ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Knorretje, ben aan het duimen voor je! Hopelijk bellen ze snel voor goede bevruchtingen!

2. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Net bericht gehad dat er 14 bevruchtingen zijn. 4 in de scoop en 10 in de vriezer.
    Nu vroeg in mij af, is 4 in de scoop dan niet wat weinig ?
    Nu dus in spanning hoe de emmy's in de scoop het gaan doen .
    Ik mag natuurlijk ook niet klagen met dit aantal. Maar toch dat stukje onzekerheid.

3. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wauw knorretje, dat is veel! Hopelijk heb je ze niet allemaal nodig;)
    Ga je er een of twee terug laten plaatsen?

Ps..niet teveel in de scoop doen he...dalijk is ie vol;) en die van mij willen er ook in haha... Maar ik snap dat als je er zoveel hebt je er liever meer in de scoop zou zien...helaas heb ik daar ook geen verstand van!

4. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Wauw knorretje wat veel. Nu nog even duimen dat ze hun best gaan doen in de embryoscoop!

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Knorretje: wat een mooi aantal bevruchtingen, joh! Volgens mij doen ze er ook nooit meer dan 4 (hooguit 5) in de embryoscope. Geniet nog even van je paar dagen rust, want over 5 dagen begint de spanning van de wachtweken weer.
    @Fireangel: was je in NL niet onder behandeling bij een zkh? De meesten van ons hebben nl. in een NL zkh al behandelingen gehad en zijn al bekend bij een gyn hier. Misschien, als je die zou hebben, zou je dus je oude zkh kunnen bellen. Nee, heb je.
    Ik dacht dat ze ook met bloedprikken konden zien of een eisprong eraan komt of al geweest is. Misschien dat je het via de huisarts zou kunnen proberen.

6. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    knorretje wat een super score!!
    fireangel, ik zou ook even bellen naar het ziekenhuis, dan heb je zekerheid!
    sneeuwmees, succes bij de fysio!

wij hebben gisteren ons dossier ontvangen van het ziekenhuis hier... ik ben er vreselijk van geschrokken!!

wij hebben een transportziekenhuis gehad hier in nl. de behandeling tot en met de punctie gebeurde in deventer, de bevruchting en terugplaatsing in zwolle.

na de punctie rijd mijn man dan naar zwolle om mijn eicellen te brengen en daar moet hij zijn deel leveren, we krijgen dan altijd van de laborant een formulier mee waar op staat wat ze hebben gevonden en hoe de kwaliteit is, bij ons was het altijd prima, goede scores van eicellen, en het zaad dat mijn man heeft was alle keren 100% bewegelijk! nu staat in ons dossier dat bij poging 2 en 3 het zaad bijna niet bewegelijk was. er staat: er waren sporadisch zaadcellen aanwezig met een goede mobiliteit. ook staat er dat er bij de laatste poging 2 embryo's waren (de enige) maar dat deze ongelijk gedeelt waren?!

wat gaat hier mis? hebben ze ons een jaar lang voorgelogen en valse informatie gegeven of klopt er helemaal niets van het dossier en zetten ze het er zo in om zich zelf in te dekken tegenover dusseldorf??

ik heb altijd het vertrouwen gehad dat ze hebben gedaan wat ze konden en mogen hier in nederland, maar nu?!

ben erg boos en vreselijk teleurgesteld!!

7. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Do, hier schrik ik wel van. Hoe is het mogelijk dat hetgeen wat je verteld is, zo verschilt met het dossier.
    Het lijkt me heel verstandig om in DD een nieuw onderzoek te laten doen naar het zaad van je man.
    Ze kunnen hier vast wel wat voor jullie betekenen.
    Ik zou ook heel boos en teleurgesteld zijn als ik jou was.

Sneeuwmees, succes bij de fysio. En doe het rustig aan.

Lets, ik wil graag een tp van 2 emmy's. Maar eerst maandag afwachten.
    Jij veel succes morgen.

8. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Jeetje do wat een verhaal en wat raar.

Wij zijn net terug uit Düsseldorf. Kon niet terecht bij het locale ziekenhuis dus toch voor echo en bloedonderzoek naar DD.
    Ze kon links en rechts een follikel zien maar eigenlijk allebei nog vrij klein 12mm. Ovulatie was nog niet geweest maar ze wist ook niet helemaal zeker of het deze cyclus verstandig was om een embryo terug te laten plaatsen. Ze willen nu uitslag van bloedonderzoek bekijken morgen overleggen en dan krijgen we morgen een telefoontje...

Pfff weer spannend dus!!

9. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Do, jeetje wat een verhaal. Ik ben zo blij dat wij meteen naar dd gegaan zijn. Dat zoiets kan en mag, onbegrijpelijk gewoon!!
    Zou t ook even bij freya neerleggen misschien? Ik zou ook ontzettend boos zijn!

Knorretje, ben jij ook van 1985 trouwens? (Ik wel;)) eigenlijk mogen we er dan geen twee terug toch?

Fireangel, goh wat spannend zeg! Ben benieuwd voor morgen!

10. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lets, ik ben ook van 1985. Maar dit is mijn derde icsi dus mag ik wel 2.
    Bij de eerste 2 pogingen mag je er maar 1 tenzij je 38 bent of ouder.

Fireangel, fijn dat je nu weet dat je eisprong nog niet is geweest. Ik hoop dat je toch groen licht krijgt voor de tp deze cyclus. Het zou jammer zijn dat je moet wachten.
    Maar als het de kans van slagen vergroot door te wachten, is dat het wel waard.

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Fireangel: goh, al helemaal naar DD geweest vanmiddag. Maar je hebt in ieder geval de geruststelling dat je de eisprong niet gemist hebt. Willen ze het uitstellen omdat de eisprong zo laat is deze cyclus. Ik duim voor goed nieuws morgen!
    @Do: kan me voorstellen dat dit heel vreemd is om te horen. Shadixx had ook zoiets soortgelijks bij het Geertgen. Snap niet wat het nut is, dat ze hierom moeten liegen. Als je alles eerder had geweten, dan had je ook al eerder de stap naar DD kunnen maken.

Hier een beetje een off day. Blijkbaar een terugslag van de afgelopen (drukke) dagen. Kan mijn ene been niet voor de andere krijgen en alles kost me teveel moeite. Ben een begin gaan maken met de keukenkastjes (hoop niet dat ik Stiertjes voorbeeld ga volgen), maar na een paar kastjes al weer gestopt. Morgen is er weer een dag.;)

12. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    lets en knorretje ik ben van 1986 en mocht ook bij de derde poging 2 embryo's laten terugplaatsen!

ik laat het er zeker niet bij zitten, een klein verschil kan ik nog in komen maar dit zijn 2 tegenovergestelde dingen van wat ons verteld en opgeschreven is tijdens de behandelingen en wat in het dossier staat. we hebben de formulieren nog van alle keren dat we de punctie en zo gehad hebben, ben er nu blij om dat ik alles bewaard heb, kan het in ieder geval hard maken!

ik wil gewoon weten wat waar is, hetgeen ons verteld is of hetgeen wat in ons dossier staat?!
    heb echt het gevoel dat we voor jan met de korte achternaam de behandelingen hebben gehad, als dit al niet klopt, wat is er dan nog wel waar van alles wat ons verteld is!

ik wil zeker een nieuw zaadonderzoek, maar dat moeten we dus in dusseldorf zelf gaan betalen, wat eigenlijk niet nodig zou zijn! ik heb er alles voor over hoor, maar niet omdat het ziekenhuis fouten maakt!!
    ik ga het inderdaad bij Freya neerleggen, bedankt voor de tip Lets!

13. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    sneeuwmees, we waren waarschijnlijk tegelijk aan het typen, ik zei gisteren ook tegen mijn man, als het waar is wat in het dossier staat, waren we bij de tweede of in ieder geval bij de derde poging al naar dusseldorf gegaan! nu moeten we alles zelf betalen, dan hadden we in ieder geval nog een deel vergoed gekregen.....

14. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Knorretje mooie opbrengst en nog een mooi aantal bevrucht. Op naar een mooie tp op maandag
    Lets ik gebruik nu neusdruppels voor kinderen, zit minder in en helpt net zo goed.
    Stiertje kleine meisjes worden al groot ;)
    Fireangel wat een gestress met ovulatie testen. Spannend hoor
    Jeetje Do wat een grove fouten. Geen idee wat je kan doen. Freya is inderdaad een goed plan. Je kan ook bij je ziekenhuis een klacht indienen, maar misschien kan dat via Freya.
    Sneeuwmees naar je lichaam luisteren he ;)

15. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha ik expres geen neusdruppels pakken, leek me niet zo goed..zegt die anesthesist toen ik zei dat ik verkouden was net aan de telefoon dat ik gewoon neusdruppels moet pakken;)
    Ik gebruik ze denk ik gewoon maar ff morgenvroeg alleen als mijn neus nog dicht zit, anders blijf ik gewoon van die troep af!

Do en knorretje, wist ik niet dat je bij poging 3 2 tp mocht, bedankt voor de tip!

Do, kan er nog steeds niet overuit dat ze moeten liegen daarover...

Sneeuwmees, misschien eens een dagje niks willen moeten doen? Luilakken? Kom maar langs, ik ben daar heeel goed in;) dan leer ik je hoe het moet...succes met de laatste loodjes...

16. Van dokter S. mag je, afhankelijk van de situatie, bij elke poging 2 embryootjes terug.. Nog een reden waarom ik fan ben van DD!

Sneeuwmees, dikke knuffel! Ik off-day even met je mee.

Lieve Lets, heel, heel veel succes morgen. Dit moet jullie poging worden!

17. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Do: Dat meen je niet zeg!! Daar zou ik echt werk v maken,zeker als je op.papier heb staan dat ze jullie wat anders verteld hebben...
    Shadixxx heeft idd ook zoiets meegemaakt en kreeg v de verzekering de poging terug.... (meen ik ;))

Knorretje: mooie score... volgensmij kijken ze naar de kwaloteit v bevruchtingen om te bepalen hoeveel er de scoop in gaan.. wij hadden er 6 in de scoop...

Hier nog steeds niks... gisteren co gehad en inwendig onderzoek maar mijn baarmoedermond lag nog ver naar achter en zat nog potdicht.... dus vk kon niks proberen op te wekken... was wel f een teleurstelling...
    Volgende week moet ik nu naar de gyn voor echo en ctg en hopelijk leidden ze me dan gauw in...
    Las wel dat inleiden ook dagen kan duren...... pffff wil ons wondertje nu gewoon zien en knuffelen....

X

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mona: zo grappig om het ongeduld naar je kleintje tussen de regels door te lezen. Voor jou niet grappig, natuurlijk, want jij bent er klaar mee en wil je kleintje (begrijpelijk) gaan ontmoeten. Hoop dat je het hele zkh-gebeuren alsnog kan ontvluchten en thuis kan bevallen. Je hebt nog een paar dagen en het kan maar zo ineens beginnen. Dus spreek die buik nog maar eens grondig toe.
    @Lets: heel veel succes!! Ik hoop op een mooi aantal eitjes voor je! Die van Knorretje hebben de embryoscope al lekker warm gehouden, dus ze hoeven alleen maar aan te schuiven.;)

19. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hebben jullie nog tips wat ik echt mee moet nemen naar het ziekenhuis?? Nu ga ik me daar weer druk over maken.... wat moet ik.aan... dadelijk vergeet ik belangrijke spullen... pfffffffff hahaha

20. Het onderzoek van Achmea / FBTO loopt nog steeds, zij proberen inderdaad alles wat ze vergoed hebben, terug te krijgen.. Onderzoek van het tuchtcollege loopt ook nog steeds (ik moet vandaag écht de documenten afmaken die ze nodig hebben, zoooo geen zin in, bijna een jaar bezig :( ).

Wat moet je écht meenemen naar het ziekenhuis.. Vermaak! Echt.. Ik werd ingeleid en dacht echt dat het op die dag meteen wel zou gebeuren.. Nouja, niet dus ;) De eerste 2 dagen gebeurde er gewoon helemaal niets. Op de derde dag zouden ze m'n vliezen door gaan breken, maar die braken die nacht toen gelukkig spontaan. Ik ben dus op de 3e dag pas bevallen..

Verder zou ik het, naast de standaard dingen, niet echt weten.. Het eerst pakje voor je kleintje, genoeg kleding voor jezelf (maar als het langer duurt kan je man dat natuurlijk ook eventueel nog halen), misschien iets qua eten, mocht het inderdaad wat langer duren.. Je camera uiteraard..

Deel Deze Pagina