Gefeliciteerd Jippie, een zoon! Onzettend leuk zeg! Ollie, veel succes met je cryo terugplaatsing. Net als Gein en Bbibi ( en nog heeeeeeeeeeeel wat meiden hier) ook zwanger van. In ons geval een dag 3 met assisted hatching. Sneeuwmees, sterkte! Word er zelf al mismoedig van als ik het lees, laat staan jij. Kun je nog andere hulp krijgen oid van een lactactiekundige of is het een zogenaamde sprong/fase?
Ollie, succes! Sneeuwmees, ach..wat vervelend van je Zoontje..pff hopelijk gaat het snel beter. Gelukkig dat ze bij het cb begripvol waren! Tassie, wat leuk dat ze op je liedje reageert! Jippie, nogmaals gefeliciteerd met je grote knappe kereltje! Zo nog drie nachtjes hihi.. Had gisteren weer wat steekjes en nu weer een gevoel of ik wat verstopt zit..had ik vorige keer ook..en toen was t een goed teken... Er zijn inmiddels zoveel mensen aan het duimen voor ons, na een miskraam ben je iets vruchtbaarder, twee toppers teruggeplaatst, een klein kansje gewaagd met de drie plakkerige follikels, prednison, utrogestan, suprefact en een lief beschermengeltje ergens... Als het nu nie lukt...dan weet ik t ook nie meer....
Snap ik Lets, je hebt het super volgehouden deze ww. Ik lees een positief ingestelde meid. Die vage kwalen he, wat zijn ze stom! Ook de laatste dagen duim ik voor je en voor de tweeling!
@Lets: goed zo, meid. Je hebt de positive thinking vibe weer te pakken. We tellen mee af die laatste 3 nachtjes. @Klaasje: het cb had niet echt tips. Behalve degene wat ik al had geprobeerd, van houding veranderen en blijven proberen. Ze ging er, naast dat ze begripvol was, vooral op in dat er nu natuurlijk een soort van omslag gemaakt moet worden van bv naar drie volledige maaltijden. Dat vind ik altijd wat dubbel dat die eerste maanden zoveel energie gestoken moet worden in fv en bv en dat dan vanaf 6 maanden ineens niet belangrijk meer lijkt. De lactatiekundige had ik nog niet aan gedacht. Bedankt voor de tip als het weer mocht gebeuren. Mijn zoontje had vanavond weer even bij me gedronken, dus dat gaf de burger moed. Zelf van 21 tot 1 uur liggen slapen. Dus dan voel je je ook al weer een ander mens. Om 1 uur werd hij wakker en toen dronk hij weer, zij het wat aarzelend, weer bij mij. Een borst is hij nog wat afkerend tegen, maar heeft hij na wat proberen toch wat uit gedronken. Hopelijk was het een bevlieging van een dag. Ben benieuwd wat hij nu vannacht doet. Maar voor nu even blij dat ik in ieder geval nog met flessen en de kolf in de weer hoefde.
Sneeuwmees gelukkig dat t weer beter ging! Hopelijk blijft dat zo! Succes... Nog geen bloed hier en weer wat rommelige darmen dus ik hou nog moed.. Xxx
@Lets: nog maar twee daagjes en geen rode duivels en wel rommelende darmen klinkt positief! Houden zo! Ik blijf aan je denken.
Lets, jij bent goed positief!! Ik denk dat er gewoon een dikke streep op je test komt te staan (de tweede streep dan hé!). @Sneeuwmees, hoe ging het vandaag met drinken??
@Lets: ik zou helemaal gek worden als ik op zo'n telefoontje moet wachten. Denk dat ik maandag ook de kriebels krijg als ik weet dat jij ieder moment gebeld kan worden. @NTP: mijn zoontje heeft vandaag af en toe kort weer wat gedronken. Een borst geeft nog steeds problemen en begint hij weer te steigeren. Maar vanavond was hij moe en dronk hij toch ook daar weer wat uit. Hopelijk blijft de tendens zo weer doorgaan (even afkloppen ). Hoe voel jij je?
@Lets; Oeh, wat spannend, meis! Heerlijk je positiviteit. Ik leef zo ontzettend met je mee! Nog een paar dagen wachten en dan.......hopelijk een heel goed bericht uit DD!!! Ik denk aan je! @Sneeuwmees; ook ik ben benieuwd hoe het met het drinken is gegaan van je jongste. Ik hoop uiteraard dat het weer als vanouds is gegaan. @ego; vandaag lekker naar Alkmaar geweest. Heerlijk gewinkeld met z'n 3-en. Afgelopen nacht weer heerlijk geslapen. Het gaat goed zo met ons meisje op haar eigen kamertje. Zij slaapt ook goed en wij nu dus beter dan tevoren. Wij hebben ons meisje vanmorgen gewogen en zij weegt ongeveer 4200 gram nu. Ondanks dat zij niet veel drinkt is ze toch wel goed aangekomen. Ze drinkt per dag gemiddeld 600 ml. Wanneer ze 100 ml of meer drinkt per keer is dat erg veel. Meestal drinkt ze max zo'n 80 ml per keer en vaak 60 ml. Dat is nog wel erg lastig, omdat ze dan dus sneller dan 3 uur weer honger heeft waardoor wij per dag toch wel veel met voedingen bezig zijn. Ze ziet er gezond uit en is actief genoeg.....dus het zal wel goed zijn. Maandag bij de CB-arts maar even melden en vragen om eventuele tips.
@Tassie: als je kleintje zo lekker groeit en geen grote flessen wil is het toch goed. Ze kunnen wel zeggen dat ze 'maar' zoveel flessen horen te hebben, maar het heeft geen zin een grote fles aan te bieden als ze toch de helft laat staan, toch. Al snap ik dat het bewerkelijk is om gedurende de dag zoveel voedingen te hebben. Maar je meisje is nog klein en het duurt echt een aantal weken voordat ze een beter ritme hebben. Maar hopelijk heeft het cb nog tips. @Lets: nog maar een dag! Brrrr... Hier heeft mijn zoontje weer eens door geslapen en vanmorgen netjes aan de borst gedronken. Een borst wil hij nog niet, maar hopelijk komt dat nog. Moet zo maar weer even die ene kant afkolven. We vieren vandaag de verjaardag van de oudste. Hij kreeg een nieuwe fiets. En wij waren daar zo blij mee. Mijn man heeft vrijdagavond nog 2x 100 km gereden om hem op te halen. Maar hij had zich in zijn hoofd gehaald dat hij een elektrische auto zou krijgen, ondanks dat we hem al geestelijk voorbereid hadden dat hij dat zeker niet ging krijgen. Nadat hij zijn fiets had uitgepakt vroeg hij waar zijn andere cadeau was. Maar goed, inmiddels is hij er dol gelukkig mee en fietst nu al buiten zelfs. Straks weer de boel aan kant maken voor de visite van vanmiddag.
@Sneewmees, alvast een hele gezellige dag gewenst vandaag!! @Lets, spannend meid, nog heel even in spanning.... Ben ook benieuwd wat de uitslag is maar heb een positief gevoel hoor! @Jippiie, volgens mij had ik jou nog niet gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje, dus bij deze: Van harte gefeliciteerd en een hele mooie kraamtijd toegewenst!! GENIET!! @ego, zoonlief heeft ons bijna de hele nacht wakker gehouden. Vanaf half 4 wakker en op en neer gelopen voor zijn tutje. Dan was hij weer even stil maar na 1/2 uur werd hij weer wakker en wild maaien met zijn armen. Weer tutje erin enz...enz... Uiteindelijk om half 6 fles gegeven maar daarna was hij ook weer zo onrustig. Dacht dat we er een beetje doorheen waren. 23.00 laatste fles en dan werd hij zo rond 05.00 wakker en kon ik het met 1 a 2 keer een tutje nog rekken tot ongeveer 06.00. Maar zo vanaf 03.30 is echt geen doen, alhoewel hij toch weer iedere keer in slaap valt en ik niet de indruk heb dat hij wakker wordt van de honger. Ga vandaag maar iets meer aanbieden per fles, misschien dat hij dan meer verzadigt is. Gelukkig heb ik nog 6 weken verlof, moet er niet aan denken dat ik nu al zou moeten gaan werken. Volgens mij levensgevaarlijk in mijn situatie om auto te rijden . Ben overdag af en toe echt "dol" maar dat is denk ik gewoon echt van de vermoeidheid. Iemand tips hoe je een "onrustige" baby s'nachts rustig krijgt. 't is wel echt een tutkont en zijn speentje is heilig. Misschien geef ik hem anders vannacht als hij wakker wordt toch maar gewoon weer de fles en dan zien we wel. Iedereen fijne zondag!!
@Mikka: dat zijn inderdaad slopende nachten zo. Kan het geen sprongetje zijn? Dacht dat dat rond de drie maanden ongeveer was. Het is altijd lastig te bepalen (vind ik tenminste) wat er aan de hand is. Je zou inderdaad kunnen proberen de laatste fles wat voller te doen (als hij het op kan tenminste). Maar meer tips dan go with the flow heb ik helaas niet. Hopelijk is het tijdelijk (dat is meestal wel zo).
Ik heb even een vraagje. Binnenkort komt er iemand van de kraamzorg langs voor een intake gesprek. Een goed moment om vragen te stellen aan haar. Alleen weet ik nog niet zo goed wat ik zal vragen. Hebben jullie nog tips of zo ? En wat hebben jullie zoal gevraagd bij de intake ? Dan kan ik vast een lijstje maken. Anders weet ik het wel, dan komen de vragen pas als een dag ofzo na het gesprek. Lets. Spannend.... duim duim
@Knorretje: ikzelf had niet echt vragen. En anders komen die vanzelf evt. wel tijdens zo'n gesprek. Het gaat met name over hoeveel uur jullie nodig denken te hebben hebben en wat jullie wensen zijn (en wat je van hun mag verwachten). Daarnaast stellen ze vooral praktische zaken. Ik heb twee verschillende bureaus gehad en weet niet of het laatste bureau dat vroeg, maar die vroegen ook dingen over hoe we het kraambezoek ontvangen willen hebben. Ik heb het dus vooral over me heen laten komen en hun vragen laten stellen. Van het een komt dan vanzelf het andere.
Thanx allemaal... Nu word ik zenuwachtig.. Heb best goede hoop maar ben bang dat het te goed is en ik morgen enorm teleurgesteld ga worden... We zullen het gelukkig snel weten.. Tot morgen, hopelijk met goed nieuws!
Oh Lets, mijn duimen draaien! Was je anders niet al ongesteld geworden vandaag? Je doet de test toch een dag later? Mikka, pfff vermoeiend. Misschien is het minder vermoeiend als hij naast je ligt. Dan hoef je je bed niet uit om hem zijn tut weer te geven. Ik had toen ook geen vragen an het kraamzorgbureau Knorretje. Hoeft echt niet hoor.