Oh boboke. Ik blijf nog duimen voor je. Toch appart dat er nu wel een hartje is. Sneeuwmees en Tassie. Klaag maar hoor. Er wordt te vaak vergeten dat een zwangerschap niet altijd rooskleurig is. Lets dikke knuffel. Meiden wat een gedoe met verzekeringen en medicijnen. Hier nog steeds onzeker, als ik ff geen pijn in mijn borsten heb dan denk ik oje. . . Maar het kan natuurlijk dat het wend en daardoor het gevoel minder is.
Salcia. Al gebeld. Nu niet meer en bestellen groothandel duurt dus lang helaas. Vandaar mijn waarschuwing maar bedankt was je tip niet vergeten
@Boboke; jee, meid, wat een rollercoaster van emoties en onzekerheden! Ik hoop dat het snel volgende week is, want wachten, zeker nu in jouw geval, is vreselijk zenuwslopend. Ik hoop zo ontzettend dat het volgende week goed gegroeid is en dat je goed nieuws krijgt! Voor nu heel veel sterkte met wachten!!! @Ddees; onzeker he, allemaal. Wanneer heb je de echo? @Klaproos; hoe is het met jou? Nog goed aan het broeden? @ego; ik heb een afspraak bij de bedrijfsarts staan voor 4/3. Natuurlijk hoop ik dat ik voor die tijd alweer kan werken, maar ik heb nu in ieder geval even rust, ook in mijn hoofd. Ik ga vanmiddag de huisarts bellen om dit door te geven en om te kijken wat hij vindt en of hij misschien nog wat tips heeft.
Oh Sneeuwmees, dus jullie verbouwinkje is begonnen.... Pffff... Nog net voordat je gaat bevallen. Hopelijk is het snel klaar en dient de baby zich dan pas aan. Een fijne laatste werkdag gewenst nog! En dan hopelijk rustig genieten van je laatste weekjes. Want met pijn terug komen van je werk is echt niet fijn! Klaproos: ben je al iets wijzer van je verzekering? Wat een gedoe. Ze moeten toch gewoon vergoeden. Waarom doen ze dan zo moeilijk? Het kan inderdaad wel zo zijn dat ze het NL tarief alleen maar vergoeden. Oh Tassie, wat vervelend zeg. Maar je kunt er niets aan doen en daar zal je werkgever wel begrip voor hebben. Jij had het ook liever anders gezien en nu fluitend naar je werk gegaan, zwanger en wel. Maar het is even niet anders. Doe echt rustig aan. Denk aan jezelf en aan de baby. En dat de bedrijfsarts er aan te pas moet komen, dat maakt toch niets uit. Het is niet anders. Salcia, wat shit zeg dat de menstruatie nog niet op gang is gekomen. Dat kan inderdaad van slag zijn na een (afgebroken) poging. De mijne was ineens 35 dagen ipv rond de 28. Lets, jij ook al gezeur met de verzekering. Maar uit ervaring weet ik wel dat als ze iets toegezegd hebben (en ze dit dan ook in het dossier hebben vermeld - moet diegene wel gedaan hebben) dat je het dan ook terug krijgt. Succes ermee! Trouwens jullie mogen best klagen over jullie zwanger zijn, hoor. We snappen jullie wel. We weten dat jullie onwijs blij zijn dat het uiteindelijk gelukt is zwanger te worden, maar als je dan zo ziek bent of zoveel pijn hebt.... daar zit je toch niet op te wachten! Boboke: ik duim heel hard voor jullie!! Dat wordt een lange week. Hopelijk heb je wat afleiding.... Ddees: komt goed meisje! Arie: wat balen van de Synarel zeg. Dat zou toch wat zijn dat je hierdoor niet kunt beginnen. Dat moet toch niet mogen. Ik hoop voor je dat het op tijd binnen is. Loontje: hoe gaat het met jou? Hier op dag 7 van de cylcus. Vandaag ovulatietesten besteld. Had gedacht (en gehoopt) ze nooit meer te hoeven te bestellen toen we het IVF-traject in gingen, maar toch wel. Maar ach, tis niet anders. We gaan er weer voor. Om half 5 (of wat later) heb ik een telefonisch consult met dr.S. Ik heb m'n vragen opgeschreven. Ben benieuwd. Verder weinig nieuws aan deze kant.
@Boboke: wat spannend weer, meid. Maar ik vind het toch positief dat er een hartje klopt. Kleine uk doet hard z'n best. Ik blijf heel hard duimen de komende week en hoop op een kloppend hartje èn groeispurt volgende week. @Ddees: herkenbaar die onzekerheid. Hoe vaak ik niet in paniek was als ik een dag minder klachten had. Het kan echt per dag verschillen, ben ik nu zelf ook wel achter gekomen.
@Ploon; wat een lieve woorden, dank je! Je wordt bijna gebeld door dr. S. Ik hoop dat je een goed gesprek hebt. Heel veel succes!
Tassie, het zit je niet mee. Ik hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen. En denk idd goed aan jezelf en de baby. Sneeuwmees, ik zou ook flink gaan pushen om die badkamer zo snel mogelijk af te krijgen. Lijkt me nou noet zo prettig, je verlof in de troep. Ddees, erg he, die onzekerheid. Maar het gaat goed komen. Boboke, OMG wat moet er wel niet door je hoofd gaan. Aan de ene kant is het geweldig dat er een hartslag is, maar je wil niet alsnog een klap krijgen. Ik hoop zo dat dit goed komt. Arie, als ik jou was zat ik al in de auto naar DD om de synarel te halen. Wat een gedoe toch. Pregnyl is ook steeds slecht verkrijgbaar. Wat is dat toch hier in nederland. Of het is niet verkrijgbaar, of je krijgt het gewoonweg niet vanwege alle regels. Bah Hier nog ongeduldig aan het wachten op mijn ongesteldheid. Zal maandag wel komen denk ik.
Boboke,wat zenuwslopend!! Soms vraag ik me wel af of al die metingen kloppen,het is soms echt mm werk. Ik blijf duimen! Ik heb zelf zoiets dat als er een kloppend hartje is dat wel al heel positief is! Dees,heb ik ook heel lang gehad,geen pijn in mn borsten en ik was meteen bang. Voornamelijk de eerste 6 weken. Het vertrouwen komt vanzelf wel als je mooie echo's krijgt. Ik heb het idee dat ik alweer ongesteld ga worden Veel krampen,veel pukkels denk dat het game over is. Ik denk rond zaterdag te testen,punctie was maandag de 10,zaterdag is het de 22e dan zou er denk ik al iets te zien moeten zijn op een test. Heb geen extra pregnyl gebruikt omdat S bang was voor overstimulatie. Dat vind ik dan heel raar want hoe kun je overstimulatie krijgen na een punctie? Sorry als ik dom doe. Mees en Tassie doe lekker rustig aan! Zwanger zijn is een dagtaak!!
Sneeuwmees en tassie, ik vind het echt niet erg dat jullie het over jullie zwangerschapsklachten hebben hier, drukt mij alleen maar met de neus op de feiten dat als je zwanger bent dat ook geen grote roze wolk is. Boboke, jee wat zenuwslopend...pfff...toevallig is dat liedje met dat babyhartje, take your time girl, net op de radio terwijl ik dit typ... Klaproos, hopelijk word je niet ongesteld..ik duim voor je hoor! Ploon, succes met het tel. Gesprek. Stel goed je vragen en laat je niet afschepen! Ik krijg soms nog steeds wat rood slijm/ afscheiding...is dat normaal?echt kleine beetje maar hoor...maar ik moet nog zeven anticonceptiepillen en dan moet ik alweer ongesteld worden eigenlijk...
Klaproos, je kunt juist overstimulatie krijgen na een punctie. De blaasjes die zijn aangeprikt vullen zich namelijk weer met vocht. Dit in combi met een bepaald hormoon( weet niet welke ) kun je overstimulatie krijgen. Als er een tp wordt gedaan als er kans is op overstimulatie, kan dit versterkt worden mocht je zwanger raken. Het hcg houd de overstimulitie in stand zeg maar. Vandaar dat je geen pregnyl mocht. Ik hoop dat je het zo een beetje snapt. Ik heb zelf ook een keer overstimulatie gehad. ( geen tp ) En de tweede keer was het net op het randje. ( wel tp )Ik moest mij elke dag wegen. En ik kreeg een hele lijst met symptomen mee. Ik heb toen geen overstimulatie gekregen. Wel was ik zwanger. Maar het had heel goed gekund dat ik toen ook overstimulatie kreeg. Dit is ook nog weer een ding.... mijn man en ik willen als het kan graag een tp van twee embryo's . Maar mocht het er op lijken dat de kans op overstimulitie aanwezig is, kan het zijn dat ik er maar 1 mag. Omdat een tweeling zwangerschap voor meer hgc zorgt, en dus ook weer meer kans op overstimulatie.
@Boboke, jeetje wat spannend meid, ik hoop dat je 1 van de weinige succes verhalen 'bent'! Kan het niet zijn dat je je eisprong te vroeg heb bedacht en dat je gewoon minder lang zwanger bent??? Ik hoop het zo voor jullie!! Wat een week zal dit voor jullie worden. Sterkte! @Klaproos, pregnyl (en ook een zwangerschap=HCG) stimuleren de eierstokken nog een keer hierdoor zwellen ze weer wat op, als ze al tegen hyperstimulatie aan zitten zullen ze nog meer vocht gaan lekken en dat is inderdaad niet verstandig.... (hoop dat je het een beetje snapt! @Lets, doorbraakbloedingen komen volgens mij inderdaad wel vaker voor! @Ddees, ik had zelf de eerste weken helemaal geen klachten en zelfs nu nauwelijks last van mijn borsten. En ik ben nu ook pas een beetje rustig nu ik de 12 weken grens over ben. Helaas is er voor de MMM'ers ook nog zoiets als een verlengde wachtbank. (die voor mij minstens zo zenuwslopend is/was als na een tp...) Probeer weer die afleiding te zoeken en zo weinig mogelijk van kwaaltjes (die er al dan niet zijn) aan te trekken. Ik hoop dat je vertrouwen gauw mag groeien! Ego, gister een prachtige echo gehad, een spartelend mini mensje zo opgelucht en langzaam komt er wat meer vertrouwen bij mij!!
Sneeuwmees dank voor je ervaring, stelt me iets gerust. Heb nu na een dag werken gelukkig wel weer klachtjes. Ook sinds gisteren dikke pukkels op mijn kin. Lets dat had ik vroeger wel eens als ik de pil voor de 2e maand doorslikte. Verder weet ik niet of het normaal is. Tassie ik heb 4-3 de 7 weken echo. . . . Rustig aan doen hoor, je hebt het helaas niet voor het zeggen hoe je zwangerschap verloopt. Als je kindje uiteindelijk maar gezond is. . . Boboke ik snap best dat je hoofd niet naar onze dingen staat. Neem alsjeblieft de tijd om met je emoties om te gaan. Heel veel sterkte weer deze week. En ik blijf duimen voor een blijvertje. Ploon hoe was je gesprek? Jippieee ja dit voelt nog erger dan het wachtbankje tot de test. Fijn dat je echo goed was, Foto?. Probeer te gaan genieten. Willen jullie straks weten wat het gaat worden? Lieve dames we zijn er hier om elkaar door alle stadia's van onzekerheid te helpen. Dikke knuffel. Blijf vooral alles delen! ! !
Vanmiddag dr.S. gesproken. Gevraagd of er een verklaring is voor de slechte embryo's na de embryoscope. Hij zegt dat dit komt door mijn lage eicelvoorraad en de mindere kwaliteit hiervan. En daarbij komt maar 20-25% de 5 dagen in de embryoscope door. Misschien bij een volgende poging wel een andere combi medicatie (Puregon/Menopur en Suprefact ipv Synarela). Ook gevraagd wanneer de cryo teruggeplaatst wordt. Omdat de assistente zei dat dit al een dag na ontdooien gebeurt. Maar dit hoeft helemaal niet zo te zijn. Waarschijnlijk gaat deze ene wel in de embryoscope zelfs. En wordt er ook assisted hatching toegepast. Op dag 11 of 12 mag ik een echo voor de dikte van het baarmoederslijmvlies. Na de terugplaatsing mag ik Utrogestan gebruiken, maar hoeft niet perse in de natuurlijke cyclus. Maar hij wil wel graag dat ik Suprefact ga gebruiken ter stimulatie van de innesteling. Wel raar toen ik vroeg of ik Pregnyl kon spuiten voor de eisprong. Hij zei dat er meerdere manieren zijn voor een cryo tp. Waaronder die in de natuurlijke cyclus, maar ook met Progynova en Pregnyl en zo nog meer. Maar hij zou bij mij kiezen voor Progynova en Pregnyl. Dat is raar.... Ik heb hier nog over gebeld en toen liet de assistente me weten dit te overleggen met dr. S. en hier kwam uit dat het in de natuurlijke cyclus moest gebeuren. Raar toch! Maar ach, het is zo. We zijn nu op dag 7 dus veranderen kan niet meer. En daarbij... nu kunnen we ook nog zelf proberen (en met Progynova niet). Jippiejee... Jippie... ben blij voor je. Wat fijn dat de echo goed was. Nu toch een magische grens bereikt! Ga maar lekker genieten van je zwangerschap. Knorretje, hopeljik komt je menstruatie snel op gang en kun je weer van start. Wachten duurt lang hè. Oh nee Klaproos... zal toch niet. Maar hoeft ook niet zo te zijn, hoor. Tis nu ook nog wel vroeg om te denken dat het voorbij is toch? Ik hoop dat het tegendeel bewezen wordt en je wel zwanger bent.
@Jippiejee: wat mooi om weer een mini-mensje in wording te zien op echo. Zijn dat nu armpjes in de lucht op een van die echofoto's? @Ddees: mooi gezegd. We steunen elkaar in welke fase wie ook zit. Dat is het mooie van ons clubje. Fijn dat je weer voldoende bevestiging hebt gevoeld. Ik blijf nog steeds met blijde verbazing iedere keer je banner zien. @Ploon: de combi van Puregon en Menopur heeft bij Dees ook een hele mooie kwaliteit embryo opgeleverd, waar ze nu toch maar mooi zwanger van is. Ik hoop dat jij de volgende 'geluksvogel' mag zijn met deze combi. Al gaan we natuurlijk eerst megahard duimen dat de cryo je al zwanger gaat maken. @Klaproos: vermoeiend die wachtweken, hè. Je voelt van alles wat met een aankomende ongi te maken heeft, maar ook met een prille zwangerschap te maken kan hebben. Blijf vertrouwen houden, meid! Hoe vaak het niet voorkomt dat iemand de moed al opgegeven heeft en toch zwanger bleek te zijn. Vanmiddag weer enorm gepijnigd door de fysio. Volgende week mag ik weer. Hoop dat de rust van niet meer te hoeven werken en te lang zitten ook een positieve bijdrage zal hebben. Verder houd ik enorm veel vocht vast. Mijn benen lopen bijna rechtdoor in mijn voeten over en alles staat strak. Niet prettig. Maar zijn gelukkig wel de makkelijkste kilo's straks om kwijt te raken.
@Sneeuwmees, ik hoop ook dat de rust je goed doet! Ik geloof ook wel dat die laatste loodjes ook echt niet meer leuk zijn.. En nderdaad dat is een armpje/handje.
@Jippiejee: schattige foto met dat armpje...hihi.. Waren dit foto's voor de nekplooimeting, of doen jullie die niet? En wat een tijdstip ben je nog wakker..? Alvast aan het oefenen voor de gebroken nachten? Hier me aan het opmaken voor de laatste dag werken. Zal best raar zijn, maar aan de andere kant kijk ik er ook zo naar uit. Het is welletjes geweest. Gisterenavond is mijn zwager nog even geweest en hebben we alles qua tijd nog eens doorgerekend en het klopt dat de verbouwing toch wel iets gaat uitlopen, helaas. Alles gaat wel volgens schema, maar je zit met droogtijd soms tussendoor en degene die de verbouwing voor ons doet, werkt nu eenmaal bepaalde dagen niet. Dus we gokken nu maar op 2,5 wkn ipv 3. Het scheelt wel dat de laatste fase de 'schone' fase is met het opbouwen, tegelzetten e.d. en dat er dan geen puin of stof meer komt. Ik zou dan al weer verder kunnen gaan in de babykamer en de kleertjes e.d. kunnen gaan wassen, dus als ik daar maar op tijd aan kan beginnen, dan ben ik gerust (hoezo nesteldrang? ) Wel heb ik het stokje van de verkoudheid nu overgenomen van mijn man (en zoontje), dus helemaal fit ben ik niet van het hoesten. En het is ook lastig omdat je ook nog eens niet zo maar alle hoestdranken mag hebben als je zwanger bent. Dus volgende week de gyn maar eens vragen als het te lang aanhoudt.
@Sneeuwmees; yeah! Laatste dagje werken. Veel succes vandaag! Lijkt mij ook wel een gek idee om toch een aantal maanden weg te zijn van je werk. Maar je bent er natuurlijk hartstikke aan toe en eindelijk is het zo ver! @Jippiejee; jee, meid, alweer de magische 12 weken bereikt! Dat geeft meer vertrouwen, he?! @Klaproos; wat een onzekerheid. Helaas kun je alleen maar afwachten, want menstruatieklachten kunnen ook voorkomen bij een zwangerschap. En natuurlijk hoop ik dat je zaterdag positief mag testen! Mijn duimen draaien, meid! @ego; gistermiddag nog even een goed gesprek met mijn huisarts gehad (telefonisch) en vanmorgen bloed laten prikken.