ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees: wat een verhaal zeg pffff weet je al wanneer de ks is? Beval je dadelijk nog voor me ;)
    Ik ben er gammel aan! Verkouden, keel en oorpijn.. heb zo'n idee dat het nog wel f duurt voor ons ukkie zich meld....

Jippie: wat fijn dat je je weer wat beter voelt!!

Ddees: kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Kun je niet proberen de afspraak te vervroegen?? Ik had met 6weken al een echo...

X

2. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Lieve dames,

Even snel een vraagje tussendoor. Later reageer ik een keer als ik aan de computer zit.

wij hebben morgen een afspraak staan voor een uitgangsecho. Voor een cryo-tp in natuurlijke cyclus. Ik had verwacht 1 of 2 maart ongesteld te worden. Maar begin dus nu al ongesteld te worden.
    Weet iemand of dit uitmaakt voor de uitgangsecho. Weet dat ze het in dusseldorf normaal plannen in de week voor de menstruatie. Maar is dag 1 of 2 heel erg.

Twijfel om even te bellen, maar ben bang dat ze dan zeggen dat ze de afspraak met een maand verzetten.

Wat denken jullie?

3. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fireangel, ik heb geen idee. Ik heb 5x een cryo tp gehad, maar in het umcg doen ze dit met progynova en utrogestan. Dus niet in natuurlijke cyclus. Je zou kunnen bellen om te vragen hoe het zit.
    Ik kan je helaas niet helpen.

4. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Fireangel: Lijkt mij geen probleem hoor. Je kan natuurlijk altijd even bellen, lijkt mij wel handiger voor het geval het wel een probleem mocht zijn. Ondertussen zit ik heel hard na te denken hoe het bij ons ging, maar ik kan mij helemaal geen uitgangsecho herinneren.

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Poeh, ik weet het ook niet meer. Heb in UMCG 1x een cryo tp in eigen cyclus gehad (op uitdrukkelijk eigen verzoek). Volgens mij gingen ze dan op dag 8 een echo maken. Maar weet het niet zeker meer.

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Fireangel: ik zou even bellen, maar het lijkt me geen probleem. In NL kreeg ik altijd de echo's op dag 1 of 2 van de cyclus, dus als je net ongesteld was. Lijkt me niet dat ze het daardoor een maand uitstellen.
    @Knorretje: jij kan gelukkig weer verder! Kan me voorstellen dat je daar blij mee bent, want op een wachtbankje is ook niets. Succes met de poging! Het wordt weer tijd voor nieuw vers roze nieuws!
    @Mona: jij ook al zo gammel. Hier ook allemaal aan het hoesten, proesten en snotteren. Ik lag vannacht met het kussen omhoog vanwege maagzuur, maar als ik dan moest hoesten, kreeg ik weer vreselijke pijn in mijn rug door de rare houding. Mijn man was uit voorzorg omdat hij zo moest hoesten al op de bank gaan liggen.
    En ja, het wordt nog even spannend wie als eerste gaat bevallen. We schelen precies 2 wkn, maar ik zal niet de volle 40 wkn volmaken. Dus dat word ananasharten eten voor jou en wonderolie drinken.;)

7. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, wat een gedoe zeg bij je gynaecoloog..pff. wel fijn dat je nu een keizersnede krijgt die je zo graag wilt! zal wel heftig zijn!

Ploon, hopelijk nog een tp in deze cyclus, ga heel hard voor je duimen want weer een maand wachten is vreselijk...al dat wachten..

thanx jippie voor je mooie woorden, idd het traject moet je samen doorlopen..doet mijn vriend gelukkig ook! is erg lief en begripvol en klaagt nooit als ik weer eens zeur of huil...pff gelukkig maar... geniet van je beginnend buikje! (heb er ook een, van al het emo-eten hahaha)

Ddees, hopelijk heeft het roze niks te betekenen.....wanneer had jij ook weer je eerste echo? Superspannend zeg!

Knorretje, fijn dat je ongesteld bent (haha lekker dubbel)! bijna beginnen met prikken dus... kom je je kunt het;)
    eindelijk weer actie he?

Oeh Fireangel, gaan we ook nog gelijk op!
    heb je al gebeld?

Klaproos, hoe is het nu...weer wat bekomen?

Hier: vanavond de laatste pil. Eindelijk, rotding!
    Vanmiddag weer wat emotioneel; wil iets kopen voor mijn zwangere vriendin, dus zit online maar wat te kijken maar bij bijna alles barst ik in tranen uit..want ik wil dat ook... dus ik denk dat ik mijn moeder maar wat laat kopen voor der of zo.. t is nu allemaal net nog ff te vers denk ik...
    maar loop soms nogal over met negatieve gedachtes..iemand van jullie hier toevallig ooit hulp voor gehad?
    Ik weet het niet zo goed wat ik ermee moet soms...heb doordat ik in de ww zit ook veel te weinig afleiding...

8. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Knorretje, Lets en fireangel alle 3 op het punt te beginnen. Succes.

Ploon mijn cyclus na een behandeling was ook wel eens 40 dagen, dus geduld ;)

Lets ik begrijp je verdriet bij een cadeautje kopen wel hoor. Ik heb dan altijd de gedachte: Ik geniet hier van, want misschien kan ik het allen maar voor een ander kopen en nooit voor mezelf. Dikke knuffel.

Gisteren kreeg ik ook een cadeautje voor de baby van MvM, toch zou ik dat liever aan het einde van de deelname krijgen. Nu ligt het daar maar en stel dat het mis gaat. Wat ik natuurlijk niet hoop.

Hier gelukkig geen roze of bruin meer gehad. Dat stelt toch wel gerust als het maar heel weinig is. Ik heb bewust de echo pas op 7 weken, omdat er dan meer kans is dat er wat te zien is. En er was niet eerder plek op de dagen dat ik niet werk. Toch nu ff gauw tussen door is niet makkelijk als je niet bij de gyn. loopt. Gisteren wel een afspraak gepland bij de verloskundige.
    Kwaaltjes op en af gisteren avond kon ik bijna niet meer zitten van de menstruatie pijntjes, slapen is dan de beste mannier. Vandaag rustig aan gedaan. Af en toe pijn in mijn borsten. En moe

9. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Wat lief van je dat je dat wil gaan doen, het is ontzettend moeilijk en confronterend. Als het te moeilijk is moet je dat gewoon accepteren en als je moeder wat wil kopen is dat toch ook prima. Of online wat bestellen? Het is gewoon een aardigheidje dus ga niet jezelf hele dagen lopen kwellen met baby spulletjes. Weet dat je dit gevoel mag hebben en dat je je er niet voor hoeft te schamen. Anders ga je je ook nog weer rot voelen dat je er zoveel moeite mee hebt. Laat het toe, je verdriet mag er zijn. Maar probeer daarna jezelf weer te herpakken, ga geen hele dagen lopen sippen, maar sta jezelf momenten toe. Kan me voorstellen dat de ww ook niet bevordelijk is, ik had wel steun aan het ritme voor mijn werk, dan moest ik en dan had ik even weer andere dingen om aan te denken. Kan je niet iets anders zoeken? Iets waar door je weer een ritme krijgt? Ik zou ook niet weten wat hoor eerlijk gezegd:). En als je het gevoel hebt dat je hulp nodig hebt gewoon doen. Wij hebben ook een paar gesprekjes gehad en dat kan soms net even helpen je gedachten weer een beetje de baas zijn. Niks om je voor te schamen!

Sterkte!

10. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jippiejee, thanks voor je megalieve berichtje!!

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Dees: fijn dat het weer gestopt is en een goed teken dat het zo minimaal maar is. Blijkbaar moet je lichaam nog wat kwijt. En snap dat je liever zo lang mogelijk wacht met de echo. Hoe meer zekerheid je hebt dat er echt wat te zien is. Sterkte de komende dagen en we slepen je er doorheen als je even onzeker bent.

12. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    We hebben tenslotte 2 embryo's terug gekregen en als er nog maar 1 doet, moet die andere er toch uit denk ik.
    Jippiee mooi gezegt.
    Sneeuwmees hoe is het met de slaapapneu van je man, mag hij al weer aan het werk?

13. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lets, ik heb na de eerste icsi hulp gehad.
    Ik was geestelijk en lichaamlijk uitgeput. Ik kwam op een ochtend op mijn werk en ik storte werkelijk in. Ik was zo moe en kon alleen maar huilen. Ik zat tegen een depressie aan.
    Ik ben een tijdje in de ziektewet geweest, en heb hulp van een psygoloog gehad.
    De eerste dagen heb ik veel geslapen.
    In de sessies bij de psygoloog kwam naar voren dat, doordat alles zo snel is gegaan, ik het niet kon bijhouden om alles te kunnen verwerken en een plekje geven.
    Er werd mij aangeraden om te gaan sporten/bewegen om je hoofd leeg te maken.
    Toen ik lichaamlijk weer wat beter was, ben ik langzaam weer wat gaan werken.
    De gesprekken hebben mij goed gedaan. Soms heb je het even nodig dat, iemand die er helemaal buiten staat, je een objectief beeld laat zien. En natuurlijk mag je verdrietig zijn. En probeer dingen te doen die je leuk vind, en probeer een ritme te vinden.
    En schroom niet als je denk hulp nodig te hebben. Ik heb er veel baat bij gehad.
    In ieder geval een dikke knuffel....

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: lief dat je iets wilt kopen voor je vriendin, maar pas op jezelf. Als je er zo verdrietig van wordt, moet je het misschien even laten. Waarom stuur je niet alleen even een kaartje. Dat cadeautje kan altijd nog (en zal ze best begrijpen, toch)?
    @Knorretje: goed dat je hulp hebt gezocht. Kan me voorstellen dat je het soms allemaal even niet meer alleen trekt. Ook fijn te horen dat je er baat bij hebt gehad.
    @Ddees: met het apneu gaat het eigenlijk erg goed. De neuroloog was twee weken zeer positief verrast. Hij voldoet nu eigenlijk aan alle normen om te kunnen rijden, maar de bedrijfsarts durft het nog niet aan. Die wil eerst van alles uitzoeken (en komt maar niet met een advies). Het probleem is dat er geen wetgeving is, maar dat het CBR bepaalde richtlijnen heeft opgesteld. En nu merk je dat niemand het hete ijzer wil pakken. Zijn baas verwijst naar wat de bedrijfsarts zegt, de bedrijfsarts vraagt wat de neuroloog adviseert enz. enz.
    Op zich komt het ons nu even goed uit dat hij thuis is, aangezien het voor mij toch wel pittig is momenteel en we ook nog in een verbouwing zitten. Wel gaat hij alvast een dag verplichte nascholing volgen, om toch zijn tijd 'nuttig' te besteden. Begin april mag hij zeker weer gaan werken, want dan zitten de 3 maanden erop die er officieel voor staan.

15. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanx dames, jullie zijn zo lief, lees jullie berichtjes echt met tranen in de ogen! Doet me goed...

Knorretje, fijn om te horen dat je er baat bij hebt gehad...ik kijk het nog even zo aan, t is denk ik nu even gewoon een soort van spanning om weer te beginnen...

Sneeuwmees, fijn dat het met de apneu goed gaat..

En hopelijk de laatste pilstrip ligt nu eindelijk in de prullenbak...

16. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    noord-brabant
    Haha, Lets heerlijk, weg met die stomme rotpil!!! Spannend nu weer starten.
    En moeite met kopen voor je zwangere vriendin, zo herkenbaar. Ik ben pas na 2 maanden op kraambezoek geweest bij mijn broer toen hij zijn kleine kreeg. Ze hadden het niet verwacht dat het zo snel zou lukken terwijl bij ons de derde terugplaatsing ook weer was mislukt. Toen wij voor onze eerste bezig waren, leek alsof de hele wereld om ons heen zwanger werd. Mijn zusje per ongeluk, mijn broer had het nog niet zo snel verwacht en 25 andere vrienden en collega's waar het ook allemaal "vanzelf" ging..
    Ook ik heb even een tijdje met een psycholoog gekletst. Wel fijn om te horen dat je af en toe egoïstisch mag zijn en niet altijd blij hoeft te zijn voor anderen!

Knorretje, spannend ook starten!!

Ddees: duim voor een mooie echo voor je en dat het roze/bruine afscheiding nu toch heel lang weg mag blijven!

Sneeuwmees: over dubbel gevoel gesproken. Ik zou echt never nooit meer een keizersnede willen en jij gaat er "vrijwillig" voor. Knap dat je die zet durft te zetten. Ik zou juist zo graag weten hoe het is om natuurlijk te bevallen. Heb je het allebei al eens gehad natuurlijk en keizersnede?

@ hier: Dusseldorf niet meer durven bellen. Na vanmorgen geen bruin/bloed meer bij afvegen, tot vanavond, toen weer een klein veegje. Maar het zet gelukkig nog niet door. Hoe stom kan je cyclus zijn he? Normaal tussen de 28 - 35 dagen. Denk je dat je safe zit met een uitgangsecho op dag 27. En dan zul je nu zien dat ik op dag 26 al ongesteld zou worden... pfff.
    Hopen dat het morgen NA de uitgangsecho losbarst. Dat alles goed is en dat we over ruim 2-3 weken een mooie cryo teruggeplaatst krijgen. Ik vind dat ontdooien nog wel heel spannend hoor.
    We hebben 1 blastocyst en 3 dag 1 embryo's. Bij onze tweede icsi-poging 2 dag 1 cryo's gehad. 1 goed ontdooid en teruggeplaatst maar zonder succes. Dus moet nog even vertrouwen krijgen in cryo's!!

Succes en sterkte allemaal!!

17. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    noord-brabant
    pfff... en terwijl ik dit typ, zet het nu toch wel door.. We zullen morgen wel zien.

Bij het geertgen wilden ze juist uitgangsecho op dag 1, 2 of 3. Dus hoop/verwacht dat het allemaal wel kan... maar blijven toch kriebeltjes!!

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: logisch dat je het spannend vind en dat dat weer het nodige met je doet. Geef er maar even lekker aan toe. En zullen we gewoon afspreken dat dit je laatste pil strip was. We gaan ervoor duimen, meid!
    @fireangel: gaat best goedkomen. Ik ging toen ook voor de uitgangspositie terwijl mijn cyclus even net anders deed dan anders. Zat erover in wat dr. S. er wel niet van zou zeggen, maar die lachte alleen maar dat er niets zo onvoorspelbaar is als een vrouwenlijf. En een keizersnede is echt geen kleinigheid. Maar met mijn leeftijd en bekkenklachten lijkt het voor mij het beste. Al zal het herstel aanzienlijk langer duren. Mijn zoontje was ook een keizersnede en toen heb ik heel wat afgehuild omdat ik zo graag natuurlijk (en thuis) wilde bevallen. Maar die oerdrang om het mee gemaakt te willen hebben, heb ik nu helemaal niet meer.

19. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fireangel: succes in DD vandaag!!
    X

20. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hi meiden sorry dat ik weer niet op iemand reageer, maar ik leef en lees nog steeds met jullie mee. kan op t moment alleen niet zo positief reageren :).

Vanochtend weer een echo gehad en het vruchtje was niet gegroeid en er was ook geen hartactie meer. Wel bleek er opeens een tweede dooierzak zichtbaar, dus het was ook nog eens een tweeling :(. Morgen cytotec halen en zaterdag de eerste dosis inbrengen. Hopelijk wordt bij ons 4x scheepsrecht. We geven de hoop in ieder geval nog niet op.

Voor nu iedereen succes die weer gaat beginnen met een behandeling. Voor alle zwangeren een goede zwangerschap en bevalling.

Liefs Boboke

Deel Deze Pagina