Lets: wat erg dat het dan nog mis gaat! Hoe staan jullie er nu in? Stiertje; gefeliciteerd met jullie dochtertje! Klinkt positief. Was dat een verse poging of een cryo poging?
Ja idd, 2 dagen scoop en toen AH! Hier gaat het verder goed hoor voel me goed, echt aftellen doe ik nog niet, maar heb er wel onwijs veel zin in om dat getrappel aan de andere kant van mijn buik te gaan voelen. Maar ach, we hebben zoooooo lang gewacht, die laatste paar dagen/weken doet het em ook niet meer hè....
Oh wel spannend. Geniet nog maar even van dat getrappel en dan straks na heel lang wachten lekker genieten van je gezinnetje. Succes!!!
@ Arie lees nu net je berichtje over je angsten, probeer je niet teveel aan dit soort gedachtes over te geven. Een mooie zin vind ik altijd: een mens lijdt het meest door het lijden wat hij vreest... Deze zin kwam gelijk in me op toen ik je berichtje las, ik hoop dat je iets positiefs uit kunt halen! Probeer te genieten van wat je nu hebt, niks is zeker en er kan ons allemaal iets vreselijks gebeuren. (Ik herken je gevoel overigens wel hoor, dat als er geen kinderen kwamen ik ook wel redelijk 'alleen' over zou blijven, maar ik probeerde wel zo gauw mogelijk deze gedachte uit mijn hoofd te krijgen...) Dikke knuffel in ieder geval!
Oh wat fijn stiertje. Hoe gaat het met je dochtertje? Nu op naar het tweede wondertje? Hopelijk is het voor de tweede snel raak!!
Jippiejee thanks meid..een mooie uitspraak ga hem goed onthouden. Moet ook zeggen is niet gewoon voor mij hoor maar denk nu combi met vriend zkh. Doe mijn best om positief te blijven maar nu gewoon bijzonder lastig. Moet ook zeggen dat ik wel veel energie kan halen uit mijn beesten..kat ligt nu ook lekker bij mij te pitten. Trouwens vind je bijzonder nuchter zo voor het einde Nou idd drukkies hier heerlijk. Lig al op bed met kat en op de achtergrond mysteryland! Lijkt wel in de achtertuin.
@Gein; Ik heb er geen woorden voor wat jullie is overkomen. Kippenvel, meid. Ik had ook een verse embryo (van de 3 rijpe eicellen bij punctie is maar 1 bevrucht) na 3 dagen met AH teruggeplaatst gekregen waarvan ik wonder boven wonder zwanger ben geraakt en die nu in de box ligt te slapen. Ik heb dus geen ervaring met cryo's. @Sneeuwmees; een beetje laat......maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Gelukkig werd het uiteindelijk toch nog echt gezellig en voelde je je toch jarig. Je man heeft goed zijn best gedaan! @Ddees; wow meid, ik heb zoveel respect en bewondering voor jou! Het klinkt trouwens erg mooi wat de therapie met je doet. @Jippiejee; jee, de laatste loodjes zijn aangebroken. Wat spannend voor jullie. @Arie; wat ontzettend knap van je dat je toch nog een gesprek wilt aangaan met dr. S. Ik hoop dat dit gesprek voor jullie duidelijkheid biedt. @Bbibi; jeetje, het zit je ook niet mee. Ik vind het echt heel erg om te lezen dat je echt niet lekker in je vel zit. Knuffel, meis! @ego; Vandaag eindelijk weer een wat betere dag gehad. We hadden een goede nacht waarbij het kolven en voeden ongeveer gelijk liepen zodat we lang hebben kunnen slapen tussendoor. Onze meid sliep 4,5 uur achter elkaar. Heerlijk!!! De kraamhulp is echt fantastisch. Ze laat ons ook 's middags een paar uurtjes slapen en zorgt dan uiteraard voor ons meisje. Ik moet van haar 24 uur kolven om mijn borsten rust te geven en zij wil 2 dagen extra toevoegen om mij te begeleiden met de bv. Ik heb al heel veel geoefend met ons meisje samen, in het ziekenhuis en ook thuis, maar ze hapt inderdaad niet goed aan. Ze is erg gretig en zeer snel. Ze opent haar mondje wel erg goed, maar sluit 'm te snel en zuigt zich dan direct helemaal vast. Au! Zo druk ze in de buik was, zo rustig is ze nu. Ze slaapt lekker veel en ook best lang. Ze heeft af en toe last van krampjes. Ze kijkt al steeds meer met open ogen om zich heen en kan ons echt indringend aan kijken. Mijn man is vrijdag naar mijn werk geweest en heeft gevraagd of mijn collega's langs willen komen. Ik heb niets maar dan ook niets van ze gehoord!!!! Mijn ene collega had ik een berichtje gestuurd dat ik 18/8 een ks zou krijgen. Ik heb helemaal niets gehoord. Ik ben nu echt best pissig onderhand........Mijn man's collega's zijn zo anders. Er is al een hele colonne langs geweest de dag na de ks in het ziekenhuis. Ze maakten foto's en hebben deze ook direct naar ons doorgestuurd. Verder hebben ze ook een bos bloemen gestuurd. Daar kunnen mijn collega's nog wat van leren. Verder heb ik nog wel pijn in mijn buik. Het litteken brandt voornamelijk bij bewegen. Ons meisje is trouwens in het ziekenhuis flink afgevallen (9%), maar komt nu weer wat aan. Ik ben echt helemaal verliefd. Nogmaals iedereen heel erg bedankt voor jullie woorden en felicitaties!! Ik merk dat ik tot nu toe niet zo heel veel puf of tijd heb gehad om te reageren. Ik voel mij nog wat slapjes, waarschijnlijk mijn bloeddruk of Hb. Ik denk absoluut aan jullie!!!!! Veel liefs van mij!
Tassie gefeliciteerd met je dochtertje!! Lekker aan het genieten. Dat verliefde gevoel herken ik. Was dit de eerste keer met ah? Geniet van je meisje en doe het rustig aan!
@Gein: heb met tranen in mijn ogen je verhaal gelezen. Hoop dat DD een brusje voor jullie zoontje zal geven. Ondanks mijn weinige embryo's wilde dr. S. ook de embryoscoop. Ik vond dat toen ook wel erg spannend, maar had er toch vertrouwen in. Ik ben van die poging niet zwanger geraakt, maar had er toch een goed gevoel over. Ik zal hard voor je duimen. @Arie: hoop dat je vannacht een beetje kunt bijslapen. Ik word ook altijd omringd door mijn twee katten. Geeft inderdaad een heerlijk troostend gevoel. Knuffel! @Jippiejee: jij gaat nu onze volgende DD-baby op de wereld zetten. Voor mijn gevoel zijn jouw 9 maanden voorbij gevlogen! @Tassie: fijn dat je zo'n fantastische kraamhulp hebt. Zeker als je wat opstart problemen hebt met bv is dat zo belangrijk. Ook fijn dat ze nog wat langer kan blijven. Mijn zoontje sliep in het begin ook zo lekker lang. Maar dat ging er snel vanaf. Geniet dus nog maar even van die heerlijke uurtjes rust tussendoor. Probeer maar niet teveel aan je collega's te denken. Ze zijn het niet waard dat je (in je hoofd) zoveel tijd aan zulke onbeschofte mensen besteed. Kijk maar goed naar je dochtertje. Dan weet je weer wat het belangrijkste is. Zijn je ouders lekker in de weer met hun kleindochter? Ik heb ook een rustig dagje gehad en ben aardig bijgetankt. Vanavond nog met vrienden van ons pannenkoeken wezen eten. Nu net op bed. Kleine man is weer gevoed en ligt te slapen. Hopelijk meldt hij zich niet weer twee keer vannacht.
Tassie niet zo raar hoor dat je geen puf hebt en je mag lekker ff in je eigen wereld genieten. Genieten van dit mooie wonder. En wat sneeuwmees zegt rot op met die collega's van je. Zijn ze niet waard. Dat ze niet op de stoep staan ok maar wat kost een berichtje of telefoontje nou. Btw hoe reageren jouw katten? Sneeuwmees weet niet hoe jullie het doen met gebroken nachten pff. Ben er wel weer redelijk..lekker met je kat liggen slapen. Vriend heeft goede nacht gehad..dus zo rustig aan ophalen. Nou je hebt er zelf nog een drukke dag van gemaakt lees ik. Hopelijk heb jij vannacht ook bij kunnen tanken.
Sneeuwmees: hoe is je nacht verlopen? Hopelijk rustig. Waren dat embryo's van een verse poging of cryo? Welke techniek embryoscoop of ah ben jij zwanger mee geworden? Wij weten het echt niet meer! Hebben gisteravond op internet onderzoeken bekeken en die zeggen dat je met 2 embryo's beter dag 3 met ah tp kunt hebben, maar goed er zijn hier veel meiden met de embryoscoop zwanger geworden. Zijn hier meiden die met cryo pogingen zwanger zijn geraakt? En was dat met ah of met de embryoscoop? Hadden jullie veel cryo's? Sorry voor al mijn vragen!
@Gein, ik ben nu zwanger van een cryo tp dag 5 met embryoscoop.(2 blasto's 1 is blijven zitten) Wat je moet doen kan ik moeilijk voor jullie bepalen, ik heb veel vertrouwen in Dr S gehad en ben helemaal met zijn adviezen meegegaan. Ik ben normaal niet een heel meegaand type die alles maar aan neemt, maar het voelde wel goed om het maar aan de expert over te laten al die moeilijke keuzes. Ik had trouwens de laatste poging geen verse tp i.v.m. overstimulatie ik had maar liefst 31 eicellen waarvan 19 bevrucht, hopelijk zit hier ook nog een brusje voor ons ukkie bij. Maar het waren natuurlijk eigenlijk veel te veel....
Jippiejee: jij had dus nog heel veel embryo's bij de cryo poging? Ja vind het moeilijk wil wel graag een tp en dan 2 cryo's. Normaal denk ik ook mee maar laat ik het vaak over aan dr scholtes maar vind 2 embryo's zo weinig voor de embryoscoop. En ik heb gelezen bij meerdere meiden dat hij verschillend advies gaf. De een gaf hij het advies bij weinig cryo/ embryo's dag 3 met ah en de ander gaf hij de embryoscoop als advies. Heel lastig dus!
Gein,wat een verhaal...oh wat een onrecht. Ik vind het afschuwelijk voor jullie dat jullie zoontje is overleden. En dan ook zo nadat was gebleken dat het zo een vechtertje was!! Tassie,mooie naam! Gefeliciteerd meid! Mees,jij ook nog gefeliciteerd met je verjaardag 😊
Gein, wat een intens verdrietig verhaal. Ouders met lege armen, het zou niet moeten mogen. Snap je dillema wbt je aanstaande cryo poging. Hoe zijn ze ingevroren, op welke celdeling? Ik heb zelf 2 cryo pogingen gehad in DD. 1e keer met 2 cryo's die de embryoscoop in de verse ronde overleefd hadden en bij ontdooien weer tot leven zijn gekomen, geen resultaat. Tussen cryopoging 1 en 2 immuunonderzoek gehad. Verhoogde IgE waarde ( waarschijnlijk allergieën) en nog steeds uitgeput in vit D3. Toen aan de gang met 6 weken vloeibare D3 ( 20.000 ie per week) en voor de IgE aan de prednison en intralipid infusen. Ondertussen de laatste 2 cryo's ontdooit die op dag 1 waren ingevroren. Het doel was wederom embryoscoop maar uiteindelijk toch op een tp dag 3 met Ah teruggezet. Een B en een C kwaliteit, ontzettend slikken want dat is niet zo heel grote kanshebber. En toch ben ik zwanger, van allebei nog wel... Het is dus moeilijke materie, soms focus je op het 1 (blasto) en moet je het van een optimale baarmoeder hebben, maar wanneer heb je dat? En dan is er de dosis geluk, ik ben heilig overtuigd dat ik daar ook iets van heb. Succes met je beslissing, je kunt het niet verkeerd doen!
@Gein: ik denk dat het ook scheelt hoe de kwaliteit van de embryo is, afhankelijk waar hij van bepaald wat de beste methode is. Maar als je twijfelt of je vindt het toch te spannend, waarom plan je niet een telefonisch consult met S. in. Laat hem dan maar uitleggen waarom hij het toch zo wil gaan doen. Ik heb maar een poging in DD gehad. Had vijf eitjes, vier bevruchtingen en kreeg er twee teruggeplaatst op dag 5. Deze poging is helaas mislukt, maar heb zelf het idee dat er wel eventjes iets aan de hand was, maar dat het heel vroeg is misgegaan. Daarna zouden we doorgaan met poging vier, maar bleek toen spontaan zwanger te zijn. Ik ben dus een vreemde eend hier. Want ik ben niet van DD zwanger geraakt. @Arie: fijn dat je weer wat hebt kunnen bijslapen en dat je vriend ook een goede nacht heeft gehad. Gaan ze die galstenen er nog uithalen? Hier laatste dagje voor mijn zoon's vakantie. Dan is het weer gedaan met rustig aan tutten 's morgens. Vandaag een dagje schoonouders. Omdat ze verder weg wonen is het gelijk een bijna dag vullend programma.
Gein, ik heb ook veel gehad aan het boek Innesteling van Rika Lukac. Hierin staan voedingsadviezen, adviezen over vitamines en ontspannings oefeningen. Hielp mij goed tegen het 'gek' worden van allerlei adviezen en de angst dingen te vergeten.
Klaasje: gefeliciteerd en wow een tweeling nog wel? Hoe gaat het met je? Ja Daniël was echt een vechtertje. Hij liet zien dat hij bij ons wilde blijven!! Onze cryo's zijn op dag 1 ingevroren. Dus ze moeten nog uitgroeien tot mooie embryo's (hopelijk). Waarom werd er bij jou gewisseld tussen embryoscoop en ah? En waarom werd er bij jou een immuumonderzoek gedaan? Sneeuwmees; wat fantastisch dat jullie spontaan zwanger zijn geraakt! Ik ga denk ik morgenochtend even bellen, maar we moeten morgenochtend doorgeven wat we willen. Soms vind ik dat we een keuze moeten maken met maar weinig informatie van hun kant uit.