@imke ohh toch wel ik dacht al wat duurt het lang zeg! @jippie proficiat met jullie zoontje meid! @sneeuwmees ohh toch nog wat fietsjes gevonden dus? Misschien combineren met een leuk dagje uit ergens? En opzich logisch dat ik al vroeg alles op orde heb ik heb er super lang de tijd voor gehad! Zit sl ziek thuis sinds de terugplaatsing! Zou eerder erg zijn als ik nog niks in huis had hihi @stiertje voor jou the same! Jij was ook nog lang door aan het werk toch? En balen goor je meisje! Wel heel fijn dat oma kon en wilde oppassen ! Jij bent wel erg loyaal aan je werk zo te horen! Goed hoor! @ lets dank dank tis allemaal zo lastig! Hopelijk kun jij je daar ook binnenkort in gaan verdiepen! @ all nou laatste spulletjes zijn gekocht! Ik mkest nog wat onderbroeken bijkopen omdat ik die niet in huis heb ( draag altijd strings! Heb die nog steeds iedere dag aan nu ik zwanger ben) heb maandverband gekocht want dat had de kraamverzorgster geadviseerd! Voor NA het kraamverband vloei je schiinbaar nog een hele periode en tampons mochten schijnbaar niet?? Verder nog zetpillen voor de baby! En nog een thermometer ( moest er 2 hebben schijnbaar) dus NU is echt alles in huis! Bijna alles voor de vouchttas staat en licht klaar! Dus als ze toch nog belauit eerder te komen zou het n geen probleem meer zijn! Al hoop ik dat ze nog sowieso een week of 3 blijft zitten ( dat klinkt opeens dichtbij ) @tassie nou dat uit de voeten kunnen is hier ook niet meer! Je ziet het terug aan mn suikers! die worden nu echt slechter door te weinig beweging! Alles doet zeer en is zooooo loodzwaar heel mijn lichaam ! Ik was net met mijn moeder in het winkelcentrum ( tevoet) maar ik kon niet meer dus zij is halverwegen de auto thuis gaan halen en heeft mij opgehaald Fijn dat het met jou allemaal zo lekker gaat! Hoe was het bij de arbo?
Het gaat wel weer goed hoor !! Ook al baal ik soms nog weleens, maar goed. We hopen in januari op meer geluk !
@Bbibi: wij waren vorig jaar op vakantie op Texel, toen ik zo'n 33 weken was. Op een wandeling waren we iets meer uit koers geraakt dan verwacht. Toen ben ik aan de kant gaan zitten en heeft mijn vriend de auto opgehaald en toen mij opgehaald met de auto. Komt mij dus bekend voor Ben idd wel redelijk loyaal aan m'n werk, klopt. Nu een deadline van een groot project waaraan ik wel 2-3 jaar (met tussenpozen) aan heb gewerkt. Dus ff stressen!
Jippiejajeeh!! Een zoon, gefeliciteerd! @Bbibi, als je thuis gaat bevallen zijn extra celstofmatjes essentieel! Ik had veel te weinig en het was één groot waterballet toe de VK de vliezen brak. Gevolg: nieuwe matras naar de mallemoer. @Stiertje, goed dat je loyaal bent naar je werkgever. Als het goed is zijn zij dan ook loyaal aan jou. Karma! @Imke, logisch dat je baalt. Dan druk je jezelf denk ik nog zacht uit. Hopelijk wordt 2015 jullie jaar!
In het kraampakket van PNO zitten heel veel van die matjes. Die heb ik wekenlang nog kunnen gebruiken als onderlegger bij de verschoning van dochterlief (spuitluiers).
@ NTP bedankt voor de tip mare ik mag absoluut niet thuis bevallen gezien mijn medische status dus is niet nodig hihi... @stiertje ik heb ook het kraampakket van PNO en die zitten er idd veel in! handig als tip om die daarvoor te gebruiken En ohh bij jou dus ook en toevallig dis ok met de 33 weken! Jeetje ik vind het ook echt zwaar worden nu ! Ben helemaal buiten adem ! Alles is zwaar en vermoeiend momenteel pffff die kilos extra mee sjouwen jeetje zeg niet verwacht dat het zo zwaar zou zijn! Maar goed dat je zo loyaal bent! En kan me voorstellen als je idd 2-3 jaar eraan bezig bent geweest dan wik je het ook afmaken he?
Ik was idd ook snel buiten adem. Je longen komen denk ik ook in de verdrukking op het laatst. En ik had snel last van m'n buik (banden denk ik), ik droeg echt alleen maar naar voren. Ja, wil 't project graag afmaken. Moet nu ook omdat we maandag naar Portugal vertrekken.
Jippiieee GEFELICITEERD met jullie zoon. Lekker genieten. Tassie fijn dat je je zoveel beter weer voelt. Lets ik blijf duimen Gein gelukkig is het bloeden minder geworden. Ego wij zijn een weekje in Drenthe. Omdat de zomer vakantie zo in het water gevallen was. Wat boffen we nu met het weer. Heelijk Zwaai en dikke knuffel voor iedereen.
Jippie, gefeliciteerd met jullie zoon. Geniet er maar lekker van. Vandaag weer een bezoekje vk gehad. Alles dik in orde. Bloeddruk goed, groei van buik goed, en natuurlijk even het hartje luisteren. Verder ben ik nu in totaal krap 3 kilo gegroeid. Best goed al zeg ik het zelf. Omdat mijn placenta aan de voorkant ligt, voel ik veel van de bewegingen van de kleine meid niet. Alleen de hardere schopjes enzo voel ik wel. Maar ik moet er dus wat bewuster op letten dan andere zwangeren. Ook heb ik sinds kort last van pijn net onder mijn rechter ribben. Ik kan niet meer lekker zitten. Thuis lig ik nu meestal half onderuit op de bank. Op een gewone stoel zitten is echt niet prettig. Volgens de vk ligt ze dan met haar kontje tegen mijn ribben. ( ze heeft gevoeld, en idd ligt haar hoofdje beneden, dus kontje omhoog ) En op internet las ik ook dat je aan de rechterkant ook sneller last kunt krijgen omdat je lever daar ook in de buurt zit. Volgens de vk word de pijn in de loop van tijd wel minder doordat de ligging van de kleine dan veranderd. Hebben de mama's hier ook ribbenpijn gehad ? En werd de pijn na een aantal weken ook weer minder ? Ik hoop het wel want anders worden het nog 11 lange weken tot de uitgerekende datum.
@Ddees: wat boffen jullie inderdaad met dit mooie weer! Na zo'n waterballet van deze zomer hebben jullie dat dubbel en dwars verdiend! Geniet ervan! @Bbibi: een string lijkt me na de bevalling inderdaad niet zo handig. Die kraamverbanden zijn behoorlijke lappen. Ik had van die elastische broekjes (een soort boxers) van de Hema. Ideaal, want die rekten lekker om de buik mee tijdens de zwangerschap en zitten nu nog steeds lekker. Ik kon een aardig eindje vooruit met de maand- en kraamverband uit het kraampakket, maar moest inderdaad toch bijkopen. Bij mijn oudste heb ik 2 wkn gevloeid en deze keer zelfs wel een week of 4. Tampons is inderdaad niet aan te raden ivm infecties. Ik had overigens ook de laatste weken (v.a. week 36) een waterdichte molton om het matras heen. De laatste keer was ik het bijna vergeten, maar had hem toch er maar omheen gedaan. En achteraf vond ik dat wel een prettig idee toen mijn vliezen braken. En logisch dat het zwaarder begint te worden. Mijn man wist standaard dat hij de dichtsbijzijnde parkeerplaats moest zoeken, of zette me voor de deur af zodat hij zelf ging parkeren (om mij niet te veel te laten lopen). En in de winkels heb ik de laatste weken ook vooral alle stoelen, krukjes, pallets en alles gezien. Nog eventjes volhouden. @Knorretje: fijn dat alles helemaal goed was. Bij mijn laatste zwangerschap had ik ook wel eens dat mijn zoontje aan een kant hing en dat dat dan niet prettig aan mijn ribben voelde. Denk dat dat vergelijkbaar is wat jij nu voelt. Hoe is het nu met je blaasontsteking? Helemaal over? En nog maar 3 kilo bijgekomen? Wat netjes? Aan het einde van de zwangerschap zaten er bij mij 19 kilo bij. @Imke: kan me goed voorstellen dat je ervan baalt. En dat je door zo'n stom iets als de zorgverzekering nu tot januari moet wachten. @Stiertje: hoe is het nu met je kleine meisje? Goed in de watten gelegd bij oma? En nog gelukt met je deadline? Hier vandaag weer een race tegen de klok. Vanmiddag even wat kleine spulletjes gekocht voor mijn zoontjes verjaardagsfeestje. Daarna gingen mijn man en zoontje naar de tandarts. Ik zou dan in de tussentijd een autootje gaan ophalen, een half uur hier vandaan, die hij graag wilde hebben en die we besteld hadden. Die zouden we dan op zijn verjaardag zelf geven. Zondag krijgt hij zijn fiets nl. al. Maar ja, de kleinste sliep natuurlijk langer dan normaal, dus het was al laat voor ik kon vertrekken. Ook bleek het verder weg te zijn als gedacht, dus ik kwam heel laat terug. Het autootje bleek ook nog eens de verkeerde te zijn, dus het was al een afknapper aan alle kanten. Mijn man zou, als ik thuis kwam, naar de fietsenwinkel (op 100 km afstand) rijden om de fiets op te halen. Maar ja, ik was later thuis dan gepland, de afstand tot aan de fietsenwinkel bleek toch iets verder te zijn dan gedacht en de fietsenwinkel wilde ook niet iets langer open blijven. Dus dat viel in het water. Alles liep dus even anders dan gehoopt en gedacht. Vrijdagavond gaat hij een nieuwe poging wagen om de fiets alsnog op te halen.
Poeh hey wat een drukte vandaag! Allereerst jippie, van harte gefeliciteerd met je zoontje!! Supernieuws! De zon ging er van schijnen Ddees, geniet van jullie welverdiende zonnige vakantie! Ik heb mijn dag nie vandaag...zie en hoor waar ik ook ben alleen maar baby's...vandaar ook ff geen verdere reactie vandaag, komt wel weer! Ik mis nog steeds de steken in mijn buik die ik had toen ik zwanger was...maar goed t kan natuurlijk nog steeds...
@ dees heeerlijk geniet ervan! @ stiertje nou die longen lijkt idd alsof die niet helemaal meer "uit kunnen staan"... Ben zooo kortademig niet normaal zon geheig! Lijkt wel of ik hele bergen beklommen heb ( en dan heb ik maar 1 trap gehad haha ) ohhhh gaan jullie naar portugal? Heeeerlijk wat ben ik jaloers zeg! @knorretje wij kunnen elkaar een hand geven! Mijn beeb ligt ook met hoofd neer beneden en met kont en beentjes bij ribben! Die schieter er vaak tegenaan of net onder nou dan verga ik echt vd pijn! Weet dan ook geen houding meer te zitten of liggen! Vreselijk idd maar niks aan te doen! Ik probeer ook vaak tegen haar kontje te duwen dat ze naar beneden gaat maar daar is verder denk ik geen plaats meer VOor dus voor haarzelf misschien ook vervelend Gek dat je zo weinig voelt! Mijn placenta ligt ook voor en is maar liefst 5cm dik ( door de bloedverdunners vermoedelijk) maar ik voel haar lukd en duidelijk! Je ziet heel mijn buik echt op en neer gaan hele dulten steken eruit mijn buik zelfs al mn familieleden en vriendinnen kunnen haar zelfs goed zien in mijn buik hihi ... Gek dat dat dan toch zo kan schelen... @sm ohhh ja zoooo herkenbaar idd ieder krukje wat ik tegen kom ik de winkel MOET ik even gaan zitten! Echt bizar heel de zws niet gehad en nu wel... Lopen gaat redelijk maar even paar seconde stil staan echt niet dan moet ik leunen of zitten anders wordt ik helemaal niet goed! Maar zo te horen had jij dat dus ook zo! Wat een hectiek vandaag zeg! Jammer van het autootje! Heb je hem wel nog meegenomen of toch maar niet? En balen van de fiets. hopelijk dat je hem vrijdag kunt bemachtigen! Mooi cadeau hoor voor jullie manneke!
Jippiejee; gefeliciteerd met je zoontje. Lekker van genieten. Imke; ik snap dat je af en toe gruwelijk baalt. Was het al maar vast januari! Lets; geen zwangerschap is hetzelfde. Misschien voel je nu niks en ga je niet veel voelen. Hoop op een mooie test!!! Geef de hoop niet op. Ego; met mij gaat het goed spotting is weg ( gelukkig). Hoop dat het ook zo blijft en zal blij zijn dat we de eerste echo hebben gehad en alles goed gaat. (1 okt). Zwangerschapstesten blijven wel positief en begin nu af en toe ook flink misselijk te worden dus das een goed teken! Ben ook nog vreselijk verkouden das ook een goed teken.
Hallo dames, Ik ben al lang niet meer actief aan het schrijven bij jullie, maar ik volg jullie zo nu en dan wel nog. Ik kan gewoon niet mee praten met alle zwangere dames hier, dus houd ik maar mijn mond haha. Allereerst hartelijk gefeliciteerd aan alle mommy`s to be!! Ik heb aanstaande week mijn allereerste cryo tp in dd. In de eerste ICSI was enkel een verse TP van 2 emmys In de 2e Icsi had ik teveel follikels (21) dus mocht er geen verse TP plaatsvinden ivm mogelijke overstimulatie. Dus 13 emmies in de diepvries. vandaag worden er vier ontdooit, hopelijk blijven er 2 over voor tp na de embryoscoop. Cryo`s hebben maar 10% kans van slagen toch? Jullie zijn hier zo massaal zwanger, zitten er ook dames bij die in verwachting zijn van een cryo? Ik heb even wat hoop nodig, want 10% klinkt niet heel hoopgevend...
Hou ollie, Ik ben nu heel pril zwanger van een cryo. Wij hebben dag 3 met ah gedaan. Volgens mij liggen de percentages hoger. Bij ons heeft het gewerkt dus geef de hoop niet op!! Succes.
ollie, heb jij dan ook zo'n brief gehad over het samenvoegen van 2 bedrijven ivm cryo's? wij hebben nog 1 cryo ingevroren. volgens mij zijn hier wel dames met positieve ervaringen met cryos.
dank jullie voor de snelle reacties. Het geeft al een beetje meer hoop. Ik heb (nog) geen brief gehad, maar wij zaten midden in de week waarop de twee bedrijven samen zouden gaan, daarom hebben we pas op de dag van de punctie de contracten moeten tekenen zodat de aangepaste naam boven het contract staat op die datum. Niks om je druk over te maken hoor. Ik vermoed dat jou brief gaat over dat hun lopende contracten gaan vernieuwen zodat alles qua naamgeving klopt. Als ik alles goed van Alice heb begrepen, gaat kinderwunsch samen met Fertigen zodat alles dezelfde naam heeft, verder verandert er niets. Alle ingevroren materiaal blijft gewoon behouden hoor, zonder jou handtekening op een daarvoor bestemde verklaring mogen ze niks vernietigen. Kijk maar eens op je vorige contract, dat is exact hetzelfde als het nieuwe, enkel met een andere naam erboven. En als je twijfelt moet je gewoon even bellen of mailen dan kunnen ze het je uitleggen, daar zijn ze voor