ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    M'n kaarsjes....

Bijgevoegde bestanden:

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    NIPT kost zo'n 600 euro, incl. geslachtsbepaling.
    Boboke: wij hadden vorig jaar onze eerste echo op 14 februari ... :)

3. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Stiertje ik hoop je goede voorbeeld dit jaar te mogen volgen :)

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dat hoop ik ook voor je!!

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ploon: wat vreemd van die vergoedingen. Ik dacht dat het verschil alleen zo erg was omdat het behandelingen in het buitenland waren en dat per bedrijf zo zou verschillen wat ze daarvoor vergoeden. Ik dacht ook altijd dat de 'normale' pogingen (de max 3 die je uit je basisverzekering vergoed krijgt) dat daar geen verschil in zou mogen zitten. Vreemd! Maar goed, deze poging gelukkig alles goed verzekerd en gedekt.
    Mooi gebaar van de kaarsjes. Dat moet toch positieve energie geven aan je embryootjes die momenteel gezellig in de embryoscope zitten.
    Met mij gaat alles z'n gangetje. Merk wel dat het tijd gaat worden voor mijn zw.verlof. Heb deze week al een paar domme fouten gemaakt op m'n werk. Dingen die me normaal nooit zouden gebeuren. Ben er dus duidelijk niet meer bij met mijn hoofd. Nog 14 keer werken. Met ons zoontje gaat het (op verkoudheid na) ook goed. Hij zit op de kleuterschool en omdat hij nog niet leerplichtig was, ging hij halve dagen naar school. In de eerste plaats omdat het hem toch veel energie kostte en ten tweede omdat wij het ook nog wel gezellig vonden dat hij 's middags thuis was. Maar deze week had de juf toch gevraagd wanneer we van plan waren hem ook de middag naar school te doen. Ze werkten in de ochtend vaak aan werkjes en mijn zoontje kreeg die meestal niet af. In de middag konden ze daar dan verder aan werken (maar dan was hij er niet natuurlijk) en ook in de middag kon de juffrouw wat meer 1-1 aandacht aan de kinderen geven en dat leek haar ook wel goed voor m'n zoontje. Dus... sinds deze week gaat hij ook de middag naar school. Vond het toch wel een hele stap. Ik werk al 4 dagen per week en de ene dag per week dat ik vrij ben, zit hij dan de hele dag op school. Terwijl ik het wel gezellig vond 's middags ergens naar toe te gaan. Dus dat was even slikken (zeker in combi met de hormonen die op scherp staan).:)
    @Boboke: in het begin voelde ik ook weinig, hoor! Dus denk dat je binnen een week of 2 snel op je wenken bediend wordt en de eerste kwaaltjes zich wel aandienen. Op zich is wat je noemt ook al een goed teken van zwangerschap. En fijn dat je niets hoeft te gebruiken. Ik twijfelde er toen ook even over toen ik zo onverwachts zwanger bleek om utro te gebruiken. Maar mijn man was toen ook van mening dat als het zo had moeten zijn, moeder natuur prima in staat is te zorgen dat alles goed verloopt. En hij had gelijk.
    @Klaasje: fijn dat alles goed was en jullie al gelijk doorkunnen voor een cryo tp! Is je huis al helemaal klaar?

6. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Wij waren 700 euro kwijt incl. geslachtsbepaling. Wil je dat niet dan is het 50 of 109 euro goedkoper, dat weet ik niet meer.
    Je kan via de site een afspraak maken bij dr. Jani.
    Gaan jullie sowieso de NIPT test doen ? Mag ik vragen waarom je dan ook de combinatietest gaat doen ?

7. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even ego. Krijg net te horen dat DD vanmiddag nog naar mijn vriend gebeld heeft, omdat mijn vit D schijnbaar heel laag is (waarde wist hij niet, bel ik morgen voor). Eigenlijk wilde Dr. S de ivf zelfs een maand uitstellen....Hopelijk niet op weg naar miskraam nr3 :(

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Hup, slikken dan Boboke. Het merk Solgar heeft kwalitatief goede vit D3. 2000ie per dag is mooi bij een tekort. In Noord Europa heeft iedere volwassene eigenlijk baad bij vit d3 in de winter, we krijgen dan gewoon te weinig daglicht.

9. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klaasje dat doe ik al sinds een maand, kun je nagaan hoe belabberd het hiervoor was

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Een vit D te kort kan best even duren hoor, goed dat je iig al een maand bezig bent. Probeer ook als er een zonnetje schijnt even buiten te gaan zitten of een wandeling te maken in de werkpauze.

Een half uurtje zon levert al snel 10000 ie vit D op. Sterkte, levert allemaal stress op deze informatie.

11. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klaasje pff kan je wel zeggen ja dat dat stress oplevert :). Ik kan helaas tijdens mijn pauze niet naar buiten en tegen de tijd dat ik thuis ben is het ook al donker, maar ik ga in ieder geval in het weekend veel buiten wandelen. Bedankt nog voor je snelle reacties.

12. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Boboke breek even in. Je moet gewoon je huisarts bellen. Vraag om vitamine d drankje voor max 5 weken. Als dr. S zegt laag dan is ie heel laag.
    In nl hanteren ze ondergrens 80 in dd las ik 50 en dat is al heel oude ondergrens. Ok heb het zelf ook continue en voor zwangersschap heel belangrijk. Met dit drankje gaat het heel rap omhoog. Pillen duurt maaaaaanden en dan nog stijgt heel langzaam. Helaas ervaring dus vitamine d tekort en helaas ook b12.
    Als je nog wat wilt weten hoor ik het wel

13. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Boboke; gatsie dat is geen fijn bericht vanuit DD. Dat veroorzaakt natuurlijk nog meer stress. Misschien is de voorgaande tip wel iets voor je?

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boboke: hoop dat je huisarts je verder kan helpen. Waarschijnlijk kan het helemaal geen kwaad, maar gepieker en stress moet je nu helemaal niet hebben.

15. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Morgen dames,

Ddees, goh, nog nooit gehoord van zo'n infuus. Hopelijk gaat het heel goed werken!
    Salcia, fijn dat je wat meer duidelijkheid hebt! Succes met je echo morgen, hopelijk dit keer wat meer te zien.
    Klaasje, fijn dat je hysterioscopie goed ging en nu alvast succes met de tp van je cryo
    Tassie, goed te horen dat je wat meer jezelf weer bent!
    Ploon, succes met de terugplaatsing vandaag, mooie kaarsjes!!
    Sneeuwmees, jammer dat je zoontje nu ook 's middags naar school gaat...maar als juf zijnde denk ik wel dat het goed voor hem is. Op veel scholen hebben ze ook nog op vrijdagmiddag vrij, heeft je zoontje dat niet, of moet jij dan net werken??
    Boboke, hopelijk kan je huisarts je verder helpen met je vitamine-d tekort.

Hier, gaat het wat minder. Gisteren enorme hoofdpijn, echt zoals ik die heb als ik ongesteld moet worden. Ben dus ook heel bang dat dat gaat gebeuren. (alleen heb ik geen idee hoe dat nu zit met mijn PCOS en ongeregelmatige cyclus na tp) En ook wat steekjes af en toe in mijn baarmoeder, al heb ik dat dan meestal weer niet als ik ongesteld moet worden. Aargh je gaat ook overal op letten he. Alles bij elkaar gejankt, gelukkig was mijn vriend heel lief. Kijken we maar een serie als afleiding, gaat dat uiteraard stomtoevallig ook over een fertiliteitskliniek. Hielp niet echt dus.
    Pff, nog tot zaterdag wachten om te testen. Zou het liefst nu al testen maar denk dat dat geen zin heeft, heb bewust ook nog geen test gekocht.
    En als klap op de vuurpijl vannacht ook nog even levensecht gedroomd dat ik ongesteld werd. bah.
    Heb ook echt te weinig afleiding, wachtweken en ww gaan niet goed samen. (en afgekort is het toch allebei ww)
    In ieder geval vanmiddag naar de kapper, weer even afleiding en hopelijk mooi haar;)

16. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Dees,ik heb dus ook een overactief immuunsysteem maar hoe kunnen ze zoiets testen? Het is bij mij niet zeker maar lyme zorgt voor vroeggeboorten,miskramen en meer in die trant en ook al ben ik dan genezen,de klachten kunnen nog 2 jaar sodemieteren. Ik zou dus wel zo een infuus willen als dat zou helpen...Ben zo bang voor weer een mk. Ik hoop dat je een mooie TP zult krijgen,sorry nog niet alles gelezen.

Effe stomme vraag hier! Er is mij gezegd bij het eerste heldere rood gaan spuiten om dag 3. Dat doe ik dus maar de ongesteldheid zet niet door,ik bedoel de buikpijn e.d. Wel elke dag helderrood bloed. Tig testen gedaan. Allemaal negatief. Heb dit wel vaker gehad en dan begint de echte buikpijn op dag 10 ofzo (hoera!) Maar maak je dan wel al eitjes aan? Ik merk helemaal niets.;)

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Goeie tip Arie, wist ik niet dat je dat ook al had!

Lets, alle klachtjes die je hebt kunnen net zo goed zwangerschap zijn he? Houd die gedachte vast! En misschien kun je lekker wat feel good films kijken waarvan je veel moet lachen en de tijd een beetje voorbij gliidt. WW 2 is gewoon zwaar!

Klaproos, jij hebt toch alle testen van Pf? Daarmee kun je die immuun activiteit opsporen in het hematologisch bloedbeeld (trombocyten en leuktocyten). De intralipid infuzen zijn 'onschuldig' maw je kan het ook gebruiken omdat je echt niet weet waarom je embryo's niet willen blijven zitten. De kosten zijn alleen wel pittif + het kost je flink wat tijd. De infuzen moeten nl een paar dagen voor- en na terugplaatsing.
    Wat is je medicatie advies van Pf?

Ik heb gisteren met de hystero ook al het immuun laten afnemen, ik laat het alleen niet beoordelen door dr Pf maar door een arts van Labor Benrath. Gisteren is mij toegezegd dat ik einde week alles heb.

Oh en iemand vroeg wat een pipelle is. Dat is een soort geultje/inkeping die ze maken in het endometrium zodat de baarmoeder beter doorbloed wat innesteling bevordert. Dit hebben ze bij mij gedaan omdat er 4 dag 5 blasto's ( dus met 50% kans op zw'schap) niet zijn blijven hangen. Het vermoeden is dat het met de innesteling mis gaat...

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: verstandelijk weet ik ook wel dat de juf gelijk heeft en het voor hem beter is. Het overviel me even, vooral ook omdat het dan 'echt' gaat worden, zo'n nieuwe fase. Ik vind het zo'n grote stap ineens naar de kleuterschool en het ritme wat daarbij hoort. Maar weet dat ik daar ook niet aan ontkom. Ik ben alleen op de donderdag vrij en dat is voor hem een volledige schooldag. Dus vandaar dat ik ervan baalde. Maar... nog 3,5 week werken en dan heb ik verlof en is dit probleem ook weer opgelost. En na mijn verlof heb ik de woensdag en vrijdag vrij (ouderschapsverlof), dus dan ben ik weer 2 middagen lekker met hem samen (en de baby:p).
    Snap dat die kwaaltjes die je ook hebt als je ongesteld wordt, verwarrend zijn. Zo had ik altijd (heel genant:)) 3 dagen voor ik ongesteld werd jeuk van 'onderen'. Als ik die jeuk weer voelde, zat ik al in zak en as omdat het weer game over was. Echter, in juli, had ik dat dus ook. Ik had de maandverband al weer binnen handbereik staan en was in gedachten al klaar om met ivf-4 te gaan beginnen. Tot de menstruatie niet doorzette en ik toch zwanger bleek. Achteraf heb ik nog tot de 6e/7e week die jeuk gehad. Bij mijn zoontje had ik zulke erge ongesteldheidskrampen dat ik toen ook echt dacht dat het niet gelukt was, tot ik niet ongesteld werd en toch zwanger bleek. Ik snap de tranen goed (heb ze vaak genoeg zelf ook gejankt als ik weer wat voelde wat de verkeerde kant op leek te gaan), maar het hoeft niet altijd einde oefening te zijn. Sterkte met de laatste paar dagen. Als je het even niet trekt, we slepen je er wel doorheen. We kennen allemaal het gevoel van die ellendige wachtweken (vooral die laatste dagen).;)
    @Klaproos: je hoeft alleen te letten op helderrood bloedverlies (volgens mij) en niet op alle kwaaltjes die je normaal hebt bij een ongesteldheid. Dus als je dat helderrood bloedverlies hebt, kun je gewoon gaan starten.

19. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Oh Boboke, wat een spanning. Maar een te kort aan vitamine D is dit echt heel slecht? En kan dan een miskraam ontstaan? Heb je dr.S. dat nog gevraagd? Ik duim voor je dat het allemaal goed gaat. Maar toch heb ik er vertrouwen in. Ik hoop jullie ook wel een beetje. Toi toi toi. Denk aan je.
    En denk maar aan Stiertje. Zij heeft nu een prachtig meisje in huis en had de echo ook op 14 februari. Dat gaat geluk brengen. Je gaat gewoon bevallen op dezelfde datum als zij.
    @Sneeuwmees: oh 14 dagen... dat is te overzien. Kan me voorstellen dat je naar je verlof uitkijkt.
    Hoe gaat het met je zoontje de hele dag op school? Wat vindt hij er zelf van?
    @Lets, wat een spanning. Nog 3 daagjes.... Wat een slopende wachttijd. En al die kwaaltjes... het kan van alles betekenen. Je denkt van alles te voelen en dan ook weer niet.
    Geniet even lekker bij de kapper. Laat je verwennen. Ga iets vroeger en lekker een boekje lezen als je toch wacht totdat je aan de beurt bent.
    @Klaproos: ik begrijp je niet helemaal. Je hebt wel helderrood bloed? Dan is het echt begonnen. Met of zonder buikpijn. Dus op dag 3 beginnen met spuiten. Je eitjes worden echt wel aangemaakt nu.
    @Shadixxx: hoe gaat het met jou? Wanneer heb je weer een fm? Of heb je die al gehad?
    @ego:Vanochtend met DD gebeld en 2 embryo's groeien zoals het hoort en 2 blijven er iets achter. Spannend!

Weet iemand misschien een antwoord op mijn vraagjes:
    * Met de tp donderdag bepaalt dr.S. pas of ik nog 3x Pregnyl moet zetten (1500 ie). Maar weet iemand waarom het de ene keer wel en de andere keer niet hoeft. In november (1e ivf-poging) moest ik het wel spuiten. Ik snap het niet zo goed.

* En v.w.b. verzekering: er is hier vast wel iemand die in 2013 een IVF-poging in DD heeft gedaan. Wil je eens voor mij kijken welk bedrag je terugkreeg van de verzekering (en welke verzekeringsmaatschappij?)? Ik wil het graag uitzoeken en zeker weten dat Interpolis het wel juist had (ik twijfel namelijk).
    Graag hoor ik. Dank je wel.

20. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    thanx dames! Het zijn idd de laatste dagen die het zwaarst zijn. (Had ik ook wel verwacht hoor) Maar goed nog 3 nachtjes slapen en dan weten we meer...
    Hoeveel kans heb je eigenlijk met een goede blasto? (of wil ik dat niet weten...?;))

Klaproos ik meen ook gewoon dat je bij helderrood bloedverlies kon starten.

Deel Deze Pagina