@Bbibi; Ik moest de dag na de ks terug naar mijn normale dosering (de dosering voor mijn zwangerschap). Ik moest 3 dagen na de ks mijn bloed laten prikken op TSH en FT4. Nu moet ik morgen weer opnieuw mijn bloed laten prikken op schildklierwaarden om te kijken of het nu stabiel is met de huidige medicatie. Ik slikte voor de zwangerschap 3 tabletten per dag (75 microgram) en tijdens de zwangerschap 4 (100 microgram). Nu dus sinds de dag na de ks weer 3 tabletten per dag. Wanneer de dosering niet meer dan een %25 is geweest van je wat normaliter innam, kan je direct na de bevalling terug naar de oude dosering, anders in overleg met arts (internist) langzaam afbouwen tot je normale dosis van voor de zwangerschap. zie onderstaande link. Schildklier en Zwangerschap - SON Blogs Schildklier Organisatie Nederland
hey dames, hele tijd weinig hier geweest om echt even helemaal niet met de behandelingen bezig te zijn! maar wat een positieve berichten lees ik hier alweer even snel terug!! lets van harte gefeliciteerd!! ik probeer dusseldorf te bellen om een afspraak te maken om het behandelplan te bespreken, had hierover gemaild, en kreeg het advies om het vlak voor mijn menstruatie te plannen, zodat dr. S gelijk de uitgangsecho kan doen zodat ik daarvoor niet terug hoef te komen! dan dus starten!! vind het weer vreselijk spannend, en deze poging wordt in ieder geval voorlopig onze laatste... dus dat voert de spanning nog iets meer op! ik las dat de medicijnen gelijk betaald moeten worden bij de apotheek daar? ik neem aan dat we die gelijk op kunnen/ moeten halen als we de afspraak hebben gehad voor het behandelplan... hebben jullie de fm in NL of ook in DD laten doen? ik sta een beetje in twijfel, het is natuurlijk makkelijker om het in NL te doen qua reistijden enz. maar misschien beoordeeld DD het wel anders dan mijn gyn hier... jullie advies?? liefs do
het was even lastig maar heb een afspraak gemaakt!! 13 oktober, behandelplan bespreken, startecho en dan beginnen!!! ik krijg een lijstje door gemaild met de prijsverschillen van duitsland nederland en belgie qua medicijnen, volgens haar die ik aan de telefoon had was belgie veel goedkoper met de medicijnen! ik wacht het lijstje even af, en dan even bekijken of het voor ons de moeite is om ervoor naar belgie te rijden!! hebben geen verzekering meer te goed, dus vond het zo lief dat ze op deze manier met ons mee dacht!! echt superfijn!! en wat ben ik blij dat we weer gaan beginnen, klikt misschien raar, maar ik heb er zin in!!
@Do; Wat fijn weer wat van je te horen! En er breken weer spannende tijden voor jullie aan, lees ik. Ik heb sowieso de fm in DD laten doen. Dit, omdat ik alles bij één kliniek wilde laten doen zodat er één mening is. Het was voor ons ook best intensief, omdat wij zo 6 uur (3 uur heen en 3 uur terug) in de auto zaten voor alleen een fm van 5 minuutjes.
Do, ik kreeg bij de uitgangsecho mijn schema en recepten mee, en heb gelijk alle medicatie opgehaald in DD. En ik zou zelf de fm in DD laten doen. Iemand van de dames hier( weet even niet meer wie) heeft het idd gehad dat de follikels tijdens de punctie kleiner bleken dan de gyn in nederland dacht te hebben gezien. Dus dat risico zou ik persoomlijk niet durven nemen. En in DD heb je een totaalbedrag staan voor icsi, als je de fm in nederland laat doen komen die kosten er denk ik ook nog overheen. Hoe dat nu precies zit weet een van de dames hier misschien wel. Ik vond het zelf ook elke keer spannend maar was ook blij weer te kunnen beginnen. Je leeft er toch wel naar toe.
Meiden goed nieuws allemaal. Jippiejee gefeliciteerd en doe rustig aan. Lets had ook het idee bij jou dat het goed zat. Gefeliciteerd spannend 1 of 2. Do ik stop met ivf en heb nog aardig wat meds over. Weet niet waar je woont? Ms kan je wat overnemen? Ik pb je wel ff. Meiden volg jullie wel maar eigenlijk niets meer te melden. Ben ermee gestopt.. eindelijk rust! Gezondheid veel belangrijker.vriend ging goed maar sinds gisteren aan het werk en pijn begon weer dus weer naar zkh.
Hoi dames, Ik had gisteren mijn tp. Van de 4 cryos waren er twee uitgegroeid tot blastocyst. De andere 2 waren na 5 delingen gestopt. 1 blastocyst is teruggeplaatst en de ander zou na nog een dagje observeren vandaag heringevroren worden. Helaas kreeg ik vandaag telefoon dat deze niet ingevroren werd omdat hij was gestopt met delen. Dus er is natuurlijk nog een minescuul sprankje hoop, maar ik vrees dat de blastocyst in mijn buik ook stop zal staan. Ze gingen nml gelijk op. Ik hoor nu natuurlijk alleen maar dat ik dit niet kan vergelijken, maar alle kansen lijken tegen me gekeerd wanneer van de 4 er 3 stoppen met delen. Ik kan me niet voorstellen dat ik het geluk zal hebben dat ze net de juiste weer teruggeplaatst hebben en deze netjes door deelt. Dus als er ook maar iemand is met soortgelijk verhaal dan zou ik dat op dit moment heeeel graag horen!!! Ik kan het gebruiken. Nog 9 cryos in de vriezer, maar ben nu heel bang dat mijn emmies gewoon niet delen en ik daarom nooit zwanger heb mogen worden...
Ollie, de hoop niet opgeven hoor. De beste plaats voor een emmy is nog altijd in jou baarmoeder. En niet in een schaaltje. Dus het kan nog steeds.... ik duim met je mee.
@tassie hmm ik dacht sl zo iets! Ik slikte anderhalve blauwe dus. 37,5 mg nu slik ik 4 pilletjes! Dus meer dan 50% opgehoogd! En dan nog zit ik nu vreselijk laag ingesteld! Dan lijkt me toch niet dat ik zomaar terug kan naar oude dosis? Dat zei internist maar geloof dat hij er niet helemaal de verstand van heeft Ik ga liever eerst terug van 4 naar 3 ofzo... En dan naar 2 en dan daarop blijven ofzo... Zo lastig! Jij zat de laatste keer mooi ingesteld na je zws toch? @do fijn dat je een afspraak he t gepland meid! @ollie de ene blasto is echt niet vergelijkbaar met andere! Van de 14 bevruchtingen had ik toppers en omtzettend slechte uit dezelfde ivf! Bij de eerste 3 stopte er ook 2 ook een aan het begin en een net voor het invriezen zoals bij jou en een was een topper! Dus niet teveel zorgen maken hoor! Je maakt een mooie kans!
Arie dikke knuffel lieverd! Jullie zijn er dus echt helemaal aanuit? 100% zeker dus dat jullie er echt niet meer mee doorgaan? Knap hoor meid ! Lijkt me zon vreselijk moeilijk besluit! Je bent een sterke vrouw! En je hebt gelijk hoor jullie gezondheid is zooooo veel belangrijker! Dikke knuf
Ollie en do, ik heb de medicatie in Nederland gehaald, heb het nagevraagd bij beiden wat het kostte en het scheelde erg veel! In Nederland veel goedkoper dus! Je moet het alleen bij een ziekenhuisapotheek regelen, bij een gewone gaat het niet. Alvast succes met jullie nieuwe pogingen! Ik heb ook de follikelmeting en duitsland laten doen...ten eerste omdat ik weinig vertrouwen in de nederlandse ziekenhuizen heb, maar bovenalles dat alles op een plek gemeten wordt! Arie, pff wat een dappere beslissing. Fijn dat het rust geeft en je eigen gezondheid is ook erg belangrijk! Dikke knuffel! 6 oktober heb ik in dusseldorf mijn eerste echo. Superspannend en dat blijft het nog wel even! Hoop nu dat hij of zij of ze blijven leven! Vandaag op het werk vroeg iemand of ik zwanger was omdat ik alles liet vallen..ahum gelukkig zat ik net onder de tafel om het op te rapen toen ze het vroeg haha...ook sterk he...
@Do: spannend dat jullie bijna gaan beginnen! Hopelijk mag je snel achteraan de roze golf aansluiten! @Lets: de banner staat je goed! En wat een rake opmerking van die collega. Weten ze op je werk dat jullie in de mmm zitten (en dat er dus een kans kan zijn dat je zwanger bent). @Bbibi: onze zoon heeft zondag inderdaad zijn fiets gekregen. Mijn man is er vrijdagavond nog speciaal voor naar Brabant gereden (100 km heen, 100 km terug). Hij is er dolblij mee en mocht hem gisteren van de juf ook mee nemen naar school om hem in de klas te laten zien. Dat liet hij zich geen twee keer zeggen. Mijn man en ik zijn druk bezig met een plan B te ontwikkelen voor het kinderfeestje van morgen. We hadden dat al in ons achterhoofd, maar nooit gedacht het nodig te hebben. Maar als we de weersvooruitzichten zien, trekt er precies rond de tijd van ons kinderfeestje een band met regen/onweer over. En dat is niet verstandig om dan met kinderen het bos in te gaan. Nu hebben we een binnenactiviteit geregeld, maar moet natuurlijk wel in piratenstijl blijven. Mijn man en ik hebben het morgen dus nog druk om alles op tijd klaar te hebben voor het feestje.
@Ollie, hoop houden hoor! Je baarmoeder is de beste plek voor een mooie blasto! @Do, ik had er ook weer zin in. Dus klinkt niet gek. Veel succes! @Lets, wat fijn dat je een vroege echo hebt. Hoop op een mooi knipperlichtje! En wat een mooie banner 😍 Sneeuwmees....zul jealtijd zien, dat het weer niet meewerkt. Maakt voor de kids ws niets uit, die hebben wel plezier! Arie....hoop dat je beslissing rust geeft. Moedig hoor.
@Sneeuwmees; Oh, dat is jammer van het weer morgen. Nu dus iets voor thuis te bedenken. Weet je al wat? Oh wat lijkt mij dat moeilijk om iets leuks te verzinnen voor kinderfeestjes. Gelukkig heb ik nog even de tijd....... @Lets; Staat je goed, die banner. Hoe voel je je? Enneh, ik had je gezicht wel willen zien daar onder het bureau op je werk. Bleef je extra lang onder het bureau??
Ik neig er ook meer naar om de echo's gewoon in dd te doen vooral omdat er dan inderdaad geen onenigheid kan ontstaan tussen de verschillende gynaecoloogen, alleen de reistijd is dan een heel ander verhaal... Maar goed kan er nog even over nadenken!! Ga er in ieder geval met hele goede moed in en hoop dat ik over een goede 2 maand een heel mooi positief nieuws hier kan brengen!!!
@Do: ik vond de reistijd ook best pittig, terwijl wij op maar 1,5 uur rijden wonen. In het begin ging het nog, maar op het laatst moesten we drie keer per week omdat mijn eitjes een twijfelgeval waren om een punctie in te plannen. Dat hakte er wel even in. Maar ben toch blij dat we het gedaan hebben. We hebben ook af en toe een hotelletje gepakt om het toch allemaal wat aangenamer te pakken. En als je een positieve test als beloning krijgt is dat op en neer rijden snel vergeten. @Arie: had nog even op jou willen reageren. Een hele dikke knuffel voor jullie beslissing. Heb er enorm veel begrip en respect voor. Heel veel sterkte! @Tassie: we gaan nu binnen een schatkist verstoppen en in die kist dan kleine schatkistjes verstopt die ze dan mogen versieren. Daarna gaan we een pannenkoek eten. Hopelijk vinden ze het toch leuk.
Ik adviseer ook om in Dusseldorf de echo's te gaan doen. Ik wad namelijk diegene waarbij de punctie te vroeg is gedaan. Mijn medicatie heb ik in het UMCG gehaald, je moet het uiteraard wel voorschieten. Veel succes !
Sneeuwmees daar heb je helemaal gelijk in, als ik een positieve test ervoor terug krijg wil ik er elke dag wel voor rijden!!! Ik denk dat we het gewoon in dd laten doen, dank voor de tips!! Heb trouwens de prijslijst gekregen met de verschillen, en België is echt veel goedkoper! Op gonal-f 900 scheelt het bijvoorbeeld bijna 200 Euro!! Vanavond maar eens goed uit pluizen , nu onderweg naar mijn werk, sta op een afgesloten snelweg door een brandende vrachtwagen dus kan de lol op!!