten bij de apotheek en daarna indienen.

Heel veel succes met je traject, wanneer ga je beginnen met spuiten?

8. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier gaat het overigens weer iets beter. Even e.e.a. Met een zwangere vriendin goed uitgesproken, ik kan het gewoon ff niet aan nu met haar af te spreken en al helemaal niet om te vragen hoe het met haar zwangerschap gaat, wat ik wel jammer vind maar gewoon ff nie kan en aan mezelf wil denken.
    Maar lucht op nu het uitgesproken is.

Dinsdag de uitgangsecho bij dokter S. En dan gaan we weer... Duimduimduim!

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik duim met je mee, Lets!
    En Vlinderrr: welkom! Gelukkig zijn hier dames met ervaring met de behandelingen die jij beschrijft. Qua rekeningen: die moet je idd eerst zelf betalen en dan indienen bij je zorgverzekering. Wel vreemd dat ze pas aan het eind van de behandeling vergoeden.

10. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Lets ook ik duim voor je!

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Wij kregen de rekening voor de ivf-behandeling trouwens pas nadat ik al (positief) getest had. Maar de rekeningen voor intake en bloedonderzoek krijg je natuurlijk al wel eerder. Want in DD weten ze wel van rekeningen sturen :$
    En nu met de veranderde regelgeving moet je natuurlijk de medicijnen ook vooraf betalen. Ik vrees dat ik daarvoor eerst de spaarrekening moet aanspreken :(

12. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    noord-brabant
    Stiertje jij straks ook weer succes met het starten! Ben je al gestopt met de borstvoeding??

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dank je wel! Nee, nog niet gestopt. Wordt wel steeds minder hoor, maar ze vindt het nog wel fijn (en houdt niet zo van kunstmelk). Maar wil wel gaan afbouwen voor we beginnen.

14. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    noord-brabant
    Zal ik je dan vast waarschuwen. Ik kreeg te horen dat je minstens 3 maanden gestopt moest zijn met de borstvoeding voordat je met een nieuwe poging mag beginnen! Daardoor hebben wij een stuk langer moeten wachten dan dat we eigenlijk in de planning hadden!

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dan gaan we wat creatief met de waarheid om :) We gaan trouwens ook niet eerder dan oktober beginnen hoor. Op z'n vroegst! Mijn cyclus is al wel weer terug.

16. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    noord-brabant
    Wij hebben er uiteindelijk ook 2 weken vanaf gesnoept. Maar moet zeggen dat het voor mij wel een enorme teleurstelling was destijds. Je hebt toch alweer voor ogen dat je dan en dan weer gaat beginnen.

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik wist wel dat ze daar moeilijk over deden, maar had gehoord over 2 maanden. Nou ja, we zien wel. Ik wil iig eerst zwart op wit toestemming van PNO hebben, zodat ik de facturen zsm terugbetaald krijg.

18. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Voor iedereen die het kan gebruiken een dikke knuffel !

19. Vlinderrr

Vlinderrr Actief lid

21 sep 2012
    106
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dank je wel dames fijn om hier ervaringen te kunnen delen.

Lets als ik het goed begrijp heb je een vriendin die zwanger is? Moeilijk is dat he je gunt het iedereen, maar jezelf net wat meer. Tenminste zo werkt het nu bij mij. Ik merk dat ik het de ene keer heel goed kan handelen, maar een andere keer kan ik er absoluut niet goed mee omgaan en kan ik echt even van slag zijn als iemand weer een zwangerschap bekend maakt.

Ik ben verzekerd bij menzis, heb inderdaad ook al veel gehoord over pno, zal me er eens in gaan verdiepen.
    We gaan als mn cyclus een beetje meezit eind sept begin okt beginnen met de eerste ivf. Vind het erg spannend, enerzijds ben ik blij dat er eindelijk weer wat gaat gebeuren, anderzijds voelt het zo definitief. Wat als dit niet lukt... Dan sta ik met lege handen en daar kan ik me echt nog niet bij neerleggen. Poeh af en toe zo'n achtbaan waar we in zitten. Herkent iemand dit?

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Vlinderrr, ja, dat is zeker herkenbaar. Ivf is als het ware je laatste redmiddel. En dan dringt de vraag 'wat als het niet lukt' zich wel eens op. Maar ik denk dat jij met je immuunproblemen in DD wel op een van de beste plekken bevindt, dus je hebt zeker een kans. Probeer je daarop te focussen!

(Even hoe ik dat zelf beleefde. Ik liep al tegen de 40, bleek endometriose te hebben en we hadden al een mislukte icsi-poging in NL achter de rug. Wij waren ons aan het voorbereiden op een leven met z'n tweetjes, durfden niet meer te hopen op een kindje en gingen naar DD meer met de gedachte dat we 'er alles aan gedaan wilden hebben'. Wilden graag na al die ellende weer wat vreugde in ons leven. Hadden een puppie uitgezocht. Toen we 'm konden ophalen, wist ik net een week dat ik zwanger was ... Even omschakelen! Maar wat ben ik blij dat ik heb doorgezet om naar DD te gaan! Mijn vriend geloofde er niet zo in.)

Deel Deze Pagina