ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Hey Imke! Ik heb het al vaker gezegd, maar ik vind dat zo ontzettend knap van je! (En ook fijn voor je, want het is niet leuk om jaloers te zijn..) Ik zit me helemaal eelt op de duimen voor jullie te draaien, maar dat weet je wel!!!! Jullie verdienen zeker zo'n hummeltje! YOU GO GIRL!

Liefs!

2. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Ach .. Dikke laiverd !! 😙💋

3. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Imke, kun je mij dat ook leren, hoe dat moet?? Zegt het groene (hormonen)monster;)

4. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Lets thanks. Zijn ook geen woorden voor allemaal.
    Kan me voorstellen dat dat zwaar is en nu weer een klap geeft.
    En tja imke hoe doe je dat?
    Ik merk zelf dat in elke zws moet groeien zeg maar.
    Eerst de klap, dab jaloezie dan moet het rusten en daarna als ik gewend ben gaat het wel. Dan kan ik het accepteren zeg maar. Herkenbaar?

Pff eindelijk weer thuis. Alleen. Voor de zekerheid een nachtje opgenomen nog..ik was te bang voor nog zon nacht. Ga ptoberen bij te slapen.

5. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Als ik dat kon, had ik je er graag mee geholpen. Een ieder ervaart het anders. Ik ben er blij om dat ik er zo in sta. Misschien komt het mede door mijn leeftijd, ik weet het niet.

6. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    #4246 Gein, 23 aug 2014
    Laatst bewerkt: 23 aug 2014
    Hoi meiden,

Ik lees al een tijdje met jullie mee en ik hoop dat ik met jullie mee mag schrijven?

Ik zal mijn verhaal eerst even vertellen. In augustus 2012 zijn wij in de mmm terecht gekomen. We begonnen met IUI en vier maanden later konden we ons geluk niet toen we bij de vierde IUI een positieve zwangerschapstest hadden. Wat waren we gelukkig en we konden nu eindelijk genieten van dit mooie wonder in de buik. Alles ging goed tot 15 weken, wegens een voorliggende placenta kreeg ik bloedingen. Na twee weken ging het beter en konden we " voorzichtig" weer vooruit kijken. Op 30 april 2013 kregen we de schrik van ons leven toen mijn vliezen waren braken. Veelste vroeg met 23 weken en een paar dagen. Wij naar het ziekenhuis en daar vertelde ze ons dat ze me zouden opnemen met 24 weken,omdat ze voor 24 weken toch niks deden werden we naar huis gestuurd. Ik moest uiteraard rust houden. Die week een paar keer naar het ziekenhuis geweest, maar net 1 dag voor ik opgenomen zou worden belanden we in het ziekenhuis ivm weeën. Er werd ons toen verteld door de assistent gynaecoloog dat ons kindje zou komen te overlijden. Zo eigenwijs dat ik was wilde ik dat niet horen en ik zou de neonatoloog te spreken krijgen. Na een nacht aangehoord te hebben dat ons zoontje het niet zou redden werd de assistent overgenomen door een "echte" gynaecoloog. Die maakte een echo en toen de echo goed was kregen we dan toch EINDELIJK een neonatoloog te spreken. Toen zij door had dat we er alles voor wilde doen zou ze ons helpen. S'middags om 17.56 uur werd onze mooie dappere zoon Daniël geboren. En hij deed het supergoed in de couveuse. Na twee weken begon hij ziek te worden en is uiteindelijk overleden aan een ziekenhuis bacterie.

Wat een nachtmerrie, wat een verdriet!!! Wat missen we ons mannetje vreselijk!

Aangezien ze tegen ons gezegd hadden dat we een hele lage AMH waarde hadden besloten we na een aantal maanden weer het medisch traject in te stappen. Nu was mijn AMH waarde weer gezakt dus na drie IUI pogingen werd ons toch dringend geadviseerd om over te stappen naar ivf. In dec hebben we onze eerste ivf poging gedaan en uit de 9 eicellen kwam maar 1 bevruchting. Deze is helaas niet blijven zitten. In feb zijn we voor de tweede poging gegaan en hierbij werd icsi gedaan. Uit de vier eicellen vier embryo's. Helemaal in de wolken waren we want nu zou het ons toch wel gaan lukken. Bij de tp hoorde we dat we er 1 terug geplaatst kregen 1 werd er ingevroren en die andere twee waren niet goed genoeg om in te vriezen. Helaas is die poging ook niet gelukt en de cryo is uiteindelijk niet goed ontdooid.

Na twee pogingen in NL te hebben gedaan zijn we overgestapt naar Düsseldorf. Hopende daar op beter resultaat. Na onze intake met dr scholtes en het bloedonderzoek bleek mijn AMH waarde helemaal niet laag te zijn. Hij was netjes voor mijn leeftijd. Verder werd er niets gevonden bij ons. In mei hebben we de eerste poging gedaan met de embryoscoop. We hadden 5 bevruchtingen die in de embryoscoop zouden gaan en met de getallen die dr scholtes noemen zouden we zeker een tp krijgen. Nu zou het goed komen, maar niets was minder waar. Na 4 dagen werden we gebeld met de uitslag dat de embryo's niet verder deelden dan dag 3. Wat een klap was dit.

In het daarop volgende gesprek met dr scholtes gaf hij aan dat het aan de volgende drie dingen zou kunnen liggen; aan mijn man, aan mij of "gewoon" pech. We hoopten op het laatst. Zo ongeduldig als we waren wilden we heel graag weten waar het nu aan lag dus op naar de volgende poging. Wat een verschrikkelijke onzekerheid, maar deze poging ging beter. Van de 14 eicellen waren er 7 bevrucht. Er zijn er 5 in de embryoscoop gegaan. Daar zijn er twee van afgevallen en drie zijn er goed doorgegroeid naar dag 5. Dr scholtes was positief en het bleek dan ook pech te zijn geweest de vorige poging. We hebben een tp gehad van 2 embryo's, maar helaas zijn deze niet blijven zitten. De derde dag 5 embryo was niet doorgedenderd naar dag 6.

Nu zitten we deze maand in de cryo poging. Ze gaan maandag beginnen met ontdooien. Dr scholtes wilt de embryoscoop gebruiken maar we hebben maar 2 embryo's. We hadden al dag drie tp met assisting hatching voorgesteld maar dr scholtes blijft erbij dat de embryoscoop beter is. Ik vind die embryoscoop best eng met maar 2 cryo's aangezien onze eerste poging in Düsseldorf. Hebben jullie hier ervaring mee? En wat werd er bij jullie geadviseerd door dr scholtes?

Sorry het is een heel lang verhaal geworden, maar ik hoop dat jullie advies kunnen geven.

Gr. Laura

7. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ arie hHa lach er maar mee die dementie van mij! Ik vind het vreselijk! Vooral omdat ik dit al heb meegemaakt door mijn ziekte en het nu lijkt of ik weer mega hard achteruit ga! Maar hopelijk is het van de zws! Maar jou zus en collega hadden het dus ook zk erg ? Je hoort het vaak he? Wat vreselijk van je man! :( weet je inmiddels al waf meer? Enne 7 slechte 7 goede jaren zeggen ze altijd! Dus hoop idd dat voor jullie gauw de. 7 goede aanbreken meid :(

@sm heb je nog een beetje bij kunnen tanken vandaag? En is je man weer thuis?

@imke wat een mooie waardes ! Ben jaloers! Het is goed zo goed mogelijk ingesteld te zijn met je schildklier want mocht je zwanger daken gaathij meestal heel snel achteruit! :(
    Ik had ook een t4 van meestal 18 en nu blijf ik maar ophogen en zat gister zelfs nog maar op 13 ( terwijl tsh wel laag blijft, schijnt vaker bij zwangere te zijn!)

@lieve lets knuf meis! Wat vreselijk! En dan nog wel de 2e en dan nog eens een tweeling ook! Poehhhh toen ik daf bij een bekende hoorde in mn omgeving brak ik ook! Wat een woede en oneerlijkheid :(
    Ging je deze maand nu aan een hogere dosis prednison?

@ dees wat goed dat je bent begonnen aan de voetreflextherapie zeg! Super! Hoe werkt het precies? Fijn dat je het idee hebt dat het je wat ondersteunt!

@ laura meid jeetje wat een vreselijk verhaal :( gefeliciteerd en gecomdoleerd met jullie zoontje! Dat je dat moest meemaken en zeker zo na de mmm , daar zijn geen woorde voor!
    Ik hooo met heel mijn hart dat je heel snel weer zwanger zult zijn ! En dat je dit kindje maar zo lang mogelink mag dragen! Wat was de reden van de vroegtijdige weeen? Je zou bij een volgende zwangerschap een clerage of extra progesteron kunnen overwegen? Dit voorkomt vroeggeboortes. Ik ben nu ok bijna 30 weken zwanger en ge duik nog steeds utro! Steeds 6 bollen maar sinds vorige week afgebouwd naar 4 bollen! Met 34 weken wil ik ermee stoppen! :)

@ jippie ik wil(de) heel graag bv geven! Nog steeds graag heb me ook opgegeven voor cursus waarvan ik maandag deel 2 heb! Maar aangezien ik nual zon tijd in een depressie zit en ik hormonaal niet mijzelf ben is iedere dagte zwaar voor me nu ik zwanger ben! Ik wil mijn hormonen graag zsm op orde en kan ook aan de ( natuurlijke ) pillen tegen depressie zodra ik beval! Nu gaat dat helaas niet omdat ik niks mag slikken tijdens mn zwangerschap! Dus dat maakt de situatie opeens heel anders helaas :(
    Ik zou het liefst borstvoeding ergens kopen ... Maar denk niet dat die mogelijkheid er bestaat! Ik baal wel want voor mijn kindje was bv zoooooveel malen beter geweest ivm mijn ziekte :(

Niemand dus gehoord of ervaring met geitenmelk ??? Schijnt veel gezonder en beter te zijn dan koemelk ( nutrilon) sneller verteerbaar meer voedingsstoffen en komt veel meer
    Overeen met borsvoeding! Tis alleen heeeeeel veel duurder...

8. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Hoi Bbibi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Spannend al 30 weken, duurt niet zo heel lang meer spannend! Voel je je goed?

Die bloedingen hebben er voor gezorgd dat de vliezen heel dun zijn geworden, tenminste dat vermoeden ze. Onze gynaecoloog heeft al gezegd dat mocht ik nog een zwanger worden ze idd progesteron gaan voorschrijven. En ik word heel goed in de gaten gehouden!

Ik zie dat jij ook zwanger bent geworden van een cryo? Hoe is dat bij jou gegaan? Dag 3 of dag 5?

Geniet lekker van je zwangerschap!

9. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Gein: wat een ellende heb jij al achter de rug zeg. En wat ontzettend sneu van jullie zoontje.

Ik kan je persoonlijk nog niks over de embryoscoop vertellen, omdat ik er nog geen ervaring mee heb.

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Bbibi: er zijn ook moedermelkdonoren: dames die melk 'over' hebben en dat dan geven aan moeders die niet zelf kunnen geven. Weet niet of jij daarvoor in aanmerking komt, maar wellicht handig om dat eens te onderzoeken.
    @Laura: goh, wat erg zeg, wat jij hebt meegemaakt. Hoop inderdaad dat je nog een keer zwanger mag worden. Maar een relaxte zwangerschap zal het dan vrees ik niet zijn ...

11. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Imke: is dit je eerste poging in Düsseldorf? Gaan jullie wel de embryoscoop gebruiken of niet?

Stiertje: nee dat zal zenuwslopend zijn! Wil het absoluut nooit meer meemaken en wens het niemand toe.

12. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Ja de eerste in dusseldorf en het is inderdaad de bedoeling om de embryoscoop te gebruiken i.c.m. icsi en imsi.

Hier voor 2 behandelingen in het umcg gehad.

13. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Bbibi snap dat je angsten overheersen..weet zelf wat de b12 tekort en vitamine d tekort deed maar ik geloof echt dat de hormonen dit met je doen.Jep om me heen meiden die idd van het ene op andere moment niet meer wisten waar je het over had bijv als je iets van de dag ervoor aanhaalde.
    Ook echt met een blik van waar heb je het toch over?
    Wilde je niet beledigen hoor dus als dat zo is sorry.
    B12 prik je nog steeds toch?
    Trouwens vind dat je het goed doet hoor met alle problemen die je hebt.
    Ik doe het je niet na. Onthoud dat ook..je hebt al zoveel overwonnen..dit gaat je ook lukken!
    Mri vriend was goed. Vermoeden is galsteen nog door galwegen gegaan.
    Bloedwaardes waren ook beter geworden.
    Wij zijn zelf nog niet helemaal overtuigd vandaar dat ik sowieso wilde dat hij een nacht nog bleef. Als het snachts blijft dan moeten ze verder zoeken.
    Ik ben nl nooit zo van de aannames die doktoren doen..
    Zelf zoveel slechte ervaringen waardoor ik deze bijsmaak heb.
    Hoop dat ze gelijk hebben want ik kan veel hebben maar niet als ik hem zie huilen van de pijn.
    Ga lekker zo vroeg erin..nu beestjes ff aandacht geven.

Laura jeetje wat hebben jullie al veel meegemaakt en wat een verlies hebben jullie moeten meemaken. Dat wens je niemand toe.
    Qua de keuze over de embryoscope daar kan ik je helaas niet mee helpen.
    Zover ben ik niet gekomen in dd. Heel veel sterkte met het maken van jullie keuze

14. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Btw dat merk ik ook steeds meer aan mezelf. Nu ik steeds meer geloof dat wij met zijn 2en blijven focus ik me meer op mijn partner en begin ik steeds meer angsten te ontwikkelen dat er wat met hem gebeurd en ik alleen blijf.
    Ben er zo bang voor en nu met zkh gedoe pff helpt niet.
    Normaal ben ik enorm nuchter en nu....
    Liefst ben ik met zijn tweetjes thuis in onze eigen wereld.
    Heb er zelfs nachtmerries over snachts.
    Hoop dat dit snel voorbij gaat.

15. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    @ Laura, niet te geloven wat een verdriet jullie hebben moeten meemaken en nog steeds.. Vreselijk, niet te bevatten. Ik hoop ook inderdaad dat je gauw weer zwanger mag worden, maar ik denk ook dat het ontzettend eng zal zijn, dat vond ik nu al, na een vroege mk...

Ik heb een beetje ervaring met de m embryoscoop en geloof ook dat het een geweldig ding is! Wat wil Dr. S dan nu 2 dagen embryoscoop? Of tot dag 5. Ik heb 1 keer 2 embryo's gehad en deze na 2 dagen in de scoop laten terugplaatsen. Zelf zag ik toen niet het voordeel nog meer dagen in de scoop, omdat er geen verdere selectie meer mogelijk was, er waren immers nog maar 2. De tweede DD poging hadden we veel meer embryo's en was de scoop zeer nuttig om tot dag 5 te laten delen, 1 hiervan zit nu in mijn buik!) Succes in ieder geval!

@Bibbi, tja dat zou wel jammer zijn als je geen bv zal kunnen geven, misschien een lactatiedeskundige in de arm om te kijken wat de mogelijkheden toch nog zijn.... (Ik lijk wel aandelen te hebben in lactatiedeskundigen, hahaha....;))

16. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Hoi jippiejee,

Ja we hebben nog steeds erg veel verdriet en missen ons knulletje vreselijk!

Dr scholtes wilt ze tot dag 5 in de embryoscoop. Dr scholtes vertelde als je een dag 5 embryo terug plaatst dat je dan meer kans op een zwangerschap hebt. Maar met maar 2 cryo's? Die embryo's die jij op dag 2 waren dat ook cryo's of verse embryo's?

17. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Dat waren wel verse embryo's inderdaad, misschien dat hier verschil in zit? Geen idee hoor.... We hebben toen wel AH laten doen en ik ben toen ook (even) zwanger hiervan geweest.

18. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    #4258 Gein, 23 aug 2014
    Laatst bewerkt: 23 aug 2014
    Jippiejee: Dus jij hebt voor twee dagen de embryoscoop gebruikt en assisting hatching? Of begrijp ik dat nou helemaal verkeerd?

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Voel je je goed? Nog even en dan heb je je kindje in je armen. Spannend heel veel succes!

19. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bibi, thanx voor je altijd lieve reactie

Gein, wat een verhaal zeg... Ook ik heb alledrie de keren de embryoscoop gehad. Laatste keer maar twee bevruchtingen en gelukkig hadden ze het allebei tot dag 4 overleefd.(dag 5 viel op zondag)daarvan ben ik zwanger geworden..
    Helaas eindigde dat in een miskraam, maar het is iig vast een keer gelukt.
    Succes alvast met deze poging en fijn dat je meeschrijft.

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Wij hebben ook de embryoscope gehad. Vond ik ook wel spannend hoor, want er waren maar 3 embryo's. Op dag 6 (dag 5 was een zondag) waren er nog 2 over. Die zijn tegelijk teruggeplaatst. Eentje daarvan is blijven zitten en uitgegroeid tot onze dochter, die nu ruim 10,5 maanden is.

@Jippie: al aan het aftellen? Voel je je nog een beetje oké?

Deel Deze Pagina