@Knorretje; wat fijn dat het weer zoveel beter met je gaat. Vandaag een heerlijke warme dag, die pik je toch maar mooi mee, toch? Oh, dat heb ik gemist van Klaproos, dat ze gestopt is met zp. Ik begrijp het uiteraard wel, ik vind het vooral zo verdrietig voor hun. @Bbibi; hoe is het eigenlijk met je huis? Bevalt het nog goed?? Gelukkig is dat nu achter de rug en komt er (straks) een nieuwe, maar erg leuke klustijd aan: de kinderkamer. @ego; ik heb net op het dakterras gezeten en ik bak daar gewoon weg. Ik vind het eng met mijn gezicht in de zon te komen ivm een masker (en carnaval is alweer voorbij). De katten vinden het ook erg fijn als iemand van ons buiten is, dan zijn ze er als de kippen bij. Dus ik had gezelschap van 2 katten, de andere 2 lagen nog te slapen beneden. Ik lig nu weer op de bank. Te lang rechtop gezeten denk ik........
Tassie, het stond ook niet op ons topic. Ik zag het ergens anders staan. Heel toevsllig dat ik het las. Hier heeft ze niet meer een berichtje geplaatst. Ik snap het ook wel. Ik vind het ook erg verdrietig dat het zo is gelopen. Idd lekker weer vandaag. Straks even in de tuin zitten.
@tassie oeggh dat is idd een hoge tsh!! Ze zeggen dat als je tsh hoog is dat je dan ook veel meer kans hebt op misselijkheid tijdens de zwangerschAp! Dat was jij ook toch? Goed dat ze je nu in de gaten houden! ik sta gelukkig ( nog ) perfect maar dat wil ik ook graag zo houden ! Huis is ver klaar! Logeer/kinderkamer ook ! Die was al zo ingericht in het grijs hetzelfde als onze slaapkamer dat als er toch een kindje zou komen ik alleen nog assesoires en een bedje en commode hoef! Ee hangt daar zelfs al een flatscreen aan de muur hahaha erg he? Dus de beeb is heeeeeeel welkom hihi ( anders ook hoor!) Als deze zwangerschap goed blijft gaan zal ik fotos van het kamertje uploaden in prive album oke? Dan meld ik het je hihi @knorretje en tassie toevallig heb ik haar ook een week of 2 geleden gepbt maar helaas ook geen reactie! Ik snap het wel ... Klaproos gaat met haar ziekte en lege armen echt door een hel! Ik heb vrijwel dezelfde aandoening wat het leven al enorm zwaar maakt.. Tel daadbij kinderloosheid op en alle ellende is compleet ! Heb zo met haar te doen !
@Bbibi; hihi, jullie baby kan dus straks al lekker televisie kijken op de flatscreen! Het klinkt wel erg leuk hoe jullie huis is geworden! Ik ben helemaal niet nieuwsgierig, hoor! Hoe voel jij je eigenlijk nu? Kwaaltjes? Trouwens, wij kregen vorige week een telefoontje van pleegzorg. Er was een baby die volgens hun bij ons zou kunnen passen, ook qua situatie. Heel stom, maar het was toch even slikken. Wij hadden al sinds 2011 gewacht op een pleegkindje, nadat onze eerste 2 weg waren, en er eigenlijk niet meer zo aan gedacht, zeker niet sinds ik zwanger ben. Zul je net zien dat je dan gebeld wordt en dan nog wel voor een jonge baby. Uiteraard hebben wij verteld dat ik in verwachting ben en dat wij dus afzien van deze en toekomstige plaatsingen, maar dat wij over een tijd heel misschien wel weer open staan voor pleegzorg. Ja, ik ben wel vaak misselijk, meer dan de eerste termijn, maar dat is een teken dat ik moet eten en heel snel! Hihi, ik heb soms overal liga, crackers e.d. liggen, want ik moet heel snel zijn. Goh, en wat Klaproos betreft, ik denk dat jij het heel erg kunt begrijpen hoe zij zich voelt. Jij had zelf ook geen hoop meer......en was ook al bezig met jullie leven op een andere manier in te richten. Het is echt zo mooi, bijzonder en een wonder dat je nu zwanger bent!
Ohh als je genoeg eet zakt de misselijkheid wel weer weg dus? Ik voel nog steeds helemaal niets! Daarom ben ik zo verschrikkelijk onzeker! Dat ik echt denk gebeurd daar binnen nog wel iets? Aan de andere kant voelde ik ook nooit iets van de hormonen! Ook niet toen ik 19grote eicellen had geproduceerd voelde ik nog steeds niks! Wie weer heb ik gewoon een ruime baarmoeder ofzo geen idee haha! Het is idd echt een wonder! Mijn kansen waren zo nihil... Ik kan en durf het nog steeds niet geloven .. Maar jeetje lijkt me ook moeilijk ja zon telefoontje! Iets wat je altijd gewild hebt dan is het zover terwijk het nu niet meer uitkomt! Echt bizar he? Maar hopelijk kun je over een paar maandjes lekker genieten van je eigen beebje En wie weet idd over een paar jaar nog een pleegje?
Dames heb even de puf niet op iedereen te reageren hele dag gewerkt en het was een zware dag... Maar we hebben helaas weer geen reserves, ze hebben niks in kunnen vriezen, dus deze twee moeten het helemaal worden...hoop ik....
Ja nieuwe baan, begin is ff heavy, maar komt goed, t is niet fulltime, dus kan na morgen weer bijtanken...
Lets, morgen lekker rustig aan. Is het wat te combineren ? Een nieuwe baan en de behandeling ? Lijkt me wel moeilijk.
Tsja het zorgt wel voor een hoop afleiding En de behandeling is net achter de rug nu dus dat scheelt...
Hoi dames srry dat ik even inbreek...maar heb een vraag aan jullie hopelijk kunnen jullie mij wijze raad geven... Dit is mijn verhaal vorig jaar mei eerste icsi behandeling gehad waaruit 37 eitjes 25 embryos, 7 cryos en 1 verse tp. Nu met icsi twee bezig, drastisch verminderd in gonalf, waardoor we 5 follikels hadden met 4eitjes en 1 verse tp en nul cryos Nu denk ik dat ik ongesteld ga worden (bruinslijm in mijn inlegkruisje gehad vandaag, dat zijn mijn voorbode op de rode duivels). En ik twijfel of ik nu wil overstappen van ziekenhuis. Loop momenteel in eindhoven de behandelingen. Twijfel om naar dusseldorf te gaan. waarom waren jullie daar naartoe gegaan om welke redenen alvast super bedankt
Lobke ik zou overstappen naar dd. Daar wordt goed naar de persoon zelf gekeken en niet zoals in nl 3x hetzelfde doen. Dat was bij mij de grootste reden.
Lobke, wij zijn overgestapt om de volgende dingen. De punctie onder narcose. De embryoscoop en de mogelijkheid om assisted hatching toe te passen. Zelf vind ik dat er in mijn geval ook beter is gekeken naar de dosering van de hormonen. Mocht je nog allergieen hebben, kunnen ze nog ondersteunende medicatie geven. Andere dames weten hier meer van dan ik. Er wordt niet volgens een standaard protocol gewerkt. Er wordt meer naar de persoonlijke situatie gekeken. Over het algemeen ben ik wel tevreden. Ik moet nog een week wachten tot ik weet of het gelukt is hoor. Maar ik ben wel blij dat we deze keus hebben gemaakt. Mochten jullie ook naar Dusseldorf willen komen , houd er wel rekening mee dat er een lange wachttijd is voor het intake gesprek. Daarna gaat het vrij snel. Als je goed duits spreekt kun je ook kiezen voor een duitse arts. Die wachttijd is korter. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. En anders vraag je het maar.
@Lobke: knorretje had het niet beter kunnen verwoorden. Zo denk ik er ook over. En inderdaad: (verder) vragen staat vrij! @Lets: jammer, geen cryo's. Maar dan ga jij gewoon 'een stiertje doen'. Wij hadden nl. ook geen cryo's en een tp van 2. Het resultaat daarvan ligt nu lekker in haar wiegje te slapen.
@Lobke; ik kan mij alleen maar aansluiten bij de voorgaande motivaties om naar DD te gaan. Ze kijken daar veel meer naar de persoon dan in NL. Ik heb zo IUI kunnen overslaan en direct kunnen starten met IVF. In NL had ik eerst IUI moeten doen.......maar ik ben nu zwanger van de eerste IVF-behandeling. @Lets; ik kan mij voorstellen dat je flink baalt dat er geen gegadigden zijn voor cryo. Maar, wie weet is dat ook helemaal niet nodig!!! Heb goede moed, meis. Bij mij was er überhaupt maar één embryo over van de 3 eicellen die gepuncteerd waren. Ik ben zeker niet de eerste met een succesverhaal na maar één embryo opbrengst en ik zal zeker niet de laatste zijn! @de rest even gauw, zwaai, zwaai. Ik ga zo mijn bed in.
@Lets: @Lobke: reken maar op een maand of 4-5 wachttijd voor de intake als je per se een NL arts wilt. Voor Duitse artsen ben je waarschijnlijk iets eerder aan de beurt. En ik zou idd gewoon ff bellen.
@lets jammer van de cryos maar hopelijk heb je ze niet nodig! @ lobke ik sluit me ook aan bij knorretje! Wachttijd is zoals stiertje al aangaf een maand of 4-5 ongeveer! Maar zeker het wachten waard!