ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ddees: er staat inderdaad gewoon een tweede streep en zie vaker lichtere MvM testen voorbij komen, dat schijnt dus voor te komen. Goed dat je mee gaat doen hieraan!
    @Stiertje: heb zelf een voorkeur voor een geplande keizersnee, maar moet daarvoor natuurlijk wel ook het zkh 'mee' hebben, want in het zkh gaat de voorkeur zoveel mogelijk uit naar de meest natuurlijke manier. En bij de gyn die ik vandaag heb, kan het vriezen of dooien. Geen pijl op te trekken hoe zijn pet zal staan vandaag.

Vanmorgen dan eindelijk alvast de babyfoon gekocht, dus weer een ding van mijn to-do-lijstje af. Had wel weer last van steken van onderen, dus heb het vermoeden dat de kleine weer een poging deed in te dalen. Heb daar wel vaker last van, maar het is net of de kleine zich dan bedenkt en een dag later toch weer naar boven gaat.
    Op zulke momenten moet ik ook vaker plassen en voel ik de kleine ook wat minder. Ben dus blij dat ik vanmiddag weer even mag spieken en luisteren, want het blijft altijd een stress gedoe als de kleine wat rustiger is.

2. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ddees, fijn dat je weer wat geruster bent en goed dat meedoet aan MvM!

Klaproos, he nee toch...wat balen...weer een teleurstelling, hele dikke knuffel! Gelukkig heb je nog wat cryo's en hopelijk gaan die hun werk goed doen!

Sneewmees, fijn dat je een nieuwe babyfoon hebt, en al lekker voor de camera staan zwaaien;)

Vanochtend weer in dusseldorf geweest. Uitgangsecho was goed, geen cystes te zien dus de medicatie is nog wat opgehoogd. Ben benieuwd...
    Hoop zaterdag ongesteld te worden...

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: wat een tegenstrijdigheid hier op ZP...'ik hoop dat ik zaterdag ongesteld wordt'...hihi.. Maar ik snap het wel, want je wilt gewoon graag verder. Fijn dat alles weer goed was bij de uitgangsecho! Dat aankomende poging de laatste mag zijn!
    Tot nu toe is mijn zoontje voornamelijk geobsedeerd door de camera en het terugpraat-systeem. Hoop dat de kleine uk straks aan rust toekomt omdat zijn grote broer continue door de babyfoon zit te kletsen.;)

4. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klaproos, wat een teleurstelling. Een dikke knuffel.

Ddees, een streep is idd een streep. Volgende week de echo toch?

Sneeuwmees, ik hoop dat de gyn mee wil werken. Toch wel weer spannend de liggingsecho.
    Je zoontje heeft dus een nieuw speeltje ontdekt.

Lets, ik denk dat mijn menstruatie morgen doorbreekt. Ik had vandaag wat roze.
    Dan kan ik vrijdag beginnen met prikken.

5. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha ja het is ontzettend tegenstrijdig, de anticonceptiepil innemen en hopen zsm ongesteld te worden. Hoop idd voorlopig de laatste keer ongesteld!

Knorretje, dan gaan we vrij gelijk op straks. Ik moet morgen de laatste pil innemen en als ik qua aantal dagen terugkijk naar de vorige keer zou ik dan zaterdag ongesteld moeten worden...nog even en wij kunnen straks gaan koffieleuten in dusseldorf;)

6. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lets, lijkt me wel gezellig ff een bakkie doen in DD.

7. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hihi sja dan moet je eigenlijk nog heel ff wachten met ongesteld worden;)
    Doe jij de follikelmetingen daar ook?

8. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lets, ik doe alle echo's ook in DD. En wachten met ongesteld worden ? Echt niet... haha ik heb er weer lang genoeg op moeten wachten.
    Ik ben trouwens wel erg gespannen. De zenuwen gieren weer door mijn lijf. Ik heb zo'n hekel aan het prikken. Als mijn man thuis is op het tijdstip dat er geprikt moet worden, kan hij dat mooi even doen .

9. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha nee ik zou er ook niet op wachten hoor;) hopelijk morgen voor je!
    Ik had gelukkig geen moeite met prikken, maar moest ook wel zelf, de eerste week was mijn vriend op zakenreis de vorige keer..

10. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als je in de buurt woont dan kan ik je wel prikken haha!

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Knorretje en Lets: ik voel een volgend DD-date koppel aankomen. :D Grappig dat jullie bijna gelijk op lopen.

Hier weer terug van de gyn. We waren om half 5 vertrokken (voor een afspraak om 5 uur) en waren om half 8 thuis ;). We waren klokslag op tijd. Ik moest alvast mee voor de bloeddruk e.d. Ik had de polikaart meegenomen, maar dat bleek de polikaart van mijn zoontje te zijn ipv die van mezelf:):). Leuke binnenkomer, want die van mij had ik dus niet bij me.
    Toen vroeg ze of ik de vragenlijst had ingevuld en meegenomen. Eh..nee... vergeten :):), die ligt nog thuis, zei ik. Nou, dat ging dus lekker. Het was een klein kamertje waar de assistentes zitten en daar was een vrouw aan de ene kant bezig om een afspraak te maken. Ondertussen kwam de arts met een andere patiënt, haar man, de moeder en de schoonmoeder om ook daar achter te laten voor een nieuwe afspraak. Aan alle kanten kwamen de muren op me af. Toen begon ze ook nog vragen te stellen, zoals mijn gewicht voor de zwangerschap. Aangezien mijn gewicht mijn hele leven al een gevoelige kwestie is, vond ik het nogal genant om mijn gewicht te moeten noemen ten overstaan van de hele kamer vol met familie. Ik voelde me dus behoorlijk opgelaten en had het enorm warm door alle drukte om me heen. Toen ging ze de bloeddruk opmeten, die behoorlijk hoog was. Daar schrok ik ook best van en wist niet of het kwam dat ik van alles vergeten, het gehaast en de drukte om me heen.
    Toen was ik bijna 25 min later bij de gyn aan de beurt. Hij moest eerst van alles invoeren en had hiervoor de overdrachtsformulieren die ik van de vk mee had gekregen. Toen bleek dat er diverse uitgerekende data's genoemd werden in het dossier, maar dat nergens duidelijk beschreven was, waarom het nu was vastgesteld op 24 maart. Er werd afwisselend gesproken over 27 en 28 maart en zelfs de echo, waarbij ze tegen ons had gezegd dat het 24 maart was, hadden ze in het dossier staan als 27 maart. Uiteindelijk heeft hij de 24e maart overgenomen, maar ik vond het nogal klungelig staan (hadden ze nog net zo goed niets mee hoeven geven als het alleen maar onduidelijkheid geeft ;)).
    Verder was de gyn niet zo handig met de computer, dus ook dat duurde even. De echo was als vanouds, razendsnel, wat metingen gedaan, hoofdje, buikje en bovenbeentje en het hoofdje lag beneden. Dat was alles.
    Hij vroeg toen wat ik wilde en of ik natuurlijk wilde bevallen. Ik zei heel stellig: nee. Waarop hij verbaast vroeg waarom. Ik heb hem uitgelegd dat ik bekkenklachten had, het buikje en hoofdje groter dan gemiddeld geschat werden en ik de jongste niet meer was.
    Hij zei dat hij zich daar alles bij kon voorstellen en het leek haast wel of hij zelf daar ook 'opgelucht' door was, dat ik het goed doordacht had. Hijzelf voegde er nog aan toe dat ik natuurlijk van de vorige keer een litteken had en het ook niet zeker was of die dat goed kon houden tijdens een bevalling en dat dat ook een behoorlijke complicatie zou zijn als dat fout zou gaan. Dus hij was gelijk overstag voor een geplande keizersnee.
    Ik zei dat ik het kindje vandaag wat minder goed voelde en of dat kwam omdat het misschien op een bepaalde manier lag.
    Hij stelde toen voor 'even' een strookje (ctg) te maken. De assistentes waren daar niet zo blij mee, want eentje wilde naar huis gaan en die andere zou alleen zijn tijdens het avondspreekuur. Maar ik werd toch aangesloten. Toen zei ze of ik me bewust was dat ik een half uur daaraan moest liggen. Nee, dat was me niet verteld. Ik hoefde alleen maar 'even' een ctg-tje te maken.
    Enfin, ik lag er al ruim een half uur aan, toen ze me kwam zeggen dat de gyn me nog even wat langer eraan wilde hebben. Het kindje lag klaarblijkelijk te slapen en ze wilden dus ook nog even wachten tot er wat meer actie te zien was. Uiteindelijk heb ik dus een uur aan de ctg gelegen voordat de gyn eindelijk kwam om te zeggen dat het allemaal er goed uitzag en ik naar huis mocht. Op de valreep vroeg ik nog of het zinvol was om volgende week nog een keer mijn urine te laten controlen ivm mijn blaasontsteking van 2 wkn geleden (en eigenlijk ook omdat mijn bloeddruk nu hoger was, zodat ze het gelijk ook even op eiwitten kunnen controleren). Hij stelde voor om dat dan nu ook gelijk maar even te doen. Dus daar ging ik weer met 2 potjes naar een toilet, daarna door naar het lab om het af te geven en toen konden we eindelijk vertrekken om om half 8 thuis te komen. ;)
    Volgende week woensdag weer een controle-afspraak. Wellicht dat we dan meer weten. ;)

12. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Knorretje en Lets; ik hoop voor jullie dat jullie snel ongesteld worden en weer kunnen beginnen. Ik herken dat gevoel erg goed (ik denk velen hier) - al is het inderdaad erg tegenstrijdig. Maar het gevoel dat je er weer wat aan kunt gaan doen. Proberen om die grote wens in vervulling te laten gaan.
    Sneeuwmees, is je to do-lijstje al bijna afgewerkt nu? ;)
    Hopelijk duurt je controle afspraak volgende week niet zo lang als vandaag... Jeetje zeg. Maar wat super fijn dat de gyn mee wil met je wens voor een keizersnee. Dat zal een pak van je hart zijn. En al was het allemaal wel heel stuntelig, klinkt deze gyn me wel nauwkeurig. Hij wilde wel zeker weten dat alles goed was met jou en de baby. Een fijn idee lijkt me.
    Ddees, fijn dat er geen bruin/rood meer gespot is. En een mooie test van MvM. Wanneer ga je beginnen?
    Dat is misschien ook wel zo dat ze in DD niets anders hebben dan de embryoscope om cryo's in te bewaren. Wat we gaan doen weten we nog niet. Bespreek ik dan wel als de eisprong nadert, bij een positieve ovulatietest. Maar die is nog niet in zicht. Vandaag echo gehad (dag 12), maar slecht baarmoederslijmvlies te zien. Niet mooi opgebouwd. Wel 7,1 mm, maar dat zegt dan heel weinig. Met dit bmsv zou zij geen terugplaatsing aanraden. En aan beide kanten kleine follikels te zien (<10mm). Hierdoor twijfelde de gyn of mijn eisprong nog niet geweest was. Daarom bloed geprikt en n.a.v. de waardes maakte ze op dat dit nog niet het geval was, maar dat ik nog heel vroeg in mijn cyclus zit. Toch raar op dag 12.
    Waarde Oestradiol: 216 pmol/l
    Waarde Progesteron: 1,7 nmol/l
    Met haar afgesproken dat ik in ieder geval maandag weer bij haar kom.
    Waardes doorgebeld naar DD en zij willen graag dat ik vrijdag terugga voor een echo. Dus morgen even afspraak maken.
    Het lijkt dat het een lange cyclus ga worden. Maar misschien heeft mijn bmsv nog tijd genoeg dan om zich goed op te bouwen, zodat de cryo wel teruggeplaatst kan worden. En een follikel tijd om te groeien (zelf proberen zwanger te worden).
    Klonk niet heel hoopvol na de echo. Maar na de waardes te hebben gehoord kan het misschien toch nog wel iets worden. Geduld!

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ploon: lijkt inderdaad dat je een lange cyclus gaat hebben. Ik heb er ook wel eens zo'n uitschieter tussen gehad met een eisprong op dag 19 of zo. Heel frustrerend als je verder wil. Bij mij werd ook altijd oestradiol tijdens mijn pogingen in NL geprikt. Ik dacht dat die rond de punctie rond de 1000 zat. Dus als dat ook in een natuurlijke cyclus geldt, dan moet je nog even. Hoop dat je bms ook snel dikker wordt de komende dagen. Moet je vrijdag dan weer oestradiol prikken, zodat je embryootje lekker warm toegedekt kan worden.

14. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Sneeuwmees: Jeetje dat was een lang ziekenhuis bezoek. Het gaat dus definitief een ks worden ? Fijn dat de CTG verder wel in orde was !

15. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Kleine update, ik lees steeds met jullie me, vaak op de telefoon, maar ik heb even niet zoveel te reageren. Er is ook zoveel hier gaande:D. Dus even een knuffel van mij aan iedereen! Hier gaat alles goed, de misselijkheid wordt iets minder en ik heb vannacht voor het eerst sinds tijden de hele nacht (op plaspauze na) geslapen.
    Eindelijk krijg ik ook het besef dat het echt zo is en kan ik me een beetje ontspannen en vooral genieten van mijn beginnend buikje!

Voor alle meiden nog in het traject, heel veel sterkte en succes en probeer het echt zoveel mogelijk samen te doen (met je man/vriend), het is zo gemakkelijk elkaar te verliezen, maar je hebt elkaar nodig! Ik heb gemerkt dat de mannen (tenminste die van mij) het ook niet makkelijk hebben, alleen ze uiten het niet. Knuffel ze een keer extra, ze hebben het verdiend! Er zijn ook veel mannen die allang zouden zijn afgehaakt!

lfs

16. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Jippieee fijn dat je beter gaat voelen.
    Sneeuwmees wat een gedoe. Maar wel fijn van de ks.
    Hier weer onzeker vanmorgen vroeg weer wat roze.

17. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Kan je niet alvast een echo krijgen Ddees ?

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Loontje: inderdaad fijn dat er duidelijkheid is. En ook voor mijn eigen gemoedsrust dat een keizersnee niet echt raar gedacht was van mij. Had een beetje de angst dat zo'n arts zou denken dat ik het allemaal 'wel makkelijk' vond. Maar mijn angsten waren niet geheel onterecht.
    @Jippiejee: fijn dat je je wat beter voelt en je het genieten ook wat meer kan toelaten. En ja, 'onze' mannen hebben het vaak ook niet makkelijk. Ze hoeven dan niet alles te doorstaan met spuiten e.d., maar het moeten aanzien wat wij allemaal moeten doormaken met alle emoties gaat hun ook niet in de koude kleren zitten.
    @Ddees: kan me voorstellen dat je je weer onzeker voelt hierdoor. Roze verlies komt vaker voor en zo lang er geen krampen of stolsels zijn, is het meestal onschuldig. Heb ook wel eens gelezen dat bloedverlies na een ivf-behandeling ook vaker voorkomt. Hoe is het verder met de overige kwaaltjes? Dikke knuffel!

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sneeuwmees: jeeeeetje, wat een lang ziekenhuisbezoek zeg. Als zo'n arts zou denken dat jij een ks 'wel makkelijk' zou vinden, is ie echt niet wijs. Een ks is een zware operatie, die je niet voor je lol ondergaat. Maar fijn dat jullie het daarover eens waren. En wanneer wordt de datum gepland?
    @jippie: knuf terug voor jou. Fijn dat de misselijkheid afneemt. En leuk he, zo'n bollend buikje. Pas maar op, straks kun je je voeten niet meer zien :)
    @Ddees: spannend. Het zit vast goed, maar daar wil je zo graag een bevestiging van ... Aftellen tot aan de eerste echo!

20. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, dat ging idd een beetje klungelig bij de gyn. Maar goed, je weet nu dat de gyn wel mee wil werken en dat de kleine in orde is. Hopen dat het volgende week soepeler gaat.

Ddees, ik kan me voorstellen dat je onzeker voelt. Maar het schijnt veel vaker voor te komen hoor, en dan blijkt alles OK te zijn.

Vandaag dan echt ongesteld geworden. :D vrijdag beginnen met prikken en woensdag 5 maart de echo op dag 8. Spannend......maar ik kijk er wel naar uit.

Deel Deze Pagina