ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Tassie, en idd een heel mooi kado. Geniet lekker van deze dag.

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: een prachtig cadeau!

3. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Dank jullie meiden! Ik ben ook erg blij met de hanger!
    Ik heb trouwens weer 2 nieuwe foto's in het fotoalbum geplaatst van ons meisje.

@Imke; hoe gaat het met jou?

4. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @jippie laten we het erop houden dat het logisch is dat je er anders over denkt als ik , aangezien jij geen ME, HPU, hypotheroidie , Addison hebt geen prednison slikt en niet aan de bloedverdunners zit ! Dus totaal niet vergelijkbaar! Oja en de diabetes ofcourse maakt het ook anders! Dus als je het niet erg vind ga ik de discussie niet aan over het " waarom"...

@klaasje hmm wat vreemd bij mij is het de bedoeling dat de gynaecoloog de bevalling gaat doen! Misschien juist vanwege mijn stressschema!? Dat toch het infuus prednison klaar moet liggen en wegens mijn gezondheidstoestanden denk ik zo? En de kinderarts moet aanwezig zijn zodra ik beval hebben ze gezegd wie weet heeft het daarmee allemaal te maken ? Ik heb bijna heel mijn zwangerschap het jonge doktertje gehad die nu weg is ;)
    En Dr Kn. Man van bijna 50! Ken je hem? Hij doet ook de pop poli ! Hij is zooo lief en leuk ! Dus als hij aan het werk was gingen ze kijke. Of die mogelijkheid er was dus duimduimduim hihi

@tassie nog als proficiat meissie! Wat een geweldig mooi cadeau wauwwww! Heeft je man die uitgezocht?
    Hoe voelt dat nu 40? En dan de eerste verjaardag met je kleine schat? Ze zijn heel lief in mijn zkh! Ik snap dat het heel lastig is mijn situatie ! Ze willen gwn graag van week tot week kijken hoe mijn lichaamreageerd! Als ze denken dat het voor ons meisje gevaarlijk wordt dan gaan ze haar wel eerder halen! Ik heb nog steeds wekelijks controles! Dus ze houden mij en de baby goed in de gaten gelukkig !

@loontje jij begrijpt mij idd! Daar hebben wij het prive al eens vaker over gehad he! En jij zit natuurlijk ook met jou diabetes dus ook extra risico dus logisch ook :)
    Al ben ik ook blij jou ervaring te horen dat je meisje het eigenlijk toch net wat beter deed na een wat langere zwangerschapsduur! Toch fijn om in mijn achterhoofd te houden die info :)

5. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hiep hiep voor tassie! Gefeliciteerd! Met een prachtig cadeau, en het mooiste cadeau natuurlijk al een paar weekjes terug:) een zonnige dag gekregen, verdiend!!!

Jippiej weet wel hoe je t spannend moet houden he? Sja wat er moeilijk in wou wil er denk ik gewoon nog nie uit;)

Bedankt voor jullie hele lieve reacties allemaal, we gaan gewoon voor deze twee toppers! Vandaag zo druk gehad op t werk dat ik er amper aan gedacht hebt, de beste afleiding die er is!

Fijn zonnig weekend allemaal! Xxx

6. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @ sm je hebt gelijk hoor! Maar de reden dat ik eerder wik dat ze komt is niet vanwege mijn gezondheid! Maar ik vertrouw het gewoon niet ! En zeker niet als ik moet stoppen met de ascal ! Veelste bang dat er nog iets gebeurd ( helaas meegemaakt in eigen familie) kindje leefde bij 38 weken nog en met. 39 niet meer...
    Ik wil dat absoluut niet mee maken! De risicos met mijn gezondheid worden steeds groter en het is gwn wekelijks afwegen waar ons meisje het veiligste is , in of uit mijn buik...
    Maar na het gesprek vd week heb ik iets meer vertrouwen! Hij wikde ook dat ik langer doorging met ascal en met. 36 wkn bepalen ze hoe ze het gaan doen dus heel fijn.

En ik wist niet dat je nog zo heftig kon menstrueren met koperspiraaltje :( lijkt me toch vervelend! :(
    Hoe was het bij de fysio?

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: lieve schat, je moet doen waar jij je goed bij voelt. En met zo'n begripvolle gyn ga ik ervan uit dat je in goede handen bent. Ik was alleen bezorgd als je kindje te vroeg gehaald zou worden en evt. net als bij Loontje prematuur gedrag vertoond, dat ook voor jou weer extra stress kan betekenen. Maar herken je angsten wel, hoor. Had ook regelmatig die blinde paniek en was ook pas gerust toen ik de kleine goed en wel op mijn borst had liggen.
    @Lets: hopelijk is het voor jou de komende 10 dagen zo druk dat je niet kan piekeren. Ik ben een leek en heb je foto's even bekeken en die ene is volgens mij echt een hele goede (en al goed ver doorgedeeld).
    @Knorretje: hoe is het met je blaasontsteking?
    @Gein: weer een beetje opgeknapt?

8. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Bbibi; Ik ben echt heel erg blij voor je dat er naar je geluisterd wordt in het ziekenhuis en dat je serieus genomen wordt. Het is zo belangrijk om een klik te hebben met de behandelend arts en vooral in jouw situatie.
    Gelukkig gaat het met jouw meisje goed, dat is voor jou al een hele geruststelling. Heb je trouwens nog steeds elke week een echo? Je hebt volgens mij echt al een heel fotoalbum vol met alleen maar echo's van je dochtertje. Wel leuk, want je kan echt de ontwikkeling en groei van je meisje zien in de loop van de zwangerschap. Ook heel bijzonder.

@Lets; oh, wat heerlijk dat je genoeg afleiding hebt gehad op je werk. Enneh, natuurlijk ga je voor deze 2 toppers!! Wij duimen hier allemaal met je mee. Het zou zo fantastisch zijn.

@ego; ik heb een heerlijke dag achter de rug. Het cadeau had ik samen met mijn man uitgekozen en gisteren besteld. Verder zijn vanmiddag mijn ouders nog geweest. Het was erg gezellig.
    Ons meisje heeft wat last van krampjes na het drinken (zowel bij moedermelk als bij kunstvoeding) waarbij ze echt hard huilt. Ze had al 2 dagen geen ontlasting meer gehad terwijl ze normaliter elke dag meerdere malen poepluiers heeft. Nu had ze vandaag echt last van haar darmen. Ik heb haar buik gemasseerd en op een gegeven moment de koortsthermometer met olijfolie in haar kanaaltje geschoven waarna ze heel veel ontlasting had. En nu? Nu heeft ze heel veel honger. Verder ligt ze erg graag op de borst te slapen. Ze kan ons ook al heel goed en lang aankijken met haar grote blauwe ogen. Smelt, smelt.
    De bv is al bijna afgebouwd, nu nog maar 2 keer per dag aan het kolven. Ik drink saliethee en ik heb het idee dat dat goed werkt. Verder heb ik minder last van mijn gewrichten (handen en voeten) dankzij de Ibuprofen. Zo fijn.
    Sorry voor het lange verhaal:)

9. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Tassie Gefeliciteerd. XxX

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: wat een flinkerd is jullie dochtertje, zeg! Leuk om weer even wat nieuwe foto's te zien. Ze veranderen zo snel, hè? Krampjes zijn inderdaad niet leuk. Je kunt er zo weinig aan doen en zo'n kleintje heeft er zoveel last van. Bij mijn oudste kon ik de keren van krampjes op 1 hand tellen, maar bij mijn tweede zoontje helaas niet. Die heeft er behoorlijk last van gehad en ik heb toen van die infacol druppels gekocht. Dat hielp bij hem wel goed overigens. De eerste weken was mijn zoontje ook zo'n buikklever die alleen maar bij mij op de borst wilde slapen. Ze weten al jong wat het prettigst is. ;)

11. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tassie, gefeliciteerd!! Wat heerlijk dat ze zo lekker bij je op de borst slaapt.

Bbibi....zo das een hele waslijst. Je moet doen wat goed voelt. Fijn dat je een arts hebt waarmee het klikt.

Lets, komende weken dus fulltime en nog meer asn de slag 😉

Jippiejee....het duurt nooit lang meer!!

12. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @ sm ik snap ook heel goed dat iededeen zich zorgen maakt en het heel goed bedoelt. Geeff ook niet maar ik wordt een beetje pinnig van heel mijn zws die opmerkingen of we er wel verstandig aan doen "omdat"... Iedereen heeft een mening ( ongevraagd) en dat verdedigen wordt ik een beetje moe van. Ook ik heb vask mijn twijfels en angsten en de paniek met de keuzes die ik heb gemaakt. Maar aan de andede kant mijn man is er ook nog! En die is kerngezond! Ons meisje heeft 50% zijn genen gelukkig! En je ziet ze ligt zelfs voor op schema en groeit als kool gelukkig.
    Ik snap dat andere dingen niet begrijoen waarom inleiden? Waadom een kind als je ziek bent? Waarom een kind met troep als prednison, waarom een kind als ....
    Mijn ouders kregen 2 zieke kindeden en zijn beide ( thank god) 100% gezond... Waarom? Geen idde foutje van de natuur. Dus het zegt helaas helemaal niets! En dat eerder halen heeft met al die zaken te maken, in fam dus kindje dood met 39 weken, dan gezondheidsproblemen dus ik bsn ook heeeeeeeeeel blij als ze zometeen is geboren! Liefst zsm! ( vanaf wanneer het verantwoord is) ;)
    En dat gezegd hebbende anded onderwerp ;)
    Goed gegaan vanacht met je mannetje? Hopelijk niet re vaak wakker geweest? :)

@ tassie idd al een boek vol echos! Al krijg ik nu voortaan bij de echos geen fotos meer omdaf ze te groot is voor op de foto, maar das ook prima! Wel donderdag nog een gehad van haar gezichtje/profielfje! Heel lief! Mst de groeiecho apparatuur gaat dat beter hihi
    Eigenlijk moet ik een album maken met daarin haar fotos en kaarfen ofzo! Is wel zo leuk! :) toch nog maar eens aan beginnen! De rest is nl al klaar voor ze komt dus heb er nog wel de tijd voor!
    Fijn dat je zon leuke dag gehad hebt! Vind zon ketting wel prachtig hoor! Miss wil ik ook zo isrs voor mijn bday! Ik ben een week jarig na mijn uitgerekende datum :) hihi
    En ik wist niet dat jij al aan het afbouwen was met bv? Wel dat jij niet meer uit de borst gaf maar dacht wel dat je continue verder wilde kolven, maae toch afbouwen dus? Gaat de fv ook goed?

@ntp ja kokt zeker goed. En alles gelukkig in goed overleg! Ik weet ook zeker dat zij voor mij en de beeb het beste besluit gaan nemen. Voor hun is het ook een moeilijke afweging iedere keer dus snap dat het niet niks is! Dus ik voel me opzich wel in veilige handen daar :)
    Dringt het bij jou inmiddels al helemaal door daf wr een brusje komt? :)

13. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bbibi, per controle alles bekijke dus. Leuk dat je haar gezichtje al hebt kunnen zien 😍.
    Heb gister aan mijn ouders en een paar goede vrienden die op de hoogte waren verteld dat we positief getest hebben. Tranen en allemaal erg blij. Nu wordt het wel wat echter zeg maar. Maar ik wil eerst een goede echo voordat ik echt blij kan zijn. Vind het erg spannend. Voel ook helemaal niks.

14. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Sneeuwmees; Ons meisje groeit inderdaad als kool. Ze kan al een paar pakjes maat 50 niet meer aan (of ze moet met gebogen beentjes liggen:D). Ze draait nu ook echt haar hoofdje naar ons toe en kijkt ons vervolgens doordringend aan. Ze laat zich ook echt heel goed horen als ze iets wil. Ze ziet er ook echt al anders uit dan de eerste foto's. Ik ben ook heel erg benieuwd naar haar gewicht. Maandag 22 september wordt ze weer gewogen bij het CB door de arts.
    En jouw zoontje dus ook last van krampjes. Ze kunnen dan echt hartverscheurend huilen en trappelen met de beentjes. Ik heb ook zitten denken aan een middeltje tegen de krampen, maar ik durf niet zo goed...Ik ga het in ieder geval wel bespreken met de arts de 22e.

@NTP; hoe is het met jou? Is het besef er al, dat je zwanger bent?

@Bbibi; Oh ja, dat was ik even vergeten. Op een gegeven moment is de baby te groot om foto's te maken van de echo's. Ik vond dat wel jammer, zeker toen wij vaak groeiecho's hadden. Een fotootje erbij is toch wel erg leuk.
    Jij ook al zo snel jarig na de geboorte van je meisje. Bijzonder, hè?!
    Ja ik ben alweer anderhalve week of zo aan het afbouwen met kolven. Ik beleef er echt geen plezier aan eerlijk gezegd. Ik denk dat dat ook heel erg te maken heeft met de moeilijke zwangerschap en de nasleep van de ks met bv wat compleet dramatisch verliep met kapotte tepels en zeer pijnlijke borsten. Verder had ik inderdaad bedacht om fulltime te gaan kolven, maar dat is echt heel pittig. Zeker omdat mijn borsten zo ontzettend gevoelig en pijnlijk zijn. Ik voelde mij verplicht om moedermelk te geven ivm borstkanker in onze familie, maar die druk en het geen plezier beleven aan het kolven, heeft mij toch doen besluiten om te stoppen. Nu zit ik dus op 2x kolven per dag ipv 7 keer. Ik drink 's morgens 2 koppen saliethee waardoor de productie van moedermelk wordt tegengegaan/afgeremd. Ik voel mij bevrijd, ook omdat ik mij nu zoveel beter voel dan tijdens de hele zwangerschap. Ik kan nu weer gewoon in huis dingen doen en buiten wandelen en winkelen. Ik heb energie zat nu! Eindelijk hoeft mijn man niet alles meer alleen te doen. Ik hoef niet meer op de bank te hangen de hele dag. Heerlijk!

Hoe is het trouwens met je meisje? Is ze druk in je buik? Ze ligt nu met haar hoofdje omlaag, toch? Heb je last van haar duwende billetjes? Ik moest echt regelmatig de billen van ons meisje wegduwen. Poeh, die billen duwde ze precies tegen mijn ribben of middenrif en ook lekker in mijn maag. Ik ben er soms echt heel naar van geweest, vooral wanneer ze haar billen in mijn maag duwde. Hihi, echt heel ondeugend!

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: bij jou was het onbegrip vanwege je ziekte, bij mij vanwege mijn leeftijd. Mensen oordelen zo snel, zonder de achtergrond te weten. Probeer, hoe moeilijk ook, er boven te staan. Het is jullie leven en jullie beslissing. Jullie hebben zelf, misschien meer dan andere mensen ooit kunnen vermoeden, de afweging gemaakt, juist vanwege jouw ziekte en wat dat evt. voor een consequenties kan hebben.
    @NTP: wat ontroerend die blijdschap op zulk mooi nieuws. Wanneer heb je de eerste echo?

Ik ben gisteren naar de fysio geweest omdat ik een overbelasting aan mijn knie heb. Alles weer gemasseerd en ingetaped en ik kon er weer tegenaan. Maar gisteren verstapte ik mezelf, waardoor ik mijn andere knie bezeerde. Ik zat gisteren dus lekker in de lappenmand.;)
    Ik had laatst verteld van een vriendin die geheel onverwachts zwanger is geraakt vlak nadat ze een ct-scan van haar buik had moeten laten maken. Dat was even heel spannend, om te bepalen hoeveel schade dat aan het vruchtje kon hebben aangebracht. Na een lange en spannende tijd leek het erop dat de schade nihil zou zijn, maar daarvoor moesten ze de 20 wkn afwachten. Dus je bent blij, maar aan de andere kant toch ook bezorgd want je weet maar nooit. Ze had zich ook voorgenomen om echt helemaal te gaan genieten als die 20 wkn echt goed was.
    Gisteren hadden ze die 20 wkn en alles was gelukkig helemaal goed. Maar... hun oudste dochtertje bleek de 5e ziekte te hebben en dat is normaal vrij onschuldig, tenzij je zwanger bent. Nu hebben ze dat ook nagekeken en nu bleken de waardes van het kindje nog net goed, maar wel op het randje. Ze moet nu de komende 8 weken weer extra onder controle blijven of dat nog effect zal hebben op het kindje. Het is 'goed' te behandelen, alleen zou het kindje dan een bloedtransfusie in de buik moeten hebben, als die bloedwaardes te laag mochten zijn. Op zich is dat dus allemaal te behandelen als dat zo mocht zijn. Maar vind het zo sneu. Ze moesten al de halve zwangerschap in spanning zitten vanwege die scan en nu dus dit erover heen wat ook weer extra spanning geeft de komende 8 wkn. Straks is ze al bijna 30 wkn en kan ze misschien pas echt gaan genieten en moet ze al bijna gaan bevallen.

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: ik ben zelf ook niet zo van de middeltjes, maar die infacol is volgens mij een vrij onschuldig middel op natuurlijke basis. Die krampjes zijn inderdaad zo zielig en ze kunnen dan zo krijsen van de pijn. Echt hartverscheurend om te zien. 'Gelukkig' is het een fase en gaat het na een aantal weken steeds beter, maar je moet er nog wel doorheen voor nu.
    Fijn dat je je zo goed voelt nu je aan het afbouwen bent. Ik kan het me helemaal voorstellen, hoor. Die eerste weken drinkt je kindje zo onregelmatig en zo vaak, dat je voor je gevoel helemaal 'vast' zit en nergens naar toe kan. En bv geven vreet energie (dat merk ik nu zelfs nog goed). Toen ik bij mijn oudste stopte met de bv, merkte ik ook ineens dat ik 'mezelf' weer een beetje terugkreeg. Dus als het bv en kolven zoveel stress oplevert, dan kun je er inderdaad maar beter mee stoppen, want een voeding moet iets moois zijn en geen stress opleveren.
    Ik heb sinds deze week ook af en toe papjes gemengd met flesvoeding. Ik had ook de hoop dat allemaal met mijn eigen melk te kunnen doen, maar er valt niet tegenaan te kolven. Als ik mijn handen vrij heb, dan is er wel het huishouden of wil je ook gewoon eens even een uurtje voor jezelf hebben ipv dan ook weer bezig te zijn met steriliseren van alles, kolven e.d.
    Dus het was even een drempel, maar moet zeggen dat het me nu wel goed bevalt. Ik maak nu iedere avond een bordje pap met die poedermelk en dat geeft me een stuk rust ipv continue rekenen of ik nog genoeg melk op voorraad heb en hoeveel ik nog bij moest kolven. De voorraad in de vriezer slinkt nu ook aardig en als het op is, dan gaan we ook aanvullen met poedermelk.

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wat is dat toch he meiden, dat mensen alles maar tegen je mogen zeggen als je zwanger bent. Of zit het stiekem ook ergens in onze hormonen?

Heel kwetsend als mensen obv je leeftijd iets vinden sneeuwmees, of zoals Bbibi zegt omdat ze ziek is. Ik heb meer last van de domme prietpraat als; ga je borstvoeding geven en dan van vreemden. Alsof hen dat iets aan gaat? En opmerkingen over de tweeling van ben je in 1x klaar. Dan denk ik ook, oh ja joh? Laatst een wildvreemde die in een winkel mijn gesprek met de cassiere afluisterde en opving dat het een tweeling werd. Die mengde zich even in het gesprek met de vraag of het natuurlijk was of IVF. Ook die heb ik even fijntjes laten weten dat ik niet geinteresseerd ben in zijn prive aangelegenheden en of diegene ook het fatsoen wilde houden het mij niet te vragen.

Niet uit schaamte voor de IVF hoor, maar meer de onbehoorlijkheid wat mensen allemaal wel niet willen weten van je terwijl het me andersom geen ene zak intereseert.

Zo, lekker even spuien op de zaterdagmorgen :D

18. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Klaasje; dat meen je niet:$! Wat onbeschoft, zeg! Gelukkig heb ik geen onbeschofte vragen en/of opmerkingen gehad. Wel vreemden die geïnteresseerd waren over wanneer ik uitgerekend was en of het de eerste was. En nu ook af en toe vreemden die in de kinderwagen (willen) kijken. Toen ik al snel ziek thuis kwam te zitten tijdens de zwangerschap (11 weken) zeiden collega's dat het vast alleen bij deze ene zou blijven.
    Trouwens zo'n opmerking bij een tweelingzwangerschap, dat je wel klaar zal zijn met de kinderwens......die hoor je best vaak. Ik vind dat zo belachelijk en zo'n vooroordeel. Het lijkt wel inderdaad dat wanneer je zwanger bent iedereen maar op- en/of aanmerkingen mag maken en privé dingen mag vragen. Je hoort zelfs weleens dat vreemden aan een zwangere vrouw d'r buik gaan zitten. Bah!!

@Sneeuwmees; oeps, doe je rustig aan het weekend met je knieën?! Klinkt heel pijnlijk.
    Jeetje, je vriendin heeft ook geen rust tijdens haar zwangerschap. Wat een spanning, zeg. Ik wist niet dat zo'n 5e ziekte zo'n impact kan hebben op een ongeboren kindje. Gelukkig kunnen de artsen nu heel veel, maar die stress kan een zwangere natuurlijk missen als kiespijn.
    Het zit haar echt niet mee.
    Ik merk ook dat het afbouwen van het kolven veel meer tijd oplevert. Ook 's nachts. Gelukkig vindt ze beide lekker.
    Hoeveel drinkt jouw zoontje nu ongeveer per keer? En nu krijgt hij dus een papfles voor het slapen gaan 's nachts. Hoe laat krijgt hij ongeveer zijn laatste fles?
    Wij geven zo rond 22.30/23.00 uur de laatste fles voor de nacht. Dan ongeveer weer rond 3 uur 's nachts en dan zo rond 6.00/6.30 uur. Ik vind dat eerlijk gezegd tot nu toe prima te doen 's nachts. Straks is het wel de bedoeling dat ik de nachten doe wanneer mijn man de volgende dag moet werken. Ik ben benieuwd!

19. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Even aan mijn meldplicht voldoen!:D

Hier gaat het zijn gangetje, ben wel aan het wachten nu hoor, komt niet echt meer iets uit me, straks nog maar even een boodschapje doen... Maandag afspraak bij de gyn, het gaat nu inderdaad echt niet lang meer duren, ik ga voor maandag!!!

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jippiejee: ja, meid, dit zijn echt de laatste dagen nog maar... Ben je zenuwachtig voor de bevalling?
    @Klaasje: die persoon in de supermarkt had wel lef om aan een voor hem wildvreemde te vragen of het via ivf is gebeurd. Ik zou dan niet, zoals jij het lef hebben, er iets van te zeggen, maar ik zou er ook boos om worden. Ik weet nog wel dat ik van mijn oudste in bed lag vlak na de ks en dat toen al iemand vroeg of er nog een tweede kwam. Had zoiets...hallo? Mag ik even genieten van dit kindje en bovendien vind ik dat best een heel intieme vraag. Ook dat was nl. 'gewoon' een kennis.
    @Tassie: qua voedingen gaat het hier nog een beetje alle kanten op, zeker nu we ook op enig moment van de dag met bijvoedingen moeten gaan beginnen (en hij de ene keer langer slaapt dan de andere keer). Ons schema is nu nog: 8.00 uur bv, 12.30 uur bv, 16.00 uur fles bv (ca. 200 cc), 19.00 uur bv en dan om 20.00 uur bordje pap van 100 cc met rijstebloem erin en dan om 00 uur nog een keer bv. Ik ben sinds gisteren aan het oefenen met het fruithapje, maar dat is nog niet echt een succes. Dat wil ik dan of in de ochtend geven of ipv de middagfles. Daar ben ik nog niet over uit. Er is een rekensommetje hoeveel je kindje moet drinken. Dat is het aantal kilo's (in ons geval 7) en dat keer 150 en delen door het aantal voedingen. Ons zoontje zou dan 1050 cc per dag moeten drinken en hij drinkt 5-6 voedingen. Dus hij moet per keer toch wel 180-200 ml kunnen wegdrinken. Al vraag ik me af of hij dat ook wel uit de borst drinkt, want hij drinkt vaak maar heel kort.

Deel Deze Pagina