@vergoeding; wij moesten alles op het laatst opsturen naar de verzekering (UMC). Wij hadden namelijk van hun een formulier gehad waarop stond dat IVF 1 vergoed werd. Dit formulier moesten wij dus met alle nota's naar hen opsturen. Daardoor moesten wij alle rekeningen vanuit DD wel eerst voorschieten. @Vlinderrr; spannend voor jullie! Tjee, jullie hebben ook al heel veel meegemaakt. Zoveel miskramen........Zoals ik het lees heb ik ook zeker het idee dat jullie in DD in goede handen zijn. Er zijn er meer in ons clubje die een immuunprobleem hebben en daarvoor infusietherapie + Prednison gebruiken of hebben gehad. @Stiertje; als ik jouw verhaal zo lees, wat een emotionele tijd moet dat ook voor jullie zijn geweest. Het is zo'n enge en vreselijk nare gedachte om te denken en te vrezen dat de kinderwens nooit in vervulling gaat. Ook al ben ik nu zwanger en bijna bevallen, ik sta er echt heel vaak bij stil dat het echt een wonder is en ontzettend bijzonder en zo niet vanzelfsprekend. Ik moet de laatste week ook regelmatig huilen, omdat de weg naar de hele zwangerschap en nu dan naar de ks zo ontzettend lang en zo vol tegenslagen, verdriet en pijn is geweest. En nu zijn wij binnenkort ouders......wie had dat gedacht? En dan moet ik denken aan Ddees en Arie en de anderen die nog steeds met lege handen staan en die zelfs of de kinderwens op een laag pitje hebben gezet, of de kinderwens hebben opgegeven....... Ik heb er geen woorden voor...Behalve dat ik mij verdrietig voel als ik aan jullie denk en aan jullie worstelingen. Meiden, ik denk echt heel veel aan jullie. Knuffel en liefs.
Ja, ik denk dat de meeste dames hier wel zo'n verhaal hebben. We zijn tenslotte niet voor niets in DD terechtgekomen. Ik tel ook elke dag mijn zegeningen.
Hier ook weer even een teken van leven. De halve camping is aan het inpakken, dus er is ineens een redelijk goede wifi-verbinding.. Hihi.. Wij zijn ook aan het inpakken, maar zitten nu even aan het ontbijt. Gisteren een heerlijke zomerse dag gehad, dus dat was een mooie afsluiting. Alles staat grotendeels klaar. Iedere vakantie heb ik altijd een systeem dat ik dingen logisch probeer in te pakken, maar mijn man gooit dat systeem dan weer door elkaar omdat hij alle gaatjes in de auto lukraak volpropt. Ik houd maar even wijselijk mijn mond en ga jullie maar even lastig vallen. Hihi @Arie en Ddees: denk veel aan jullie! Weet dat we altijd een luisterend oor hebben. @Tassie: geniet nog even van jullie laatste weekend samen. Nog plannen? Uit eten of even uitwaaien op het strand? @Stiertje: lijkt me dubbel te moeten stoppen met bv om verder te kunnen met je kinderwens. Hopelijk gaat de overgang voor je kleine meisje geruisloos en hoef je het niet te forceren. @Fireangel: een koningskoppel voor jou dus? Een jongetje is leuk, weet ik inmiddels uit dubbele ervaring. @Vlinder: welkom hier! Ben op vakantie met slecht internet en heb je verhaal al even snel gelezen. Verstandig dat je gelijk naar DD bent gegaan. Voor vrouwen waarbij zwanger worden en blijven niet vanzelfsprekend is, toch het beste adres! Veel succes!
Hoi dames ! Ik kom weer even kijken hier niet veel terug gelezen want dan moet ik weken terug lezen! FA wat las ik in sneeuwmees bericht? Een jongen? Wat leuk zeg! Gaat alles goed! Lets ga jij alweer beginnen met een nieuwe poging meid? Wat super goed van je! Hoe was je vakantie? @stiertje jij dus met de borstvoeding aan het afbouwen en wie weet snel door voor een brusje dus? Duitsland kan toch niet controleren of jij nog wel of geen borstvoeding geeft ofwel? Al wil je ook niet dat het je kansen verminderd natuurlijk.. @sneeuwmees lekker op de camping lees ik? Waar ergens ben je nu op vakantie? En gaat het goed met de 2 kleine mannen? Heb je een caravan? Of tent? Ben jaloers ! Hier is het zon slecht weer! Zou wel lekker even naar de zon willen hoor! Lees : geen broeierige warmte zoals hier in nederland maar ik heb het over echt gewoon zon 😁😉... @vlinder welkom! Ik hou het even kort maar wilde je even een hart onder de riem steken! Ik heb ook immuunproblemen! Dat wist ik sowieso al dus vandaar ook mijn besluit voor IVF rechtstreeks naar DD te gaanen niet in nederland te blijven! Ik ben dmv intralipid en prednison nu zwanger van een dochter! Zonder die hulpmiddelen was ik in nederland nooit moeder Geworden! Dus jou kansen in DD zijn heeeeel erg goed! Zeker omdat jij zelfs al een paar keer spontaanbent zwanger geraakt! Ik had dat niet! Mijn inmuunsysteem is zo actief dat het bij nij nog niet eens tot een innesteling kwam! Dus bij jou hebben ze je immuunsysteem vast zo onder controle! Als je ook nig kiest voor embryoscoop en een mooie blasto kan laten terugplaatsen dan zijn je kansen helemaal super super groot! Dus houd hoop! @knorretje hoe gaatie met jou meis? @klaasje ik vroeg me ook af hoe het met hou en de babys gaat? @ tassie bijnaaaaaaa maandag meid! Jeetje war is het toch nog opeens snel gegaan bij jou zeg! Maandag heb je gewoon je meid in je armen! Heerlijk! Zenuwachtig? En er wel helemaal klaar voor? Hoe groot wordt jullie meisje geschat? Veel succes meid! @hier woensdag groeiecho gehad wegens de prednison en diabetes! Enerzijds bang dat ze te klein zou zijn ( prednison) anderzijds te groot. ( diabetes) al heb ik mijn suikerwaardes vrij netjes onder controle op een uitschietertje na na bv friet! De groeiecho was goed! Weer hetzelfde te horen gekregen! Helemaal gemiddeld blijft ze groeien behalve de beentjes! Die zijn nog steeds erg klein! Maar goed dat vond ze niet raar of vreemd toen ze mij en mn man aan keek! Ze zei dat we anders bang moesten zijn dat ons meisje misschien van de melkboer zou zijn ! Haha ( dan worden er wel erg grote foute gemaakt met ivf) haha.. Maar goed ze werd geschat op 1100gram met 27,6 week dus dat schijnt netjes te zijn! Alleen ligt ons meisje in stuit al de hele zwangerschap! Dus hopelijk gaat ze nog draaien! @loontje hoe gaatie met je suikers? @arie hoe gaatie met jou lieve meid en met je man zo na zijn operatie? @dees knuf! Hoop dat ik niemand vergeet? Anders zwaai en knuf!
Ohh en las net dat er meerdere meiden waren die ook naar de kruidvat geweest waren? Hier was het vreselijk!!!! Ik was er 1 min voor. 5 heeeeel de kruidvat vol mensen en alle pakken met korting waren al weg! Behalve maat 5 ofzo lag er nog! Tja daar heb ik djs echt helemaal niks aan! Dus de winkel uitgegaan! Pfff wat een ellende! Ben gister maar terug gegaan want de luiers van de kruidvat waren 3halen 2 betalen! Dus 6 grote pakken (56) gekocht en was maar 30euro dus en geen uren in de rij gestaan hihi!
Haha, Bbibi, die maat 5 was voor mij! Ons meiske zit nu in 4+, ik trof ook alleen nog maat 5 maar heb ze dus wel gekocht. Fijn trouwens dat de echo goed was. Tassie heel veel succes morgen. De laatste dag als niet-mama. En natuurlijk maandag ook veel sterkte. Sneeuwmees: we gaan pas in oktober of misschien zelfs november beginnen. Want we willen graag ook nog even op vakantie en het is maar net hoe dat valt in de cyclus. Ik zou wel het liefst in oktober willen beginnen, maar wil ook niet (meer) ten koste van alles. Ff relaxen is ook belangrijk. En kunnen we in de tussentijd mooi beginnen met de voedingssupplementen en gezond eten (en vriendlief stoppen met de sigaartjes, haha). We zitten qua vakantie te denken aan een huisje in de Algarve of zo, en dan vliegen vanaf Eelde, das lekker dichtbij.
@Bbibi: fijn weer van je te horen en ook fijn dat de groeiecho weer goed was. Onze oudste heeft ook kortere beentjes in verhouding met zijn bovenlichaam. Hij kan altijd net iets langer met zijn broeken in een maat doen dan met zijn truien. Wij zijn een weekje naar Normandie geweest waar we zo'n stacaravan op de camping hebben. Ik vind een camping wel leuk, maar dan wel luxe.. Hihi. We hebben de eerste dagen veel wind gehad en pas de laatste dagen werd het weer echt lekker. Jammer dus dat we weer terug moesten. @Stiertje: heerlijk straks nog lekker naar de Algarve. Belangrijk inderdaad om relaxed weer aan het hele circus te beginnen. En dan heb je nog net iets meer tijd voor de bv rustig af te bouwen. Wij zijn vanochtend op tijd vanaf de camping vertrokken. Mijn zoontje werd uitgezwaaid door een paar meisjes en een jongetje die hij heeft leren kennen. Toen ze ook nog een afscheidsliedje voor hem gingen zingen, hield ik het zelf niet meer droog. Omdat het zo'n mooi weer was en we ruim in de tijd zaten, hebben we nog een stop gemaakt bij de landingsstranden. Daarna rustig verder gereden. Maar we reden van de ene file in de andere. We moesten voor zes uur ingecheckt zijn in ons hotel voor de tussentijdse overnachting, maar het zou al een stuk later worden. We waren wat overmoedig dat we het hotel niet hoefden te bellen omdat ze de vorige keer ook plek genoeg hadden en als ze onze kamer vergeven hadden, dat we dan gewoon naar een ander hotel zouden gaan. Toen we om 18.55 uur aankwamen, bleek de hele parkeerplaats vol te staan met oude engelse auto's. Mijn man ging vragen of onze kamer nog vrij was. Dat bleek nog net het geval te zijn, want vanaf zeven uur zouden ze hem weer in de verhuur doen. En volgens de receptie was zowel dit hotel als alle hotels in de buurt volgeboekt door dat auto -evenement. Dat was dus bijna misgegaan. Nu dus in het hotel en hopelijk zo slapen. En dan morgen ontbijten en het laatste stuk naar huis.
@Bbibi: suiker gaat weer goed. Hij staat nu weer te laag op 2,9, maar daar heb ik veel minder last van. Hopelijk wordt mijn man wakker om iets te drinken te halen, want zelf hou ik er niet van om 's nachts naar beneden te gaan Wat fijn dat je groeiecho goed was. Hopelijk draait ze nog. Ze heeft nog even de tijd ! Ik geloof dat M.iley ook lang in stuit lag. @Sneeuwmees: gelukkig was jullie kamer nog niet opnieuw verhuurt. Voorzichtige terugreis ! @kruidvat: de newborn kruidvat luiers zijn ook goed ! Weet ik alleen over maat 1, verder heb ik altijd pampers gebruikt. Nou ja gebruikt, gebruik het nog.
@Loontje: jij aan het nachtbraken? Heb je je man nog naar beneden gestuurd? Ik ben ook niet zo'n held. @Tassie: beetje geslapen? Nog een nachtje? Ziekenhuistas al ingepakt? Weet je al hoe laat de ks is? Hier een gebroken nacht gehad. De jongste vond het nodig zich om de 2-2,5 uur te melden en de oudste draaide zich continue om waardoor ik het merendeel van de weinige uurtjes slaap op de rand van het matras moest liggen. Zal blij zijn als ik vanavond in mijn eigen bed lig. Luiers: pampers zijn volgens mij continue wel ergens in de aanbieding. Wij zijn al jaren overgestapt op de ah-luiers. Bevallen ons prima, maar dat is voor iedereen persoonlijk.
@Sneeuwmees: pfffff fijne nacht zeg. Heerlijk vanavond weer in je eigen bed. Ik vond nog dextro in mijn nachtkastje
Sneeuwmees vanavond weer heerlijk in je eigen bed. Fijn dat je een leuke vakantie gehad hebt. Loontje het gaat goed het met je 2 kleintjes? Al die leuke foto's op FB. Stiertje een goed plan om eerst lekker op vakantie te gaan voor dat je weer een behandeling gaat starten. Bbibi fijn om weer wat van je te horen. Het gaat iedergeval goed met je kleintje. Gaat het ook een beetje goed met jou? Krijg je al iets meer vertrouwen? Tassie voel je alsjeblieft niet verdrietig om mij (ons). Ga genieten van jou kleintje. Je hebt er ook genoeg voor moeten doen/laten. Ik hoop dat je ks voorspoedig gaat en je je ook weer beter gaat voelen. Geniet van het mama zijn. Al zal het misschien ook wel tegen vallen. Maar ook dat mag je delen als dat zo is. Het zal hard werken worden. Succes morgen. En ik kijk uit naar je "bevallings" verhaal. VlinderWat heb jij al een teleurstellingen moeten verwerken. Ik begon ook mijn behandelingen van dat doe ik ff. 1 of 2 keer en dan ben ik wel zwanger, maar dan beginnen de teleurstellingen en ga je de grenzen steeds verleggen. Achteraf had ik veel eerder naar DD moeten gaan. Dokter S kijkt gewoon veel meer naar de persoon zelf en niet naar een voorgeschreven protocol. Ik heb ook prednison en intralipid gehad, alleen iets te weinig. Ik ben bij de 7e ICSI wel zwanger geworden, maar er was bij 7 weken niets te zien. Mijn regulator T cellen waarde was 16,4 en na de infuzen wel iets verhoogd maar niet genoeg. Bij anderen was het na 1 infuus gestegen naar 30. Dit is waarschijnlijk de oorzaak geweest dat het niet gelukt is. Veel succes in DD. Enne alles vragen hoor. Vitamine D3 van Bio gebruik ik 2000ie. En Omega 3 van de Tuinen (Double Omega 3 1200mg - Omega 3 - Essentiële vetzuren | De Tuinen) En geen extra vitamine C gebruiken. Lets spannend hoor weer beginnen. Gaat er nog wat veranderen in je behandeling? Fireagel ik vond/vind het altijd fijn om te lezen hoe iemands zwangerschap vergaat omdat het ook niet altijd vanzelfsprekend is. En waar we het voor doen (deden). Dikke knuffel voor iedereen.
Hey Ddees, ff nieuwsgierige vraag. Waarom geen extra vit. C gebruiken? Heb net alles weer ingeslagen ter voorbereiding op ronde 2. Heb vit. C voor vriendlief gekocht, want stond op het lijstje van dr. S. Was bijna geneigd om het zelf ook te gaan nemen, ben nl. niet echt een fruiteter en dacht: zo'n pilletje kan toch geen kwaad. Maar kennelijk werkt het tegen iets anders? Ben wel benieuwd ...
Voor mensen met een immuunprobleem werkt vitamine C alleen maar tegen. Anders kan je het gewoon nemen. Vitamine C is om je weerstand beter te maken en bij immuunproblemen word je weerstand verzwakt met prednison ed.
Ddees wat sneu om te lezen dat jullie definitief stoppen. Maar wel erg dapper dat jullie samen deze beslissing hebben genomen. Sterkte! Tassie nog eventjes ! Lets heel veel succes ! We lopen bijna gelijk op ! Hopelijk straks beide positief nieuws ! Donderdag weer in Dusseldorf geweest en we gaan van start! Gisteren ongesteld geworden, morgen starten met Puregon 225 IE en dan donderdag eerste follikelmeting. 3e x scheepsrecht?
Hoi meiden! Ik vind het echt grappig dat meerderen onder ons naar het Kruidvat zijn geweest vanwege hun actie. @Stiertje; Dat klinkt echt goed, om eerst nog op vakantie te gaan met z'n drietjes voordat je weer gaat beginnen in DD voor een brusje. Eerst even lekker opladen en dan weer aan de bak! @Sneeuwmees; Vandaag alweer onderweg naar huis. Jeetje, wat zul jij gebroken zijn na zo'n kort nachtje slapen. Gelukkig vanavond weer in jullie eigen bedden. Wel jammer trouwens van het weer.....maar je schreef dat de laatste dagen de zon wat meer scheen en het dus best weer aangenaam was. En wat aandoenlijk dat je zoontje zo is uitgezwaaid door vriendinnetjes. Hihi, kindjes kunnen (vaak) zo makkelijk vriendjes maken. @Loontje; gelukkig had je nog Dextro bij de hand! @Ddees; Dank voor je lieve woorden. Je bent een lieve meid! @Imke; Oh, wat spannend, meid! Je bent van start gegaan. Mijn duimen draaien voor je! Inderdaad....3x is scheepsrecht! Ik hoop het van harte voor jullie. @ego; vanmorgen in het ziekenhuis geweest voor een opnamegesprek. Mijn man mag het eerste nachtje blijven slapen. Gezellig! Het zijn 2-persoons kamertjes, dus eigenlijk lig je er alleen als gezin zonder vreemden. En in principe doen ze een gentle-sectio zodat de kleine meid snel en lang bij mij mag liggen, althans, als alles goed is met haar, maar daar gaan we van uit. Ik heb nog een hele tijd aan de ctg gelegen waarbij opviel dat ik toch wel harde buiken heb. Hmmm, die heb ik dan langer, maar ik dacht dat het kwam door de baby aangezien zij heel druk beweegt waarbij het de laatste tijd ook soms best wel pijn doet. Verder krijg ik morgen (ik sta om 9.15 uur gepland) na de spinaal een epiduraal voor 24 uur. Ik hoef dan geen morfine te gebruiken aangezien ik daar dus in het verleden na elke operatie erg ziek van was. Echt fijn dat het zo kan worden opgelost. Wij zijn daarna doorgereden naar mijn ouders als laatste keer met z'n tweetjes. Mijn ouders zijn echt heel emotioneel (ze stralen helemaal) en leven heel erg mee. Verder heb ik sinds wij thuis zijn bijna alleen maar harde buiken gehad, het slapen vanmiddag (ja ja, 's nachts slapen lukt niet meer zo goed) was eigenlijk een fiasco vanwege de harde buiken en het zeer drukke bewegen van ons meisje. Wat ging ze tekeer, zeg! Ik heb haar maar even ferm toegesproken dat ze toch nog even moet blijven zitten, hihi. Nu zit ik beneden en voel mij weer rustig. Ik ga zo lekker douchen en ik moet bepaalde gebieden scheren. Maar daar kan ik zelf al heel lang niet meer goed bij, dus mijn man mag mij daarbij helpen. Morgenochtend moeten wij al om 7 uur in het ziekenhuis zijn. Dank jullie wel voor jullie lieve woorden!! Ik laat zo snel mogelijk weer wat van mij horen!
Tassie: fijn, die epiduraal. Had ons meiske ook na haar nieroperatie. Werkte heel goed. Joh, alles zal goedkomen. Morgen ben je mama! Sterkte!
Tassie ik duim voor je! Mogen we de naam weten 😍 Hieroooo...voor jan L*l naar het zkh geweest. Ik wilde de echos in nl laten doen maar had geen doorverwijzing bij en dus wilden ze me ook niet helpen pfff. Scholtes is op vakantie dus die doorverwijzing zal ook nog wel een tijd duren. En dan weer zkh bellen voor afspraak en dan ben ik denk ik weer twee mnd verder. Ben er zo moe van allemaal 😪