@gein, een verschrikkelijke spannende periode nu. Ik heb allebei nu meegemaakt, de eerste keer ging het helaas mis de tweede keer goed. Maar een beetje bloed hoeft niet het einde betekenen, gaat vaak ook wel goed! Ik heb dr S gebeld toen en die bleef ook gewoon positief, kon te maken hebben met de aanleg van de placenta!helaas kan ik je geen zekerheid geven....... Ik ga voor je duimen!
@Gein: wat zal je geschrokken zijn. Bij mijn zwangerschap had ik ook twee dagen helderrood bloedverlies. Het druppelde zelfs in de wc pot. Was blijkbaar een innesteling. Bij ivf zwangerschappen schijnt bloedverlies vaker voor te kunnen komen. Kun je niets beschadigd hebben bij het inbrengen van de utro. Hopelijk blijft het bij deze druppel. Dikke knuffel!
@Jippiejee; Zelfs ik vind het super spannend voor jullie!! Succes hoor, meid! @Mikka; jeetje wat gaat de tijd snel, zeg! Jouw zoontje alweer 10 weken. En wat fijn dat het lekker gaat ondanks de wat vroege start. @Bbibi; Het was erg gezellig gisteren. Mijn broer met zijn gezin waren er al. Verder kwamen ook de broer van mijn schoonzus met zijn dochtertje van 8 maanden en de moeder van mijn schoonzus met haar hond. Het was echt een kinderaangelegenheid, zo grappig! Mijn broer heeft 16 jaar lang als enige kinderen gehad en nu ineens hebben zijn zwager (de broer van mijn schoonzus) en ik ook een kind. Allemaal meiden (de jongste 2 van mijn broer zijn 5 en 3). @Gein; Och, dat is echt mega schrikken! Ook al was het bloeden maar heel weinig, maar toch krijg je het dan spaans benauwd. Ik hoop dat het bij die ene keer gebleven is, meid. Wanneer heb je de eerste echo?
Tassie, dat klinkt erg gezellig! Gein, hoop dat het bij die twee druppels gebleven is... Vanochtend gebeld, 2/10 1e echo!
@gein pfff wat schrikken lijkt me ook vreselijk bloedverlies te hebben tijdens zws. Maar gelukkig hoor je dat het 9/10keer niets hoeft te betekenen... Ik zou anders ook als je twijfeld even belken met de gyn! @tassie klinkt gezellig meid! Goed naar je zin gehad dus gisteren ? En een hele meiden invasie dus? Leuk hoor En ook voor je broer en voor je ouders ook gezellig dat iedereen er was ! @ntp spannend meid 2 oktober is het alweer zo @ jippie succes vandaag!
Hey meiden, Ik heb nog steeds een klein beetje roze bloedverlies. Gisteren had ik nog wat moeite met naar het toilet gaan en daarna wat roze bloedverlies. Bij het plassen nergens geen probleem mee. Nu lees ik net dat roze bloedverlies ook kan komen door niezen, hoesten en persen dus hopelijk heeft het daar mee te maken. Hoest en nies nog steeds veel. Wij hebben 1 okt de eerste echo! Hopelijk stopt het bloeden snel want word hier erg onzeker van.
Gein sterkte, klinkt heel erg eng allemaal maar het hoeft niets te betekenen. Ben je 1 okt 6 weken? Anders zodra je 6 weken een echo ergens regelen? Jippie, mooie dag om te bevallen! Ben benieuwd! Lets, hoe is het met jou meid?
@Gein: klinkt inderdaad wel logisch als je kracht moet zetten dat je dan wat afscheiding hebt. Dat hoor je wel vaker. Maar snap dat je liever niets wil zien tijdens je zwangerschap. Hopelijk wordt het snel minder. @Jippiejee: het is verdacht stil... Volgens mij hebben de keukenkastjes ook dit keer hun werk goed gedaan! @Tassie: fijn dat je een gezellige verjaardag hebt gehad. Zo te horen inderdaad een drukke bedoeling met zoveel kids bij elkaar! Hier weer total loss van een dagje werken. De jongens liggen op bed. Ik heb net de ronde weer door het huis gemaakt en zit nu uit te puffen op de bank. De jongste is vandaag precies 6 maanden oud. Wat vliegt de tijd, toch. Voor mijn gevoel was ik nog maar zo kort geleden zwanger en bevallen, maar de kleine man kakelt er al lustig op los en gaat al over op vaste voeding.
Ja, de tijd vliegt he, sneeuwmees. Hopelijk heb je een rustige nacht. @jippie: hoop dat je misschien al je kindje in je armen hebt, of anders dat er in ieder geval 'iets' gaande is ... @ego: morgen met meiske naar het UMCG: controle bij de kindernefroloog. Hoop dat alles goed is.
@Stiertje: ik heb het 'geluk' dat ik de laatste nachten er maar 1 keer uit hoefde (even afkloppen). Ik heb me er maar bij neergelegd. Hij heeft het blijkbaar nodig. Het scheelt al wel dat hij nu 's avonds goed slaapt, dus probeer 's avonds even een momentje voor mezelf te hebben of even te slapen. Wanneer ging jij nu met vakantie?
Nog geen bericht van jippie dat ze mama is? Lets hoe gaatie met jou meis? Flink aan het broeden? @rest goodmorning Hier kokt vandaag als hwt goed is het matrasje van de co-sleeper binnen ! Top dan is alles in huis en er klaar voor! Van het weekend een constructie maken voor ons bed ( kan niet op klossen en kratjes kan niet in het midden) dus dan zijn we er helemaal klaar voor!
@Stiertje; heel veel succes vandaag! Ik duim voor goede berichten! @Jippiejee; zou het?? @Sneeuwmees; Jeetje, 6 maanden alweer! Wat gaat het snel, zeg. En inderdaad hij mag al wat mee-eten met jullie. Wat leuk! Althans, ik vond dat wel erg leuk toen met onze jongste pleegzoon. Ik heb natuurlijk niet de tijd daarvoor meegemaakt, maar ik vond het eigenlijk best makkelijk, zeker gezien het dagritme. Nu is er eigenlijk nauwelijks sprake van een ritme, logisch natuurlijk. Ons meisje bepaalt wanneer ze eet, slaapt en wakker is. Hihi, wij kunnen daar hoogstens wat in sturen. Nu ligt ze nog boven in ons bed te slapen op haar eigen matrasje. Ik heb de babyfoon uit de mottenballen gehaald (ooit gebruikt in 2010) en hij doet het warempel nog. Gisteren was het echt pittig. Mijn man is weer aan het werk en ik ben voor het eerst alleen met haar. Gisteren wilde ze niet goed drinken, had ze veel vieze luiers (ook doorgelekt, zelfs op mijn schone kleding) en wilde ze niet goed slapen. Ik heb iets van 11 keer moeten voeden gisteren overdag!!! Poeh, ze kwam heel vaak, maar wilde elke keer maar heel weinig. Er is pas 's avonds een fles helemaal opgegaan. Ik was 's middags nog wezen winkelen met haar. Heerlijk was het!! Ik had al heel lang niet meer echt gewinkeld. Ik voel het wel aan mijn buik, maar ik voel mij zoveel "sterker" en energieker. Gisteren ook de bloeduitslagen gehad en mijn Hb is van 6.7 naar 7.6 gestegen! Jippie!! En zelfs mijn schildklier is weer onder de 1 mIU/l (werkte weer te langzaam en nu weer prima). Alleen mijn vingers en handen/polsen doen nog steeds erge pijn. Mijn pinken gaan zelfs uit de kom als ik een vuist maak. Ik zal nog doorgaan met de Ibuprofen en anders toch nog maar eens teruggaan naar de huisarts. @Gein; hoe is het met jou? De rest: zwaai, zwaai!!
@Bbibi; Jij ook goedemorgen!!! Wij hadden ons bed niet opgehoogd aangezien bij ons inderdaad ook niets onder het bed paste. De kraamhulp heeft er niets van gezegd. Nu moet ik zeggen dat ze bij mij ook niet veel hoefde te verzorgen/controleren. Alleen temperatuur en pols.
Ons meiske is vandaag niet helemaal fit. Ze is al een week verkouden, en vanmorgen had ze ook nog verhoging. Niet leuk in combi met een ziekenhuisbezoek waarbij ze aan je gaan lopen frutten. Eerst bij radiologie een echo gemaakt en toen naar nefrologie. Daar willen ze altijd urine onderzoeken, dus eerst kreeg ze zo'n plaszakje. Maar het was echt alleen maar huilen. Dus toen maar besloten om urine af te nemen met een katheter (nog meer huilen dus), maar toen konden we wel meteen naar huis. Mocht er iets in de urine zitten, dan bellen ze vanmiddag daarover. Hoop natuurlijk dat de verhoging alleen van de verkoudheid komt (of tandjes) en niet van een eventuele urineweginfectie. Want we gaan maandag op vakantie ...
Stiertje, hopelijk zijn de uitslagen van jullie meiske goed! Niet fijn als ze ziek zijn en er dan ook nog zo gefrot moet worden. Heeft er hier iemand een brief uit DD ontvangen over het samengaan van 2 "bedrijven"? Wij hebben een brief ontvangen in verband met onze cryo dat FertiGen GmbH een dochter is van MZV Interdispilinares Kinderwunschzentrum DD MVZ GmbH. Nu dus een brief gekregen dat FertiGen GmbH en MVZ GmbH samen gaan. Dat is op zich niet zo spannend maar twijfel nu of ik wel iets moet doen. Het is allemaal in het duits en het meeste kunnen we wel ontrafelen maar twijfel toch. Wil natuurlijk niet dat onze cryo dadelijk verloren gaat omdat we hadden moeten reageren of net wat. Anders maar ff bellen???
@Stiertje; ach arm meisje. Het is sowieso al niet prettig al dat gefrunnik aan zo'n klein lijfje en dan is ze ook nog eens niet lekker. Ik krijg er een brok van in mijn keel.......wat lijkt mij dat vreselijk als ouders om toe te kijken.......Ik hoop ook dat je meisje geen uwi heeft. Spannend weer voor jullie. @Mikka; Ik heb geen brief gehad, maar ik heb dan ook geen cryo's. Ik zou als ik jou was toch maar even bellen, dan heb je in ieder geval duidelijkheid. Succes!!
Is idd niet fijn om te moeten toekijken, Tassie, maar helaas, het is niet anders. Hopelijk word ik vanmiddag niet gebeld. @mikka: ik ken de brief ook niet (want ook geen cryo's), maar als je 't zeker wilt weten: gewoon ff bellen. Vandaag lag de factuur van het bezoek van vorige week ook al op de mat. Viel mee hoor, 44,42 euro in totaal. Maar komt wel wat geldwolverig over, zo snel al facturen sturen.