ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat superfijn dat je geen spotting meer hebt.. Is verkouden worden een goed teken gein? Voel net een hoestje opkomen haha.
    En gelige afscheiding?

Aagh hoe krijg je een mens gek he;)?

Wij hebben ook formulieren moet tekenen voor andere organisatie cryo's.. Maar goed wij hebben nog nooit een cryo gehad dus het fijne weet ik daar ook nie van!

2. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ollie, hier ook zwanger van een cryo. Een 4-cellige, dus het kan echt! Ik keek ook zo naar die 10%, maar volgens mij klopt dat niet. Misschien is het 10% van alle cryo's die ontdooid worden?

3. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Iemand van jullie wel eens over amc verzekeringen gehoord ?? Ik werd getipt door een collega, schijnen ook een 5e behandeling te vergoeden.

4. ollie85

ollie85 Lid

25 jan 2014
    69
    0
    6
    logopedist
    Ja, umc. Klopt.

5. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ ollie er zijn hier heel veel dames zwanger ( geraakt) van een cryo! Ik momenteel zwanger van mijn laatste cryo! En klaasje van een tweeling van haar cryos dus genoeg dames hoor :)

@ gein fijn dat de spotting gestopt is! En misselijkheid is een goed teken!

6. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Oh ja UMC .. 😅 zit jij hier ook bij of ken je mensen ??

7. ollie85

ollie85 Lid

25 jan 2014
    69
    0
    6
    logopedist
    Ik heb zelf pno omdat die meer vergoeden voor het buitenland. Umc doet dat minder maar heeft wel een 4e en 5e poging. We hebben hier vorig jaar naar gekeken maar zijn voor pno gegaan.

8. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Ja dat klopt, hun vergoeden 100%, pno 200%! Dan is het duidelijk, ik blijf bij pno.

9. ollie85

ollie85 Lid

25 jan 2014
    69
    0
    6
    logopedist
    Toch even goed kijken. Je gaat voor poging 4 toch?
    Pno vergoedt 100% vanuit basis en 100% vanuit aanvullend. Maar je hebt enkel 3 pogingen vanuit elk basis pakket. Voor een 4e poging vergoeden ze dan enkel 100% vanuit je aanvullende pakket, de 2e 100% vervalt omdat je uit de basis dus al 3 pogingen hebt gehad.
    Of zie ik dat verkeerd?

10. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela

Volgens mij blijven ze 200% vergoeden. Ik zal hun eens mailen morgen.

11. ollie85

ollie85 Lid

25 jan 2014
    69
    0
    6
    logopedist
    Ben heel benieuwd naar hun antwoord. Ik wil dat ook graag weten met het oog op volgend jaar.

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ollie en Imke: volgens mij vergoed PNO ook bij de 4e poging 200%. Ik weet even niet waar ik de bevestiging van de toestemming van mijn 4e poging heb, maar zal eens kijken of ik die kan vinden en wat daarin staat. Ik heb ooit ook wel eens bij ONVZ gekeken. Als je hun voorwaarden leest, lijkt het of ze onbeperkt ivf-pogingen vergoeden tot aan de leeftijd van 43. Maar er staat dat ivf-pogingen in zkh worden vergoed. En DD is een kliniek en ook nog eens in het buitenland.
    @Lets: een dikke knuffel, meid! Wil je geen valse hoop geven, maar stemmingswisselingen kan ook een kwaaltje zijn. Ik duim nog even heel hard voor je door!
    @Gein: fijn dat de spotting toch gestopt is. Was het blijkbaar toch een adertje wat gesprongen is. Hoop dat je nu wat meer kan genieten. Fijn ook dat de kwaaltjes beginnen te komen. Niet dat misselijkheid prettig is, maar je wilt nu eenmaal toch graag bevestiging.

13. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Hallo dames, even vanaf de telefoon:
    Ik had al gelezen dat jullie op de hoogte waren, vond dat ik daarom wel even tijd had voor verdere details. Bedankt voor de felicitaties! Onze zoon is uiteindelijk met een keizersnede geboren. Op 17 09, een grote knul van 54cm en 4270 gram. Heerlijk ventje, we zijn stapelverliefd! Hopelijk vandaag naar huis.

Cryo s uit de scope hebben een veeel grotere kans dan 10% zeker als we het hebben over een dag 5 blasto tp, volgens mij zelfs wel tot 50% afhankelijk van de kwaliteit van de blasto!! Op mijn borste ook een cryo uit de scope, blasto!

14. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Oh ja, PNO betaald gewoon 200% bij 4e poging!bij hoogste verzekering dan!

15. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Hey meis !

Goed om hier wat van je te lezen .. Dat is zeker een flinke knul .. Hij is ook prachtig ! 😍

Hopelijk vandaag naar huis, we appen !

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Zo, das een flinke knul! Fijn dat alles goed is. Wel rustig aan doen met herstel he? Lig je in het UMCG? Was het een spoedkeizersnee?

17. ollie85

ollie85 Lid

25 jan 2014
    69
    0
    6
    logopedist
    Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!!!
    En dat geeft de burger moed, die 10% is idd vast niet gebaseerd op de embryoscoop. Daar had ik nog helemaal niet bij stil gestaan....:)

18. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Jippiejee; Nou, dat klinkt als een heftige bevalling, meid, want een spoedkeizersnede?? En inderdaad een grote jongen! Hij heeft het goed naar zijn zin gehad bij jou. Vandaar dat hij natuurlijk ook lekker lang bleef zitten na de uitgerekende datum. Nu lekker gaan genieten! Heel veel geluk samen!!!

@Ddees; Meid, wat heerlijk jullie weekje weg. Wat een fijn weer hebben jullie mogen meepakken. Dat is inderdaad wel wat anders dan jullie vorige vakantie. Veel liefs!!

@Ollie; Wat fijn om weer van je te horen, meis. En spannend weer voor jullie.

@Arie; hoe is het met jou en je man?

@Lets; Ik lees en voel je spanning, meis. Het is om gek van te worden....Mijn duimen draaien als een gek voor je!!

@ego; Eindelijk weer eens wat bij kunnen slapen. Gisteren was ik als een dweil zo moe en daardoor zo emotioneel. Een hele nacht niet kunnen slapen........Maar nu slaapt ons meisje op haar eigen kamertje in de co-sleeper tegen haar ledikant aan. Het was zoveel rustiger nu. Heerlijk!! Nu nog een heerlijke stoel kopen voor de voedingen. Wat hebben jullie voor stoel op de slaapkamer staan? Mijn man houdt helemaal niet van schommelstoelen, maar ik wel. Ik neig of naar de stoel van Ikea of naar zo'n sliding-chair van de Babypark.
    Verder krijg ik vanmiddag weer kraamvisite van een hele goede kennis (vriendin van mijn moeder).
    Oh ja, ik was bij de bedrijfsarts geweest en ik heb hem verteld dat ik mij als herboren voel (hij zei dat hij dat ook kon zien.....). Ik moet nu nog wel eenmaal terugkomen vlak voordat mijn verlof afloopt om met zekerheid te kunnen zeggen dat ik 100% arbeidsgeschikt ben.
    Enneh, wij gaan als het goed is in november een weekje op vakantie met z'n drietjes. Wij willen naar de ardennen in een huisje. Zo'n zin in.
    Nu nog oppas vinden voor onze poezenbeesten en een leuk vakantiepark.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jippiejee: jemig, wat een beer! We wisten al dat de kleine man een prima kosthuis had, waar hij niet graag uit wilde komen. Maar nu snappen we waarom. Mogen we nog een keer weten hoe hij heet of houd je dat liever voor je (mag ook in pb)? Ben verder ook benieuwd of het toch nog spontaan begonnen is en of het daarna een ks is geworden? Maar doe eerst maar lekker rustig aan. Hopelijk ben je snel weer thuis.
    @Tassie: fijn dat je je weer zo goed voelt. Die indruk gaf je ook wel, want tussen de regels door kon ik ook wel merken dat je lekker in je vel zit. Ja, die gebroken nachten hakken er aardig in. Gelukkig heb je nog even verlof zodat je overdag nog wat kan bijtanken (als de kleine meid het toelaat). En ik vond zo'n schommelstoel ook altijd schattig, alleen is ons kamertje te klein voor een stoel erbij. Dus ik haal de kleine altijd uit bed en voed hem dan in bed. Ben benieuwd wat het gaat worden. Heerlijk vooruitzicht om nog even lekker met zijn drietjes eruit te gaan. Je hebt ook vaak van die kortingsbonnen van landal of centerparcs in de babyboxen e.d. zitten. Dus ook daar kun je buiten het seizoen voor leuke prijzen er even uit.

Hier gisteren een drukke avond en nacht gehad. Mijn oudste zoontje had een informatiebijeenkomst op school van 18.15-19.15 uur. Had even snel op het werk gekolfd en was net op tijd thuis. Mijn jongste wilde niet aan de borst, maar gezien de tijdnood kwam dat ook wel goed uit. Ik zocht daar verder ook niets achter. Ik heb hem naar mijn ouders gebracht met het flesje wat ik die middag gekolfd had en ben toen naar school gegaan met de oudste. Mijn man moest werken.
    Daarna de jongste een bordje pap gegeven en beide jongens in bed gelegd. Om half 12 werd de jongste zoals gebruikelijk wakker. Ik heb hem dus nietsvermoedend uit bed gehaald en wilde hem een borst geven, maar die weigerde hij. Toen de andere borst geprobeerd en die weigerde hij ook. Vond het vreemd, want dat had hij nooit eerder gedaan. Toen maar weer in bed gelegd en hij viel weer in slaap. Maar 2 uur werd hij weer wakker. Dus weer de borst aangeboden, maar weer huilen, overstrekken en geen haar op zijn hoofdje dat hij aan de borst ging. Toen even blinde paniek, van wat nu?
    Maar naar beneden gegaan en hem een flesje bv gegeven wat ik nog had staan. Daarna ging hij weer slapen.
    Maar omdat hij al zo lang niet bij me gedronken had, moest ik nog kolven. Dus eer dat ik daar mee klaar was en in bed lag was het half 4 inmiddels. Om half 7 meldde hij zich weer. Maar ook nu weigerde hij weer de borst. Had nog bv van wat ik van de nacht had gekolfd en heb hem weer een flesje gegeven.
    Om 9 uur kwam meneer weer (en ik had om 9.30 uur een afspraak bij de fysio). Natuurlijk wilde hij weer geen borst. Heb toen een fles fv geprobeerd, zodat hij goed verzadigd zou zijn. Dit was voor het eerst dat ik hem fv gaf. Ik gebruik al wel fv om papjes mee aan te maken, dus dacht dat hij dat wel zou lusten. Maar helaas, meneer kokhalsde en gruwelde van de melk. Dus dronk mooi niet.
    Ik heb toen maar van de fv weer pap aangemaakt en hem een bordje pap gegeven.
    Eind van de ochtend moest ik naar het cb. Het zat me zo hoog dat hij de borst weigerde, dat ik amper binnen was bij die arts en toen ik haar vertelde dat hij de borst weigerde, ik in huilen uitbarstte. Kwam natuurlijk door de weinige slaap van vannacht, de onzekerheid en de moedeloosheid. En hoe onlogisch het ook klinkt, op zo'n moment voel je je enorm afgewezen door je kindje. En dat doet toch pijn (ondanks dat mijn zoontje dat niet zo bedoeld natuurlijk).
    Gelukkig was de arts van het cb heel lief en begripvol. Ze had het zelf ook bij een van haar kinderen gehad en wist gelijk hoe ik me voelde. Ik zei ook dat ik niet wist hoe ik het allemaal bij elkaar moest kolven, nu hij ook nog eens fv weigerde en dus alleen maar bv in een fles wil. De vriezervoorraad is zo goed als op en ik wist niet meer hoe ik het allemaal rond moest gaan breien.
    Gelukkig wordt de bv nu minder belangrijk en hoeft hij niet zoveel cc's meer te hebben (in ieder geval minder dan ik dacht), dus dat scheelde al weer een zorg. Moet me nu meer gaan richten op echte maaltijden van het cb en dan meer bv als drinken erbij geven.
    Maar goed, ik blijf het nog steeds wel moeilijk vinden. Vanmiddag waren we even weg en toen was hij erg moe. Toen heeft hij aan een borst weer even heel kort wat gedronken. Hoop dus maar dat het een fase is en ik hem toch nog even 'bij me' kan houden. Mijn oudste had het af en toe ook wel eens, maar dan weigerde hij een paar dagen maar een borst en kwam dat vanzelf weer goed. En die was ook goed gewend om zowel bv als fv uit een fles te drinken. Nou ja, we zullen zien.

20. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Sneeuwmees; Ik kan mij voorstellen dat je je radeloos voelt wanneer mijnheer én de bv én de kv weigert. Want wat moet je dan? En dan ook nog eens slaaptekort. Geen goede combinatie. Gelukkig had je wel een afspraak staan bij het CB en kon je bovenstaande meteen aankaarten. Ik begrijp je volkomen dat je emotioneel was. Wat fijn dat de CB-arts dit ook had meegemaakt met zijn/haar kind. Ik hoop dat je zoontje wel weer aan de borst wil drinken en dat het inderdaad maar een fase was. Een hele korte fase dan.
    Ik heb een hele fijne dag gehad, had goed geslapen en was daardoor weer vrolijk. Hihi, ik zing allerlei liedjes voor ons meisje waaronder eentje die ik zelfverzonnen had tijdens de zwangerschap. Ik merk dat ze daar echt op reageert door rustig te worden en vaak valt ze ook nog in slaap.
    Verder was het erg gezellig geweest met de kraamvisite. Weer flink verwend met cadeautjes en complimentjes.

Deel Deze Pagina