ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ mikka 22 weken alweer pfoehhhwat gaat het snel!

@dees hoe gaatie met jou?

@sneeuwmees vervelend van je borstontsteking :( hoe voel je je verder? En hoe gaatie met de kleine? Doet hij het goed?
    Neem je tijd lekker genieten van je kleine mannetje! X

@ arie pfff balen zeg dat je zo erg endo hebt! Zeggen ze dat het niks uitmaakt nee? Toch ken ik meerdere vrouwen met " alleen" endo die niet zwanger raken.. Ik wil je niet ontmoedigen maar denk toch wel dat het het allemaal iets lastiger maakt :(
    En ik snap je angst van de weinig follikels! Hopelijk reageer je volgende keer gewoon veel beter!
    Huis is ver klaar gelukkig! Symptomen nig steeds niet :(
    Maandag weer echo! *angst*

2. lamaris

lamaris Niet meer actief

Hallo dames. Ik heb al 2 keer een afspraak in DD verzet. Ik heb nu een afspraak staan in mei.
    Ik hoopte zo dat het in NL zou lukken.
    Inmiddels ben ik 4 mislukte IUI's verder, en 1 afgebroken IVF-poging.
    Ik had met 150 eh Gonal-f maar 3 follikels.
    Omdat ik meedoe met een studie kunnen ze de volgende ronde ophogen tot max. 200 eh. Maar ik vermoed dat dat niet genoeg is, gezien mijn lage amh. De arts heeft er wel vertrouwen in, maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat men wil dat ik niet stop met mijn deelname aan de studie (pas als je 3 cycli meedoet tellen de uitkomsten mee) Wat zouden jullie doen?

3. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Lamaris Als je geen goed gevoel hebt zou ik stoppen. Vanaf poging 4 ga je toch zelf betalen? Of zijn deze 3 pogingen vrij omdat je met de studie meedoet? En hou je dan 3 vergoede pogingen?
    Succes met beslissen.
    Ondanks dat wij in DD nog niet het gewenste resultaat hebben bereikt ben ik wel tevreden over hoe dokter S het aanpakt. Elke keer maar iets anders zoeken en in NL is het elke keer hetzelfde.

4. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    @Lamaris, ben jij in nijmegen onder behandeling en welke studie doe je mee? Als het gewoon pogingen zijn die door de verzekeraar vergoedt worden en je er dus maar 3 hebt zou ik dus zeggen stoppen!!!! Wij hebben in nijmegen ook meegedaan een z'n kl*te studie en hadden echt het idee dat er alleen naar het traject van de studie werd gekeken en niet naar onze persoonlijke situatie. In Nederland mag je maar maximaal 225 ie spuiten en in DD het dubbele. In nijmegen vertelde ze ons dat dat helemaal niet uit zou maken qua opbrengst maar ik ben het levende bewijs :). In nijmegen met 225 ie gonal F had ik maar maximaal 2 follikels, in DD met 500 ie menopur had ik 11 follikels!!!! Dus het maakt wel degelijk uit. Ik ben nu 22 weken zwanger van ons eerste kindje na de eerste behandeling in DD en hebben nog een bastocryo. Dus ik zou zeggen laat die afspraak in mei lekker staan en maak daarna de beslissing maar ik zou voor DD gaan!!

5. lamaris

lamaris Niet meer actief

Nee, helaas krijg ik geen gratis pogingen omdat ik met de studie meedoe.
    En het kostte me deze eerste keer geen poging, omdat er geen punctie plaats zal vinden...toch wil ik liever geen proefkonijn meer zijn, want ik heb het idee dat ik op een tijdbom zit vanwege mijn lage amh.

Ik ben blij voor je dat het is gelukt!!
    Het heet de Optimist-studie en ik zit in Voorburg. Als je een gunstige loting hebt, mag je 450 ie spuiten bij een lage follikeltelling op cd3. Helaas lootte ik uit, en dan moet je 150 ie spuiten. Ophogen mag dan niet.
    Ik wist niet dat je in NL maar max 225 ie mag spuiten (buiten een studie om dan)! Ik dacht dat tot 300 ie wettelijk was toegestaan in NL.
    Ik ga dit allemaal maar eens vragen aan de arts binnenkort.

6. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Lamaris in dat geval: STOPPEN! Lage amh en kans nihil in nederland zou ik zekerrrrr stoppen! In duitsland kijken ze idd naar jou persoonlijk en ben je geen proefkonijn of nummer en zijn je kansen gewoon veel hoger! Ik zeg gauw naar DD! :)

7. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lamaris ik sluit me bij Bibi aan. Het gaat hier om jouw toekomst. Niet om een of andere studie. Ik zou daar verder niet meer aan meewerken. Dus de afspraak die je hebt staan niet meer verzetten, maar er heen gaan.

8. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Bbibi weet wat je bedoelt hoor. Ik heb er ook niet veel vertrouwen in maar je weet hoe vals hoop kan zijn :(
    Mij is uitgelegd dat endo toch ontstekingen zijn waar je lichaam constant tegen vecht. Energielevel is daardoor ook lager en daar heb ik meteen al mijn vraagtekens vecht je lichaam dan ook niet tegen een embryo?
    Lekker dat je nu dan op tijd klaar bent en in je droomhuis zit..je kunt beter alles maar gedaan hebben want als je er eenmaal zit....
    Ik duim voor je dat je maandag op de geluksdag van je man een mooie echo hebt.
    Geen druppel bloed gezien toch? Dat moet je toch wel wat moed geven. Waar zit de endo bij jou eigenlijk?

Lamaris ik zeg net zoals de andere dames zeggen stoppen.
    Zeker omdat je je eigen pogingen er zo doorheen jaagt en omdat het niet goed voelt. Toen ik een hydrosalphinx had mocht ik ook met een onderzoek meedoen. Ik heb bedankt..of ik ff mijn eileiders dicht wilde laten maken met ringetjes ofzo.
    Terwijl ik endometriose heb dan ga je daar toch geen metaal in plaatsen!!! Zo stom was,dat. Vooral omdat rechts gewoon nog goed is. Zo zie je maar waar internet goed voor is! Hoop dat je eruit komt.

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    #1349 Sneeuwmees, 22 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2014
    @Lamaris: in mijn Nl zkh heb ik me ook over laten halen mee te doen aan een studie. Achteraf domste fout die ik heb kunnen maken. Maar ja. Daar kom je later pas achter. Dus je gevoel volgen en bij enige twijfel nooit doen.

Hier lijkt het gelukt te zijn een borst ontsteking te voorkomen. Heb geen koorts meer. Wel is ons oudste zoontje even enorm tegendraads en ik had het vermoeden dat hij mij 'miste'. Dus vandaag maar zoveel mogelijk geprobeerd 1-1 wat dingen met hem te doen en dat vond hij toch wel erg fijn. De kraamhulp was vandaag voor het laatst dus toch wel spannend weer dat we het vanaf nu zonder hulplijn moeten doen.

10. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Sneeuwmees lekker genieten van jullie momentjes nu alleen! Lijkt me ook spannend zonder kraamhulp maar ook wel weer fijj! Eigen ritme zelf alles bepalen! Heerlijk! Fijn dat je borstontsteking weg is'

@arie ik denk dat je met endo wel kindjes kunt krijgen hoor! Maar het is net zoals met pcos ( wat ik heb) toch even wat moeilijker en hsb je toch net wat meer hulp nodig! Kunnen ze bij jou de verkleevingen niet weghalen? Bij mij zitten er 2 plekjes op mijn blaas. Dus dit bemoeilijkt het zwanger worden gelukkig niet! Inmiddels is die kijkoperatie alweer 14 maanden geleden dus wie weet met die hormoon ehandelingen dat het nu wat meer is maarja dat zal ik hopelijk nooit weten :)
    Idd spannend weer voor morgen! Ben toch weer zo mega zenuwachtig :(

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Endo is zeker wel een hindernis richting een zwangerschap! De permanente 'ontsteking' zorgt voor een slecht klimaat voor een innesteling. Inderdaad heb je dan ook een lager energieniveau. Ik ben nu, vanwege zwangerschap en daarna borstvoeding, al een jaar niet ongesteld geweest en heb het idee dat mijn energieniveau nu hoger ligt dan bv. 2 jaar geleden.
    @sneeuwmees: rustig aan, meis. Borstontsteking is niet fijn.
    @lamaris: ga voor je kansen. In DD kijken ze veel beter naar je eigen situatie en ben je minder overgeleverd aan de protocollen van NL.

12. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, gelukkig dat de koorts weg is en de borstontsteking niet door zet. Pas goed op jezelf he! En wat een wolk van een baby op je foto!

Lamaris, wat een verhaal ook weer bij jou...sta hier op het forum iedere keer weer versteld hoeveel sommigen moeten meemaken..
    Ik zou ook naar dusseldorf gaan, als ik de verhalen moet geloven want wij zijn niet eens in nederland onder behandeling geweest!

Thanx to dit forum trouwens..ben nog steeds enorm blij dat wij gelijk naar dd gegaan zijn!

Ben erg moe te laatste dagen, maar dat wijt ik vooralsnog aan het feit dat ik drie maanden niet gewerkt heb en vorige week wel weer, en dan ook nog in zo'n week na de punctie en met de tp.
    Pfoe het wachten duurt nu al lang en moet nog een hele week en een dag....voel wel af en toe steken in mijn baarmoeder..hopelijk is dat een goed teken.

Knorretje, hou jij het wachten nog vol?

Fijne zondag allemaal!

13. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ow en bibi, heeeeeel veel succes morgen!

14. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lets. Ik voel nog niets. Ik heb wel zere borsten. Maar ik denk dat dat van de utro komt. Het is nog wel te doen maar het wordt wel weer spannend.

15. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Spannend meiden! Wanneer mogen jullie testen?

Bedankt Lets! :)

16. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik mag donderdag testen. maar ik twijfel of ik zaterdag ga testen. Als het dan negatief is, kan ik weer in bed kruipen en hoef ik niet te werken.

17. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik mag officieel volgende week zondag, maar laat volgende week maandag dan een bloedtest doen...

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets en Knorretje: Heel veel sterkte met die laatste dagen. Dat zijn de lastigste (was mijn ervaring). Je wilt niet overal op letten, doet het toch en vraagt je bij alles af wat je nu voelt of dat nu een zw.kwaaltje is of een bijwerking van de utro. Gekmakend vond ik die dagen altijd. Ik duim voor mooi nieuws als jullie gaan testen!!
    @Bbibi: veel succes bij de echo weer! Ik was ook altijd 10 jaar ouder voor iedere echo en er viel letterlijk een pak van mijn hart als ik na een goede echo weer kon vertrekken.

Hier een druk dagje gehad, met in 3 etappes visite. Jammer dat sommige visite niet helemaal snapt dat er een tijd van komen en een tijd van gaan is. Ik was op een gegeven moment helemaal total loss, en dan kost het moeite 'belangstellend' te blijven doen.
    Ook mijn zoontje was wat overprikkeld. Bij een van de visites was hij te vroeg wakker (gemaakt), waardoor die voeding al een beetje anders liep dan gepland. De voeding erop ging ook al de mist in. Dus aan alle kanten liep het ook voor hem anders. Vanavond daardoor enorm veel last van krampjes gehad en het kostte me moeite hem rustig te krijgen.
    Gelukkig vanavond weer 'normaal' kunnen voeden en hij ligt nu weer rustig te slapen (zoals we van hem gewend zijn).
    Verder heb ik nu een luxe probleem met borstvoeding. Bij mijn zoontje kwam het nooit goed op gang en heb ik hem altijd fv en bv samen gegeven. Deze keer heb ik juist teveel voeding, wat hij letterlijk en figuurlijk niet weg krijgt. Dus hoop dat het consultatiebureau morgen langskomt en kan overleggen hoe nu daarmee om te gaan. Ben ook benieuwd wat hij nu weegt. Ik mag met hem naar buiten als hij op z'n geboortegewicht zit. Maar omdat de kraamhulp nu weg is, heb ik geen weegschaal meer in huis en ben stiekem toch wel nieuwsgierig.

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Sneeuwmees: misschien een idee om eerst een klein beetje te kolven voor het aanleggen, zodat de eerste hoge druk eraf is en de kleine het beter weg krijgt. Niet te veel kolven natuurlijk, want dan maak je alleen nog maar meer aan. Ik had in het begin ook erg veel productie (als ze dan even losliet, spoot er zo een straal de kamer in, haha).

20. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.333
    689
    113
    Utrecht
    @Bbibi; heel veel succes vandaag!!

@Lets en Knorretje; heel veel succes/sterkte met het wachten tot de testdatum. De dagen kruipen voorbij, he?

@Sneeuwmees; jee, meid, wat erg vervelend dat je zoontje zo van slag was door de kraamvisite. Wat jammer dat sommige niet begrijpen dat kraamvisite eigenlijk maar een korte visite betekent. Wel sneu ook dat je zoontje zo'n last heeft van krampjes. Had je nog dat "spul" gehaald dat Stiertje (althans ik dacht dat zij het was) aanraadde?

@ego; zaterdag was ik weer de hele dag niet lekker. Ik had tot 13.30 uur in bed gelegen. Ik was zo slap en flauw en moest zo vaak eten.
    Gisteren een naar bericht gekregen: mijn zwager (aangetrouwd) is overleden (plotseling)......:(. Bah, bah, bah.

Deel Deze Pagina