Ik heb 8 dagen 225 IE Puregon gespoten en 3 x cetrotide. Wat ik wel jammer vind, is dat hij bij de intake aangaf dat in het umcg mijn opbrengst echt aan de ondergrens lag. Hij noemde mijn eicellen geen feestje. Ik had daar 1x 11, 1 x 6 rijpe eicellen. Nu maar 2 .. 😑 Ik heb al een lijstje met vragen klaar ..
@Imke: dat is inderdaad een tegenvaller, vooral als hij aangaf dat de opbrengst bij je vorige pogingen zo tegenviel. Ik heb wel vaker gelezen dat de combi Menopur en Puregon voor betere kwaliteit eitjes kan zorgen. Ik dacht ook dat cetrotide een redelijk sterke platlegger is. Dus denk dat er nog zeker nog andere mogelijkheden zijn. Alleen jammer dat je er op deze manier achter moet komen. @Arie: hopelijk blijft je vriend een operatie bespaard. Wat naar dat hij nog steeds pijn heeft. Ja, je zou toch verwachten dat ze sneller in hadden kunnen grijpen, als hij al langer met die pijn rondloopt. Hopelijk gaat het snel beter met hem en kunnen jullie het echt nu achter je laten. Gaat het wel lukken met je vriend om mee te gaan naar DD. Je hebt toch volgende week de afspraak daar? En de logeerbeer is een initiatief van de school van mijn zoontje. Die beer krijg je dan mee naar huis (met koffertje) en moet dan 'meedraaien' in het gezin. Dus mee aan tafel zitten, omkleden voor het naar bed gaan, mee boodschappen doen bijv. en daar maak je dan foto's van en moet je in een schriftje een verslag erbij schrijven. Deze keer hoefde de beer achteraf gelukkig niet mee naar huis, maar moest mijn zoontje die ochtend op school voor de beer zorgen. Gelukkig werd mij daardoor een avondje verslag schrijven bespaard.
Haha sneeuwmees, die logeerbeer hebben ze ook overal he... Best een gedoe maar de kinderen vinden het wel heel leuk. Arie, jee het zit jullie ook echt nie mee. Heel veel beterschap en sterkte voor je vriend! Bedankt voor alle succeswensen dames. Het viel me wat tegen. Rechts nl. Maar twee follikels. Links een stuk of zeven dus dat is wel mooi. Maandag weer terug, hoop dan op meer! Door de suprefact werd de punctie wat later zei ze, ze dacht nu aan vrijdag pas maar dat zou ze maandag wel even gaan bekijken, en ondertussen maal ik maar verder over hoe ik het op mijn werk moet gaan doen.....
Arie; heel veel beterschap voor je vriend! Wat een ellende zoveel pijn. 10 sept is dus een mooie datum voor een positieve test! Sneeuwmees; had er nog nooit van gehoord een beer verzorgen thuis maar het is wel een heel leuk idee. Lets; ziet er toch best goed uit 9 follikels? Als daar allemaal rijpe eitjes inzitten dan gaat het helemaal goed komen! Wat voor werk doe je en waar zit je precies mee?
hey dames, ben hier een hele tijd niet geweest, en heb heel veel om terug te lezen! dat doe ik dus later even... hier is alles rustig, nog geen vervolgafspraak gemaakt om het behandelplan te bespreken omdat ik eerst mijn cyclus weer op orde wil hebben en de vitamines op peil... vorige maand zat ik op een cyclus van 37 dagen, de kortste sinds mijn behandelingen in NL, nu zat ik gisteren op dag 20 in mijn cyclus en heb ik wat bloedverlies gehad, heel weinig, daarna bij het afvegen nog wat roze en nu heel veel "slijm" maar gewoon helder/ wit wat kan dat nu weer zijn? wil zo graag dat het allemaal weer gewoon normaal is!!! ga even wat pagina's terug lezen...
@Do: kan het je eisprong zijn? Lastig, hè, als je cyclus een eigen leven leidt. Zou handig zijn als daar een gebruiksaanwijzing bij zou zitten.
ja het kan mij eisprong zijn als ik uit ga van vorige cyclus heb geen ovu testen of zo gedaan, maar had het idee dat ik zaterdag mijn eisprong al had (gevoel) maak mezelf weer helemaal gek, en google me suf maar dat helpt natuurlijk niets, integendeel...
@Imke: hoe is het met je? Een beetje kunnen slapen? @Lets: dat is toch een mooi aantal. Kan me voorstellen als je meer gehoopt/verwacht had, dat het dan tegenvalt. Maar ik vind het een heel mooi aantal voor een eerste fm. Wie weet komt er nog een verstopt follikeltje ergens tevoorschijn bij de volgende echo. En ja, beren en andere dingen. Je kan knap druk zijn met een kleuter op school. Ze houden je in ieder geval goed van de straat. @Do: gezien je cyclusduur zou het heel goed de eisprong kunnen zijn. Gebruik je geen gekke kruidens? Heb wel eens gelezen dat van tarwekiemolie en shatavari (2 soorten kruiden die positief bij zouden dragen aan een zwangerschap), dat daarvan de cyclus ook wat in de war kan schoppen. @Gein: ja, ja, je maakt wat mee met een kind op school. Maar dat ga jij ook meemaken na 10 september + 4 jaar en 8 maanden. (positive thinking, hè). Ik had een paar dagen een soort van eisprongpijn. Maar kon met geen mogelijkheid achterhalen hoe ik mijn cyclus zat. 'Vroeger' wist ik mijn NOD, eisprong-datum nog beter als iemands verjaardag. Vanmorgen kreeg ik in ieder geval duidelijkheid en dat is dat ik weer ongesteld aan het worden ben. Nu maar even een kruisje in de agenda zetten. Verder ook naar de fysio geweest. Heb al dagen last van mijn knie en toch maar eens een afspraak gemaakt. Moet zo langzamerhand weer een beetje in de revisie en dit is stap 1 weer. Nu nog naar de bekkenfysio en de tandarts en dit oudje kan er weer tegenaan.
Gebruik alleen de vitamines die ik van dokter s geadviseerd heb gekregen, verder niets... We zullen het wel weer afwachten!!
Do, dat is al lang in de wachtstand sinds je intake. Hoop dat je snel mag beginnen. Arie, wat verschrikkelijk van je vriend. Wat moet hij een pijn hebben, sterkte! Hoe gaat het imke? Lets, wat ligt er klaar op de uitgangsecho? Dat is nl ook de Max wat tot groei kan komen namelijk.
@Lets: bij mij noemden ze bij de uitgangsecho ook al een aantal wat ze klaar zagen liggen. Hebben ze toen niets gezegd? Wat had je de vorige keer ook al weer als aantal? Op zich maakt minder niet uit, als het mooie rijpe follikels zijn. @Do: helaas kun je niet meer dan wachten. Ik hoop dat je cyclus snel de oude is, zonder rare fratsen tussendoor.
Mm dat heb ik echt nog noooit gehoord! Wij zouden nu de vierde keer graag eens wat reserves hebben... Snap ook niet waarom ik nou s nie meer eitjes kan produceren...
Imke, wat ontzettend rot dat er geen bevruchtingen zijn ontstaan. Ik hoop voor je dat ze er een oplossing voor hebben dat je de volgende poging veel beter resultaat zult hebben. Dikke knuffel. Gein, succes met broeden op ik hoop op een mooie positieve test. Lets, veel succes bij deze poging. Hier een schrik moment achter de rug. Woensdag op controle en daar bleek mijn bloeddruk aan de hoge kant. Lijstje met klachten meegekregen waar ik op moet letten en volgende week weer meten. Thuis kwam ik er achter eerder die week toch wel wat sterretjes te hebben gezien. Iets wat ook op het lijstje stond. Dus maar weer bellen. Gister weer bloeddruk gemeten en ik had ook lichte hoofdpijn. De vk heeft me hiervoor doorgestuurd naar het ZH. Hier een urine onderzoek, bloedonderzoek gehad en ook nog een ctg. Na dit hele gebeuren nog een keer bloeddruk meten en tot slot nog een echo. Alle uitslagen waren uiteindelijk wel goed, maar wel geschrokken. Volgende week halve dagen werken en wat meer rusten. Aan de rest een zwaai en knuffel
Knorretje; begrijp heel goed dat je je rot geschrokken bent!! Gelukkig was alles positief. Hopelijk kun je nu weer genieten van je zwangerschap en groot gelijk rustig aan doen! Jij en je kindje zijn het belangrijkste!! Hier vandaag de hele dag beetje menstruatieachtige kraampjes. Zal wel van de utrogestan komen.
@Imke: fijn dat je weer vooruit kunt kijken. Had je nu volgende week al dat telefonische overleg met S.? @Lets: vond het zelf ook vreemd dat ze bij die echo al iets konden zien, maar blijkt toch te kunnen. Je had de vorige keer misschien meer follikels, maar misschien zijn ze nu van betere kwaliteit dat je er uiteindelijk toch meer overhoudt. Denk aan je! @Knorretje: dat zal inderdaad schrikken geweest zijn. Goed aan jezelf denken (een ander doet het niet). Hopelijk helpt het dat je minder werkt.