ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ik kijk hier weer een keertje, anders had ik t wel op FB gelezen natuurlijk, maar Dees!!! WAUW GEFELICITEERD!!!! Eindelijk! De aanhouder wint is op jullie wel van toepassing. Ik wens je een zorgeloze zwangerschap toe!
    Hoe voel je je eronder?

Voor degenen die het nog niet wisten.. ik ben 2-2 bevallen van mijn prachtige meisjes met 36+2wk. Ze liggen nog in t ziekenhuis, maar gaat verder goed, kunnen alleen nog niet alle voedingen goed opdrinken. Mijn bevalling was zeer heftig, na spoedkeizersnede ben ik nl 5 liter bloed verloren, nog 2 keer geopereerd en 2,5 dag op IC gelegen. Maar nu ben ik er weer, herstel gaat verder goed.

2. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jaaaaaaaaa Dees!! Wat een super goed nieuws!!! Ben zoooooo blij voor je!!!!

Xxx

3. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Wauw Dees!!! Super!!!

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ddees, van harte gefeliciteerd!!!

Elize, jij ook proficiat met de meiden en wat klinkt je bevalling ontzettend zwaar en beangstigend. Herstel-ze!

5. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Elize van harte gefeliciteerd met je meisjes! Beterschap met herstellen!

Ddees, wat een fantastisch nieuws!
    Helemaal super!

6. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Elize; gefeliciteerd met de geboorte van je 2 meisjes. Maar, meid, wat een ongelooflijk angstige periode hebben jullie doorgemaakt! Ik wens je veel succes en sterkt met het herstel! En natuurlijk heel veel geluk met je 2 meisjes!!

@Ddees; ja!!! Nu een echte dikke felicitatie! Van harte meid! Kun je het al een beetje geloven?

@Sneeuwmees; toch wel goed van je man om je urine op kweek te laten zetten. Beterschap!

@ego; nou, wij zijn toch boos:(. En nee, niet op jullie:), maar op onze verzekering! Wij hadden schriftelijke toestemmingsformulieren toegestuurd gekregen voor alle drie de IVF-pogingen. Hierin stond tot welk bedrag zij zouden vergoeden (maximaal het NL-e bedrag) en dat wij bij de facturen een toestemmingsformulier moesten bijvoegen. Dit hebben wij verstuurd aan de verzekering. Aangezien wij tot op heden geen bedrag op onze rekening gestort hebben gekregen, heeft mijn man gebeld met de verzekering. In hun systeem blijkt te staan dat ons verzoek voor vergoeding voor IVF is afgewezen. Echt idioot.
    Dus nu moeten wij een klacht indienen, terwijl het hun fout is......
    Dit heeft mijn man dan ook gedaan (digitaal) en als het goed is worden wij teruggebeld door de verzekering. Ik ben zo kwaad!
    Wij zijn trouwens verzekerd bij UMC.

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ddees: wat een geweldig nieuws, meid! Van harte gefeliciteerd! Je doet de traditie alle eer aan als topic opener en zwanger raken. Ik ben zo ontzettend blij voor je en wens je een geweldige zwangerschap toe!! Dikke felicitatie-knuffel!

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Elize: gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisjes! Jammer dat het allemaal anders is gelopen dan je gedacht/gehoopt had, maar het belangrijkste is dat ze gezond ter wereld zijn gekomen. Is de bevalling wel spontaan begonnen (vroeg ik me zo af). Nou, meid, een voorspoedig herstel en hoop dat je je meisjes snel bij je thuis hebt.
    @Tassie: wat een gedoe met de verzekering. Kan me voorstellen dat je er boos om bent. Nu moet je je zelf in allerlei bochten wringen om hun fout te herstellen. Hoop dat het snel opgelost is.
    @Salcia: succes in DD weer! Hoop dat dr. S. een beter plan heeft voor een succesvolle volgende poging!

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Dees ook via hier proficiat! wat een fantastisch nieuws! Ben echt super blij voor je! Jij geeft het goede voorbeeld dat de aanhouder wint! super meid! echt...!

had jij deze ronde alleen intralipid gebruikt of in combi met prednison?

geweldig nu lekker genieten!

Hoe gaatie met de rest van de dames?
    Ik lees heel af en toe nog mee maar volg het niet meer helaas!

Sneeuwmees jij gaat alweer bijna bevallen, jeetje wat gaat het snel!

Klaasje hoe gaatie met jou meid?

Boboke, jij weer zwanger las ik? super! proficiat!

tassie alweer 12 weken zwanger wat gaat het snel!

loontje bij jou gaat het ook al zo ontzettend snel! super zeg! nog even en dan verlof :)

voor de rest knuffel en zwaai zwaai...

Enne PS. geven jullie een seintje als dit topic vol is gekletst dan openen ik graaaaaag de volgende ;) hihihi

xxx

10. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    elize jeetje wat een hefitge bevalling is dat geweest zeg, maar wat een mooie meisjes! lekker aan het genieten?

shaddixxx hoe gaatie trouwens met jou meissie? En met jullie behandelingen? x

11. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jee tassie, wat vreselijk vervelend van je verzekering. En waarom zouden ze een verzoek afwijzen sowieso?
    Echt superraar zeg, zou ook heel boos zijn.

Hihi bibi, dat was ook al mijn idee een nieuw topic openen;) elke maand maar een nieuwe doen dan;)?? Haha..
    Hoe is het met jou trouwens?

Nou, de ziekenhuisapotheek kan uiteindelijk toch de medicatie bestellen...na heel veel moeite die ze ervoor moeten doen. Moet wel alles zelf voorschieten wat ik nog steeds belachelijk vind maar goed, de icsibehandeling zelf is nog meer dusja..

12. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Bbibi; Hee, leuk om je weer hier te "zien"! Ik ben helemaal voor het starten van een 5e deel van dit forum!! Nou ja, je weet wel hoeveel ik het jullie gun, meid!!

@Lets; ook wij moesten alles vooruitbetalen bij de apotheek. Gelukkig had ik lang niet zoveel medicijnen als menigeen van jullie, maar toch was het een behoorlijk bedrag. Wij hebben alles vergoed gekregen van de verzekering. (dat dan weer wel).
    Ik zou ook niet weten waarom een verzoek voor vergoeding IVF zou worden afgewezen. In ons geval was/is het wel degelijk toegewezen wat des te merkwaardiger is. Hmm. Ik hoop op een snelle reactie van hut UMC.

13. Botala

Botala Actief lid

2 nov 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Dames door familie omstandigheden ben ik niet vaak online...

@Ploon balen meis dat het niet gelukt is sterkte
    @Sneeuwmees Toch maar goed die overbezorgde man haha... sterkte met je blaasontsteking
    @Klaproos wauw wat een mooi score daar zit vast en zeker een topper bij...
    @Fireangel Heel veel succes
    @Elize gefeliciteerd met je meiden heel veel geluk...
    @Dees wat een mega super goed nieuws van harte gefeliciteerd heel veel geluk....

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Tassie: echt absurd zeg, van die verzekering. En helemaal dat de bewijslast dan nog bij jullie ligt ook! Je zou ze toch door de telefoon heentrekken!
    @elize: ik had al gereageerd op FB, maar ben wel benieuwd idd naar je bevallingsverhaal.

15. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    @ploon: ik ben niet eerder gestopt met de borstvoeding om weer te kunnen starten. Met 10/11 maanden was ik er wel een beetje klaar mee. Mevrouw begon te bijten. Maar ze weigerde elk ander eten. Geen potjes, geen brood, geen kunstvoeding, zelfs geen borstvoeding gemengd met maar 1 slok kunstvoeding. Uiteindelijk met 11 maanden heel langzaam koemelk door de borstvoeding gaan mengen. Dat ging gelukkig wel. Week voor haar verjaardag heb ik haar voor het laatst borstvoeding gegeven.

Elise: heftig he zo'n spoedkeizersnede. Ik was ook veel bloed verloren maar jij echt ongelofelijk veel. Voel je je al wat beter, nog heel wankel waarschijnlijk en aan de ijzertabletten. Maar super gefeliciteerd met jullie meiden. Geniet ervan!! Ik hoop voor jullie dat je ze snel mee naar huis mag nemen.

DDees: Nu dan echt, super gefeliciteerd!

Tassie: die verzekeringen blijven een gedoe. Ik vind het zo ongelofelijk vervelend dat er eigenlijk voor je wordt bepaald hoeveel pogingen je mag doen, waar, wanneer en waarom. Wij kunnen er niks aan doen dat het niet gaat zoals het hoort. We betalen ons jaren blauw aan de verzekering (halen het er nu wel weer uit). Maar ik zou het zo erg vinden als mensen vanwege het geld niet hun grootste wens uit kunnen laten komen.

Weet iemand of je voor een cryo-tp na een zwangerschap weer een nieuwe verwijzing nodig hebt van een arts uit Nederland (voor de verzekering). En moet er ook weer een nieuw formulier worden ingevuld voor toestemming door Dusseldorf?

16. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Hi Lets,

hahaha nou dan mag jij achter mij gaan staan in de rij ;) hahaha mag jij het deel erna opnenen :p hihihi ...
    Want ik stop sowieso na mijn laatste cryo tp met de MMM, dan houd eht voor ons helaas op! Hoe gaatie met jou? Heb jij inmiddels je eerste behandeling al gehad?
    En wat een gezeik he met die medicatie? Ik heb het gelukkig uiteindelijk in mijn eigen ziekenhuis kunnen halen en heb het oo niet voor hoeven schieten, luxe he ;)

@tassie ontzettend lief van jou meid! x
    alweer over de 12 weken het gaat zo mega snel! heb je inmiddels al 2 echos gehad?

@botala sterkte!

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @fireangel: ik 'weet' het niet, maar het lijkt mij dat dit nog steeds onderdeel is van de eerdere behandeling (het is immers een cryo). Maar goed. Misschien weet iemand anders het zeker.

18. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Ddees, joepie de poepie!
    Elize, gefeliciteerd met jullie dochters. Wat geweldig. Maar je hebt veel moeten doorstaan. Petje af. Fijn dat alles nu weer goed is en het herstel goed verloopt. Hoe heten jullie meiden? Geniet van elkaar!
    Tassie, wat een domme organisaties zijn het toch. Dat gevecht telkens met ze. En nu moet jij een klachtenbrief gaan sturen omdat zij een fout hebben gemaakt. Om moedeloos van te worden. En wat raar dat ze het zouden hebben afgewezen. Waarom dan toch?
    Salcia, hoe ging het bij dr.S. vandaag?
    Bbibi en Lets, misschien mogen we wel met meer een nieuw topic openen ;) Ik hou me aanbevolen.
    Lets, fijn dat de ziekenhuisapotheek toch je medicatie kan verstrekken. Het is er voor ons niet makkelijker op geworden in 2014. Net alsof het allemaal al zo leuk is.....
    Botala, sterkte (omdat je schrijft vanwege familie omstandigheden).... We zien je wel weer verschijnen :)
    Oh Fireangel, dat is niet fijn een meisje dat bijt tijdens de bv. Au! Gelukkig dat het nu toch uiteindelijk gelukt is met andere voeding. Zo klein al en zo eigenwijs als ze al kunnen zijn.
    Ik weet niet of je een nieuwe verwijzing nodig hebt. Ik zou gewoon even naar DD bellen.
    Oh Bbibi, dan hoop ik echt voor jullie dat het gaat lukken met deze cryo's. Waarom houdt het daarna op voor jullie, als ik vragen mag?
    Sneeuwmees, hoeveel dagen moet je nog werken? Lukt het inwerken van je collega's?
    Hier nog niet ongesteld. Kom nou! Ik wil nu verder.... Had gehoopt vandaag. Twee jaar geleden precies werd ik voor het laatst ongesteld voordat ik zwanger werd van onze dochter.... Misschien bijgeloof.
    Ik heb gebeld naar DD en gevraagd om een tel.consult met dr.S. Heb ik nu de 20e. Heb namelijk allerlei vragen. Over o.a. de slechte embryo's (slechte ontwikkeling in de embryoscope), over de cryo tp etc. Lijkt me makkelijker om er een keer met hem over te praten, al zijn de verpleegkundigen allemaal erg aardig, vind ik.
    Weten jullie trouwens... onze cryo is direct na de punctie ingevroren (dus geen blasto). Een dag na de positieve ovulatietest wordt ie ontdooit en de dag daarna al teruggeplaatst. Maar dan is die toch nog maar klein (en weet je niet hoe die zich deelt). Ik lees ook zoveel dat deze dan pas na dagen teruggeplaatst wordt (in NL geloof ik). Weten jullie dit?
    En ik wil vragen of ik toch geen Pregnyl mag zetten om er zeker van te zijn wanneer de eisprong is en om niet mis te zitten (en eventueel daarvoor een fm). Hebben jullie echo's gehad tijdens een cryo tp in de natuurlijke cyclus?
    Ik hoop dat jullie antwoorden hebben voor mij.... Ben er wat onzeker door.

**Boboke, ik duim voor je morgen. Hoe laat heb je de echo?**

19. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ploon, mijn laatste 2 cryo's zijn precies ingevroren zoals je jouwe. Die kun je uiteindelijk op dag 2,3 of 5 laten tp'en. Voor dag 5 moet hij dan wel in de scope maar is wellicht niet wenselijk met 1 embryo.

Je moet zelf sturen wat je wil. Wij gaan voor een dag 3 + assisted hatching.

Mijn vorige cryo's waren wel blasto's want die hadden de scope overleefd. Ge-expandeerde zelfs, dat is een summum aldus het lab. Beetje jammer dat we toen mn immuunprobleem nog niet op de korrel hadden.

Bbibi, meisje, wat baal ik met je mee. Al die tp's en geen resultaat. Slopend gewoon.

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: nog iets minder dan 4500 berichtjes en dan is deze weer vol. We zullen flink gaan kletsen en jou een seintje geven als dit deel vol is. En anders openen we meerdere delen naast elkaar. Voor iedereen die een zwangerschap kan gebruiken een.
    @Fireangel: vind dat je het nog lang hebt volgehouden met de bv, dus 11 maanden is een mooie tijd voor mevrouw om aan de vaste hap te gaan (zodat jij weer verder kan). Het lijkt mij ook nog onderdeel van een eerdere poging. Dus toestemming is volgens mij niet nodig. Misschien dat dr. S. alleen even moet aangeven dat dit nog een cryo is van een eerdere poging. Soms moet je de verzekering een handje helpen.
    @Ploon: fijn dat je een afspraak hebt staan. Als je meerdere vragen hebt, kun je beter maar een keer met hem afspreken ipv steeds alles via de assistentes te laten doorbrieven. Ddees had deze keer een combi van Puregon en Menopur en had een hele goede kwaliteit blasto, dus wie weet is deze combi voor jou ook wat. Je had nu toch alleen Menopur? Overigens heb ik bij de ivf-pogingen ook nooit toppers van embryo's gehad (en waren mijn eitjes bij mijn 3 zwangerschappen ook geen top-kwaliteit, maar ben er toch zwanger van geraakt).

Vandaag is mijn vrije dag. Morgen moet ik nog werken en dan volgende week nog 4 dagen. Dan is het klaar (en ben ik er ook wel klaar mee). Heb vreselijk veel pijn op het moment en zo af en toe zak ik gewoon door mijn been heen van de pijn. Vandaag had ik allerlei plannen, maar zit nu maar weer met mijn warmtekussentje op de bank van de pijn. Dus het is nu echt tijd om langzaam met verlof te gaan, want ik merk wel dat rust goed is voor mijn bekken en het lange zitten op het werk funest. Zou er zoveel voor over hebben om een dag zonder pijn zwanger te kunnen zijn, maar dat zal er tot aan de bevalling wel niet in zitten.:(
    Morgen ben ik 25 jaar in dienst en krijg een ontbijt met mijn collega's om het te vieren. We zouden eigenlijk volgende week wat organiseren omdat het dan tevens mijn laatste werkdag is, maar dan konden veel van mijn collega's niet. Dus dan maar op deze manier.
    Dan rijd ik volgende week vrijdag gewoon zelf met gierende banden van het werk weg.;)
    Mijn man is nu de box in elkaar aan het zetten. Ik schrik er wel eens van hoe snel de tijd gaat. Bij mijn zoontje was alles klaar met een week of 30. Nu in principe is alles 'grijpklaar', maar nog niet allemaal in elkaar of op de plek.
    Volgende week gaan ze de muur van onze douche uitbreken en beginnen met verbouwen. Dus kan ook nog niet veel beginnen in de babykamer vanwege mogelijk stof.
    Vandaar dat de box vast in elkaar gezet is, zodat ik alle was naar beneden kan halen en uitzoeken (en dan als het ergste stof gedaald is, kan beginnen met wassen).;)

Deel Deze Pagina