ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Ddees: ik begrijp wat je bedoeld, maar ik denk dat niemand het erg vind als je het hier deelt hoor meid.

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Ddees: ik meen dat er ook zo'n topic was, maar misschien is dat alweer gesloten. Snap wat je bedoelt. Het is toch anders zwanger zijn na de MMM dan wanneer je 'oeps, mijn man keek naar mij, nu ben ik zwanger' bent.

3. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Van mij mogen jullie allemaal hier blijven, hoor!

Heel weekend niet achter de computer gezeten.... Nu eindelijk weer.
    Oh Boboke, nee! Ik had het zo gehoopt. Maar hoop toch heel hard dat er donderdag toch wel een hartje klopt. Ik duim voor je!
    En Ddees, ik ben zo blij voor je!
    Ik zal straks op iedereen reageren. Denk wel aan jullie!

4. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.330
    681
    113
    Utrecht
    @Ddees; ik begrijp je volkomen. Ik schrijf een beetje mee met de "bevallingsdatum groep". Maar hier vind ik het veel fijner, omdat ik iedereen "ken" en omdat het bij niemand vanzelf gaat of is gegaan. En, misschien stom, maar ik ben bij die andere groep de alleroudste en dat is best te merken aan een aantal "dingen". Ik voel mij er niet helemaal thuis.
    Ik schrijf het liefst hier en af en toe daar.
    Ook ik vind het soms moeilijk om hier wat te schrijven over de zwangerschap, omdat ik niemand wil beledigen of confronteren met mijn zwangerschap.

@Boboke; wat een onzekerheid, meid! Ik hoop dat je snel zekerheid krijgt met natuurlijk het allerliefste goed nieuws.

@Klaproos; nog lekker aan het broeden?

@Ego; ik ga morgen weer langzaam beginnen met werken. Ik voel mij nu een paar dagen achterelkaar redelijk. Helaas nu even vervelende familieperikelen wat echt op mijn buik slaat. Ik heb gisteren flinke steken in mijn buik gehad die aanhielden tot vanmorgen. Echt stress/spanning.
    Bah. Ik probeer er niet te veel aan te denken, maar dat is best moeilijk.
    Zen!!!

5. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ddees: Snap ook wat je bedoeld.. ik heb ook f geschreven bij maart 2014 forum maar ook ik voelde me er niet thuis...
    Denk dat niemand er problemen mee heeft als je gewoon hier blijft schrijven meid!! We weten allemaal wat jij hebt moeten doorstaan om zover te komen..

Xxxx

6. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Dees blijf maar lekker hier schrijven hoor ;) Ahoewel ik een zwanger na de MMM forum ook leuk zou vinden en hoop dat ik ooit eens mee mag schrijven.

Ik heb even een hele domme vraag maar de verzekering zegt dat ze mijn DD medcijnen niet gaan betalen omdat die duurder zijn dan in NL. Okeee. ??? En toen kwam er nog iets raars naar voren: dat ze de NL medicatie ook niet betalen als de apotheek de medicatie duurder maakt dan ie is? HUH? Ik snap er alleen dus uit dat het VGZ zich er onder uit probeert te lullen. Iemand anders verder een idee?

7. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Misschien heb je hier iets aan??

Problemen met uw zorgverzekeraar?
    U kunt bij ons terecht.

De Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) is een onafhankelijke en onpartijdige organisatie. Het doel van SKGZ is het helpen oplossen van problemen tussen u en uw zorgverzekeraar. Dat kan door bemiddeling van de Ombudsman Zorgverzekeringen of door een bindende uitspraak van de Geschillencommissie Zorgverzekeringen.

www.SKGZ.nl

8. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Jullie zijn lief. Ik blijf graag hier.

Klaproos het houd maar niet op bij die verzekering. . . Sterkte

9. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ddees, als ik op een forum het prima kan hebben zwangerschapsverhalen te lezen, dan is het hier wel!! Dus gewoon lekker hier blijven. En als ik t ff niet aan kan lees ik er gewoon wat sneller overheen hoor;). Maar tot nu toe gaat dat prima met jullie! Want ik gun het hier iedereen net zoveel als mezelf!

Tassie, wat vervelend dat de familieperikelen zo op je buik slaan. Haha komisch, ik ben hier een van de jongsten en ik vind het juist prettig dat jullie wat ouder zijn, wat volwassener. Fijne en lieve reacties van iedereen. In andere forums vind ik het met mijn 28 jaar al vaak te merken dat ik dan zelfs al (een paar jaar) ouder ben... En waarschijnlijk merken jullie hier wel weer dat ik jonger ben;)

Klaproos, jeetje wat nou weer met je verzekering. Ik begreep van mijn apotheek ook dat de medicatie in duitsland duurder was. Ik heb het uiteindelijk hier allemaal in de ziekenhuisapotheek kunnen krijgen, maar als het daar niet gelukt was had mijn eigen apotheek het via een andere weg, via een soort internationale apotheek of iets kunnen bestellen maar dan was het ook duurder. Ik denk dat vgz dat bedoelt? Maar verder echt belachelijk! Succes met de strijd..pff kun je er wel bij hebben he.. Verder nog alles vol te houden?

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ddees: je kan het niet maken om ons zo lang met je mee laten leven in je hele gang naar het zwanger worden en ons dan niet te bestoken met al je zw.kwaaltjes, je blijdschap en onzekerheden, als die er mochten zijn. Dus of je wilt of niet, je moet gewoon lekker blijven mee schrijven hier! :D
    @Klaproos: de ellende van jouw verzekering houdt maar niet op. Wat een luxe was het dan om bij PNO te zitten. Een keer alles opsturen en gewoon uitbetalen. Ik hoop dat het snel opgelost is, zodat je je weer kunt concentreren op het broeden van je embryootje.
    @Tassie: vervelend dat de familieperikelen op je buik slaan. Hoop dat je voldoende afleiding kunt vinden om het niet teveel aan te trekken. Al weet ik dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is.

Hier vanmorgen urine weggebracht. Was schoon nu, dus weer een zorg minder. Morgen laatste pillen van de antibiotica-kuur. Ook nog even naar het zkh gebeld ivm de pijn die ik voel als ik loop (stekend, trekkend en drukkend gevoel) van onderen. Assistente had het even aan de arts nagevraagd, maar lijkt toch een combi van indalen, bandenpijn e.d. Dus zo lang het niet erger wordt (of er geen regelmaat in komt omdat het dan weeën zijn), is er niets aan de hand.
    Nog 2 dagen werken, al lijkt er nog steeds werk bij te komen. Mijn collega's nemen nog even de kans waar, om nog net even dingen aan mij te vragen. Op zich maak ik me niet zo druk meer over de andere lopende dingen. Mijn vervanger is er al de hele week, dus ik laat haar de honeurs maar waarnemen voor zover mogelijk.

11. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Jipiejee,dank voor de link, indien nodig maak ik er gebruik van. Maar mijn man gaat alles regelen nu want ik ben nogal heetgebakerd haha.

Dees 5 weken alweer,het lijkt zo snel te gaan! Voor jou heeel langzaam natuurlijk ;)

Tassie ik hoop dat je familieperikelen snel over zijn en je je weer beter voelt.

Mees,fijn dat je met verlof mag! Als ik zo je klachten lees is het ook wel nodig..

12. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    even kort in en uitbreken wat verzekering betreft:

Voor medicatie en behandelingen is een vast tarief vastgesteld. Als ze daar in het buitenland of in Nederland (sommige apotheken doen dat) boven gaan zitten moet je het verschil betalen. Dus voor zover ik weet krijg je wel het standaardtarief vergoed.

Zo hadden wij 2 jaar terug dat we € 4,06 moesten betalen voor een bloedonderzoek in DD. Was net iets duurder dan het vastgestelde tarief voor de verzekering...

13. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Afspraak MvM staat op dinsdag 25 februari.

Sneeuwmees onzekerheden zijn er wel degelijk, maar daar wil ik zo min mogelijk aan denken.
    Wat voor tussendoortjes kan ik eten. Voorheen als ik trek had nam ik een koekje. Nu vind ik dat helemaal niet meer lekker. Geen koek, chocola of taart voor mij. Zoute drop en chips vind ik wel lekker, maar dat is natuurlijk niet zo goed. Ook neem ik nu 's middags een cup-a-soup, maar ja ook weer zout. Nou voel ik me ook wel slap dan dus zal ik het wel nodig hebben. Fruit eten doe ik ook niet zo veel. Zomers wel hoor aardbeien ed.
    Ik had ook gelezen dat te veel cafeïne niet goed is, nou drink ik wel de hele dag door thee. Geen koffie of cola.
    Oh wat een vragen komen er zo ineens voorbij. :)

Dikke knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken.

14. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieve dames,
    Heb het sterke vermoeden dat een van mijn bestevriendinnen me snel gaat vertellen dat ze zwanger is...
    (Ze komt een leuk nieuwtje vertellen) ze weet dat we ermee bezig zijn. Ik ben gewoon nu al erg verdrietig, en heb geen idee hoe ik daar op moet reageren. T is dan de eerste erg dichtbij waar ik mee geconfronteerd word. Hoe gingen jullie daarmee om?
    Pff..wat een vreselijk traject is het toch..
    Van jullie kan ik het goed hebben en ben blij voor jullie..maar als ik het in reallife hoor is het steeds zo'n klap in mijn gezicht...

15. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Tassie: Succes vandaag met werken en sterkte met de familieperikelen.

@Klaproos: Wat een gedoe met die verzekeringen zeg :(.

@Topics: Ik voel mij ook helemaal niet thuis bij de zwanger topics. Ik lees wel af en toe, maar reageren doe ik eigenlijk helemaal niet daar.

@Sneeuwmees: Fijn dat de urine schoon is nu. Hoe gaat het nu met de pijn die je voelde ? Nog 2 dagen werken ? Veel stof in huis door het uitbreken van de oude badkamer ?

@Ddees: Spannend dat mvm volgende week komt. Tenminste ik vond het toch wel erg spannend om een test bij hun te doen en dat terwijl ik al 10 weken zwanger was en al heel wat echo's gehad had.
    Te veel cafeine schijnt inderdaad niet goed te zijn. Wat voor thee drink je ? Ik probeer het te beperken en drink Rooibos of Groene Thee. Bij T.ygo helemaal geen koffie aangeraakt, maar nu drink ik ook max 2 bakken koffie. Verder drink ik veel water en thuis Fanta lemon zero. Ben zelf ook niet zo een fruitklant. Eet nu vaak crackers (van die toastjes zeg maar), rijstewafels en als ik thuis ben kan ik ook moeilijk van de chips afblijven, maar doe wel mijn best, want wil niet zoveel aankomen als vorige keer. Een cup a soup per dag kan denk ik geen kwaad hoor en zeker niet als je je al flauw voelt.

@Lets: Oh dat zijn moeilijke dingen. Het ligt er een beetje aan hoe ze het brengen, maar ik reageerde wel altijd heel blij en achteraf moest ik altijd wel ff een traantje laten.

16. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Lets Wel naar. Ik had het een half jaar geleden met een collega die vader wordt. Heeft ook wel even geduurd voordat ik dat verwerkt had, maar later had ik met hem gesproken en zij hij dat hij ook niet wist hoe hij tegen mij moest doen.
    Ik denk dat je wel tegen je vriendin kan zeggen dat je blij voor haar bent, maar dat het wel pijnlijk is voor jou en dat het wel even wennen zal zijn. Maar dat je wel contact met haar wil blijven houden. En laat maar een traan bij haar hoor, als ze een echte vriendin is begrijpt ze het wel.
    Sterkte Dikke knuffel.

17. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    thanx dames...je verwoordt het mooi ddees! heel erg blij zal ik niet kunnen reageren denk ik..maar hoe jij het zegt is het goed denk ik..

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Lieve lets, gewoon eerlijk zijn hoor. Als het een goede vriendin is, zal ze dat wel begrijpen. En inderdaad: je kunt tegelijk blij zijn voor een ander, maar verdrietig omdat je het jezelf ook zo gunt ...

19. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lets, als ze haar grote nieuws komt vertellen en je barst in tranen uit, laat het lopen. Als het een goede vriendin is begrijpt ze dat wel.

Ik kom net terug van een vriendin/collega. Zij heeft een dochtertje van 6 weken. Ik was al eerder op kraamvisite geweest. Gelukkig geen verdriet van gehad.
    Maar ik weet nog goed dat ze het grote nieuws vertelde op het werk.
    Ze wist niet hoe ze het aan mij moest vertellen omdat ze van mijn situatie af wist.
    Ze had het er erg moeilijk mee. Maar ze had voor haarzelf besloten om mij niet anders te behandelen dan de rest. ( ze wilde niet dat ik me buitengesloten zou voelen, of dat ze mij anders behandelde )En in de wekelijkse groepsbespreking vertelde ze dus haar grote nieuws. Ik barste in tranen uit en ben naar buiten gegaan.
    Daar heb ik een potje staan janken, en ben weer naar binnen gegaan.
    Ik heb haar gefeliciteerd, zij gaf me een dikke knuffel en we hebben nog samen staan huilen. Dat had ik echt even nodig.
    Wij bespreken ook bijna alles, hoe het was met haar zwangerschap, en hoe het ging met mijn behandelingen. Nu de kleine meid geboren is , ben ik alleen maar blij voor haar. Gelukkig wel. En ik kan oprecht genieten van dit kleine mensje
    Dus Lets. Laat het maar op je af komen. Misschien gaat het dan net als bij mij, en komt het helemaal goed.
    En anders kom je hier maar stoom afblazen.
    Alvast een hele dikke knuffel.

20. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    hey lady's, inmiddels heeft ze me het verteld..was precies goed hoe ze het deed hoor. heel begripvol e.d. en ik barste hoewel ik het aanzag komen idd in janken uit.. ze was heel lief enzo...
    maar toch...ben ik nu wel heel erg verdrietig...
    was steeds al een beetje mijn angst dat dit zou gaan gebeuren en ook die is weer s uitgekomen...
    maar fijn dat ik hier onder gelijken stoom af kan blazen! dat doet me echt goed.
    (en ik zal de volgende keer weer alles met hoofdletters typen;))

Deel Deze Pagina