Dd meisjes: Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus - Bevallen Arie77 - Bbibi- ICSI/PICSI 1 - 1e kindje Botala - ICSI/IMSI 3 - 4e en 5e kindje (3 kinderen uit eerdere relatie) - zwanger Boboke - IFV 2 - 1e kindje (Spontaan zwanger) Ddees70 - ICSI 6 - 1e kindje Dreamer82 - ICSI 2 - Bevallen Elize84 - ICSI 3 - 1e + 2e kindje - Bevallen Haai10 - IVF 4 - 1e kindje Jippieee - IVF 4 - 1e kindje - Zwanger Lets - ICSI 2 - 1e kindje klaproos - IVF 1 start 24 januari eerste kindje Knorretje 85 - ICSI 3 - 1e kindje Loontje85 - ICSI 1 - 2e kindje (spontaan zwanger) Mikka - ICSI 2 - Zwanger Monatoetje84 - ICSI 4 - 1e kindje - Zwanger Ploon - ICSI2 - 2e kindje Salcia - 1e ICSI - 2e kindje Shaddixxx - IUI-D - 2e kindje Sneeuwmees - na 3 x IVF (spontaan zwanger) - 2e kindje Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) - 1e kindje - Bevallen Tassie74 - IVF - 1e kindje Tevka -ICSI 2 - 2e kindje (zwanger) Agenda: Februari: 10: klaproos punctie 11: Ddees70: testen 12: Ploon: testen 17: Knorretje 85: uitgangsecho 17: Monatoetje84:Controle VK 37 weken 25: Mees: intake gyn + liggingsecho, 36 wkn 25: lets, uitgangsecho ZWANGER en uitgerekend op: 10-03: Monatoetje84 24-03: Sneeuwmees 30-04: Loontje85 10-06: Tevka (tweeling) 24-07: Mikka 14-08: Botala (tweeling) 22-08: Tassie74 24-08: Haai10 03-09: Jippiiee Geboren: 20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp) 21-12-2012 Meisje i.sa - Juffie26 (met 37en3d, 1e icsi poging) 22-12-2012 Jongen T.ygo - Loontje85 (met 37w3d, 3e icsi-cryo tp) 07-02-2013 Meisje & Jongen M.ila & L.uka - Anjav (met 37w5d, 3e icsi-poging) 13-02-2013 Meisje N.ina - Kippetjuh 17-09-2013 2 jongetjes Jes.per & Flo.ris - Aklina (met 35w4d, 3e icsi-cryo tp) 03-10-2013 Meisje F.aya S.ifra - Stiertje 07-10-2013 Jongen H.ugo - dreamer82 23-10-2013 Jongen L.ucas - Yj81 12-11-2013 Jongen J.urre - Djuuzie 02-02-2014 2 Meisjes - Elize84
Klaproos: Heeel veel succes meis! Ik duim voor je! Ddees: Wordt spannend voor jou! Hoop zo dat nr 7 je geluk gaat brengen! Liefs
Dank jullie wel meiden! Had om 9 u de punctie en er zijn er 13 gevonden! Ben erheel blij mee. Maak me alleen druk om de verzekering of ze icsi willen dokken maar s was lief en zou een brief schrijven voor ze. Ik ga vanmiddag wel een rechtsbijstand verzekering afsluiten hihi.
@Klaproos: je hebt je punctie al achter de rug en wow wat een mooie score! Kan me niet voorstellen dat je verzekering hier moeilijk over moet doen. Je zit toch nog in je eerste 3 pogingen, dus dan moeten ze gewoon icsi of ivf vergoeden, volgens mij. Maar een extra briefje van dr. S. kan nooit geen kwaad. Nu lekker bijkomen, want je zal nog wel duf zijn vandaag. Hopelijk niet te veel napijn.
Jee, Klaproos, maar liefst 13 stuks!!! Laat je lekker verzorgen vandaag, want ik denk dat je het wel gaat voelen. Dit moet toch wat goeds gaan opleveren! En, hoe vond je het gaan vandaag in DD? Viel het mee?
Dank jullie wel,jullie zijn lief! Ik moest janken voordat ik onder narcose ging bij die dame maar ze is heel lief. (grote zwarte bril,vrij zware make up) Het viel me echt heel erg mee. Geen centje pijn gehad. Zal straks wel anders zijn,ik mag ook niet fietsen maar moet echt nog mega veel doen dus het is niet anders Ik heb in de auto nog een uur geslapen en vind het nu wel welletjes
Wat een mooie opbrengst klaproos!! Hopelijk veel bevruchtingen en mooie blasto's! Succes met telefoontje afwachten morgen. Enne wel een beetje rustig aan doen hoor. Zo'n punctie moet je niet onderschatten! Ddees morgen testen. Ben zoooo benieuwd!
@klaproos: mooie oogst! Nu duimen voor veel bevruchtingen! @Ddees: duim, duim, duim! 7 is het getal van de volheid, dus dit moet 'm worden! @klaasje: hopelijk kunnen ze nu een goede strategie bepalen voor jou. @Lets: ik had na m'n mislukte 1e poging ook een enorme menstruatie. Ook geen wonder natuurlijk, na al die hormonen in je lijf ... @ego: vanochtend met ons meiske naar de kinderuroloog geweest, vanwege haar aangeboren nierafwijking. Het is de bedoeling dat er een reconstructie-operatie gedaan wordt, waarbij het niet-werkende deel van haar ene nier wordt weggehaald, plus de extra urineleider (voorzover ze daar bij kunnen). De verwachting is dat er daarna geen urine meer terug gaat stromen van de blaas naar deze nier. De operatie zal tussen 1-3 maanden vanaf nu gaan plaatsvinden. Tot die tijd moeten we haar preventief antibiotica blijven geven.
Wauw Klaproos, dat moet toch lukken Spannend, morgen.... Ik duim voor je. Oh Stiertje, hopelijk levert die operatie het gewenste resultaat op. Maar wat lijkt me dat moeilijk voor jullie. Het idee dat jullie kleine meisje onder handen genomen moet worden. Maar je weet dat het moet en beter zal zijn. Maar toch.... Spannend! Sterkte. Heeft ze last van de antibiotica? Heeft dit bijwerkingen?
Stiertje,ik heb te doen met jullie meisje. Hopelijk heeft ze geen last van de antibiotica. Heeft ze niet veel diaree? En ik hoop dat je maar 1 maand hoeft te wachten voor haar operatie en geen 3. Lijkt me al stressvol genoeg dat wachten. Zo ik baal wel want we gaan denk ik IVF doen ipv ICSI omdat de verzekering geen toestemming heeft gegeven voor ICSI. En we hebben niet zoveel geld dat we een hele ICSI behandeling kunnen schrokken. S is wel zo lief een brief te schrijven. Ik zie wel wat er gaat komen. Ik kan me wel heel druk gaan maken maar dat doe ik toch wel. Altijd die file's ochtends,man die naar zijn werk moet en waar ze zeiken en die angst nooit zwanger te zijn. Ik word morgen tussen 10 en 12 gebeld voor de bevruchtingen en zie er echt tegenop. Heb wel een rechtstandsverzekering nu
@Klaproos: wat belachelijk dat de verzekering geen toestemming geeft!!! Als een arts icsi boven ivf adviseert, dan moet dat toch leidend zijn? Ook weer kortetermijnpolitiek, want misschien heb je met ivf wel meer behandelingen nodig dan met icsi en is de verzekering per saldo dus gewoon duurder uit. Echt te gek voor woorden dat de verzekeraars in dit land de dienst uitmaken! Meid, ik snap dat je je zorgen maakt. Ik hoop en duim voor je dat je morgen een goed telefoontje krijgt! @ego: ons meiske heeft weinig last van bijwerkingen. Ze is een lekker vrolijke baby die goed groeit. Hoogstens denk ik dat ze iets meer dan gemiddeld spuugt. En ze heeft nog steeds heel dunne ontlasting (waardoor regelmatig de hele boel eronder zit, zoals natuurlijk vanmorgen 2 minuten voordat we aan de beurt waren ). Maar ja, we hebben natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal. Ze is ons eerste kind en krijgt al antibiotica sinds dag 2. En de artsen schuiven die dunne poep natuurlijk lekker makkelijk op de borstvoeding ... Als er een kindje uitvalt van de wachtlijst, kan het zijn dat we op hele korte termijn nog eerder gebeld worden. De operaties zijn altijd op donderdag, dus daar kunnen we dan op inspelen.
@Stiertje: heftige tijd voor jullie meisje en vooral ook voor jullie. Wel fijn dat er nu duidelijkheid is dat er wat gaat gebeuren. Je hebt inderdaad een heerlijk meisje met hollands glorie, dus dat ze ondanks alles, goed groeit, is meer dan duidelijk! @Klaproos: ik ben het met Stiertje eens wat een belachelijke redenering dat is van die verzekering. Dacht dat zulke maatschappijen juist kostenbesparend wilden werken, maar ze gaan nu iets vergoeden wat mogelijk minder succes zal hebben. Onbegrijpelijk. Ook lastig omdat je nu al moet weten of het icsi of ivf gaat worden, nu de embryo's klaar zijn om bevrucht te worden en die brief van dr. S. niet meer op tijd kan zijn. We duimen dus enorm hard dat dat de eitjes met ivf ook voldoende bevrucht gaan worden.
@stiertje...oh wat heftig zeg zo'n operatie voor een heel klein meisje...veel succes zeg, @klaproos, jeetje wat dom van de verzekering zeg..waarom moeten die daar nou weer over oordelen... Ik dacht dat icsi qua vergoeden gelijk stond aan ivf verder.... Kun je de rechtsbijstand niet meteen bellen? Maar, wauw, wat een mooie opbrengst, en spannend morgen, ik ga flink voor je duimen!! Hier het apotheken verhaal. Ze kunnen hier alles bestellen, het enige is dat ik alles zelf moet betalen. En dat kan ik wel weer declareren bij de verzekering. Ben nog naar de ziekenhuisapotheek gegaan, maar zelfde verhaal, alleen recepten van hun eigen artsen hoeven niet zelf betaald te worden. Ik al aangeven dat ons ziekenhuis die behandeling niet eens heeft...maar nee, t was duits dus zelf voorschieten. Doen we dan maar weer... Ploon, en ddees,, spannend....ik denk aan jullie!
@Lets: dat is een hele financiële kluif als je dat zelf moet voorschieten. Belachelijk dat ze al dingen invoeren, maar niet over de consequenties nadenken voor vrouwen die niet via de standaard kanalen hun behandeling hebben lopen.
@Lets: had een reactie getypt (die heel netjes was), maar mijn berichtje moet toch eerst langs de moderator en werd niet geplaast. Dus bij deze nieuwe poging. Balen dat het weer gedoe is met die medicijnen. Ook balen dat ze eerst iets invoeren zonder over de consequenties na te denken voor vrouwen die elders hun behandeling hebben.
Ddees en Ploon hier draaien de duimen ook nog steeds overuren voor jullie. Ik hoop echt op goed nieuws voor jullie morgen en overmorgen! Klaproos fijn dat de punctie goed verlopen is en 13 is een mooi aantal hoor. Nu duimen voor goede bevruchtingen. Spannend lijkt me dat wachten weer op het verlossende telefoontje. Succes. Vervelend trouwens dat jouw verzekering elke keer zo moeilijk doet, hopelijk nu eindelijk eens definitief opgelost. Stiertje wat een operatie voor zo'n kleintje zeg. Moet ook niet makkelijk zijn voor jullie om straks te zien bij jullie kleine meisje. Klaasje een beetje dubbel gevoel denk ik voor je. Nu wel eindelijk duidelijkheid waarom het tot nu toe niet gelukt is, ondanks je mooie blasto's. Hopelijk nu de oplossing met de infusen en de prednison. Op naar mooie plakkerds eind van de maand! Rest zwaai!!
Hey meiden, Ook vanaf hier een groet, lees en leef nog regelmatig mee, maar ook hier even geen puf om te reageren. Moe en misselijk.... Geeft niet, gaat wel weer over, maar hierdoor dus even minder actief! Succes voor iedereen die weer een poging is begonnen en op het wachtbankje! Ik hoop op ontzettend veel positieve testen hier binnenkort!!
Klaproos mooie opbrengst. Nu op naar mooie bevruchtingen. Luister wel naar je lijf hoor. Stiertje fijn dat je nu het behandel plan weet, al is de uitvoer niet leuk. Hopelijk gaat alles tzt goed. Sneeuwmees lief van je dat je voor mij zenuwachtig bent. Ik weet echt niet wat ik moet denken. Als ik vannacht om 3 uur of om 5 uur moet plassen, moet ik dan al testen of is de urine van 8 uur dan ook nog goed genoeg. Zal ik de etos test nemen die in 1 minuut resultaat heeft of die van kruidvat die 5 minuten duurt. Ahhh ik word nu wel gek. . . .