@Shadixx: in mijn NL zkh liet ze het even kort horen (was toen 7,5 wkn). Maar ze zei er toen wel bij dat het eigenlijk niet zo goed was voor het vruchtje, vandaar ook maar heel, heel kort. Dus weet niet of je er in zo'n vroeg stadium al van uit mag gaan dat ze het laten horen. Hier gaan we zo vertrekken voor het zkh. Eerst het pre-operatieve onderzoek en daarna naar de gyn. Twee uithoeken van het zkh. We willen ook maar op tijd gaan, zodat ik eventjes kan zitten voor ik aan de beurt ben (om mijn bloeddruk niet nog hoger te krijgen ). Vanmorgen de babykamer klaar gemaakt en alles is ingeruimd. Mijn man is nu het badje van zolder halen, dat is het laatste wat nog moet. Hoorde net wat wel wat termen van boven komen, waaruit blijkt dat het niet helemaal vlekkeloos ging. Dus hoop maar dat ik niet nog een keer kan beginnen boven. Morgen is dan eindelijk ook de verbouwing klaar. Dan zou mijn bloeddruk toch zeker iets moeten zakken.
Ik ging er eigenlijk sowieso van uit dat het nog veel te klein en kwetsbaar was om te horen, maar ik had vanmorgen een paar echo's met 6 weken opgezocht op youtube en daar zat er eentje bij waarbij ze het wel deden, vandaar Als het ook maar een kléín beetje schadelijk kan zijn voor ons kindje, heb ik het sowieso liever niet. Dan wachten we wel tot 1 april (2e echo), of nog langer. Sneeuwmees, fijn dat de babykamer nu helemaal af is en dat morgen de rest af komt. Zelfs als jullie kleintje zich al aandient, is dat nu geen ramp meer. Toch hoop ik dat je straks weer lekker naar huis mag, want nog even rustig aan doen vooraf, is ook wel lekker! Mona; Nog steeds helemaal niets? Jij hebt morgen weer controle, toch? Willen ze dan ook een eventuele inleiding bespreken, of wachten ze daarmee tot de volle 42 weken?
Ik reageer even kort, alles is goed verlopen. En er zijn 20 eicellen geoogst. Een superscore dacht ik zo. Nu lekker uitrusten op de bank.
@Shaddixxx; ik heb ook in DD de eerste echo laten maken, dit was bij 7w6d. Toen alleen het hartje zien knipperen. Smelt, smelt...... @Knorretje; en? hoe is het gegaan? @Sneeuwmees; ik hoop dat je bloeddruk inderdaad niet te hoog is. Wat fijn, zeg, dat jullie badkamer morgen klaar is! Joepie!! En ook fijn dat alle babyspullen klaar staan voor gebruik. Ik ben benieuwd hoe het is gegaan bij de controle vandaag. @Monatoetje; wanneer heb jij eigenlijk weer controle? Wat lijkt mij dat moeilijk en zwaar wanneer je al uitgerekend bent en de baby wil nog niet komen. @Stiertje; Hoe gaat het eigenlijk met jullie meisje? @ego; ik heb een kaartje gekregen van mijn directe collega's en ik ben daar zo blij mee!! Eindelijk (na ruim 5 weken thuis zitten) lieve woorden van medeleven. Wat een opluchting. Ik dacht echt dat ze niet zo om mij gaven.....en dat ze mij niet misten. En, nog goed nieuws, we hebben de IVF vergoed gekregen van onze verzekering!!!! Wat een toestand is dat geweest. Het gaat met mij iets beter, ik kan iets meer doen dan alleen op de bank hangen, maar nog steeds niet voldoende om weer te kunnen werken. Door al die rust is mijn buik enorm gegroeid. De baby vermaakt zich wel, denk ik zo.
Knorretje, meid, wat een gigantische opbrengst!! Is de punctie meegevallen? Ik hoop zo dat je morgen goed nieuws krijgt en dat er vele bevruchte eitjes zijn!!! Doe maar rustig aan, want ik kan mij voorstellen dat je buik wel beurs voelt na deze oogst! Heb je morgen vrij? Ik duim voor een mooi bericht morgen.
Wow Knorretje, wat een opbrengst! Ik duim voor mooie bevruchtingen! Tassie, was er een reden om de echo zo laat pas te doen? Ben wel blij voor je dat er vandaag eindelijk eens wat positiefs nieuws is! Kon je wel gebruiken he?
Kom ook nog ff binnenvallen, fijn dat het goed is gegaan knorretje!! Nu hopen op veel en goeie bevruchtingen! Ik duim ook mee hoor!
Knorretje: Wauw wat een top score!! Shadixxx: Morgen idd controle. Geloof dat ze dan ga proberen te strippen maar meen dat dat alleen kan als de baarmoedermond al iets open staat.. Dus f afwachten of dat zo is.. Tis in ieder geval laatste co bij vk praktijk. Volgende weekkrijg ik een afspraak bij de gyn. Voor echo en ctg om te kijken of ukkie het nog wel goed heeft daar binnen en dan zullen ze me hopelijk snel inleiden als ie er dan nog niet is.... X
@Knorretje: wow, wat een mega-opbrengst. Nu maar heel rustig aan doen, want kan me voorstellen dat je nog wel de nodige napijn gaat krijgen (of overstimulatie-verschijnselen). En ook ik duim voor een mooi aantal bevruchtingen! @Shadixx: toen ik in mijn zkh was, deed ze het eigenlijk automatisch heel kort even, en terwijl ze het deed zei ze dat ze het maar heel kort zou doen, omdat die straling best krachtig zou zijn voor een embryootje. Dacht nog inwendig, grr.... waarom doe je het dan ook? Zoveel moeite gedaan om zwanger te worden en voor mijn gevoel bracht ze mijn embryootje eventjes in gevaar (maar het is goed gekomen). @Mona: volgens mij heeft strippen inderdaad pas zin als er al iets verweking is. Dus we duimen met je mee dat dat ook zo mag zijn (en natuurlijk liever dat de kleine al voor die tijd besluit te komen). @Tassie: fijn dat je zo'n lieve kaart hebt gehad. Kan me voorstellen dat je er blij mee was. Zondag ging mijn telefoon en was het een van mijn collega's. Het kwam even niet uit om te bellen (was onderweg) en was bang dat er wéér wat zou zijn. Omdat ik niet kon beantwoorden, heeft ze een whatsapp gestuurd en toen bleek dat ze wilde weten hoe het was. Dus achteraf ook heel lief en goed bedoeld. Toen het wel uitkwam heb ik haar even gebeld en even bij gekletst. Gelukkig ging het gewoon over dat ze wilde weten hoe het met me was. Wel even over het werk gehad, maar met name over mijn vervangster, die soms een beetje té enthousiast haar werk doet (en daardoor slordige fouten maakt). Dat soort telefoontjes heb ik geen moeite mee. Nou, we zijn weer thuis. Had om 14.40 uur mijn pre-operatief onderzoek en om 15.00 uur bij de gyn. Vond het al krap, maar de vrouw die vorige week inplande zei dat dat mooi zo op elkaar kon volgen. Ik had er al (terecht achteraf) een hard hoofd in. Ik was pas om 15.00 uur bij de anesthesist binnen. Had vlak ervoor al naar de afdeling gebeld dat ik al in het zkh was, maar mijn pre-operatief onderzoek uitliep. Ik moest me maar gewoon melden bij de gyn als ik klaar was, dan zouden ze kijken. Eerst dus bloeddruk en gewicht bij de assistente, toen weer in de wachtkamer. Toen dus om 15.00 uur pas bij de anesthesist en om 15.15 uur klaar. Toen moesten we weer wachten op een of ander formulier. Uiteindelijk over half 4 (ruim een half uur) te laat bij de gyn in de wachtkamer. Kreeg ik mijn ponskaartje weer terug van de assistente dat die te oud was, en of ik een nieuwe kon laten maken. Dus weer sjok, sjok, naar de balie toe en weer terug. Alsof we nog niet genoeg gelopen hadden. Uiteindelijk moest ik ook daar mijn bloeddruk op laten meten. Bij de anesthesist was die 144/94 (vorige week 140/90). Het viel me dus mee, met wat ik verwacht had. De anesthesist deed er in ieder geval niet moeilijk over. Bij de gyn was de bloeddruk (een half uur later) 130/80. Dus ineens 'goed'. De gyn besteedde er dan ook weinig aandacht aan. Ik zei nog dat ik veel vocht vasthield (was normaal aan het einde van de zwangerschap) en zei dat ik 's avonds af en toe wat lichte hoofdpijn had. Kon hij niet plaatsen in combinatie met de bloeddruk. Ik heb een paar keer gezegd dat mijn bloeddruk hoger was de laatste 2-3 keer. Maar hij vond het blijkbaar niet zorgwekkend. Kindje lag nog steeds met hoofdje naar beneden, vruchtwater was nog voldoende. In principe hoefde ik niet meer terug, maar ik heb nu wel afgesproken dat ik volgende week nog een keer mijn bloeddruk op laat meten. Gewoon voor mijn eigen gemoedsrust.
Verdorie ik een heel verhaal getypt, op iedereen gereageerd...gaat er weer iets mis..alles weg pff nou dan maar iets korter; dus sorry als ik nu niet op iedereen reageer.. Monatoetje ik hoop dat de kleine zich snel aandient...en ik het stokje van je over kan nemen; wellicht wacht hij/zij op vrijdag voor me haha Sneeuwmees, fijn dat je bloeddruk goed was, doe het wel rustig aan he! Shadixx, spannend zeg wachten tot je eerste echo! Knorretje; wauw wat een megaopbrengst! Ik ga duimen voor goede bevruchtingen! bij mij waren gisteren 11 grote follikels te zien, een mooi aantal volgens de dokter. Wij vonden dat vreemd wat de vorige keer zijn er 12 follikels aangeprikt en hadden we maar 5 eitjes. Maar nu had ze alleen de grote geteld zei ze en ze wist zeker dat de opbrengst groter zou zijn. Daar vertrouwen we maar op dus. Weten jullie wat een beetje normaal is qua aantal eitjes? Vanavond om 22 uur dus de pregnyl erin. Jee, ik heb nu ook een blauwe buik, lijkt net of de laatste beetjes veel moeilijker erin gaan en veel meer pijn doen! Hadden jullie dat ook altijd? Vrijdag punctie, helaas niet bij mijn eigen dokter maar een man die ik niet ken, dokter H en S zijn er vrijdag niet. Wel jammer, maar goed ik ga er maar vanuit dat de andere het ook goed kan..en och ik merk het toch niet wie het eruit haalt haha Zie niet echt tegen de punctie op, weet nu wat me te wachten staat...zie nu wel meer op tegen de tijd erna...
Heb je 'm bij dokter K., Lets? Volgens mij is dat de meest ervaren arts van de hele kliniek. Altijd goed dus
geen idee..ik kon de naam niet goed verstaan terwijl ze hem twee keer zei haha maar het was wel een wat oudere ervaren dokter die de puncties hetzelfde deed als haar... nog een vraagje; kun je ook verkouden worden van de medicatie? of dat je weerstand minder is ofzo? Kan toeval zijn maar dat was ik de vorige keer nl. ook...en ik durf nu geen neusdruppels te pakken...maar ik haat een verstopte neus!
Sneewmees, strakke planning in het zkh. En dan zal je altijd zien dat het uitloopt. Gelukkig is je bloeddruk niet te hoog. Maar wel fijn dat het goed in de gaten word gehouden. Monatoetje, laat de kleine nu maar komen... hij/zij heeft nu al een eigen willetje. Lets, de punctie is mij meegevallen. Alleen heb ik wel napijn. Maar ja, dat is ook niet gek met zo'n aantal. Bij de vorige punctie had ik ook 20 eitjes maar wel meer pijn na de tijd. Wel zijn mijn darmen een beetje van slag. Geprikkeld van de punctie misschien. Een bezoekje wc doet wonderen. Bij de vorige punctie was er ook iets geprikkeld in mijn buik waardoor ik pijn kreeg bij mijn sleutelbenen met ademhalen. Toen ben ik nog naar het zkh geweest omdat er aan een longembolie werd gedacht. Maar naar omstandigheden voel ik mij wel goed. Tassie, mijn leidinggevende heeft deze week als ziekmelding staan. En we gaan er van uit dat maandag de tp is, dus dinsdag pas weer aan het werk. Lekker uitrusten en herstellen dus
@tassie: fijn hoor, van dat kaartje. Mensen hebben misschien niet zo'n idee dat zo'n klein gebaar zo veel kan betekenen. Met ons meisje gaat het heel goed. Ze heeft geen last van haar nierafwijking, zolang ze de dagelijkse (onderhouds)dosis antibiotica krijgt. Toevallig vanochtend voor controle geweest. Stelde weinig voor, had ik ook wel verwacht, het is gewoon wachten op de operatie. Alleen de dosis antibiotica iets omhoog, dat hangt samen met haar gewicht. Ze is al 7,2 kilo!! En ze heeft vandaag voor het eerst iets gegeten: een halve rijstwafel. Tot nu toe was het alleen borstvoeding. @sneeuwmees: fijn van bloeddruk en dat ze je weer lieten gaan. Heb je nu al een datum??? Of hou je dat voor jezelf? Ook prima natuurlijk. Wel rustig aan doen hoor! @knorretje: wauw, wat een goede oogst. En nu maar even lekker bijkomen van alles. 't Is toch spannend he. @lets: ook al spannend, bijna punctie. Zo, nu ff relaxen, het was een drukke dag.
Lets, mijn weerstand is sowieso altijd lager rondom de eisprong. Ik heb twee micro dermals (piercings) op m'n borstbeen en die gaan áltijd ontsteken als er bijna een eisprong aankomt (of dat nu 1 of 10 eitjes zijn ). Ik denk dus dat het zeker kan!
@knorretje mooie opbrengst! Nu duimen voor veel bevruchtingen. @lets: fijn laatste spuit, sterkte met de punctie @hier all ego: heb even jullie advies nodig. Ik heb normaal ALTIJD op dag 15 of 16 mijn ovulatie. Vandaag is dag 16 en vanmorgen kreeg ik nog steeds geen smiley. Gistermiddag heb ik een keer extra getest omdat ik echt flink ovulatiegevoel rechts had. Vandaag nog wel ovulatiebuikpijn maar naar mijn idee nu iets minder. Mijn cyclus is eerder begonnen dan normaal en de eerste twee dagen waren nog niet heel overtuigend ongesteld (terwijl dat normaal wel zo is) Dus misschien dan toch nog morgen of overmorgen positieve test? Daarnaast heb ik nu weer blaasontsteking daar heb ik cranberry tabletjes voor. Helpen goed maar zou dat de ovulatietest in de war kunnen schoppen? Ben zo bang dat ik de ovulatie mis en dan weer een maand moet wachten. Heb al zitten twijfelen of ik niet gewoon moet bellen dat ik mijn ovulatie heb. Maar wil aan de andere kant ook niet onze cryo verspillen.... Aan de andere kant zou het uitmaken als een blastocyst drie dagen na de ovulatie wordt teruggeplaatst ipv 5. Als mijn ovulatie nu nog niet geweest is verwacht ik hem echt wel in de komende twee dagen. Wat is wijsheid? Waarom doet je lichaam zo'n rare dingen als je wil dat het gewoon doet wat het normaal doet?
@Fireangel: frustrerend, hè. Had ik ook altijd dat bij een poging mijn lichaam net even anders deed dan anders. Kun je niet ergens een fm regelen in een NL zkh? Ze kunnen dan wel zien of de eisprong er nog aan zit te komen of al geweest is. Heb je geen andere testen. Ik had ze zelf altijd van het KV, zodat ik het streepje donkerder kon zien worden (of niet), zodat ik in ieder geval wist of de eisprong er nog aan zat te komen. Dat heb je bij zo'n smiley niet. Hoop dat je hem snel opgespoord hebt, want een maand wachten zit je inderdaad niet op te wachten. @Knorretje: succes met wachten op het telefoontje. Altijd weer een spannend moment. @Lets: jij vanaf nu lekker spuitvrij en je buik eindelijk rust. Geniet van je spuitvrije dag! Ik mag zo weer naar de fysio. Is hard nodig. Door de verbouwing hebben we ook een hoop opgeruimd, oude spullen uitgezocht en weggegooid. Dus allemaal net een beetje teveel van het goede voor mijn bekken. Dus het zal een pijnlijk bezoekje worden, maar wel een hele noodzakelijke om alles weer een beetje los te krijgen.
Ik heb ook van die goedkope dipsticks maar bij mij wordt het 2e streepje nooit even donker. Vandaar dat ik nu de clearblue gebruik. Vind zo'n smiley toch wel makkelijker. Op de dipsticks lijkt het streepje van 2 dagen terug het donkerste. Maar misschien niet helemaal eerlijk vergelijken omdat hij al langer ligt. Denk dat ik de streepjes toch nog vrij licht vind. Kan je gewoon elk ziekenhuis bellen voor een fm? En dan afdeling gynaecologie?