@Gein: ben zelf ook niet helemaal fit. Heb vanmiddag 2 paracetamollen op mijn werk genomen en toen was ik in ieder geval grotendeels verlost van de barstende koppijn. Maar heb nog wel last van mijn schouders en keel. Dus hopelijk blijf ik nog overeind. Ga zo mijn bed maar eens opzoeken. De kleine man is weer wakker (nadat hij de hele avond keurig heeft geslapen), dus we gaan hem eens voeden en in bed stoppen. Voordeel van je handen vrij is wel dat ik mijn fotoboek van de vakantie nu bijna klaar heb.
@Bbibi: wat fijn dar de echo weer helemaal goed was. De eerste keer ben ik met 37+2 "ingeleid" ivm minder leven en minder goede ctg's. De 2 keer heb ik zelf voor 38+2 gekozen. Ik zou persoonlijk niet voor de 38 weken kiezen, heb bij T. gemerkt dat hij behoorlijk prematuur gedrag vertoonde. Bij M. helemaal niets van gemerkt, zij had het de eerste nacht wel wat zwaar, maar kwam waarschijnlijk door de bevalling. Ik begrijp wel dat je niet tot 39 weken wil lopen, al is dat wel beter voor het kindje. Als alles gewoon goed blijft gaan. Straks gewoon weer aankaarten wanneer jij wil bevallen. Heb je een datum in gedachte ? Toen ik bij de eerste vertelde dat het niet meer goed voelde ben ik de volgende dag gelijk ingeleid.....tip
@Bbibi: M werd trouwens ook 3800 geschat bij 40 weken @Lets: jammer dat je geen cryo's hebt. Ik ga extra extra hard duimen. @Gein: hoe voel je je ? Hopelijk wat opgeknapt.
@Bbibi: het kraambureau heeft ook niet naar het kamertje gekeken, terwijl ik alles helemaal spik en span had gemaakt. Ik dacht nl dat deze mensen ook altijd kwamen 'keuren' of je alles al in huis had, maar dat bleek niet zo te zijn. En snap dat je zo snel mogelijk wil bevallen, maar ze laten kindjes in principe het liefst tot de 39ste week zitten als er geen speciale situatie is. Dus zal waarschijnlijk nog een discussie puntje worden. Wat Loontje zegt is zo, dus probeer het niet te vroeg te laten plannen, als het nog eventjes vol te houden is. Iedere dag extra in jouw buik is meegenomen en beter voor het kindje. @Tassie: van harte gefeliciteerd, meid. Wat een bijzondere dag om voor het eerst jarig te zijn als moeder. Een hele fijne dag en geniet ervan! Ga de kleine man eens pakken. Meneer ligt te kakelen in z'n bedje. Heel schattig. Ben nog steeds zo enorm moe, dus ben blij vrij te zijn vandaag. Kan ook niet anders met twee weken menstruatie, bv, gebroken nachten en nu ook nog eens een soort van griep vlaagje.
@ loontje ohh bij jou dus al met 37 weken dus bij de eerste? IK moet eerlijk zeggen dat ik graag met. 36 weken ingeleid wilde worden maar dat mijn andere gyn dat absoluut niet wilde! Deze gyn weet van mijn onzekerheden en gezondheidstoestanden dus wil er wel graag in mee gaan maar niet te ver! Hij zegt als ik jou nu beloof met 38weken dan sta jij dan nog al eerder op mijn stoep hij zegt en dan bevestig ik jou angst en dat wil ik niet! Dus tissen de 38/39weken wordt het gehaald ! En vermoedelijk dus als ik echt wil stipt 38weken! Ik wil graag dat hij de bevalling doet... Dus het ligt er ook maar net aan wanneer hij aanhet week is Kon je zo goed verschil zien idd met t.ygo en M.iley ja met zon relatief klein verschil in dat ze geboren zijn? Maar mikey was ook wel een grotere baby natuurlijk! En mijn meisje vermoedelijk ook @sm bij jou dus ook al niet mee naar boven geweest? Hmmz .. Nou misschien zal het dan toch zijn omdat ik er specifiek naar vroeg of ze naar ons bed wilde kinken en naar de co-sleeper! En toen gaf zij zelf aan dat ze het leuk zou vinden als ze het kamertje zou mogen zien ! We heben zelfs samen het kraampakket doorgenomen enz en heeft ze van alles uitgelegd! Was daar wel heel blij mee eerlijk gezdgd hihi Jij al 2 weken mesteuatie? Jeetje wat lang zeg! En gek jij had toch een spiraaltje laten plaatsen een paar weken terug in het ziekenhuis? Daar hoor je toch weinig mee te bloeddn?
@Bbibi: doet de gyn de inleiding en bevalling ? Hier komt de gyn alleen als het nodig is, anders doet de verloskundige het allemaal. Yep kon heel veel verschil merken. Tygo dronk heel slecht en fladderde heel veel. Beide heeft Miley niet gehad.
@Bibbi, jeetje ik heb wel een beetje moeite met dat je zo vroeg wil worden ingeleid terwijl het beter voor je kindje is om nog even een week extra te geven. Zolang alles nog goed en gezond is... Je kind krijgt een veel betere start. Vooral jij die juist zo ontzettend voorzichtig was in het begin. Misschien is zoiets niet voor mij te begrijpen omdat ik me niet voel zoals jij, maar wil je er toch even over laten nadenken... Hier de beeb nog lekker warm in mama's buik.. tja inleiden zit er binnenkort voor mij wel in ben ik bang. Vandaag strippen en heeeeeel hard hopen dat vant weekend de baby naar buiten wil
Ik begrijp het wel. Ik wilde bij de eerste ook zo snel mogelijk worden ingeleid. Door de angst en onzekerheid wilde ik hem zo snel mogelijk in mijn armen hebben.
Bbibi, hartstikke goed dat je het allemaal aangeeft, zo kan de arts je ook de andere kant uitleggen en je angsten begeleiden. Bij mij hangen ze de vlag uit als ik de 37 weken haal, zo is elke zwangerschap anders. Wbt bevallen werd mij uitgelegd dat de zaalarts en verloskundigen de bevalling doen. De gynea komt alleen voor sectio, het tweede tweelingkind, of echte drama. Zo is het mij iig uitgelegd en Bbibi en ik lopen in hetzelfde ZH . Gein, hoe is het zwangere leven?
Ja ik zou nu ook al dolgraag mijn kindje in de armen hebben, nu ben ik wel erg ver overtijd... maar om echt zo vroeg bewust in te willen leiden zonder medische aanleiding moet je je beseffen in alle realiteit dat dat juist extra risico's geeft i.p.v. dat je kansen op een gezond kindje groter maakt. Wanneer er medische redenen zijn is dit natuurlijk heel anders. Maar goed iedereen is anders...
@Bbibi: geweldig dat je zo'n begripvolle gyn hebt. Ga ervan uit dat ze een goede balans gaan vinden tussen dat het voor jou nog prettig aanvoelt en tot de kleine meid er helemaal klaar voor is. De gyn is er niet om jou te pesten, maar moet proberen het meest optimale voor het kindje eruit te halen. Dus kan me voorstellen dat ze dan voorstellen dat het ergens tussen week 38/39 gaat gebeuren. En ja, twee weken ongi is niet zo fijn. Vorige week was er steeds wat, maar het zette niet door. Vorige week begon het dan echt (en normaal). Hopelijk stopt het nu wel, want ben er wel klaar mee. Ik heb overigens een koperspiraaltje, dus daar word je nog gewoon ongesteld bij (en kun je zelfs zwaardere menstruaties hebben). Nou, we gaan weer eens naar de fysio.
@NTP: meiske loopt nog niet hoor, maar gaat al wel staan (en weer zitten, ook fijn) en als je haar vasthoudt, vindt ze het helemaal geweldig om te 'stappen'. Haar evenwicht moet nog wat beter worden, en dan zal ze vast snel gaan lopen. Misschien wel straks op vakantie ...
Hier even een berichtje van het feestvarken! @Lets; Ondanks dat je op dit moment 2 prachtige blasto's in je buik hebt zitten, kan ik mij je teleurstelling voorstellen dat je weer geen cryo hebt. Maar.........je hebt nu dubbele kansen, meid! Ik duim voor een positieve test op 22 september!! @Jippiejee; poeh, jij houdt het ook spannend, zeg! Nou ja, eigenlijk houden jullie allebei het spannend! Word je ook platgebeld door familie, vrienden en/of collega's met de vraag: "En?" Dat lijkt mij namelijk best vervelend op een gegeven moment. Voel je je wel goed verder? @Gein; beterschap, meid! @Sneewmees; je kleine man dus lekker aan het "kletsen" vanmorgen. Gezellig klinkt dat hè?! Dat is ook zo fijn opstaan. En wat heerlijk dat je vandaag vrij bent en ook nog eens weekend hebt. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt. @Bbibi; ik heb echt het gevoel dat er naar je geluisterd wordt in het ziekenhuis en dat je alles kwijt kunt bij de gynaecoloog. Jullie komen er vast samen uit en het belangrijkste is dat je meisje gezond en wel geboren wordt. Dan kan jouw lichaam zich weer wat gaan herstellen van de hele zwangerschap én bevalling en kun je voor je meisje gaan zorgen en vooral van haar gaan genieten. Eindelijk kun je haar zien, vasthouden, haar geur ruiken en haar lijfje voelen. Meid, het gaat vast helemaal goed komen, hoor!! @ego; mijn oma zit in een verpleeghuis sinds 2011. Ze heeft laatst een longontsteking gehad en gordelroos waarvan ze wonderwel goed hersteld is. Verder heeft ze nog wel regelmatig insulten waarvan ze tot nu toe ook elke keer hersteld is. Ze is nu 94 jaar. Ze is nog wel helder, alleen haar lichaam kan niet veel meer (halfzijdig verlamd door groot CVA) waardoor ze in een rolstoel zit en dus afhankelijk is van anderen. Ja, ik ben jarig vandaag! Hihi, voorheen vond ik het echt vreselijk weer een jaar erbij zonder kind. Maar nu voelt het echt heel anders ondanks dat ik toch alweer 40 ben. Vanmiddag komen mijn ouders en zondag vier ik mijn verjaardag bij mijn ouders waar ook mijn broer met zijn gezin komt, omdat hun jongste dochter 3 wordt die dag. Oh ja, mijn collega's gaan dan toch eindelijk komen!! Over anderhalve week.
Tassie: gefeliciteerd!!!! Toen ik 40 werd, was ik 16 weken zwanger. Maakt wel uit he? Als ik niet zwanger was geweest, had ik het vreselijk gevonden en de dag het liefst genegeerd. Nu maakte het me niet uit.
Dank jullie meiden! Ik heb net het cadeautje van mijn man gekregen! Een ketting met hanger bestaande uit 2 ouders met kind. Loving Family, Ouders met 1 Kind - MamaKado: alles mooi voor moeders