ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @sm ohhjaaa leeftijd krijg je dat nog! Oh god hou op schij uit! Tja wat maakt het uit dat het niet lukt? Je bent nog zooo jong dus je hebt nog zoveel jaar... Uhmmm das knap dat jij dat kan bepalen? Heb jij enig idee hie laag mijn amh waarde is? Daarom vind ik dr S zon heerlijke vent gewoon eerlijk en recht voor zn raap! Het eerste wat hij zei toen we intake hadden! Ik ben blij dat je er ootijd bij bent! Je bent dan wel 24 maar je amh is voor jou leeftijd bijzonder laag dus we hebben nog tijd maar niet veel meer! Pfff lompe mensen idd!
    En wat je zegt van bi jje bevalling vragen om een tweede? Jezus mag je idd eerst van nummer 1 genieten? En mag je daar niet nog langer overna denken ...? Net of je altijd alles vanaf dag 1 belaald moet hebben vreselijk. En wat erg van je vriendin! Vooral 5e ziekte ! Ik he. Geen antistoffen dus kom bij geen enkel kindje in de buurt al heel mn zes niet! Ik spreek alleen met vriendinnen af die kids hebben als ze in bed liggen of op de opvang zijn. Toch lastig als het je eigen kindje is erghoor voor haar :(

@ klaasje meen je dat nou werkelijk ja? Een onbekende zomaar vragen met IVF ? Waar halen ze het lef vandaan? Heeft er idd niks mee te maken dat je je daarvoor moet schamen ( wij zijn er nu heel eerlijk over ) maar dat iemand dat durft jeetje zeg ...
    Hier net andersom ik hou er wel van om mensen te shockeren met domme opmerkingen ! Ik had natuurlijk al gauw een flinke buik... Kreeg ik de opmerking bijna uitgerekend zeker? Uhh nee pas. 20. Weken, ohh een tweeling dan? JA er zijn er inderdaad. 2 terug geplaatst met IVF MAAR HELAAS heeft nummer 2 het niet overleefd.... DUS .... zijn ze meteen stil ;)
    Of pas een man op het teras en ik zat met mijn moeder.. Die dacht grappig te zijn en begon allemaal vragen te stellen en of " het lekker was" de manier waarop ze verwekt was.. Ik zo nee het was eerder pijnlijk ... Nou dan had ik de verkeerde man uitgezocht of deed hij iets niet goed! Tja ik weet niet? Heeft u enig idee hoe IVF aanvoelt ? Je had zijn gezicht moeten zien... Was ook meteen afgelopen... Echt mensen kunnen zo dom zijn! Dan ben ik ook gewoon direct en hard ben er dan wel zo klaar mee!

@ tassie wat fijn om te lezen dat je zo heerlijk nu geniet ! Straalt ook echt van je berichtje af ! Dit is ook een tijd van genieten en niet alleen maar afzien omdat het moet! Als jij je hier prettig bij voelt is het veel beter zo ! Je hebt haar een hele mooie start gegeven met de eerste tijd bv en nu nog een beetje en dan kan je ook prima over op fv ! Ik vind het goed van je hoor meid! :)

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Haar verweer was dat tweelingen vaker voorkomen sinds ivf. Helemaal waar hoor maar dan gaat het haar nog geen drol aan hoe het bij mij zit.

Waar ik eigenlijk het meest woedend om was gebeurde bij het echo centrum in het ziekenhuis waar de echoscopiste uitgebreid bij m'n dossier ging stil staan. Niet nodig, want ik ga na afspraak echo centrum met uitslagen briefje naar gynaecoloog.
    Nu komt het; ze begint over ivf en mijn aantekening over tekenen van vervroegde overgang, zegt ze letterlijk: Ben je wel zwanger van je eigen eicellen of zijn het donor eicellen? Die heb ik toegebeten beter haar huiswerk te doen als je vragen buiten je eigen straatje stelt omdat ook in dossier stond, en ecd in Duitsland bij wet verboden is. En daarna erachteraan dat ik een volkomen transparant dossier heb.

Ik was zo woest! De vraagstelling op zichzelf, de bemoeienis van iemand over de eerlijkheid van mijn dossier. En wederom, ecd is ook niets om je voor te schamen, maar de aanname en het zogenaamde ik-weet-alles-toontje brrrr.

Verder ook veel lieve mensen zoals Tassie, die je gewoon netjes succes wensen of roepen dat ze je buik mooi vinden, schattig!

3. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Jippieee Ik lees hier wel eens dat keukenkastjes soppen helpt. Succes voor als je gaat bevallen

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hahaha! Ja, die keukenkastjes deden het hier goed!!

5. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mensen kunnen zeker onbeschofte en ondoordachte opmerkingen maken en vragen stellen.

Jippiejee...je maakt het wel spannend! Die laatste dagen zit je eigenlijk maar wat uit hé... Ik heb nog een cake gebakken toen de weeen al waren begonnen.

Het is soms een heel gepuzzel met die voedingen. Het heeft hier best een tijd geduurd voordat een fruit of groentehapje een voeding kon vervangen.
    Lieke gaat straks vast 's nachts iets langer tussen de voedingen laten. Heeft je man nu nog vakantie?

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Jeetje, mensen kunnen echt lompe, onnozele opmerkingen maken zeg! Ik zit even terug te denken, maar ik geloof dat ik er redelijk genadig van afgekomen ben.

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ddees: hihi...de keukenkastjes. Ja, dat werkt prima! ;) Ik heb overigens nooit meer de kastjes afgemaakt naderhand. :)
    @NTP: vind het ook een hele puzzel wanneer je dan zo'n fruithapje of wat dan ook ineens moet gaan inpassen. Heb je net een soort van ritme, komt er weer een uitdaging bij. Komt allemaal wel goed, maar merk dat, ondanks dit de tweede is je toch weer met dezelfde dingen worstelt.;)

8. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wow, wat kunnen mensen soms zo'n lompe opmerkingen maken!!

Jippiej, al aan de keukenkastjes bezig;)?

Ik heb ook al wel eens gehoord, "je bent nog jong gelukkig' dan denk ik ook van, ja en, net of het dan makkelijker is een icsi traject te doorlopen?

Gisteren nog bij de huisartsenpost geweest, ik had ineens een rode vlek op mijn arm, dacht aan een tekenbeet. Gelukkig bleek het niet zo te zijn... (Moest wel de assistente aan de telefoon uitleggen wat icsi was.. Zooo bekend is dat;))

9. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Zucht, heb er geen zin in maar dat moet dan maar... ik zal een sopje pakken:D!

Wel wat kleine vorderingen, ik ben weer (deze keer wat meer bloederig) slijm verloren. Het gaat niet snel maar er gebeurd wat... We wachten weer af!;)

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jippiejee: je zal zien dat de keukenkastjes net dat laatste zetje zal geven. Succes verzekerd! Ik was er iets te vroeg aan begonnen en beviel met 38.5 ;), maar bij jou is het zeker aan te raden!
    @Lets: dat was even schrikken van die rode plek. Ik heb het gehad toen ik op vakantie was, en met mijn eerste poging bezig was, dat ik wel door een teek geprikt was. Hij zat net vast, dus de kans was klein dat er iets gebeurd was, maar ik was natuurlijk al wel druk aan het googlen wat de consequenties konden zijn. En was bang dat mijn poging daardoor mislukt zou zijn. Volgens de ha (die ik vanaf de vakantie had gebeld) was er geen reden tot bezorgdheid en moest ik de plek wel eventjes in de gaten houden. Gelukkig is er niets gebeurd.
    @Gein: al weer opgeknapt?

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Jippie: denk je dat dat de slijmprop was? (Flinke klodder roze-achtig slijm, sorry :$) Was bij mij dezelfde dag het begin van de bevalling. Hoop dat jippie-baby nu snel komt!

12. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    jippie, misschien gras maaien? Als jullie gras hebben :D:D.
    Dat was bij mij zo toevallig, ik heb op maandagavond het gras gemaaid en op dinsdagochtend zijn mijn vliezen gebroken.
    Mijn schoonmoeder had precies hetzelfde verhaal, zij had de avond voordat mijn schoonzusje werd geboren ook het gras gemaaid en een dag later is ze bevallen! Zo bizar.

Bbibi, ik snap je onzekerheid helemaal! Je bent pas gerust als je een gezond kindje in je armen hebt. Maar ook dan ben je weer ongerust over van alles en nog wat. S.eth is 15 dagen te vroeg geboren en was voor mijn gevoel nog zooooo klein. Ook hij had wel wat prematuur gedrag. Niet goed drinken, heel onrustig met armen/benen zwaaien. Ik was ook zo onzeker:). Maar het komt allemaal goed! Het is nu met bijna 10 weken en 5 kilo helemaal genieten!!

Iedereen hier een hele fijne zondag!! Hopelijk schijnt het zonnetje nog even lekker.

13. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Lets; oh schrikken maar gelukkig niks ergs. Hoe voel je je? Heb je al een goed gevoel bij?

Sn; hoe is het? Ik ben inmiddels alweer een klein beetje aan het opknappen. Maar goed mij hoor je niet klagen haha.

14. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Ja best wel dikke klodders (sorry) slijm, roze doorzichtig, en rood/rood-bruin. Er gebeurd duidelijk wat, maar wel zullen zien wat en wanneer.

Huis straks maar schoon maken dus... (ik heb geen nesteldrang helaas, komt geen poetswoede van mij uit.):D En dus nog gras maaien;), heb het nog druk....:p

15. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @ntp zag dat ik niet meer op jou gereageerd had sorry !
    Maar leuk dat iedereen zo blij reagerde en helemaal in tranen! Kindje wordt dus helemaal blij verwelkomt in jullie gezinnetje :) leuk hoor!

@mikka nja die onzekerheid blijft en zal ook vast wel zijn als ze eenmaal is geboren denk ik hoor! Maar dat had jij dus ook?
    Hoe zwaar was jou manneke bij de geboorte ? Want ik vermoed wel dat dat ook enorm scheelt! Mijn kindje werd dus met 32 weken al op 2000 gran geschat terwijk kindje van mijn vriendin is geboren met. 34 weken met 1850 gram!! Dus nog minder dan mijn kind 2 weken eerder ... Dus dat zal vast wel een groot verschil maken denk ik! Dat zal ook de reden zijn waarom mijn gyn nogmaals even de 36weken groeiecho wil afwachten en dan een datum prikken!
    Hoe gaatie verder met jou kleine manneke ? Heb je nog lekker verlof?

16. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ons manneke woog 3260 gr met zijn geboorte en was dus 15 dagen te vroeg. Daarna nog afgevallen tot 3000 gr en daarna weer netjes gegroeid. Ik was ook super onzeker, vooral omdat hij in het begin niet zo goed wilde drinken, het kei warm was, er kei veel visite kwam, ik last had van mijn hechtingen:D. Kortom, het was wel ff pittig en onzeker. Maar het gaat nu echt super goed. S.eth is zo tevreden en echt al flink aan het groeien. Zit nu op 5 kilo. Krijgt 5 flessen van 150 cc en meestal rond 23.00 de laatste fles en dan wordt hij zo rond 04.30 / 05.00 wakker. Kan ik dan nog rekken naar 05.30 en dan wordt hij pas weer rond 09.00 wakker. 't is cht een heerlijk manneke. Begint nu echt contact te zoeken, te reageren, te lachen, zooooo leuk!!! 't begin was zwaar maar 't is geweldig!!
    Ik heb nog 7 weken verlof:):). Maar het gaat zo ontzettend snel. S.eth is woensdag alweer 10 weken!!

Ik zou gewoon inderdaad die groeiecho afwachten en kijken wat ze zeggen. Mijn verloskundige vertelde mij ook dat S.eth zo rond de 3700 gr zou zijn bij zijn geboorte maar dat had hij echt niet gehaald! Dus als je het vol kunt houden, probeer die 37/38 weken vol te maken, het kan (vooral) in het begin echt verschil maken voor je kleintje, en voor jezelf!!

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mikka: wat fijn dat het zo goed gaat met je kleine mannetje. En 10 weken al weer. Wat gaat het snel, vind je niet? Mijn zoontje is morgen al weer 6 maanden. Geen idee waar de tijd gebleven is.
    En ze worden inderdaad steeds leuker. Vooral dat reageren op je, het lachen. Heerlijk is dat, dus lekker genieten!
    @Jippiejee: en het gras kort en de kastjes blinkend schoon? Zo ja, dan gaat het vannacht vast gebeuren!;)

18. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Mikka wat fijn om te horen dat hij het zo goed doet! En 3200gram is toch alsnog een heel net gewicht toch voor ruim 2 weken te vroeg? Maar alsnog wel wat moeilijk in het begin dus? Nou ben toch boij net jullie ervaringen zet me toch ook wel weer met beide beentjes op de grond ! Ik denk er miss iets te makkelijk over van met 36 weken zijn ze. "Klaar"... Maar zo zie je dat dat eigenlijk dis helemaal nog niet het geval is!
    Wat fijn dat hij al zo goed doorslaapt zeg! Mooie tijden al wel hoor ! Ga jij er altijd uit of ook je man? En nog 7 wkn luxe hoor!

Tassie hoe het vieren van je verjaardsg vandaag met je broer? Genoten ? L.ieke het ook goed gedaan? :)

@sneeuwmees leuk weekend gehad? Kleinste weer wat beter doorgeslapen?

Hoe gaatie voor de rest met iedereen?

19. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Jippiejee; succes met de laatste loodjes! Nu word het echt spannend.

Heel ven ego berichtje maar schrok me vandaag kapot. Ging naar het toilet en toen had ik een heel klein beetje bloed bij het afvegen. Het was niet veel 1 drupje maar toch gezien onze geschiedenis ben ik bang. Wie heeft dit ook gehad?

20. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jakkes Gein, wat zal je geschrokken zijn... Zolang het maar een drupje is denk ik dat het niets is. Anders bel je morgen toch even met de gyn?

Deel Deze Pagina