ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nog even over de kosten: ik betaal bij PNO 91,54 voor de basisverzekering en 18 euro voor de goedkoopste aanvullende verzekering (PNO Budget). Vind het nogal meevallen. Heb deze verzekering speciaal genomen vanwege ons DD-traject. Is echt veel goedkoper dan bv een Menzis.
     
  2. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hee, we zitten over de 5000 berichten. Moet er dan niet een nieuwe worden geopend? :D:D:D
     
  3. mariska165

    mariska165 Fanatiek lid

    4 jan 2009
    4.074
    581
    113
    groningen
    Bedankt voor de reacties! Het is me al wat duidelijker. Begrijp dus dat ik het beste kan overstappen naar Pno. Neem aan dat het verstandig is om mij eerst in te laten schrijven bij pno en als dat rond is toestemming te vragen voor vergoeding icsi of juist niet. Gelijk vragen of ik alles vergoed krijg als ik me daar aanmeld? En komt mijn dochtertje dan bij PNo ook bij mij op? Sorry voor alle vragen:)
     
  4. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ja, zou me eerst gewoon inschrijven. Als jij nog geen 3 vergoede pogingen voor een brusje hebt gehad, kunnen ze je de vergoeding niet weigeren. En ze doen toch officieel niks totdat jij klant bij hen bent geworden. Je dochter kan gewoon mee. Mijn dochter zit ook bij PNO (papa zit bij Menzis).
     
  5. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: wat fijn dat je al wat gerustgesteld bent. Hopelijk maandag een mooi stipje met knipperlichtje om dat nog eens te onderstrepen.
    @Stiertje: ik had voor DD een van de duurste pakketten van PNO, maar dat had bij mij te maken met de 4e poging die alleen door dat pakket vergoed werd. Jij hebt nog 3 pogingen tegoed. Ik ben zelf ook erg tevreden door de verzekering en blijf er nog even bij, zeker omdat ze een ruime fysio dekking hebben. Fijn dat je weer zo snel gaat beginnen (en dat alle waardes goed waren).
    @Klaasje: dat zal inderdaad pittig zijn als de kindjes 200 gram per stuk gaan aankomen. Dan wil je wel uitdijen. Fijn dat de rust je goed doet.
    @Mariska: mijn zoontjes staan ook bij mij op de polis bij PNO. Dus goed verzekerd met mijn ruime aanvullende pakket. Dus je kan je dochtertje inderdaad bij jou op laten schrijven.
    @Vlinderr: spannend dat je nu van start bent gegaan. Het hoe en waarom de een dit krijgt en de ander dat is me ook nooit duidelijk. Soms denk ik dat sommige situaties hetzelfde zijn en dan heeft dr. S. toch weer een andere behandeling. Geeft wel aan dat hij echt naar de persoon kijkt en nooit knip/plak hetzelfde foefje op iedere vrouw toepast (zoals in mijn NL zkh wel het geval was).
     
  6. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sneeuwmees; ik zit nu al een beetje te dubben over volgend jaar. Stel dat onze eerste poging dit jaar mislukt. Dan heb ik volgend jaar nog 2 pogingen over. Wil ik daarna nog een poging, dan wil ik niet eerst een half jaar moeten wachten om over te stappen naar de hoogste aanvullende verzekering. Stom he, daar zit ik nu al over na te denken.
     
  7. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Stiertje: niet stom, hoor! Het is of ik mezelf hoor denken toen ik ook overstapte naar PNO....hihi..

    En ja, 5000 berichten. Hebben we iemand die moeten nomineren om het volgende deel te openen??? Je weet onze traditie van het openen van een nieuw topic... Degene die opent wordt meestal snel zwanger. Hebben we vrijwilligers....hihi..? Stiertje, wil jij een nieuw deel openen??;):p
     
  8. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dacht al dat jij net zo in elkaar zit, sneeuwmees :) Nou, toch eerst maar gewoon beginnen in november. Ik vind het wel een verschil maken als we nu bijvoorbeeld wel een aantal cryo's zouden hebben (vorige keer niks).

    Ja hoor, ik wil wel een nieuw deel openen. Maar heb dat nog nooit gedaan. Zal zo een poging doen ... :D:D:D
     
  9. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Deel 5 is geopend!! Zullen we daar verder kletsen?
     
  10. mariska165

    mariska165 Fanatiek lid

    4 jan 2009
    4.074
    581
    113
    groningen
    Wat een gedoe zeg met die verzekeringen ;) nog even terugkomend op wat jij zegt dat ik een toestemming verklaring moet invullen met de arts, bedoelen ze dan scholtens of mijn oude behandelaar in mijn geval umcg. Deze laatste heeft mij niet doorverwezen ik ben op eigen houtje naar dd gegaan.

    In ons geval hebben we nu voor een brusje al 2 vergoede pogingen gehad. Zou dit uitmaken? Of ze mij aannemen bij pno?
     
  11. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Toestemming moet door de behandelaar worden ingevuld. Scholtes dus. Maakt niet uit dat je al 2 behandelingen hebt gehad. Dan vul je gewoon op het formulier in dat dit de 3e wordt. Kunnen ze niet weigeren, want valt gewoon onder de basisverzekering. Plus evt. wat overblijft onder de aanvullende verzekering.
     
  12. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Stiertje: ik ga zo eens kijken in deel 5!!
    @Mariska: ik had ook al 2 pogingen gehad toen ik naar PNO overstapte. Nooit geen problemen mee gehad. Ook geen enkel probleem gehad om toestemming voor een 4e poging te krijgen.
     

Deel Deze Pagina