Do, wat goed om de prijzen te vergelijken! Ik heb helaas bijna geen medicatie meer over anders had je die mogen hebben. (Ja 2 potjes menopur nog..) ik had het ooit aan een belgische meid op het forum gevraagd en uit die prijzen scheelde t niet zoveel met nederland...wel wat trouwens... Sneeuwmees, mijn collega's weten niks van ons traject hihi en tassie, ik bleef idd maar iets langer onder de tafel zitten haha.. Sneeuwmees, nog gelukt met plan b? Ik weet niet of jullie een zolder ofzo hebben, maar met wat tafels en lakens kun je ook best leuk hutten bouwen ofzo. Ik ben niet helemaal fit vandaag, gelukkig alleen vergadering dus kan passief aanwezig zijn haha. Ik word 's nachts trouwens al die drie nachten op een rij wakker met ontzettende buikkrampen. Dan moet ik dus naar de wc waar ik dan een hele tijd door moet brengen, daarna is het over. Zal mijn zwangerschapskwaal wel zijn. Herkenbaar voor iemand en iemand tips hiervoor? Ik ga liever overdag naar de wc Maar goed, verder geen klagen daarover, heb het er allemaal voor over!
@Lets: ik had in het begin van mijn eerste zwangerschap ook twee nachten flinke buikkrampen. Bleken ook de darmen te zijn, maar hoefde niet naar de wc. Bij deze zwangerschap had ik een zeer goede stoelgang in het begin, dus van mij had de zwangerschap nog wel wat langer mogen duren. Inmiddels lijkt de regen vanmiddag weer iets mee te vallen, dus plan B is zojuist weer gewijzigd in A.
@Lets: Ik heb in het begin ook zo een kramp gehad in mijn buik. Ik heb toen contact gehad met DD en ze hebben een echo gemaakt en bloedgeprikt en alles was in orde. Bij mij was het niet mijn stoelgang, maar wat wel is ook een raadsel.
En sneeuwmees, toch nog plan a geworden??? Loontje, ik heb bij mij wel echt t idee dat het een soort van obstipatie is, zo gauw het gelukt is (ahum haha) is het wel meteen over.... Heb nu zon bifidus drankje gekocht, dat mag je wel gewoon drinken neem ik aan?
Wij gaan de medicatie in België ophalen, scheelt al met al honderden Euro' s dus zeker de moeite waard!! Weer met mijn man gepraat over de echo's en het wordt wel dusseldorf! Ook wat jullie zeiden, beoordeling door 1 arts is wel de grootste reden, daarnaast wordt dit ( voorlopig) onze laatste poging dus wil geen enkel risico lopen wat niet nodig is!!
Heel verstandig Do! Er hangt zo ongelooflijk veel af, alle details tellen om tot een goede poging te komen. Lets, obstipatie, praaaaaat me er niet van . Maar hey, zwanger zijn we dus we kunnen alles aan! Je eerste echo in het verschiet.. 1 of 2? Arie, hoe tegengesteld is jouw bericht, sterkte!
@ lers ja joh tuurlijk mag je dat! Juist goed de baby krijgt jou darmflora! Hoe beter jou flora hoe fijner voor de baby! Ik slik. 8 billion acidophilus van now. Heel fijn want heb altijd chronisch diarree en nu zws was helemaal ellende en nu gaat weer veel beter! @sneeuwmees fijn dat het gelukt was met de fiets kopen! Hoe is het feestje vandaag gegaan? Leuk geweest?
@Lets: in het begin van de zwangerschap had ik een te goede stoelgang, rond de 18e week een periode wat minder. Heb toen van die psyllium vezels van de huisarts gehad. Dat heeft me die moeilijke weken erdoor heen gesleept. @Do: heel verstandig, meid! Het was voor ons slopend, maar doordat we af en toe een hotelletje gepakt hebben in die periode, leek het toch vaak even een korte vakantie. Onze poging daar is helaas niet gelukt, maar we kijken toch terug op een bijzondere tijd. Het had ook wel wat (achteraf gezien). Maar we gaan er natuurlijk voor duimen dat jij terugkijkt op een bijzondere tijd, met een positieve test natuurlijk! Hier een enerverende dag gehad gisteren. Gisterenmorgen moest ik nog snel wat voor de jongens kopen, taart e.d. Ik kwam net (te laat) de winkel uit en mijn bonnetje was al verlopen. Zag de parkeerwacht al lopen, maar blijkbaar moest hij nog richting mijn auto lopen (hoop ik dan maar), dat ik gelijk in de auto kon stappen en weg kon rijden. Anders was het een heel duur feestje geworden. Daarna zou mijn man naar zijn vriend gaan om een binnen-activiteit te verzinnen. Maar even later belde hij op dat volgens buienradar het toch net droog zou zijn op het moment dat wij naar buiten wilden gaan. Dus hij wilde toch voor plan A gaan (buiten in het bos). Hij is toen naar het bos bij het pannenkoekenrestaurant gegaan en heeft daar een simpele speurtocht uitgezet en de schat verstopt. Toen gaan eten en de boel versieren. Vlak voordat de kinderen zouden komen, zag hij ineens op buienradar dat er uit het niets een hele zware regenbui (met onweer) zou ontstaan en precies op de tijd van onze buitenactiviteit over zou komen. Die pluk regen is zo ineens ontstaan, vlak nadat we die ochtend gekeken hadden. Dus ja, paniek. Mijn man is toen weer snel naar het bos gereden om de schat op te halen en heeft die verstopt achterin zijn auto. Ik heb ondertussen de kinderen opgevangen. Maar 5 (met die van ons erbij 6) hypere jongetjes in bedwang houden viel nog niet mee. Ze schreeuwden, renden en hadden binnen no time het huis omgetoverd tot een oorlogsgebied. De jongste lag op bed, maar was wakker geworden door het geschreeuw. Dus ik zat tussen het geschreeuw van de jongens beneden en een krijsende baby uit de babyfoon. Na het taart eten en drinken, zijn we naar de winkel van een kennis geweest, waar we de hal mochten gebruiken. Daar stond een springkussen en daar had mijn man de schat verstopt. Daarna nog pannenkoeken gegeten en aan het eind begon het zowaar op te klaren, dus konden ze nog even in de speeltuin daar losgaan. Uiteindelijk waren we om 6 uur thuis, compleet gesloopt. Alles en iedereen in bad geweest en in bed gelegd. Ikzelf lag er om kwart voor 10 al in. Helemaal gesloopt. Nu weer een nieuwe dag. Mijn oudste en ik waren op tijd wakker, maar nu moet ik de kleine man nog even wakker maken voor een voeding en dan weer werken. Laatste dagje voor het weekend!!
Druk dagje Sneeuwmees! Maar wel geslaagd zo te lezen. Ben je er weer voor een jaar vanaf 😉. Het is hier maar stil... Iedereen is vast druk. Wij zijn net een paar dagen er tussenuit geweest. Nu nog 1 week wachten tot de echo... Heb nu al 3 dagen op rij gehad dat ik na het ontbijt tot een uur of 14.00 misselijk ben... Hoop dat het niet erger gaat worden. Vorige keer heb ik de toiletpot heel vaak van dichtbij bekeken. Lets, jij alweer fitter?
@ ntp spannend meid nog even aftellen dus ! Heb je echo in DD of ned?? @sm klinkt idd als een heeeeeel drukke dag! Maar zo te lezen hebben de kids het naar hun zin gehad! Das het belangrijkste! Zoo tje gelukkig met zijn fiets? @hier vandaag officieel mijn verlof begonnen 16januari ga ik terug werken! Ben gister langs mijn werk geweest en alles is geregeld ! Ook bij mijn man zn werk! Ik ga woensdag en vrijdag vast werken en om de donderdag... En mijn man is ook om de donderdsg vrij ! Woensdag en vrijdag hebben we oppas van de omas dus heel fijn ! Verder vandaag het nieuws gehad dat de baby aanhet indalen is! Ze ligt al een stukje in mn bekken! Dat waren dus de steekjes die ik sinds een week voelde! Heel goed nieuws dus Hoeist met de rest van alle dames?
@NTP: zo te horen heb je al vroeg genoeg bevestiging dat je zwanger bent. Alhoewel de wc-pot van dichtbij bekijken niet de meest prettige bevestiging is. Hopelijk blijf je er nog een beetje bij uit de buurt. @Bbibi: fijn dat alles geregeld is voor straks. Ik vond dat toen wel apart om iets te regelen terwijl je nog helemaal geen besef hebt wat je allemaal te wachten staat. Maar fijn ook dat de kleine meid al aan het indalen is. Dat kan inderdaad vervelende steken geven. Nog een maandje, meid! @Lets: vroeg me ook af hoe het met je was? Nog steeds moe?
@Sneeuwmees; Het klinkt inderdaad als een geslaagd verjaardagsfeest. Heb je trouwens een fotootje van je zoontje met zijn nieuwe fiets? Ik ben benieuwd. Gelukkig heb je nu weekend, tijd om weer een beetje bij te tanken na die drukke dagen. @Bbibi; Heb jij nu ook zo'n pijn soms bij het lopen/staan? Ik vond het echt af en toe zeer onprettig dat hoofdje zo laag in het bekken. Pff, zo'n scherpe pijn. Maar ja, voor een natuurlijke bevalling wel zo prettig natuurlijk dat ze ingedaald is. Enneh, wat heerlijk bijna je verlof en dan pas in januari weer aan het werk. Goed geregeld trouwend met je werk na het verlof. Hoewel je daar natuurlijk nog niet aan wilt denken. @NTP; oh, ik hoop ook niet dat de misselijkheid nog erger wordt. Kun je nog wel eten binnenkrijgen of staat het je tegen? En, de eerste echo schiet al op! Uiteraard, ontzettend spannend! @ego; gisteren een druk dagje gehad. Eerst naar het ziekenhuis geweest om mijn schildklierwaarden te laten prikken. Daarna naar de Ikea geweest. Even snel ergens heen gaat nu niet meer......er moet heel veel meegenomen worden voor ons meisje en zij moet ook vaak drinken en verschoond worden tussendoor. Maar....het is wel erg gezellig met haar ergens naartoe gaan. Mijn collega's waren trouwens dinsdag langs geweest. Ons meisje en ik zijn erg verwend met allerlei cadeaus. Ik nog voor mijn verjaardag en ons meisje?.....nou ja, omdat zij geboren is. Ik had vanmiddag het kolfapparaat teruggebracht naar de kruisvereniging. Weer een heerlijke wandeling. Helaas is het waar wij wonen niet zo gezellig om te wandelen. Het is erg druk met verkeer en het is in de stad dus geen parkje of zo in de buurt. Ik vind het wel erg fijn om af en toe eens lekker naar buiten te gaan met haar, maar niet de drukte in.......Ik kijk er echt naar uit dat ons huis te koop wordt gezet (volgend voorjaar) en om ergens te gaan wonen met bos en duinen dichtbij. Heerlijk!!!
Tassie jeerje wat gaat het snel jou meisje is alweer 1 maand oud ! Poehhh gaat hard! Ik moet alwel denken aan mn werk hoor! Gister geweest en. 2 wkn terug! Ik mis mijn werk best wel eerlijk gezegd! Was zo fijn er weer te zijn! Alle collegas zooo lief en zo enthousiast en was echt fijn Jij en je meisje dus lekker verwend? Leuk hoor! Jammer dat het wandelen niet echt een succes is bij jullie! Willen jullie toch gaan verhuizen ? Je man is net alles aan het opknappen @sm ja zeker fijn alles geregeld te hebben! Heel blij mee ! En vooral omdat alles akkoord was precies zoals mn man en ik het wilde en met oppas het beste uikwam! Dus heel fijn! Oja dat indalen doet me niet echt zeer hoor ! Heb nog nooit een harde buik gehad ! Heel mn zws nog niet! Gek he? En die steekjes doen ook niet echt zeer maar valt Gwn op omdat ik het nog niet eerder gevoeld heb dus was toch van het zakken van ons meisje!
@Tassie: fijn dat je collega's op visite zijn geweest en dat je goed verwend bent. Maakt de terugkeer straks naar het werk toch weer een stuk makkelijker. En een drukke stad zou ook niets voor mij zijn (zeg ik als dorpstrutje). Maar eerst kon je fantaseren over een kindje van jullie samen (en die droom is uitgekomen) en nu mag je dromen van een huisje voor jullie gezinnetje, tot ook die uit gaat komen. Je moet wat te dromen houden, toch? @Bbibi: heb zelf ook nog nooit een harde buik gehad. Geen idee hoe dat moet voelen. Vond dat ook wel apart dat ik dat nog nooit heb gehad in twee zwangerschappen. Toen mijn oudste een beetje begon in te dalen kreeg ik van die steken down under. Dat bleken indalingsweeën te zijn. Maar wees blij dat je er zelf niets van merkt. En inderdaad fijn dat alles geregeld is en ook op de manier zoals jullie het graag willen. Dat geluk heeft ook niet iedereen. En straks twee blije oppas-oma's. Ik ga me weer eens klaarmaken om de oudste naar school te brengen. De jongste sliep nog en dacht ongemerkt de oudste naar school te kunnen brengen en dan hem te gaan voeden. Maar helaas meneer meldt zich nu ook (5 min. voor ik naar school moet).
Sneeuwmees, klinkt als een erg leuk kinderfeestje, en inderdaad als de kinderen het leuk hebben gehad is het belangrijkste. Bibi, lekker hoor dat je verlof is begonnen, het aftellen kan nu helemaal beginnen. Fijn dat ze al aan het indalen is. Tassie, wat fijn dat jullie zo verwend zijn door je collega's. Kan me voorstellen dat het heerlijk is om naar buiten te gaan met de kleine. Hopelijk over niet al te lange tijd kunnen jullie lekker door het bos wandelen ipv een drukke stad. Wij zijn woensdag naar DD geweest.We hebben ons behandelplan besproken. Ik moet op dag 1 starten met een neusspray. Op dag 3 moet ik beginnen met in de ochtend menopur en in de avond puregon. Op dag 8 terugkomen en dan ook starten met prednison. Ben erg benieuwd. Mn AMH was trouwens 0,94 niet echt hoog dus... maar heb daar niet zoveel verstand van. Weet iemand van jullie hier meer over? Als we bevruchtingen zouden hebben dan gaan ze in de embryoscoop, daar ben ik wel blij mee. Laat de menstruatie nu maar komen, dan kunnen ook wij van start gaan. Heeft iemand ervaring met de medicatie die ik krijg?
@ sm pffff zul je altijd zien, denk je snel weg te kunnen, helaas gaat hem dus niet worden. Is de school van je zoontje dichtbij? Durf jij je jongste zo achter te laten om dan de oudste weg te brengen ? Ik zit te twijfelen hoe ik het straks zal doen met bv de hond uitlaten... Mijn vriendin lief haar kind vaak gewoon in de box liggen deed ze df snel een rondje en ging ze terug naar huis.. Ik vond dat wel echt goed van haar, niet zo over bezorgd en gestresst ... Ze bleef geen uren weg gewoon nog geen 5 min en terug.. Anders Moet heel de baby aangekleed worden en klaargemaakt voor zon klein rot rondje danben je al een uur bezig om maar "ff" naar buiten te gaan! Andere dames die er ading met hond? @ vlinder zeker aftellen nu idd! Wat fijn dat je nu weet hoeje behandeling eruit komt te zien! Hopelijk kun je gauw gaan starten! Je amh is idd niet hoog! Ik weet niet wat je leeftijd is? Want zelfs die van mij was laag ( 2,6) maar dat was voor mijn leeftijd erg laag! ( toen 24, nu bijna 26) dus zal inmiddels nog wel lager zijn... Maar het wil niet per definitie wat zeggen! Er zijn meiden met een laag amh die veel eicellen produceren zoals ik ( en klaasje geloof ik ook ?) Maar we zijn ook genoeg meiden die een heeeel hoog amh waarde hebben en moeilijk te stimuleren zijn en maar weinig eitjes "kweken ".. Dus denk dat je je daar niet Op blind moet staren! Dr scholtes ziet er nog heil in om je te behandelen dis dat is het enige wat telt
@Bbibi: mijn ouders wonen naast ons, dus heb mijn jongste even daar naar toe gebracht. De school is dichtbij (1 km afstand), maar het duurt altijd even voor je weg kan op school. Ik wacht altijd even tot ze echt gaan beginnen. Dus zo lossen wij het meestal op. We hebben ook een babyfoon met camera en soms geven we ook alleen even de babyfoon bij mijn ouders af. Soms ga ik al wel naar het werk, omdat ik weet dat mijn man ieder moment terug kan komen. Maar meer dan enkele minuten alleen doe ik nooit. Een kennis van ons had een baby en die liet ze dan alleen op de bank liggen en ging dan haar andere kind naar school brengen. Of legde het kind op de eethoek in de keuken als ze aan het koken was. We wisten geen raad hoe snel we voor haar een box hebben gekocht. Het idee alleen al wat er allemaal had kunnen gebeuren. @Vlinderr: je amh klinkt inderdaad niet heel hoog, maar ook zeker niet kansloos. Mijn amh was 0,34 en ook daar zag dr. S. nog kansen om mij te behandelen. Ik ben uiteindelijk 3 keer spontaan zwanger geraakt. Dus het amh alleen zegt niet zoveel. Wat Bbibi zegt er zijn veel tegenstrijdigheden over de respons op een behandeling. Ik heb zelf bij een poging alleen Puregon gespoten en in DD moest ik 2 keer per dag Menopur spuiten. Ik ken het dus allebei. De Puregon is erg gebruiksvriendelijk met een spuitpen. De Menopur is een knutselpakket met zelf mengen. Dat vergt in het begin best even wat tijd en stress. Maar dat komt vanzelf goed. Ik heb wel eens gehoord dat deze combi voor een betere kwaliteit eitjes kan zorgen. Dus hoop het ook voor jou. De neusspray (suprefact) heb ik ook gehad. Vond het in het begin even wennen om neusspray te gebruiken (vind dat nooit zo prettig). Maar later doe je dat eigenlijk zonder na te denken. Heb in NL als platlegger decapeptylspuitjes gehad waar ik veel bijwerkingen van had. Ik was dus wel blij met de suprefact, want daar heb ik amper bijwerkingen van gehad. Ik hoop van harte dat je menstruatie snel mag losbreken, zodat je van start kunt gaan. Ik heb zelf ook een afspraak gemaakt bij de huisarts. Had deze cyclus een week voor de menstruatie al steeds bloedverlies, waardoor ik dacht dat dat de menstruatie was. Na een week begon de menstruatie ineens alsnog. Het stopte netjes op tijd en daarna was het over. Maar sinds een paar dagen heb ik weer wat spotting. Het is niet veel, maar toch iedere dag een keer een beetje. Dus volgende week toch maar even na laten kijken. Tussentijds bloedverlies kan voorkomen bij zowel bv geven als bij een koperspiraal. Ik heb bij mijn oudste ook bv gegeven en daar nooit last van mijn cyclus gehad. Verder voor zijn geboorte en erna met veel plezier een koperspiraal gehad. En nooit last van tussentijds bloedverlies gehad. Maar nu dus wel en weet niet waar het door veroorzaakt wordt. Dus best lastig. Als je bv geeft maken ze ook geen uitstrijkje, dus weet niet of ze me kunnen vertellen waardoor het komt. Maar dat gaan we volgende week woensdag meemaken. Desnoods laat ik het spiraaltje verwijderen, zodat ik in ieder geval kan uitsluiten of het daaraan gelegen heeft.
@Vlinder, spannend! Heb je een goed gevoel bij dit strijdplan?! Moet goed komen! @Bbibi, wij hebben ook een hond maar wonen op een boerderij dus hij loopt los op het erf. Hond reageert erg goed op ons meisje. Hebben hem meteen aan een doek laten snuffelen die we bij de bevalling gebruikt hadden. Mijn vriendin brengt ook haar kids naar school terwijl de jongste ligt te slapen boven. Mijn moeder deed dat ook altijd. Anders is het bijna niet te doen met meerdere kleintjes. Kan me nu nog niet voorstellen dat ik het ga doen. Maar meer omdat wij net buiten het dorp wonen. In een woonwijk zou ik het sneller doen. Ben nu ook tijden op het erf bezig, weliswaar met babyfoon, maar wel op 200-300 m afstand. @Tassie, wandelen is heerlijk ja. Maar kan me voorstellen dat het in de stad toch anders is. En eerst met de auto ergens naartoe rijden? @Sneeuwmees, valt vast mee. Heb zelf ook een keer een extra bloeding gehad tijdens de bv-periode. Benieuwd wat de HA zegt.
@Bbibi; Nou, ik mis mijn werk absoluut niet....ik vind het werk zelf niet boeiend meer door veranderingen in het computersysteem waardoor ik alleen maar brieven door anderen getypt moet nakijken op spelfouten en lay-out. Heel erg boeiend!! Ik heb ook wel andere werkzaamheden, maar dat zijn er heel weinig. Gelukkig ga ik straks terug naar 2 dagen per week werken, dat zal in ieder geval al wat schelen. Mijn man is juist het huis aan het opknappen, omdat wij het huis te koop willen zetten volgend voorjaar. @Vlinderrr; Spannend voor jullie....het gaat gebeuren! Verwacht je je menstruatie snel? Heb je de medicijnen al in huis? @Sneeuwmees; Dat is makkelijk dat je ouders naast jullie wonen zodat zij op je zoontje kunnen passen in dit soort situaties. Dat scheelt een hoop gestress en gepuzzel. Ik hoop dat je huisarts je kan helpen bij je tussentijds bloedverlies. @NTP; Wat leuk, zeg, dat jullie op een boerderij wonen. Hebben jullie ook een boerenbedrijf? En wat voor hond hebben jullie? Ik heb geen rijbewijs zodat ik gebonden ben aan de buurt waar ik woon. Ik ga namelijk nog niet met de ov weg met ons meisje. Ik durf ook nog niet te fietsen met haar, omdat ik haar nog te klein vindt voor in de fietskar. De straten hier zijn ook echte stuiterstraten.