ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Stiertje jij had hier dus ook mega last van?
    Maar is het bij jou nu ook allemaalwel goedgekomen? :)

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ja, het is weer goedgekomen!
    Wat bijzonder dat jullie nu naar een adoptiebijeenkomst gingen. Willen jullie in de toekomst voor adoptie gaan?

Sneeuwmees; ik vind het ook een beetje vaag van je baas. Hoezo vergeten? Wees dan eerlijk. Ik heb er ook een enorme hekel aan als mensen zo achterbaks doen. Heb dan de guts om het rechtstreeks te zeggen!

3. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Hai ..

Vanmorgen op echo geweest: 8 follikels tussen de 3 en 7 mm.
    Zaterdag weer heen.

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nou, netjes toch? Of had je er meer van verwacht?

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.330
    681
    113
    Utrecht
    Hoi dames!! Sorry dat ik jullie zo lang heb laten wachten en sommigen onder jullie toch ongerust heb gemaakt. Gelukkig heeft mijn man (Tassie-man) jullie weten gerust te stellen.
    Nou, we zijn sinds vandaag weer thuis. Heerlijk!! Ons meisje - L.ieke:) - is zo ontzettend lief!! Hihi en zo grappig.
    Ik heb de hele maandag als best indrukwekkend ervaren. Jeetje wat een drukte op de ok met allemaal mensen die bij de keizersnede betrokken zijn op de één of andere manier. Ze huilde meteen toen haar hoofdje geboren werd en had een goede apgarscore (9-10).
    Helaas gaat het met de bv nog niet zo goed. Doordat ik maandag heel lang (van 10 uur tot 5/half 6 uur) op de verkoever heb doorgebracht na de operatie en dus niet of nauwelijks begeleiding heb gehad met de bv toen, had ik direct bloedende tepels en heel veel pijn. Ik ben vanaf dinsdag fulltime aan het kolven gegaan om de bv wel op gang te houden en de boel te laten helen. Gisteren ging eindelijk de epiduraal eruit tezamen met de katheter en het infuus zodat ik dus pas vanaf gistermiddag weer mijn bed uit kon.
    En nu zijn wij thuis. Ik heb nog wel bv gegeven onder begeleiding van de kraamhulp en dat ging prima. Toch zag ik daarnet dat ik weer kloven heb (wat bebloed) zodat ik weer ben gaan kolven. Morgen toch maar even overleggen met de kraamhulp hoe of wat.
    L.ieke heeft net afgekolfde melk gehad en ligt tevreden bij papa op schoot.
    Dames, sorry, voor mijn ego-bericht, maar dat maak ik binnenkort weer helemaal goed!!
    Dank jullie trouwens voor het meeleven en voor de felicitaties!!

6. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Hey Tassie, fijn even van je te horen en terecht even ego hoor! Als ik jou was zal ik toch gauw gebruik gaan maken van een lactatiedeskundige, het begin is zo belangrijk bij borstvoeding! Succes ermee en ik hoop dat je gauw ook van deborstvoeding met jullie schattige meisje mag genieten!!

Liefs

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: wat fijn weer van je te horen en wat een leuke naam heeft je dochtertje. Die eerste dagen zijn zeker heel overweldigend, dus geen verontschuldigen daarvoor. Ook het opstarten van de bv kost tijd en energie. De tepels doen de eerste dagen altijd eventjes pijn bij het aanhappen, maar dat wordt snel beter. Omdat jij echt kapotte tepels hebt, vroeg ik me af of je dochtertje wel goed aan hapt. Mijn oudste hapte ook niet goed in het begin waardoor ik ook kapotte tepels had. Inderdaad even goed iemand mee laten kijken als je je dochtertje aanlegt. Fijn dat jullie zo genieten van de kleine meid. Ben heel blij voor jullie.
    @Stiertje: ik probeer die opmerking van mijn baas met een korreltje zout te nemen. Het is niet de eerste keer dat ze een opmerking compleet uit zijn verband door vertaald.
    @Imke: mooi aantal, meid. Zeker voor de eerste fm. En wie weet zaterdag nog wel een verstopte extra.
    @Bbibi: fijn dat het een goede bijeenkomst was. Ja, het zal vaker voorkomen dat mensen alsnog zwanger worden. Een collega van mij heeft het zelfs twee keer mee gemaakt. Ze stonden op de wachtlijst voor adoptie toen ze zwanger bleek. Terwijl de kans daarop nihil was. Daarom zijn ze op de lijst blijven staan voor een tweede (geadopteerde) kindje. En toen bleek ze jaren later weer spontaan zwanger.

Hier druk dagje gehad. Vanmiddag uitje van ons werk. Heb twee keer naar huis gebeld. Mijn zoontje had redelijk uit de fles gedronken, maar was later toch ontroostbaar. De borst maakt hem meer moe en voldaan dan een fles, dus hij blijft daarna klaar wakker. Toen ik de tweede keer naar huis belde hoorde ik hem huilen en dat is heel naar als je dan nog niet naar huis kunt. Toen ik thuis kwam had mijn man hem een tijdje in de buikdrager gehad en daar was hij wel rustiger van geworden.
    Toen moest ik nog kolven en met de andere hand eten. Daarna visite gehad voor mijn verjaardag en nu dus total loss met hoofdpijn op de bank.

8. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Stiertje fijn om te hiren dat alles goed is gekomen!
    Wat betreft adoptie ben ik nog niet aan uit! Mijn gezondheid houd me heel erg tegen! Dat is ook de reden van twijfels nu ik zwanger ben nu ik zo ver achteruit ga tijdens mijn zwangerschap! Zoals het er nu naaruit ziet komt er voor ons geen tweede kindje meer.. Maar de tijd zal het leren! Ik was wel zo enthousiast en het is wel echt een droom dus ik zeg noggeen 100% nee..

Tassie fijn wat van je te horen! Proficiat met de geboorte van je dochter! War een leuke naam! Zo heet een goede vriendin die ik ke. Via zo en dagelijks contact mee heb ;) hihi.. Grappig!
    Fijn dat alles goed gaat ( behave de bv) .. Zoals jippie al aangeeft miss toch vragen om een lactatiedeskundige? Daar heb. Ik de bv cursus van ( gehad) en die had hele goede tips met aanleggen enzo!
    Lekker genieten van je mupke en we horen je wel weer als je weer tijd hebt en weer mer je voetjes op de wereld staat ;) xx

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Sm heb ik iets gemist? Was je jarig? Zo ja proficiat meid!!
    Wat sneu dat je mannetje zo ontroostbaar was! Is het wel goed gegaan verder? En bijzonder van je vriendin zeg :)

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: ben inderdaad jarig vandaag. Maar uitgebreid vieren doe ik nooit. Was vanmorgen pissig op mijn man omdat hij nog sliep toen ik naar mijn werk moest. Had op z'n minst een felicitatie verwacht. Toen hij later belde om sorry te zeggen, kon ik niet nalaten dat ook even te laten merken. Hij vond het heel erg dat hij in slaap was gevallen nadat ik was opgestaan en had toen ik thuis kwam het hele huis versierd en de cadeautjes die ik al wist dat ik die zou krijgen nog even echt ingepakt. Daardoor voelde ik me toch nog een beetje jarig. Vandaag dus personeeluitje gehad en vanavond zijn mijn ouders en mijn zus met haar gezin. Zometeen naar bed, mijn man moet morgen om half vijf op.

11. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, gefeliciteerd dan nog, kan nog net!!!

Tassie, jij ook supergefeliciteerd en wat een mooie lieve naam!

12. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Sneeuwmees: te laat, maar toch van harte!
    Tassie: fijn om even van je te horen! Gefeliciteerd met je meisje, mooie naam! Het is ook allemaal niet niks wat er gebeurt. Wat jammer dat de bv nog niet helemaal goed loopt. (En eigenlijk vind ik de begeleiding van het zkh ook wel wat onder de maat: ook als je op de verkoever ligt, is aanleggen gewoon heel belangrijk en daar moet aandacht en begeleiding voor zijn.) Het schijnt heel belangrijk te zijn dat ze een mooie grote 'hap' maakt. Maar dat moet ze natuurlijk even onder de knie krijgen. En er zijn cremes die goed helpen tegen tepelkloven. De beste is lanoline (wolvet), oa verkrijgbaar van het merk Lansinoh (online te krijgen via moedermelknetwerk-borstkolfwinkel.nl. (deze creme is beter dan bepanthen, omdat het de huid minder afsluit en meer laat ademen).

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Sm had je man nog het hele huis versierd en de cadeautjes ingepakt? Nog gezellig geweest met de visite ? :)

14. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    even snel tussendoor. Tassie super gefeliciteerd met jullie dochter.

Idd na keizersnede zijn ze niet heel borstvoedingsvriendelijk vind ik! Je heb ook wel lang op de vercouverkamer gelegen. Ik dacht dat ik lang had moeten wachten voordat ik onze dochter mocht zien!

Maar na keizersnede is het pittiger om bv op gang te krijgen. Ik heb in het begin ook veel last gehad van kloven. Bepanthen vond ik erg fijn! En idd goed happen en bovenlipje een beetje omhoog trekken dat deze er goed omheen zit. Maar het wordt steeds makkelijker/beter!!

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Tassie, hoe gaat het trouwens met de pijn? Ik vond het vrij pittig moet ik zeggen ... Maar sommige dames doen het fluitend.

16. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Tassie fijn om te horen dat alles goed gegaan is. Wel vervelend dat je tepels bloeden. Maar zo leert ze wel uit de fles drinken. Ga lekker genieten enne ego berichtjes zijn helemaal niet erg nu hoor. Heel begrijpelijk.
    Sneeuwmees nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Imke mooie aantal voor de eerste meting
    Bbibi al je opties openhouden hoor. Wie weet herstel je weer iets na je zwangerschap.

De rest zwaai

17. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Tassie wat een mooie naam zeg .. klinkt heel lief.
    Geniet !

18. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Ik ga er niet vanuit dat er nog meer bijkomt. Scholtes wou dinsdag de punctie doen, maar dat is nog even uitgesteld. Ik denk zelf vrijdag. Maakt ook niet uit, als er maar 8 mooie eicellen bevrucht raken.

We wachten rustig af ! 😊

19. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tassie, fijn dat alles goed is gegaan. Wel jammer dat je nog lang op de verkoeverkamer moest blijven.
    Hopelijk gaat de bv straks wat beter, en worden je tepels ook weer wat beter.

Nog even iets heel anders wat ik met jullie wilde delen .
    Ik zag op fb een artikeltje voorbij komen wat mijn aandacht trok.
    Meisje zwanger door gebruik zwembad.
    Een 13 jarig pools meisje zou zwanger zijn geraakt door te zwemmen in het zwembad bij het hotel in egypte waar zij op vakantie was. Haar moeder zegt dat ze geen jongen heeft ontmoet, en dat haar dochter zwanger is geraakt van sperma dat in het zwembad dreef. En ze klaagt nu het hotel aan.
    Het is een artikel van : telegraaf.nl/buitenland.
    Ik heb het met open mond gelezen.....

20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Haha Knorretje, dat kan helemaal niet! Spermacellen gaan dood zodra ze in water komen. Wellicht is mams gewoon niet op de hoogte van de neven interesses van haar dochter:D. Of bedoelde jij ook dat je het een bizarre grap vind?

Imke, zou zeker al prachtig zijn! Ik hoop met je mee.

Lets, hoe gaat het prikken bij jou? Wanneer fm?

Deel Deze Pagina