jippiejee; nee ik heb geen pregnyl gehad. Ik weet het ik moet ook gewoon geduld hebben maar vind het zo vreselijk moeilijk. Jij mocht na 10 dagen al testen met blastocyten toch? Ik ben ook niet zo goed in wachten maar ben zo bang dat het negatief zal zijn. Ik heb het trouwens in dusseldorf gevraagd want ik heb geen ervaring met progynova en ze zeiden dat het bij iedereen verschillend is en dat progynova je menstruatie niet hoeft tegen te houden maar goed het lijkt me wel logisch dat progynova dat doet, maar goed we moeten toch afwachten. vreselijke weken. Jij heel veel succes met hopelijk de laatste dagen.
ja het zijn echt vreselijke dagen/weken en je kan niks dan wachten, brrrr ik vond het ook altijd verschrikkelijk hoor... Ja 10 dagen na een blasto ofzo, weet het niet precies, maar lijkt me logisch. Ik heb de 10 dagen niet uitgehouden. Maar de progynova hoeft de menstruatie niet tegen te houden??? Hmmm ik dacht van wel, maar dat weet ik ook niet zeker hoor... De utro bollen hielden het niet tegen bij mij met een verse tp...
jippiejee; ja er werd gezegd dat de progynova je menstruatie tegen zou kunnen houden maar het hoeft niet. sommigen mensen worden blijkbaar met de progynova gewoon ongesteld. ik werd ook altijd met de utrogestan gewoon ongesteld.
Ik was ook heel instabiel van de progynova in deze zwangere cyclus en vreselijk emotioneel. En ik dacht maar shit: ik heb geen gevoelige borsten, ben niet misselijk, ik had ook een hele lijst kwaaltjes gevonden op internet die ik allemaal niet had en dacht dit zal het wel weer niet zijn. De misselijkheid kwam alsnog en hoe in week 8 en pijnlijke borsten zijn nooit gekomen.
Hoi meiden, Onze laptop is gecrasht, dus doe het even via mobiel. Goed gesprek gehad, hij was rustig, duidelijk en niet eens verstrooid. De reden van mijn kleine aantal follikels: tijdens de punctie zagen mijn follikels er kleiner uit dan dat er met de echo's is aangegeven. Bij de volgende behandeling wil hij de echo's zelf gaan doen. Hij gaat zeker andere hormonen gebruiken. Cetrotide is niet te sterk geweest. Thyrax doorgaan. Pil stop, voor een afspraak komen, krijg ik medicatie die de cyclus wel aanstuurt, maar die geen invloed op stimuleren heeft. Zaaduitslag 14 augustus 0.01 miljoen. Zaaduitslag punctie 0.9 miljoen. Zaad verbetering kan hij niet zeggen, wel doorgaan met multi vitamines. Tese nog niet nodig. Hij legt het nog voor aan de uroloog.
Gein: heel veel sterkte met de wacht weken. Heel erg rot onzekerheid. Lets: heel veel succes morgen en ik hoop op mooie eitjes.
Arie: Hoe is het met je vriend? Hoe is gesprek gegaan. Tassie: mooi dat je zo geniet van je dochtertje.
Trouwens .. ik heb even terug gezocht en met de progynova had ik 1 dag voor de test datum bloedverlies.
thanx voor alle jullie lieve reacties! arie hoe is het bij jou gegaan? imke, wat fijn dat je wat meer duidelijkheid hebt... op naar een nieuwe ronde hoe moeilijk dat ook weer is.. stiertje, jij moet woensdag naar DD? wij hopelijk ik ook voor de terugplaatsing!! tassie, wat leuk om over je dochtertje te lezen soms! superverdiend! Bibi, toch een dappere beslissing dat je een kindje wilt.. enigskind zijn is ook fijn hoor in sommige opzichten en ik spreek uit ervaring Gein, wacht ze nog..pff wat duurt t lang he.. Sneeuwmees, wat een drukte bij jullie! Jippiej hoe is het? Wie ik vergeten ben even zwaai zwaai! Pff.. ik ben ineens heel moe en heb buikpijn. De andere keren eigenlijk nooit gehad dus hopelijk zitten ze goed gevuld met eitjes heb nu ook 10.000 eenheden pregnyl gespoten, ben benieuwd of dat nog wat uitmaakt.. ik merk wel dat ik alles veel meer langs me heen laat gaan..het gaat gewoon echt wennen die puncties..ben echt niet zenuwachtig ofzo, eerder voor alle uitslagen..
Imke; dat klinkt hoopvol! Fijn dat je een goed en rustig gesprek hebt gehad. Bedankt dat je het nog hebt opgezocht van de progynova. Werd jij ook altijd dwars door de utrogestan ongesteld? Lets; heel veel succes met de punctie morgen! Op naar hele mooie bevruchtingen! Ik werd ook soms niet lekker na de pregnyl. Toi toi toi voor morgen. Arie; hoe gaat het? En met je vriend?
Jeetje Imke, wat erg! Voor de volgende keer dus toch een andere aanpak en meer ritjes DD. Alles voor het goede doel maar toch heftig dat je het spuiten weer opnieuw moet ondergaan. Lets, succes morgen!!! Hoe laat ga je onder zeil?
@Imke; Gelukkig dus een goed gesprek gehad met dr. S. Had jij de follikelmetingen in NL gedaan? Wel balen dat dr. S. denkt dat de groottes van follikels verkeerd zijn ingeschat tijdens de fm. Maar gelukkig ziet hij zeker nog mogelijkheden! Ik hoop dan ook dat je weer snel van start kunt gaan. Enneh, ook fijn dat tese waarschijnlijk niet eens nodig is. @Arie; ik ben zo benieuwd hoe het gegaan is in DD en natuurlijk hoe het met je vriend gaat. Wat moeten jullie beiden door een zenuwslopende tijd gaan, zeg! Ik maak me wel een beetje zorgen eigenlijk........Hopelijk heb je goed nieuws. @Bbibi; Ik begrijp volkomen dat je het bij één kindje wilt houden. Jullie meisje is zo super welkom en zij zal zeker niets te kort komen met zulke lieve en toegewijde ouders! Ik hoop dat je je na de bevalling snel weer beter voelt, in ieder geval veel beter dan nu en dat je lekker kunt gaan genieten van jullie meisje. Wat het slapen 's nachts betreft, dat wordt vast een dolle boel als ik het zo lees zo met z'n viertjes. @Lets; heel veel succes morgen!!! Ik duim voor mooie resultaten en voor een zeer positief telefoontje de volgende dag! @Botala; hoe is het met jou en je kindjes?? Het is alweer een hele tijd geleden dat je voor het laatst geschreven hebt. Je zoontje is alweer een hele tijd terug geopereerd. Ik hoop zo dat het goed gegaan is.... @ego; vandaag visite gehad van mijn schoonmoeder en een tante van mijn man. Verder heb ik natuurlijk weer wat raars. Hihi, iedereen die mij kent kijkt er niet van op........Maar eh, ongeveer sinds ik thuis ben uit het ziekenhuis heb ik ontzettend last van mijn handen (m.n. van mijn vingers). 's Nachts en 's morgens heb ik ontzettend veel pijn aan mijn vingers (nu ook mijn pols en voeten) en kan bijna geen vuisten maken. Mijn vingers zijn dik (ik pas mijn ringen niet meer om) en het lijkt alsof ze bij buigen uit de kom schieten. Volgens de ha heeft dit te maken met hormonen die in stand worden gehouden door het geven van bv. Ik heb vannacht zelfs niet kunnen slapen van de pijn aan handen en voeten. Ik heb op internet gelezen dat het wel vaker voorkomt en dat het lijkt op reuma, maar het dit niet is. Oh, ik heb echt altijd wel wat aparts. Nou ja, morgen misschien toch maar bellen met de ha, want het is echt niet leuk zo. Ik kan 's nachts en 's morgens onze dochter niet eens vasthouden/optillen. Vanmorgen moest ik ook echt huilen, omdat ze huilde. Ze lag naast mij in bed, maar ik kon haar met geen mogelijkheid optillen. Komt dit iemand bekend voor?? Oh ja, nog wat......ik heb echt nog een hele dikke buik alsof ik nog zwanger ben. Het wordt nu wel iets minder, maar mijn buik is echt vanaf onder mijn borsten al dik net als bij de zwangerschap. Hadden degenen met een keizersnee dit ook? Ik had dit echt niet verwacht.......Ik kan nog steeds geen gewone broeken aan, maar moet nog steeds positiebroeken aan die over mijn buik passen. Ik keek zo uit naar het weer kunnen dragen van "leuke" kleding. Ook bovenkleding moet ruim vallen vanwege de buik. Ik ben al wel 10 kg afgevallen.
Tassie, ik heb nu de laatste twee weken ook last van mijn handen en onderarmen. Ik heb het alleen 's nachts. Ik wordt dan wakker met slapende handen en mijn vingers zijn ook wat dikker dan normaal. Verder heb ik er overdag geen last van. De vk vertelde mij dat dit carpaal tunnelsyndroom is, en in de weken na de zwangerschap vanzelf weer weg gaat. De vk adviseerde me om met pols braces te gaan slapen als ik er te veel last van krijg. Misschien helpt het voor jou ook wel om met braces om te slapen. Het mogen ook wel die beschermers zijn die je voor het skeeleren gebruikt. Het gaat er om dat he pols dan recht blijft en de zenuwen niet afknellen. Ik ben benieuwd wat de ha er van zegt. Want dat je ook last hebt van je voeten herken ik niet. Lets, veel succes morgen. Ik duim voor veel eitjes. En ik had ook elke keer na de pregnyl een heel vol gevoel in mijn buik. Net of zwellen de follikels nog even op voor de punctie. Imke, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met dokter S. Ik heb alle echo's ook en DD gedaan omdat ik graag wilde dat dokter S zelf zou zien hoe het ging met de groei van de follikels. En daarop de behandeling aanpassen. Dus ik denk dat het de volgende poging beter zal gaan. Aan de rest een zwaai, en knuffels waar ze nodig zijn.
Wat vervelend Tassie, dat je je dochtertje niet goed vast kunt houden nu.... Maar idd het gaat weer over. Ik heb er ook flink last van gehad. Wat Knorretje zegt, met braces om slapen helpt echt. Oh ja...en niet teveel computeren . Die buik slinkt straks in één keer echt hoor...duurt even. Ik heb een tijdje een aantal uren per dag zo'n buikband gedragen, want ik had het idee dat ik niet eens rechtop kon zitten zo slap voelden mijn buikspieren. Hierdoor slonk mijn buik wel snel. Knorretje, lekker aan het genieten van je dikke buik? Imke, fijn dat het gesprek duidelijk was. Spannend weer. Arie?!
@Knorretje; dank voor je berichtje. Ik heb geen last van slapende handen/vingers. Ze zijn alleen heel erg stijf en pijnlijk en opgezwollen. Wanneer ik ze beweeg, lijkt het alsof ze uit de kom willen schieten, alsof de banden slap zijn. Ze doen de hele dag zeer, maar 's nachts en 's morgens het meest pijn. Ik hoop dat ik morgen mijn ha kan bereiken......want dit is echt niet leuk. Ik kan op dit moment niet erg veel met mijn handen. Ook het typen is pijnlijk. Als het in ieder geval maar over is voordat ik weer aan het werk ga, want mijn werk bestaat voor 90% uit typen.
@Tassie: ik heb ook veel last van mijn gewrichten gehad nadat mijn oudste geboren was. Maar dat was wel iets later dan vlak na de bevalling. Maar het voelde inderdaad net als reuma-achtige pijn. Na een tijdje (na 9 maanden) is het vanzelf weggegaan. Was volgens mijn therapeut ook iets hormonaals. Het komt dus goed, alleen hoop ik niet dat je ook tot de 9 maanden ermee rond moet lopen. Ik heb zelf ook lang geen spijkerbroek aangekund, maar dat had meer met de wond te maken dat dat niet lekker voelde. @Lets: heel veel succes morgen! Kan me voorstellen dat je de punctie al bijna 'normaal' gaat vinden. Maar die ellendige tijd daarna went helaas nooit. Veel succes en sterkte en op naar een mooie score! @Imke: fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Voor mij gaf een ander 'behandelplan' altijd wel weer hoop en een soort van 'zin in' om dat uit te gaan proberen. Ik hoop dat dat de lucky tactiek voor jullie mag zijn. @Gein: utro deed bij mij ook niet veel. Ik werd bij mijn eerste 2 pogingen op dag 8/9 na tp al ongesteld. Het gekke was dat ik wel eens utro in mijn eigen cyclus heb gebruikt en dat daarvan wel mijn hele cyclus van de wap was. Nog 5 dagen, meid! @Stiertje: ik had een uitslaapdag vandaag, want ik mocht zowaar tot 5 uur uitslapen...hihi...En ja, volgende week weer naar DD. Zal best raar zijn weer die deur van de kliniek binnen te stappen. @Bbibi: jij was er ook vroeg bij vanmorgen?! @Arie: ben ook nog steeds benieuwd hoe het met jou is.
@ tassie heteerdte wat door mij heen schoot was net wls knorretje zei carpaal tunnel syndroom! Kan aan handen polsen en voeten zijn ! En komt vaak in of na de zws voor en gaat idd 9/10x gewoon weer weg! Ik heb net als knorretje niet echt slapendd vingers maar wel weer verdoofd gevoel en weer enorm last van ongecontroleerde spiertrillingen in handen onderarmen en benen en voeten. Continje electrische impulsen. Ik had dit door hoge magnesium in ame niet meer maar nu ik zwanger ben weer wel! Ik heb mijn magnesium verhoogd naar zon 2000mg per dag!! Daarbij neem ik nu ijzer ( kon het ook van zijn) en ik neem alle b vitamines nu ook nog 100 mg extra naast mijn multi maar toch is het nog niet geheel weg ! Heeft ook met de zws te maken en met de doorbloeding enz schijnbaar! Wel heel vervelend hopelijk is het snel weg! @sm ohhh vreselijk ... slapen en zwanger zijn is geen combi! Ik ben iedere nacht hetzelfde tijdstip wakker ... Hoop dat dat na de bevalling weer beter gaat! @lets ohh ook enigs kind ja? Tja voor het kind zelf is het leuker om een broertje of zusje te krijgen! Maar ik trek het echt niet... Mijn lichaam kan het echt niet meer aan! En ik geestelijk ook niet meer ... Dus beter niet nogmaals! Dus geen duitsland voor ons! Kan het officieel gaan afsluiten! Succes morgen meis! @imke pfff wat een domper! Gewoon te vroeg de punctie gehad dus eigenlijk ? Ik weet nog dat ik dat ook niet vertrouwde! En ik nog de dag van de pregnyl ook nog gauw puregon had gespoten! Veelste bang dat mijn eitjes niet rijp zouden zijn! Daarnaast heb ik een paar keer duidelijk daar aangegeven dat mijn eitjes pas bij 26-28mm sprongen en niet al bij 18mm. ( genoeg echos gehad met clomid en iui en zaten steeds eitjes van 26mm en dag erna of 2 dagen erna dan pas uiteindelijk eisprong) dusja mijn eitjes zijn ook niet zo vroeg rijp! Miss idd erop staan dat ze je wat langer doorspuiten! @ botala ik ben idd ook wel benieuwd hoe het met je gaat! @arie knuf meis laat je nog wat van je horen?
Lieve Tassie, ik moet wel een beetje lachen om jouw berichtje over je buik. Je kindje is nog maar 2,5 week oud, en die buik is 9 maanden gegroeid. Dan duurt het toch ook even voordat ie weer geslonken is? Ik had na 6 weken m'n skinny jeans weer aan (viel als een gek af door de bv), maar die drukte nog wel wat op het litteken van de ks. Maar na 2 weken liep ik nog lekker in de trainings-/joggingbroeken hoor! Heel vervelend van je zere vingers/handen. Ik herken het niet van mezelf, maar hier hebben er dus wel meerdere dames last van gehad. Hoop dat het snel weer over is. Imke: klinkt als een goed gesprek met perspectief. Hopelijk nu een goed vervolg! Sneeuwmees: vannacht weer om half 4 wakker En jij? Ja, het zal wel gek zijn om daar weer binnen te stappen. Het zal nu wel anders zijn denk ik. We hebben al zoveel mazzel dat we ons meisje hebben. Dat geeft een ander gevoel. We tellen onze zegeningen (maar een brusje zou wel heeeel welkom zijn). @ego: vandaag ff een dagje extra werken. Moet een heel groot project afronden.
Weet trouwens iemand hoe het momenteel is met de wegwerkzaamheden in Duitsland? En dan vooral op de A31 vanaf Nieuweschans recht naar beneden? Ik zie op Google Maps dat er ter hoogte van Enschede wat werkzaamheden zijn? Levert dat veel vertraging op? Ik moet er geloof ik al om 10.15 zijn, dus dat wordt een vroegertje.