ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussion in 'MMM clubs' started by Ddees70, Jan 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Ddees: zou gewoon even bellen, hoor. Je zit nu al een paar dagen te stressen en dan is het nog lang wachten tot het dinsdag is. Misschien word je afgescheept en als je 'geluk' hebt maken ze even een echo.

2. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    1,268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ddees, dit is zenuwslopend. Ik kan me goed voorstellen dat je de vk wou gaan bellen. Maar ik denk dat ze weinig voor je kunnen doen.
    Ik kan je wel zeggen dat je je niet te veel zorgen moet maken, maar dat werk niet.
    Dus bij deze, een hele dikke knuffel. En ik hoop dat je nu geen bloed/bruin meer hebt.
    Wat duurt het dan lang he, voordat je de echo krijgt.

3. Kaslom84

Kaslom84 Niet meer actief

Lets: ik doe ook acupunctuur. In DD kun je dat toch ook voor of na een behandeling doen? Ik geloofde er niet veel van , maar het scheen bewezen te zijn dat het werkte dus heb het toch maar gedaan. Ik merkte het echter heel erg: bij een rustgevende behandeling stortte ik in het weekend echt helemaal in :D, ze had iets te veel haar best gedaan, maar effect had het dus wel!

Sneeuwmees: ik heb al 1 kindje, en bij die zwangerschap ging ik echt niet meer leuk bewegen bij 36 weken. De hond uitlaten 200 meter en weer terug , maar meer écht niet! Ik was in totaal maar iets van 8 kilo aangekomen, maar had echt de puf niet! Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt , en je niet door anderen laten leiden! (en dat geld trouwens ook voor de “vrienden” van het consultatiebureau straks!!) Dus lekker slapen , doezelen, bankje hangen en genieten van het vrij zijn. En niet druk maken om de verbouwing want jij kunt daar toch niks aan veranderen (maar die is wel makkelijk gezegd dan gedaan denk ik !)
    Misschien heb je gelijk en is het het lot dat ik nu nog naar DD ga. Ik hoop het maar!

Tassie: is er een reden dat je collega’s zo ongeïnteresseerd doen? Ik vind het wel raar!
    Heb je weleens aan floradix gedacht? Ik was ook vaak duizelig en dat hielp heel goed ,
    http://www.salus.nl/default.asp/id,140/index.html
    Ooh ,lees nu dat sneeuwmees dat ook al zegt!

Dees: ik zou gewoon bellen hoor. Een kennis van mij heeft 12 weken bloedverlies gehad , en er was er niks mis, het is gewoon fijn om te weten of je ongerustheid voor niks is. Ze doen vaak wel een extra echo.

Ik heb gisteren de laatste spuit fostimon gezet. Vanavond om 24 uur moet ik pregnyl spuiten en maandag IUI. Spannend omdat het zaad van vriendlief de vorige keer niet goed genoeg was . Ik moet tijdens de lutale fase ook nog 2 kker pregnyl spuiten. Ik kon óf van die uro..bolletjes inbrengen, of nog 2 keer pregnyl spuiten. Ik heb dat maar gekozen ,ik wist niet wat beter was. Iemand enig idee hierover?
    Nu lekker relaxen op de bank met koffie en tom poezen!!!

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @San: bij mij deed utro niets om mijn lf te verlengen na een tp, maar pregnyl spuiten juist wel. Dus voor mij zou de keuze makkelijk zijn. Liever ook 2 spuitjes, dan iedere dag dat geprop en geklieder. Spannend weer zo'n IUI, en wie weet heb je DD helemaal niet meer nodig.

5. Kaslom84

Hoefde jij ook maar 2 keer te spuiten ipv iedere avond ?
    Ik heb maandag IUI en moet dan 7 en 11 maart nog een keer pregnyl spuiten.

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @San: bedoel je de pregnyl? Ik spoot 1x 5000 IE voor de punctie en dan op de dag van de tp 1500 IE en dan 3 dagen daarna weer 1500 en dan 3 dagen daarna weer 1500. Dus 3 x in totaal.
    Maar dat ging dan om ivf ipv IUI. Hoeveel eenheden moet jij spuiten?

7. Je bent een lieverd! Ik ben inderdaad erg lang niet op ZP geweest.. Na het overlijden van Misha ging het een tijd lang vrij slecht met me. Heeft me echt intens geraakt en ik kon echt even geen zwangerschaps- of MMM-praat aanhoren. Wat zijn zulke problemen klein, tegenover het verliezen van een kindje.. Ik weet echt dat je eigen verdriet altijd blijft, ondanks dat het bij een ander veel groter kan zijn, dat heb ik me de afgelopen jaren meer dan eens gerealiseerd, maar ik vond het allemaal zó oppervlakkig. Ik voelde me ontzettend schuldig dat ik me druk heb gemaakt om geen enkele bevruchting hebben na een ICSI-poging. Om het verder moeten met een donor. Om het idee dat ik misschien nooit meer zwanger zou raken. Als je een kistje van 70 centimeter de grond in hebt zien zakken, waarvan je weet dat er een klein meisje van 30 centimeter in ligt, doet dat er allemaal echt niet meer toe.

Het heeft mij, eerlijk is eerlijk, ook best geraakt dat het hier op ZP zo genegeerd werd. Er zijn een paar mensen op facebook geweest die gereageerd hebben op het overlijden van Misha, en ik heb (onder andere van Tassie en Lets!) hier op ZP privé-berichtjes gehad, maar ik vond het toch jammer dat, toen Klaproos er in DD-Deel 3 een opmerking over maakte, helemaal niemand reageerde. Eerst dacht ik nog dat dat misschien was omdat het niet mijn eigen kindje was, maar er zijn al zoveel meiden geweest die hier gepost hebben dat hun vriendin een miskraam had gehad, of iets dergelijks, waar wel op gereageerd werd.

Ik heb ZP daarna echt een tijd lang vermeden. Eerst omdat ik er gewoon geen zin in had, later omdat ik het eigenlijk niet zo miste. Ik zat té erg met mezelf in de knoop om over de problemen van anderen te lezen. Dat klinkt heel lullig, maar zo is het natuurlijk niet bedoeld. Ik hoopte en hoop ontzettend dat het goed gaat met iedereen en dat alle wensen uitkomen ♥ Ik weet alleen ook dat, als een ander verdriet heeft, ik me dat erg aantrek en me daar ook druk om ga maken en dat kon ik er, gezien de hele situatie, even niet bij hebben.

Het gaat hier nu weer een beetje beter. Misschien dat ik de komende tijd weer wat vaker op ZP verschijn ;) Ik ga je (en alle anderen die mij de afgelopen 5 weken een bericht gestuurd hebben) zo PBen!

8. Knorretje 85

Nov 21, 2010
    1,268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Shaddixxx, ik schrijf hier nog maar net mee, dus weet ik niets van je verhaal, maar als ik het zo lees, OMG wat vreselijk. En al is het niet je eigen kindje, het heeft wel inpact. Dan lijken onze problemen idd klein en oppervlakkig.
    Ik hoop dat het weet beter met je gaat. En een dikke knuffel

9. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Shadixx, ik heb je gemist! Kan me voorstellen dat je het hier even beu was hoor, dat heb ik zelf al wel eens bij een offday, laat staan als er zoiets vreselijks gebeurd....
    Heb gisteren weer je stukje op je site gelezen...wat een verhaal weer, maar ik bewonder het hoe je erover schrijft. Ga ontzettend hard duimen voor je!

Tot zover even mijn korte berichtje, reageer binnenkort weer op de rest maar ben even van huis..
    In ieder geval zit ik sinds vandaag weer op dag 1 vd cyclus dus maandag weer spuiten. Eindelijk!

10. Kaslom84

Shadixs : ik ben al een uur op je blog aan het lezen, ik ben ook nieuw hier, ga volgende maand in DD beginnen, Ik wil je heel veel sterkte toewensen, je verhaal is indrukwekkend en maakt kippenvel.

11. Kaslom84

Ik moest om 24 uur pregnyl spuiten : gaat het pipetje kapot. Allemaal glasstukjes in het buisje met stof. Alles eruit proberen te schudden , maar eng hoor om daarna nog weer te spuiten! Brrrr. rotspul!!! Nu echt slapen...

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @San: vervelend dat het pregnyl spuiten niet ging zoals zou moeten. En het vervelende (vond ik) altijd is dat je die krengen op zo'n onmogelijk tijdstip moet spuiten dat je ook niet even een andere kan halen als er iets mis mee zou gaan (of iemand om hulp kan vragen). Maar... hij zit er in!! Veel succes!
    @Lets: fijn dat jij er ook weer voor kunt gaan. Wie weet kan ik het zwangerenstokje deze maand nog aan je overdragen.
    @Shadixx: jammer dat je je weinig gesteund voelde hier. Ik ben daar zelf ook debet aan geweest. Sorry! Helaas te veel de klassieke fout gemaakt. Van moet ik er juist wèl of juist niet naar vragen. Heb ook wel eens de vraag gezien hoe het met je was, maar wist dan ook niet of ik die moest beantwoorden, of dat je dat liever zelf wilde doen. Dus geen desinteresse, maar meer de onhandigheid hoe ermee om te gaan. Heb wel veel aan je gedacht, al schiet je daar nu niet veel mee op. Nogmaals sorry!
    @Ddees: hoe is het nu met je?

13. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

Oct 14, 2007
    1,247
    0
    36
    Noord-Holland
    San balen dat je pipet dan net stuk moet gaan. Maar alles zit er in, op naar de IUI morgen. Spannend succes.
    Lets fijn dat je weer kunt gaan beginnen.
    Sneeuwmees kan je al een beetje tot rust komen?

Hier net wat roze, maar geen bloed of krampen. Was het maar alvast dinsdag. Dit is killing. . .

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Ddees: dat is mooi dat het alleen bij iets roze blijft. Nog 2 daagjes, al snap ik dat die voor jou een eeuwigheid lijken te duren. Maar we slepen je er wel doorheen. Dus mocht je het even niet trekken, dan laat je het maar weten, hoor!
    Het tot rust komen lukt nog niet aardig. Lichamelijk wel, maar in mijn hoofd dus niet. De verbouwing is nog niet klaar en had stille hoop dat het al verder gevorderd zou zijn, toen we gisteren thuiskwamen van boodschappen doen. Degene die dat doet voor ons werkt op maandag nooit, dus op z'n vroegst gaat hij er dinsdag pas mee verder. Maar ik ben een leek, dus misschien zie ik het ook allemaal wel verkeerd. Maar omdat ze in de douche bezig zijn, liggen spullen van de douche weer op mijn zoontjes kamer of op de babykamer. En spullen die naar boven moeten, laten we maar weer beneden omdat we er ook geen kant mee uit kunnen. Dus overal chaos om me heen en dat maakt me onrustig. Het liefst wil ik nu de kamers 1 voor 1 lekker uitsoppen, ramen zemen e.d. en dat het dan echt klaar is en schoon blijft. Maar nog een weekje doorbijten, dan zou het echt klaar moeten zijn. Verder is ons zoontje erg onrustig, die voelt natuurlijk ook van alles aan (mede door onze onrust), carnaval op school en nu vakantie, veel nieuwe kindjes in de klas. Met als gevolg dat hij erg slecht luistert en enorme rotzooi maakt op het moment. Normaal draai je daar je hand niet voor om, maar op dagen als de laatste week, kan me daar echt de moed van in de schoenen zakken.
    Gelukkig is mijn man nog thuis en doet een hoop. Maar mijn man ziet net de dingen niet zoals ik ze zie. Wat dat betreft ben ik een zeikerd. :);)

15. Ik denk dat het niet zozeer 'fout' was, hoor, en het was ook écht niet naar jou gericht want jij bent één van de meiden die op facebook wel heeft gereageerd, het was meer gewoon in het algemeen. Ik heb een hoop teruggelezen, en volgens mij heeft Boboke één keer gevraagd hoe het er nu voor stond met de FM's en is er, naast de opmerking van Klaproos, nooit meer iets gezegd. Begrijp me niet verkeerd, vind echt niet dat het allemaal om mij moet draaien en dat iedereen zich druk moet maken om mij ;), maar dat er niet één keer bij stilgestaan werd, vond ik best jammer. Heeft misschien ook aan mij gelegen; ik had ook zélf iets kunnen zeggen. Heb de laatste paar dagen natuurlijk weer veel meegeschreven op FB en dan is ook overduidelijk dat iedereen meeleeft! Ik geloof ook echt dat het niet verkeerd bedoeld was, alleen kwam het toen niet zo lekker binnen.

Lief, dankjewel! Ik hoop heel erg dat deze ICSI in DD jullie iets moois mag brengen! Ik ben nog steeds overtuigd van de kwaliteit van DD. Ik vergelijk regelmatig het aantal zwangere meiden in dit topic met het aantal zwangere meiden uit andere topics en DD lijkt toch echt de meeste zwangerschappen op te leveren.. Ik vind dat zelf altijd erg hoopgevend! Woensdag is je eerste echo, toch? Heb je veel last van de hormonen?

Ook al zo lief! Ik vind het zo waanzinnig kl/ote dat jullie eerste poging niet gelukt is! Ik hoop ontzettend dat jullie tweede poging jullie meer geluk brengt.. Is er iets veranderd in het schema, om te kijken of dat misschien beter werkt, of is de komende poging hetzelfde als de eerste?

Dankjewel! Als ik het goed heb ben jij degene die eerst bij het GG liep, toch? Na één poging wilden ze niets meer proberen? Of ben ik nu met heel iemand anders in de war? :)

16. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

Oct 14, 2007
    1,247
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik blijf jullie spammen hoor. Net weer een paar druppels roze/bruin. Nu is het weer over.

17. Knorretje 85

Nov 21, 2010
    1,268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Shaddixxx, ik heb niet veel extra last van de hormonen. Ik ben toch al wat emo door alle spanningen rondom de behandeling.

Ddees, je houdt ons en jezelf wel in de zenuwen hoor. Nog twee nachtjes tot de echo toch ?

Lets, morgen de eerste spuit alweer. Dat word weer spannend. Ik loop een dag of 3 op je voor.

18. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ddees, wat moet jij toch een geduld hebben...nog twee nachtjes slapen....

Sneeuwmees, mannen zien toch alles anders en nuchterder dan ons,..maar goed ook denk ik soms haha...heeft je zoontje nu geen carnavalsvakantie dan? Of kom je uit het noorden? Ik wil dat stokje zeker wel van je overnemen;)

Shadix, ik had hier ook niet gereageerd, eigenlijk omdat ik het al wist en al ergens anders gereageerd had, maar ik had ook een beetje wat sneeuwmees had, wel of niet..
    Wat fijn dat je toch zo met iedereen meeleeft.
    Ik krijg een hogere dosis gonal deze poging, van 75 naar 125. Dus hopelijk meer eitjes. Verder wil ik ook acupunctuur gaan doen, ben daar eigenlijk helemaal niet van maar ik denk dat het zeker geen kwaad kan.

Knorretje, jee dan zitten we echt dicht bij elkaar he! Ik heb wel weer 'zin' in die eerste spuit, kom maar op met dat ding...
    Twijfel alleen nog of ik s morgens de menopur ga doen en 's avonds gonal of andersom. Naja kan er nog een nachtje over slapen..

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Lets: m'n zoontje heeft aankomende week inderdaad vakantie. Wij wonen in midden-nederland, maar vallen net onder zuid met vakanties. Afgelopen vrijdag had hij z'n eerste carnaval op school. Van mij mag je het plekje overnemen op het zwangerenbankje. Ik heb hem goed warmgehouden. En menopur is altijd wat meer werk om te mengen en op te zuigen. Lijkt me dus goed te bedenken op welk moment van de dag je het meeste tijd (en rust) daarvoor hebt.
    @Knorretje: fijn dat je niet meer last hebt van de hormonen. Ik spoot in NL 225 IE Puregon en moest in DD ineens 450 IE spuiten. Vreesde al het ergste voor mijn man, maar ben er aardig doorheen gerold zonder bijwerkingen. Denk dat mijn bijwerkingen van mijn 2 pogingen in NL vooral veroorzaakt werden door de platlegger.
    @Ddees: hè, meid! Toch weer wat druppels. Gekmakend, hoor! Hoop dat je de komende 2 dagen een beetje doorkomt. Knuffel.

Hier, mede door het weer, een heerlijk dagje buiten gehad. Vanmiddag uitgewaaid toen mijn zoontje voor het eerst ging vliegeren. Pret was van korte duur, want binnen de 10 min. liet hij per ongeluk het handvat los en de vlieger steeg naar grote hoogte, wat veel verdriet opleverde. Heb wel veel foto's gemaakt, toen de tranen weer opgedroogd waren.
    Zat ze net even op mijn laptop te zetten en te bekijken en toen zag ik ineens een zwart randje aan de zijkanten van de foto's. Ik heb de camera een maandje geleden per ongeluk laten vallen, toen ik de lens aan het verwisselen was. Het leek mee te vallen, op wat krassen op de buitenzijde, maar nu blijkt hij toch een grotere smak gemaakt te hebben. Heb meer foto's terug zitten kijken en bij sommigen die ik de afgelopen weken heb gemaakt zaten ook die randen. Was me oen niet opgevallen, maar nu ik erop let wel. Baal enorm. :(
    Kan er wel mee naar een foto-winkel gaan, maar die sturen altijd alles op en dat kan ik nu (vlak voor de bevalling) niet gebruiken om zonder camera te zitten.
    Een geluk bij een ongeluk is dat we er nu achterkomen ipv dat je straks 'kostbare' eerste foto's verpest hebt.
    Maar ik vrees dat ik toch nog achter een nieuwe camera aan moet.:(

20. Kaslom84

Sneeuwmees : dan woon je bij mij in de buurt!:) Mijn zoon heeft nu afgelopen week vakantie gehad , en als hij van school veranderd ,een dorp verder ,dan zou hij aankomende week vakantie hebben.

Shadixx: klopt , ik wilde naar DD maar er is een enorme wachtlijst. Bij ons in de buurt was het overal de vraag of ik met mijn leeftijd nog geholpen werd. Bij GG hielpen ze me sowieso.
    En ook ik ben wel wat rare dingen tegen gekomen : waarom zeggen ze dat ze ivf doen, maar doen ze altijd icsi ,bijvoorbeeld.
    (omdat icsi natuurlijk duurder is , en omdat je meer kansen hebt met icsi zegt geen klant er iets van , maar het blijft vreemd) In het streekziekenhuis zou ik wel ivf krijgen , nu was icsi het doel. En die hele familie die alle functies bekleed, das ook niet helemaal koosjer!
    Maar ook positieve dingen: ze nemen daar tenminste de tijd voor je , iets wat me in het streekziekenhuis nog niet gebeurd was. En ik werd niet de hele tijd beoordeeld op mijn leeftijd, iets wat ik in het zh iedere keer maar weer moest horen.
    Toch ben ik nu zooo blij dat ik in maart de afspraak van Mieksel in DD heb kunnen overnemen. Is mijn laatste hoop!

Share This Page