Lets,bekend verhaal..Ik moest in NL ook alles voorschieten. Al met al een 1000 euro nu denk ik,narcose en embryo's in de stoof nog niet meegerekend. We laten onze eventuele embryo's 5 dg langer zitten om te kijken of ze dat overleven. Geen idee hoe het heet. En ik heb gezegd toch maar ICSI te doen. Als de verzekering moeilijk gaat doen kijk ik wel verder. Stiertje,ik denk dat je meisje zoveel diaree heeft van antibiotica. Wil je niet bang maken hoor maar sommige mensen zijn er gevoelig voor waaronder ik. Heb een half jaar AB gehad,dag en nacht diaree. Dees,die urine van 5 uur is nog goed als je em 2 uur later test geloof ik. Heb dat een keer gedaan voor MvM en gaf nog steeds positief aan. Dus zou zeggen dat ie dat ook moet doen bij jou als je zwanger zou zijn
@Ddees: ik heb bij mijn eerste twee zwangerschappen 's avonds pas getest en die waren ook positief (en had nog niet eens rekening gehouden met weinig of veel drinken). Dus ik denk dat het niet uitmaakt of je de nachturine neemt of die van een uur of 8. Die urine is nog erg geconcentreerd. Ik heb geen idee welke test je het beste kunt gebruiken. Die van kv zijn vrij licht en die van de etos ken ik niet. Bij mijn zoontje had ik ook etos-testen maar die hadden ook een paar min. nodig (3 min. of zo) en niet die van 1 min. Ik denk dat als die positief uitslaat, dat je dan van ongeloof ze allebei gaat gebruiken. Ik ga voor je duimen in ieder geval.
@Klaproos; werkelijk waar, hier zakt mijn broek van af (snel m'n riem maar wat strakker maken). Jee, die zorgverzekeringen krijgen veel te veel praatjes! Het is aan de artsen om adviezen te geven wat betreft behandelingen. Wat een "onnodige" stress allemaal. Bah. Nou, gelukkig weten de eitjes van niets van dit alles en kunnen ze zich ontspannen laten bevruchten en lekker verder groeien! Ik zie het al helemaal voor me. @Ddees; tja, het gaat erom dat de urine het meest geconcentreerd is. Lastig he, als je 's nachts naar het toilet moet. Ik moet ook altijd 's nachts en heb toen toch pas echt in de ochtend bij het opstaan getest. Ik duim voor je, meis! @Stiertje; jee, wat spannend voor jullie allemaal. Wat moet dat voor jullie zwaar zijn, ik bedoel, het is wel jullie kleine meisje! Natuurlijk weet je al een tijd dat zij geopereerd zal moeten worden, maar als het dan ineens dichtbij komt.......... Heel veel sterkte met het wachten! @Jippiejee; wat ga jij hard! Wat naar dat je je niet zo lekker voelt. Kun je wel een beetje uitrusten? @Lets; ik ken het. Ook wij moesten voorschieten. Gelukkig wel alles teruggekregen van de verzekering. Het is wel heel veel geld zo ineens. @ego; ik heb vandaag de combinatietest gehad en: alles is helemaal goed! De kansen op chromosoomafwijkingen zijn zo klein/minimaal. Dus, een NIPT hoeven wij niet te doen. Ik ben zo opgelucht. Weer een mijlpaal. Over 4 weken weer een controleafspraak met de gynaecoloog. Ik zit even op een of ander gekleurd wolkje (ik weet natuurlijk nog niet of het een meisje of jongen is). Straal, straal. Ik heb verder met mijn leidinggevende gesproken en uitgelegd dat het nog steeds niet goed gaat. Ze reageerde zo ontzettend lief en begripvol. Poeh, ik had mij zo druk gemaakt al het hele weekend. Zij heeft mij gevraagd om te bellen wanneer ik mij weer goed genoeg voel om te gaan werken. Dat neemt zoveel spanning/druk bij mij weg. Ik voel mij helemaal gelukkig vandaag na alle goede berichten! En dan ook nog onze toppers 1,2 en 3 zien worden op de 500 meter!
@Tassie: fijn van goede combinatietest en begrijpende leidinggevende. Een mens lijdt het meest ... etc. Gelukkig maar. @Ddees: ik heb 2 dagen voor de testdatum positief getest met avondurine ... En de volgende dag met ochtendurine. En de dag erna, etc. Had 4 KV-testen (van 5 euro per 2) en 1 CB digitaal. @Klaproos: goed zo van icsi-besluit. Hoop dat de verzekering jullie gunstig gezind zal zijn. Stoof = embryoscope. Hebben wij ook gedaan. Ik heb er een goed gevoel bij. En diarree: tsja, we kunnen er weinig aan veranderen, die antibiotica is nu eenmaal noodzakelijk. En van borstvoeding is de ontlasting nu eenmaal ook al dun.
@klaproos, wat een mooi resultaat, nu duimen voor een positief telefoontje morgen. En toch icsi begrijp ik?? Wilde je voor de zekerheid even een tip geven als je echt een rechtsbijstandverzekering hebt afgesloten. Ik werk op een assurantiekantoor dus heb dagelijks te maken met verzekeringen, en een rechtsbijstandverzekering kent vaak een wachttijd van 3 maanden. Conflicten die in de lijn der verwachting liggen om het moment van afsluiten van de verzekering worden niet in behandeling genomen!! Weet niet of je via een tussenpersoon hebt afgesloten of rechtstreeks zelf via internet maar zou dit wel even navragen / kijken. Zijn best dure verzekeringen en zou natuurlijk zonde zijn als je een hoop geld betaald voor iets waarvoor je geen verzekeringsdekking hebt. 't is maar een tip. @ego, volgens mij heb ik vandaag ons kindje gevoeld!! Weet niet wat ik precies moet voelen maar hoor van veel mensen een soort bubbels? Die heb ik al eerder gevoeld en vandaag na het niezen voelde ik ze ook weer, denk dat ik de kleine heb wakker gemaakt . Ddees, succes morgen met testen!! Ik had 1 a 2 dagen voor het testen echt ontzettende buikpijn, nog erger als normaal dus probeer positief te blijven!!!!
@Klaproos. Mooi score hoor, nu hopen op mooie bevruchtingen. Wel erg vevelend dat de verzekering zo moeilijk doet. Ik meende dat ze gewoon moeten vergoeden. Ongeacht of het om ivf of icsi gaat. @ Ddees, spannend hoor. Ik hoop het zo.... succes
@Klaproos: fijn dat je voor jullie zelf een keuze hebt gemaakt wat ICSI betreft. Zo wordt in ieder geval het maximale uit je eitjes gehaald en heb je weer even wat tijd om het met de verzekering te regelen. Veel succes morgen! Ik duim voor een mooi aantal bevruchtingen. @Mikka: het kan zeker zo zijn dat je de kleine al gevoeld hebt. In het begin is het inderdaad een wat bubbelig of plopjes gevoel (waarbij ik zelf wel eens even twijfelde of het mijn darmen niet waren). Geniet ervan. De mijne is een complete acrobaat die nu af en toe hele draaien om de as lijkt te maken. @Tassie: gefeliciteerd met de goede uitslag. Goed dat je met je leidinggevende gesproken hebt. Geeft toch wat meer rust inderdaad en minder stress. Mijn baas zegt ook altijd dat ik beter af en toe eerder naar huis kan (maar het wel tot het einde vol kan houden) als dat ik teveel van mezelf verg en zij straks ineens zonder mij verder moet. @Ddees: lekker slapen voor straks. Ik ga hard voor je duimen morgenvroeg!!
@Ddees: ik duim voor je !! @Klaproos: wauw wat een mooie opbrengst. Ik duim voor vele mooie bevruchtingen.
@Ddees: ik ben gelukkig ook helemaal niet nieuwsgierig. Weet dat aan je denk en voor je duim! @Klaproos: succes voor straks!
Tassie wat fijn dat alles goed is! Kan me voorstellen dat je op een wolkje zit,blij er ook maar lekker zitten Ploon,hele dikke knuffel Wat een rotnieuws. Had het zo gehoopt voor je..Vooral omdat je er maar eentje had. mikka,wauw! Wat een fantastisch gevoel moet dat zijn. Dees,ik duim ook meis..
Ploon: wat ontzettend balen meis!!! Sterkte! Ddees: Heb je al getest?? Ben heeeel nieuwsgierig!! Duimen draaien! X
Ahnee...ploon toch... Wat ontzettend jammer... Ben er gewoon ff stil van... Ik ga zo ff mijn frustratie en verdriet er uit rennen...zal proberen of ik van jou ook wat mee kan nemen... Klaproos, jij al een telefoontje gehad? Succes met wachten...spannend! Ddees, hopelijk breng jij goed nieuws vandaag!
Ploon dikke knuffel Klaproos ben je al gebeld? Ik heb wel een streepje, maar ik vind het zo licht dat ik nog niet overtuigd ben. Zie mijn album. Inmiddels is die van het kruidvat donkerder geworden en die van de etos lichter.
Ik zie de streep wel duidelijk hoor Ddees. Wat spannend !! Ik had bij T.ygo ook zo een licht streepje, kijk maar in mijn album. Voorzichtig gefeliciteerd.
Ddees, ik ben vanmorgen al wel tig keer online geweest voor je. Wat goed!!! Klaproos, ik hoop dat je meteen om 10.00 uur gebeld bent met mooi nieuws vanuit het lab.