@Ddees, wat een prachtige test zeg, wauw echt super voor jullie! Ook al voor MvM! Heel goed bezig! Hier gaat het goed, wat minder misselijk vandaag, voel me best goed, maar ik heb het onderhand wel weer aan een echo toe hoor, moet even weer bevestiging hebben dat ik niet droom, dat het echt zo is. Woensdag is het weer zover, blijft toch wel spannend! @zwangeren, kennen jullie het gevoel van pijntjes in de baarmoeder (of omgeving?) Ik heb de laatste 2 dagen wat 'last' Steekjes, geen menstruatiepijn... moeilijk uit te leggen...
Oh ja en nog een vraag, moet met 12 weken stoppen met utro... Hoe hebben jullie dat gedaan, gewoon in 1 keer?? Vind dat toch nog wel een 'dingetje' bang dat het dan misgaat. (ik ben echt een enorme angsthaas geworden in de MMM...) Ik heb ook net genoeg voor tot woensdag.
@Ddees: over jouw testen hoeft geen duidelijkheid meer te bestaan! Je kunt er echt niet meer omheen met zo'n knaller! Ben zo blij voor je! En de echo's zijn over het algemeen alleen 'medisch'. Kijken of de grootte van het vruchtje klopt, het vruchtzakje, kloppend hartje e.d. Dus verder (helaas) niets. Een huisarts inlichten is altijd handig en zinvol. Verder inderdaad na gaan denken of je onder behandeling van een gyn of vk wil. Ik vond een vk ook wel prettig, omdat je vaak wel eens een vraagje tussendoor hebt en een vk laagdrempeliger is om even te bellen. @Jippie: volgens mij bouwen de meeste meiden hier de utro af. Niet omdat het persé moet, maar meer omdat de meesten het toch spannend vinden. Doen waar je je goed bij voelt en als je nog wat extra utro's nodig hebt voor je eigen gemoedsrust, gewoon nog een doosje erbij vragen, hoor. En ik heb veel last gehad van ongesteldheidskrampen, zeker tot de 15 wkn. Dus steekjes e.d. zullen er ook allemaal bij horen. Er gebeurd veel in je baarmoeder en de banden.
@ddees, ik heb de eerste echo in DD gehad met 6 + 5 en al een mooi kloppend hartje, daarna in nederland bij de gyn een echo en daarna naar de verloskundige. Ik heb ook toen na de echo in DD de huisarts gebeld maar die noteren dat alleen en doen er volgens mij weinig mee verder. Ik voel me goed, buikje begint aardig te groeien. Denk nu een kilo of 3 aangekomen dus dat valt nog mee . Wij hebben 7/3 de 20 weken echo en vind nu al razend spannend! Moet er echt niet aan denken dat er iets mis is, maar kan me maar beter niet nog 3 weken druk gaan maken, moet er ook een beetje vertrouwen in hebben. Voel de kleine al goed bewegen iedere dag dus dat geeft ook wel weer wat vertrouwen.
@jippiejee: Steekjes zijn heel normaal hoor. Heb ik tijdens de zwangerschap van onze dochter ook heeeeeel veel gehad! Ik kreeg met 6w2d echo in DD, toen werd er gezegd dat ik al met 9 weken met de utro mocht stoppen. Volgens mij ben ik tot 10 wkn doorgegaan. Weet even niet meer of ik het heb afgebouwd.
Beste dames, Stille lezer en ooit ook iets over mezelf vermeld. In december 2013 mijn eravaring in DD. Ik begin deze maand icsi nummer 2. Medicijnen zijn verhoogd naar 225 x 2 menopur. Dure grap het valt nu onder ziekenhuis medicijnen. Moest contant belalen gelijk 740,- armer.hihihi Dit keer vinden de echo's in eigen stad plaats. Dinsdag achtste dag en gelijk echo. Laatste icsi was in november/december 2013. Hoop op een teruplaatsing. Nogmaals ben blij voor de aanstaande moeders. Geniet van jullie welverdiende zwangerschap. Voor de dames die nog op een wondertje wachten hoop ik dat 2014 ons jaar wordt. Lieve groet, Stille lezer
@Maya: dan gaat het alweer snel als je de dag 8 echo weer gehad hebt. En ja. Dit zijn geen leuke bedragen om te moeten afrekenen. Ik wens je veel succes meid. Dat 2014 ook jouw jaar mag worden.
@Maya: Succes meid ! @Mikka: Spannend over 3 weekjes de 20 weken echo. @huisarts: Huisarts noteert inderdaad alleen maar dat je zwanger bent en verder niets. Of je moet een medische indicatie hebben voor de gyn dan heb je misschien via de huisarts een verwijsbrief nodig. Maar misschien is iedere huisarts verschillend. @echo: Sneeuwmees jij vroeg het geloof ik. We hebben afgelopen donderdag voor de 3e keer de pretecho gehad, maar ze wilde weer niet meewerken. Dit keer zaten haar voeten en handen voor haar gezicht haha.
Heb even niet zo heel veel te melden, maar iig succes voor de meeste hier, en helaas ook sterkte voor sommigen.... Ik lees alles mee, maar veel vragen kan ik nie bij helpen...
Dames,even snel tussendoor ik heb een hele stomme vraag...Maar wanneer zou een blasto moeten innestelen? Is dat hetzelfde als een cryo dat het wel een dag of 5 kan duren? Ik heb echt geen idee.
Als het echt een blasto is kan die al heel snel innestelen. Volgens mij had jij een 8 cellige en die moet eerst nog doorgroeien naar blasto voordat het innestelen kan beginnen, denk een dag of 2 á 3. Tenminste zo is het mij eens uitgelegd, maar wie weet heb ik het helemaal verkeerd.
Hoi meiden. Ik heb vanochtend nog een keer een testje gedaan en deze was echt nog zo positief. De teststreep kwam zelfs eerder dan de controle! Dit heb ik ook nog nooit gehad. Vorige keren was het duidelijk een lichtere streep geworden. Krijg hierdoor toch weer een beetje hoop, hoewel ze echt gezegd hebben dat het er niet goed uitziet. Werd vrijdag gezegd dat het eruit zag als 5+5 ipv 6+4. En er had een hartje zichtbaar moeten zijn, wat er niet was. Zou het alsnog kunnen??
Klaproos: mij is het ook zo uitgelegd als Loontje verteld... Jippie: ik heb de utro ook langzaam afgebouw..al iets voor de 12w daarmee begonnen en rond de 12w gestopt.. Vond het ook eng maar gaat goed komen hoor!! Vandaag de grens van 37 weken gehaald!!! Nu mag ik thuis bevallen als alles goed gaat! Gisteren wel nog in zkhs geweest.. voelde de kleine niet zoveel bewegen.. normaal is ie dus heel druk.. vrijdag was ie heel rustig en gisteren dus ook. Toch maar f de vk gebeld.. heb ctg gehad en alles was goed!! Toen ik daar lag begon het kindje ineens volop te spartelen.. hebben ook nog echo gehad.. zag er goed uit.. weegt nu ca 2800gram..dus toch niet zo boven het gemiddelde als de vk dacht.. schijnbaar voelt het aan mijn buik wel zo.. want gyn meende ook dat het kindje zwaarder zou zijn.. Vandaag nog x ctg en dan hopelijk weer alles ok zodat ik gewoon bij vk mag blijven.. Kan bijna niet meer wachten tot het zover is!!! X
Misschien ben je minder lang zwanger en met 5+5 hoeft er nog geen hartactie zichtbaar te zijn. Ik had een echo met 5+1 en daar zag je alleen maar een vruchtzakje met 6+5 zag je pas het vruchtje met hartactie zitten. Wil je geen valse hoop geven, maar ik duim voor jullie !! Wanneer moet je weer ?
@Monatoetje: Fijn dat de ctg verder goed was en een extra echo is altijd fijn. Nu is het echt aftellen hé, nog max 5 weken
loontje ik heb donderdag weer een afspraak. Ik had al heel vroeg positief getest op 12 dpo dus vandaar dat de verwachting er was dat er meer te zien was. Het beeld was ook heel onduidelijk, niet echt een embryo te zien in tegenstelling tot andere echo's op die termijn. Ik ben ook echt bang om weer hoop te krijgen en dan weer een klap te moeten incasseren
monatoetje,jeaah mijlpaal bereikt!! Loontje,Ik wist trouwens niet dat dat 'ding' van mij nog geen blasto is hihi. nou ja,we zullen zien Hoe heet het dan eigenlijk wel? Embryo? boboke,ik hoop voor je dat je gelijk hebt maar ik vind het inderdaad raar dat de testen nog zo positief zijn als het mis zou zijn gegaan. Heb zelf zoiets dat het allemaal zooo klein nog is en ik ken wel mensen die eerst een paar dagen vooruit en dan weer achteruit gezet zijn. Ik ga in elk geval voor je duimen!
@Klaproos: Een blasto is ook een embryo, maar die is al zover doorgedeeld dat hij op het punt staat uit zijn schil te komen en in te nestelen. Een 8 cellige heet dus ook "gewoon" een embryo. 8 cellig en blasto zijn dus beiden termen voor het aantal cellen van een embryo. Sorry ben niet zo heel goed in uitleggen @Boboke: Dat begrijp ik. Dat zijn nog lange dagen tot donderdag. Kan je niet eerder ? Bij mij werden de testen ook altijd gelijk minder. Of misschien bloedprikken om te zien wat je hcg waarde is ?
Klaproos bedankt voor t duimen Loontje bloedonderzoek is bij mijn ziekenhuis echt een probleem, daar doen ze niet aan :x en voor echt duidelijkheid moet je ook 2 keer prikken met een paar dagen ertussen en dan is het ook al donderdag. De afspraak gaat helaas ook niet eerder, omdat het bij een specifieke arts moet en die is er pas donderdag.