Ik moet even klagen hoor dames. Hier een beetje balen. De laatste week heb ik wel eens het gevoel dat ik kiespijn ga krijgen. Het doet niet zeer, meer wat een zeur gevoel. Maar dan wel achterin in de onderkaak. Dus ging de gedachte al door mijn hoofd, nee he...ik hoop niet dat mijn verstandskies daar doorkomt. Vandaag weer dat gevoel, dus heb met een zaklamp voor de spiegel gestaan om het te bekijken. En voor zover ik het kan zien komt idd mijn verstandskies tevoorschijn. Ik ben al een tijdje niet bij mijn tand arts geweest omdat ik niet erg tevreden ben, en het zoeken van een nieuwe tandarts steeds heb uitgesteld. Maandag dus toch maar op zoek naar een nieuwe tandarts, maar ben bang dat ze niets voor me kunnen betekenen. Bij de andere verstandskies die onder doorkwam moest ik naar de kaakchirurg, en deze gaf al aan dat wanneer deze doorkwam, ik weer naar de kaakchirurg zou moeten. Ik heb nu nog niet veel last, en als het zo blijft kan ik wel wachten tot na de bevalling. Maar wat als ik straks verga van de pijn. Trekken ze dan wel ? En natuurlijk hoe meer ik er aan denk, deste meer ik denk te voelen. Bah.... heb ik weer. En ik ben al niet zo'n held bij de tandarts....
@Knorretje: klagen mag, hoor, meid! Ik ben zelf zo'n schijterd als het om de tandarts gaat. Ik hoop van harte dat de pijn minder wordt en je nog even door kunt. Maar als het moet, dan mag je ook verdoofd worden tijdens je zwangerschap. Ik had het ook bij mijn laatste zwangerschap waar ik twee gaatjes heb moeten laten boren. Ik ben zo'n schijterd die nooit wat zonder verdoving doet. Dus heb het eerst nagevraagd aan de vk en de tandarts en het kon gelukkig geen kwaad. Ze noemen dat een 'groene' verdoving. Hoe het zit als je naar de kaakchirurg moet, weet ik niet. Maar ga ervan uit dat ze ook daar wel raad weten met een behandeling tijdens een zwangerschap. Want 10 (of 12) weken met pijn lopen is ook best pittig. Sterkte en een knuffel!
Oeh knorretje, das vervelend... Hopelijk kan de tandarts je verder helpen...ik ben ook bang voor de tandarts en al meer dan een jaar niet geweest...nergens last van zo lang ik er niet kom Sterkte meid! Iedereen een fijn weekend gehad? Rustig hier, dus vast wel met het prachtige weer! Pff nog eeen weekje voor de echo.. Wat blijft het lang spannend toch he.. Vind het toch wel jammer dat je door dit traject veel minder kunt genieten... Ben nog steeds erg bang dat het toch weer s gaat zijn... Je kunt niet zo lang stiekem samen genieten dat je zwanger bent, onze ouders het aan de telefoon verteld omdat ze ook zo in spanning zaten... Toch allemaal momenten die je mist... Hopelijk wordt dat eind mei allemaal goed gemaakt...
@Lets: ik hoop toch echt dat je al eerder dan mei kan gaan genieten. Hopelijk na een mooie echo en na de 12 wkn grens dat je het allemaal meer kan toelaten. Hoe voel je je verder? Last van kwaaltjes? Hier nu weer ongesteld geworden met een cyclus van 22 dagen. Voor de tweede keer op rij een week voor de ongi last gekregen van spotting en tussentijds bloedverlies. Maar goed, hoor woensdag wel wat de huisarts daarvan zegt.
@ sm heeeerlijk dat je ouders naast je wonen! Ideaal lijkt me ! Al is het maar even voor oppas als je even weg moet! En gezellig! Wat balen vsn je cyclus! 22 dagen is al kort! Maar dan ook nog spotting lijkt me niet echt dat dat zo hoort! @NTP klinkt gezellig! Boerenleven dus? En met de hind gaat dus ook helemaal goed met je dochtertje ? Fijn hoor @tassie ohhh wist niet dat hij juist daarom jullie woning aan het opknappen was! En straks 2 daagjes das wel te doen toch? @knorretje balen meid @lets spannend aftellen
Lets, dat gevoel had ik ook. Maar kon echt eerder genieten van de zwangerschap na de 12- weken echo. Vond het ook wel speciaal om het mensen zo vroeg al te vertellen. Ze leven zo mee en waren daarom misschien nog wel blijer. Bbibi, het schiet mooi op! 34 weken alweer. Gaat het nog goed?
@Lets; Ik hoop dat de week lekker snel opschiet voor jou en je dus snel de eerste echo hebt met uiteraard een heel mooi kloppend hartje!! @Bbibi; ook ik vraag mij af hoe het met je gaat. Jeetje, je gaat als een speer, meis. @Sneeuwmees; jeetje, wat vervelend dat je zoveel last hebt van spotting en van een korte cyclus. Goed dat je naar de huisarts gaat want eigenlijk is dit niet leuk meer, toch? Hoe gaat het met je zoontjes? @ego; Ik ben al een paar keer goed chagrijnig geweest, hihi, door te weinig slaap of onderbroken nachten. Ik kan daar normaliter al heel slecht tegen.......maar afgelopen nacht heeft ons meisje van 23.00 uur tot 5 uur geslapen. Zo lang!!! Nou ja, op zich niet heel vreemd aangezien ze overdag dus echt amper slaapt. Wij brengen haar nu overdag ook naar bed, maar ook dan slaapt ze niet of nauwelijks en huilt alles bij elkaar. Ze heeft gisteren echt ontzettend veel gedronken (750 ml), ik denk dat ze weer een sprongetje heeft of zo. Ze begint ons echt te volgen met haar ogen en hoofdje. Ik had haar gisteren op een speelkleed gelegd op haar rug en wij probeerden contact met haar te maken met speelgoed, maar nee hoor....mevrouw had meer oog voor voetbal op de televisie. Hihi, zo grappig.
@ntp ja ja en alweer meer dan de helft vd week voorbij dus ik zit alweer dichter aan de 35 weken inmiddels!! volgende week donderdag laatste groeiecho! En dan krijg ik te horen wanneer ik wordt ingeleid! Jij hebt deze week je eerste echo toch? @ tassie gaat goed hoor! Echt aan het aftellen! Gister familiefeest ! Al mijn man zn neven en nichten hebben ook allemaal kleintjes ! Iedereen was super blij en enthousiast om ons te zien en wilde alles weten over de zws! Heel lief en leuk! Op zon moment kriebelt het wel hoor dat ik denk was het maar zover ... Hihi... Lekker dat je vanacht zo hebt kunnen bijslapen! Lijkt me ook vermoeiend als dat niet kan en zeker als je straks weer moet werken! Hoe ga jij het eigenlijk doen met oppas? @hier weer wat krampjes en steekjes gehad Vanacht en vanmorgen.. Ook IN mijn "fluit"... Voor de dames die bevallen zijn is dat normaal? Hoort dat ook bij die "indalingspijn"? Kan niet echt zeggen dat het zeer doet ofzo maar het is wel duidelijk aanwezig zeg maar... Maar steeds maar een uurtje ofzo en dan is het weg! Verder gister na lang wikken en wegen toch maar een ipad gekocht! We moesten er toch maar aan geloven We zaten lang te twijfelen ik wilde nu niet zon "geote" uitgaaf doen met de baby op komst... Maar mijn man had een hele mooie deal gezien... En hij vond het toch leuk voor de baby als ze straks in de kinderstoel kan en dan lekker op youtube filmpjes kijken enz! Ik zie dat wel bij mijn vriendin die heeft allemaal leuke dierenfilmojes en kunnen ze op de diertjes klikken en die maken dan geluidjes enz! Best leersaam ook! Dus ik heb me maar weer om laten praten door manlief Ik zei al koop maar! Wie weet duurt de bevalling met inleiden wel daaaagen... Dan ben je blij met een ipad in het zkh dan kan hij nog spelletjes spelen misschien hihi
Ik kwam even kijken of er nieuws was van Lets en ik zie inderdaad de banner die ik hoopte te zien.. Gefeliciteerd meissie! Ik ga mijn vingers de komende weken gekruist houden!
Thanx shadixx, heb je nog even een pb gestuurd! Sneeuwmees, succes bij de huisarts, benieuwd wat hij zegt! Tassie, hihi ze lijkt al op der moeder geloof ik he, voetbalfan Bibi, zo'n ipad is heerlijk, ook als je ff snel op dit forum wilt hihi Ik heb eigenlijk bijna geen kwaaltjes, maakt weer onzeker... Ma goed, nog een weekje wachten en dat weten we al iets meer... Hopelijk al een vroeg kloppend hartje of hartjes... Zou me al meer gerust stellen... Iemand nog tips van goed en gezond eten ofzo?
@Bbibi: leuk zo'n ipad. Ik had tijdens mijn zwangerschap getrakteerd op een mooie telefoon. Bellen doe ik niet zoveel maar zp en fb wel de hele dag door. Dus heb een telefoon met groot scherm gekocht en die kwam mij na de bevalling goed van pas. Ik keek er zelfs programma's op terug en natuurlijk zp en fb. Af en toe mag je jezelf wel een beetje verwennen. En de fluit -pijn had ik ook bij mijn oudste. Bleek bij indalen te kunnen horen.
@Lets: vervelend als je weinig voelt. Ondanks dat het niets zegt wil je op de een of andere manier toch bevestiging hebben. Ik heb in het begin mijn borsten helemaal fijn geknepen om maar bevestigd te krijgen dat ze gevoeliger waren. En oh wee als dat een dag niet zo was. Hopelijk heb je snel bevestiging. Heb je je echo in DD? @Tassie: vervelend dat je zo moe bent. Die gebroken nachten hakken er aardig in. Wil je moeder niet een keer op komen passen, zodat jij even kunt bijslapen? Oma blij en jij ook daarna (hopelijk). Mijn berichtje gaat wat met horten en stoten. Moet met mijn vader naar het ziekenhuis, dus zit tussen de afspraken door op zp. Inmiddels zijn bij mij de sluizen goed open. Hoop steeds maar dat als er een restje zit dat alles goed opgeschoond is en dat dat dan de oorzaak is van het tussentijds bloedverlies.
@Bbibi; Hihi, ik zie je man al tijdens de bevalling spelletjes spelen op je I-pad. Maar eh, dus helemaal pedagogisch verantwoord?! Je hebt groot gelijk om jezelf zo af en toe eens lekker te verwennen met iets nieuws. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo bekend met I-pads. Maar wat jij aangeeft qua spelletjes en filmpjes erop afspelen, klinkt het wel erg aantrekkelijk. Er schijnen zelfs filmpjes te zijn speciaal voor katten (misschien ook wel voor honden?) waarbij ze met hun pootje bewegende objecten kunnen proberen te pakken. Het klinkt trouwens erg leuk dat familiefeest. Wat gezellig! Ik zie mijn neven en nichten nooit. Ik zou ze waarschijnlijk niet eens herkennen...... Dat komt doordat we een eind uit elkaar wonen. Zij wonen allemaal in Brabant, met name West-Brabant. Wel jammer, hoor. Maar jij hebt lekker met je buik kunnen pronken dus? Mooi, he? @Shaddixxx; Jouw zwangerschap schiet ook al op, zeg! Hoe voel je je? Heb je alles al klaar voor de komt van de kleine? @Lets; Ik kan mij zo goed voorstellen dat je onzeker bent over de zwangerschap. En tips qua voeding heb ik niet. Ik heb geen koffie meer gedronken (vond ik ook niet meer lekker) en ook geen zwarte thee. Ik dronk veel water en Rooibosthee en at ook vaker soep dan anders. Verder zwangerschapsvitamines met Foliumzuur en Omega 3. Ik droeg heel lang sokken in bed en zorgde ervoor dat mijn buik niet koud werd (hemden aan). Tja, misschien wat overdreven, maar door het hele traject wilde ik iets van controle/invloed hebben op de zwangerschap. Meid, ik ben ook zo benieuwd of je zwanger bent van 1 kindje of toch van 2 kindjes. @Sneeuwmees; Ik hoop dat er niets ergs met je vader aan de hand is. Hoe gaat het eigenlijk met je moeder? @Ego; Ons meisje ligt nu weer in bed. Helaas huilt ze elke keer als ik haar in bed heb gelegd, maar uiteindelijk valt ze toch in slaap. Ik vind het best moeilijk, maar ze slaapt beneden echt niet (in de box) en het is toch wel belangrijk dat ze in ieder geval een aantal uurtjes slaapt overdag. Als ik eindelijk mijn handen vrij heb en ik zit even lekker op de bank......dan komt mijn andere baby (de kat) zeurpieten en kruipt bij mij op schoot. Ik moet toegeven dat ik er niet altijd zin in heb en dat ik dat erg naar vind van mijzelf. Ik zat bijna altijd met het beestje op schoot. Maar nu vind ik het vaak heerlijk om even niets te hebben en gewoon rustig te zitten/hangen. Verder probeer ik wanneer ons meisje slaapt het huishouden te doen. Ik merk dat ik echt heel erg snel werk, omdat ik bang ben dat ze weer wakker wordt en ik haar dus uit bed moet halen en een flesje moet geven. Ze drinkt nu weer vaak achterelkaar met 2 uur ertussen.
@Lets: echte voedingsadviezen heb ik ook niet. Ik heb bij beide zwangerschappen gegeten wat ik lekker vond en laten staan waar ik geen zin meer in had. Als je 'gewoon' eet met voldoende groente en fruit is het al gauw gezond genoeg. Wel nam ik dagelijks een zwangerschapsvitamine pil en heb ik de eerste weken iedere dag een glas granaatappel sap gedronken. Dat dronk ik altijd na een tp en ben dat lekker gaan vinden en uit een soort bijgeloof ben ik dat de eerste weken blijven drinken. @Tassie: ik was ook een ster om in turbo snelheid door het huis te vliegen. Zeker als ze nog zo onregelmatig slapen dan heb je dat je met alles 'op scherp' staat. En logisch dat als je even 'vrij' hebt je echt even je handen vrij wilt hebben. Herken dat gevoel van jou helemaal. En je katten zijn dol op je en vergeven het je heus dat je nu even iets minder aandacht voor ze hebt. Komt vanzelf wel weer. Hier weer terug uit het ziekenhuis. Mijn vader was laatst heel benauwd en is vorige week naar de longarts geweest (hij is al 20 jaar longpatient). Die kon het niet verklaren en schreef antibiotica voor en liet bloedprikken. Vandaag moesten we terug. Uit het bloed was niets geks gekomen, behalve dat de ontstekingswaardes wat verhoogd waren. Omdat het nu met de antibiotica kuur beter gaat is het vermoeden dat het een infectie is geweest.
@sneeuwmees wat akelig van je vader! Heeft de AB wel goed gewerkt? Lief dat jij mee ging! Hoe gaatie nu ne je moeder? Die was toch ook aan het tobben met haar gezondheid? @shaddixxx hoe gaatie met jou meis? @lets ja je hebt gelijk daarvoor zou ik hem ook kunnen gebruiken maar meek dat ik zp en fb via iphone handig vind! Sta standaard ingelogd en zit de hele dag met mn telefoon overal! Wat betreft eten tja ik ben heel extreem! Geen koffie thee alcohol peuken ( duhh ) alleen rooibos en groene thee! Verder zon 3/4 liter water of verde sap per dag! Fruit extra goed wassen en schillen ( literia) , ik at buiten de deur ook bij vreemde geen groente en fruit ook niet in restaursnts als alleen gekookte groente ! Vis uit blik zijn de meningen over verderld dus ook geen vis meer als alleen gebakken thuis.. Vlees ook lastig buiten de deur! Beeust overal vragen extra doorbakken zelfs bij mijn schoonmoeder eet ik het vaak niet! Ik heb het zelfs liever zwart als maar beetje rose ( toxoplasmose) En komkommer niet meer dan 1 dag bewaren en schillen EN wassen ( groentes bevatten snel in koelkast listeria) en iedere dag lekker granberrysap ! Goede antioxidanten vit C en E , goed voor je blaas ( hele zws geen enkele keer blaasontsteking gehad dus dat is heel uniek voor mij) maar dronk wel een half pak tot een heel per dag! nu iets minder vanwege diabetes kan niet meer... En uhm net als tassie zorgen voor wltijd warmen voeten en buik ! Dik aangekoeed ook snachts.. Optijd eten en drinken en vitaminepillen en idd visolie en vit D is erg belangrijk! Hopelijk schrik ik je niet af! Ik ben heel extreem maar dat weet je ( onzeker over alles mbt zws) dus heb het graag zelf zo goed mogelijk in de hand in hoeverre dat gaat! @tassie was idd prima feestje! Enige jammere was dat t gister Zon mooi weer was en dst feest was binnen! Kei warm en benauwd en in een donker hol "beetje jammer"... En ja merk je dat je poesjes nu minder aandacht krijgen nu je dochtertje er is? En ze hebben je nog door de zws heen geholpen! Ach gerum... Hihi En kan je niet doen wat sneeuwmees zegt? Dsgje ne moeder laten oppassen en zelf heerlijk ff een dutje doen? Of dat je mwn een dsgje vrij neemt? En hij met de kleine gaat wandelen en jij lekker bijslaoen ? Oja sneeuwmees jij had dus ook die "fluit-pijn" hihi.. Goed te weten ! Vanmiddag was het er ook weer en onderin krampjes! Dus er is al wat aan het gebeuren! Maar mag ook wel want donderdsg 35 wkn en heb nog niks niksniks gevoeld ... @hier vandaag bevsllingsfilmpjes gekeken op youtube! Dikke tranen over mijn gezicht! Hormonen *zucht*...
@Sneeuwmees; Wat lief van je dat je met je vader naar het ziekenhuis bent geweest. En als ik het goed lees is hij dus weer herstellende dankzij de AB? @Bbibi; bevallingen op tv.......bij TLC zie ik wel eens programma's voorbij komen zoals "One born every minute" en "A baby story". Die heb ik ook veel gekeken tijdens de zwangerschap. Oh ja en "I didn't know I was pregnant". Heel apart en bijzonder en ook heel beangstigend voor de betrokkenen. Enneh, wat het bijslapen betreft, ik ga vaker 's avonds vroeg naar bed, omdat ik ook sowieso 4 nachten per week de voedingen alleen doe, omdat mijn man de volgende dagen moet werken. En wat onze katten betreft......degene waarmee ik een bijzondere band heb heeft net heerlijk op mijn schoot gelegen (lekker liggen snorren). Dus die heeft ook alweer een leuke avond gehad.
@Bbibi: met mijn moeder gaat het redelijk. Ze bleek suikerziekte te hebben en die is momenteel redelijk onder controle, dus daardoor voelt ze zich ook stukken beter. En bevallingsfilmpjes gekeken. Ik verslond altijd alle bevallings- en zwangerschapsprogramma's op tv. Maar gek genoeg kon ik me er geen voorstelling van maken dat ik dat ook mee ging maken (zelfs niet toen ik een filmpje van een keizersnee zag). Ik zat me altijd erg te ergeren aan vrouwen die hard gilden of schreeuwden tijdens de bevalling. Maar moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet stil gehouden heb....hihi... (maar gelukkig had ik geen camera's op mijn kraambed). @Tassie: hoe zijn je katten met de kleine? Mijn katten waren een soort van 'high' van mijn zoontje. Als ik hem aan het voeden was, lagen de katten spinnend strak naast ons. Fijn dat je je kat weer een fijn kroelmomentje hebt bezorgd.
Bbibi; je schiet al weer lekker op in je zwangerschap, over een paar weekjes word het spannend. Hoe voel je je verder? Lets: Hoe voel je je? Ik heb ook niet veel zwangerschapskwaaltjes alleen dat ik nu al behoorlijk begin te groeien. Ben al veel dikker dan dat ik bij Daniël zijn zwangerschap was. Ben inderdaad benieuwd of het er bij jou 1 of 2 zijn. Heb je zelf al een voorgevoel dat het er 1 of 2 zijn? sneeuwmees; nog gefeliciteerd met je zoontje. Las al dat jullie een leuke verjaardag hebben gevierd. ego; wij zijn vorige week een weekje naar sicilie geweest, maar we waren er net en toen kregen we telefoon dat mijn zus was bevallen. Veelste vroeg met 30 weken! Toen kwamen de herinneringen bij ons los en ben er letterlijk en figuurlijk 2 dagen ziek van geweest, maar gelukkig gaat alles goed met de kleine en mag hij als het zo gaat als nu over 2 weken naar het streekziekenhuis. Zal blij zijn dat we een paar weken verder zijn en alles goed blijft gaan! Hopelijk word het een hele grote jongen. Vrijdag zijn we terug gekomen van sicilie en hebben we mijn neefje en nichtje opgevangen. Ze zijn het weekend bij ons geweest en gisteren heb ik ze verzorgd zodat mijn zus naar het ziekenhuis kan en er voor haar kleintje kan zijn. Vandaag werken en vanavond maar weer die kant op. En dan morgen onze eerste echo!!!!! Wel heel spannend, maar door alle drukte nog niet echt op kunnen concentreren gelukkig. Nou op naar morgen voor hopelijk een hele mooie echo!
Jeetje, Gein, wat ontzettend heftig voor je zus en voor jullie ook. Het brengt inderdaad toch weer herinneringen terug bij jullie. Maar gelukkig gaat het met je neefje dus wel goed ondanks zijn hele vroege komst. Jeetje, wat een kleintje en wat een zorgen meteen al. Woont je zus bij je in de buurt? Dat maakt in ieder geval het zorgen voor je neefje en nichtje wat makkelijker dan wanneer je een lange reis voor de boeg hebt daar naartoe. Jullie verblijf op Sicilië was dus ook niet echt ontspannen door de situatie met je zus en neefje. Het schijnt daar wel erg mooi te zijn. En morgen de echo, wow wat spannend, zeg! Ik hoop op een mooi kloppend hartje. Meis, even een knuffel voor jou, vanwege de spanning met je eigen zwangerschap en met de situatie omtrent je neefje.